* Lucille insert de kotssmilie bij het zien van Multiplaquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:44 schreef Klonk het volgende:
Om die saaiheid tegen te gaan rij ik in een grasgroene fiat multipla, is toch anti saai genoeg dacht ik
* Klonk wacht op de eerste kotssmileys
ach hoe onverwachtquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
* Lucille insert de kotssmilie bij het zien van Multipla
Niet echt he?quote:
nieuwe blauwe, rode, gele, en groene auto's zijn er ook nog te krijgen bij de dealers.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:57 schreef Lucille het volgende:
Maar om terug te komen op de OP, als ik een folder bekijk van nieuwe auto's dan zie ik dat veel auto's voornamelijk te leveren zijn in of een afzichtelijk felle kleur of meteen een grijstint. Het lijkt er op dat het aantal kleuren waar je uit kan kiezen ook steeds minder wordt. Kiezen de meeste mensen daarom voor een grijze of zwarte auto (de optie van de minst lelijke kleur) of willen de consumenten gewoon geen normaal blauwe, rode, gele of groene auto?
ja, maar dat komt doordat ik een heleboel andere kwaliteiten ken (rijgedrag, binnenruimte), kijk smaken verschillen en geen enkele auto maakt dat duidelijk er is geen tussenweg, of je vind hem leuk of lelijk. Ik ben gevallen voor z'n aparte uiterlijk juist omdat ik geen zin had om ergens in rond te rijden waar iedereen al in rondrijdt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:53 schreef beschuit het volgende:
mag ik even inhaken:
ik kan begrijpen dat je iets anders/aparters wilt dan de standaard golf/astra/focus, maar vind jij die multipla echt mooi?
dat gaat over,quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:03 schreef heijx het volgende:
* heijx rijdt in een witte Golf TDI uit 2002. Om het geheel een beetje op te fleuren, zeg maar.
Het is overigens waar dat een witte slecht ligt in de tweedehandsmarkt.
Dat witte is overigens voornamelijk in de zuidelijkere staten. Denk maar aan staten als Californie, Nevada, Florida e.d. Ik denk dat het dikke dure witte auto gehalte in een stad als Chicago of NY tegen valt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:10 schreef jp84 het volgende:
[..]
dat gaat over,
als je naar de markt in Amerika kijkt, daar is wit nu echt een 'hippe kleur'
steeds meer luxe wagens worden daar in het wit verkocht.
dus zal hier ook wel overvliegen denk.
Dat heeft te maken met de temperatuur daarquote:Op maandag 10 oktober 2005 15:15 schreef Lucille het volgende:
In Spanje is een witte auto ook vaker te zien in het straatbeeld, en nee, niet alleen van de taxi's.
Interessante topic.quote:Het is overigens waar dat een witte slecht ligt in de tweedehandsmarkt.
Ze zeggen niet voor niets, met een witte blijf je zitte !!quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:03 schreef heijx het volgende:
* heijx rijdt in een witte Golf TDI uit 2002. Om het geheel een beetje op te fleuren, zeg maar.
Toekomstige kleur van mijn nu zwarte Toyotaquote:maar als ik zelf een kleur mocht uitkiezen zou het waarschijnlijk donkergrijs worden. graphite ofzoiets...
die kleur ja.quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef johnwoo het volgende:
Nog een zwarte Toyota hier...
[..]
Toekomstige kleur van mijn nu zwarte Toyota
Antraciet rules
Nieuwe witte BMW's 5 en 7 zie ik regelmatig rijden. Ziet er niet uit en begrijp dan ook niet waarom sommige mensen daar voor kiezenquote:Op maandag 10 oktober 2005 16:15 schreef Cyruse het volgende:
[..]
Interessante topic.
'Met een witte blijf je zitte' is een gezegde uit de autohandel. De kleur heeft een rechtstreekse invloed op de inruilwaarde en daarom denk ik dat er meer mensen op 'safe' spelen i.p.v. kiezen voor oranje of gillend geel.
Er zijn trouwens wel meer oncourante kleuren. Poepbruin metallic geeft gegarandeerd gedonder bij inruil (ik zie Hyundai Santa Fe's wel eens in die kleur). Aquarium groen doet het ook niet zo goed, behalve donkergroen bij engelse auto's (British Racing Green noemen ze dat). Champagne metallic (soort goudkleurig) en geel staan de handelaars ook niet om te springen.
Beste bij inruil is een anonieme kleur zoals zilver, donkergrijs, donkerblauw en zwart. En bij voorkeur metallic. Erg saai, maar in ieder geval geen gezeik over de kleur.
Leuk om te zien is dat kleuren ook vaak merk en type gebonden zijn. Wel eens een felrode Mercedes E/S klasse / BMW 5 of 7 / Audi A6/A8 gezien? Of een witte? Terwijl dit bij de grotere alfa's weer heel normaal is![]()
Ik denk dat het voor de derdehandsmarkt een stuk minder speelt dan de tweedehandsmarkt en ik heb er toch mooi dik 3 mille mee bespaard t.o.v. de ANWB koerslijst. Al krijg ik er later minder voor, het verschil zal nooit 3 mille zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:15 schreef Cyruse het volgende:
'Met een witte blijf je zitte' is een gezegde uit de autohandel. De kleur heeft een rechtstreekse invloed op de inruilwaarde en daarom denk ik dat er meer mensen op 'safe' spelen i.p.v. kiezen voor oranje of gillend geel.
Dus eigenlijk wil men wel een andere kleur kopen maar men kiest een anonieme omdat die beter in de markt ligt. Daarom koopt de tweedehandsmarkt overwegend anonieme kleuren en houdt de grijze markt zichzelf in stand.quote:Er zijn trouwens wel meer oncourante kleuren. Poepbruin metallic geeft gegarandeerd gedonder bij inruil (ik zie Hyundai Santa Fe's wel eens in die kleur). Aquarium groen doet het ook niet zo goed, behalve donkergroen bij engelse auto's (British Racing Green noemen ze dat). Champagne metallic (soort goudkleurig) en geel staan de handelaars ook niet om te springen.
Beste bij inruil is een anonieme kleur zoals zilver, donkergrijs, donkerblauw en zwart. En bij voorkeur metallic. Erg saai, maar in ieder geval geen gezeik over de kleur.
Mosgroen metallicquote:Leuk om te zien is dat kleuren ook vaak merk en type gebonden zijn. Wel eens een felrode Mercedes E/S klasse / BMW 5 of 7 / Audi A6/A8 gezien? Of een witte? Terwijl dit bij de grotere Alfa's weer heel normaal is![]()
Als je voor KPN werkt is het helemaal niet raarquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:55 schreef LordLynx het volgende:
aankomen bij een klant in een felgele station staat best raar
Dat was precies mijn idee, mooie velgen van die audi'squote:Op maandag 10 oktober 2005 14:33 schreef SouthernSun het volgende:
die audi velgen die je naast de spiegel ziet vind k trouwens wel verdomd mooi
De hippe kleur in de VS is "Vanilla". Een soort van gebroken wit. De meeste Chrysler 300's die ik gezien heb van de zomer waren die kleur. Spierwit = uit, ook in de USA.quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:10 schreef jp84 het volgende:
[..]
dat gaat over,
als je naar de markt in Amerika kijkt, daar is wit nu echt een 'hippe kleur'
steeds meer luxe wagens worden daar in het wit verkocht.
dus zal hier ook wel overvliegen denk.
Gebroken wit ITR'squote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:32 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
De hippe kleur in de VS is "Vanilla". Een soort van gebroken wit. De meeste Chrysler 300's die ik gezien heb van de zomer waren die kleur. Spierwit = uit, ook in de USA.
johquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:41 schreef demonic het volgende:
ok, komt ie, zwart is geen kleur dames en heren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart
Wazig... Ik krijg regelmatig een bod op mijn auto..quote:Op maandag 10 oktober 2005 15:03 schreef heijx het volgende:
dat zegt niet veel over de kleur..quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:05 schreef Developersrus het volgende:
US Ford Probe SE!
Helemaal eens, daarom rij ik ook een Antaciet Metallic Rover 420SLi uit 97quote:Op maandag 10 oktober 2005 21:49 schreef johnwoo het volgende:
Nog een zwarte Toyota hier...
[..]
Toekomstige kleur van mijn nu zwarte Toyota
Antraciet rules
je vader heet bassie ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Honda Prelude 1987 - zwart
Honda Accord Aero Deck 1989 - uhmm, geel met blauw en grijs, wat bruin en wat zwart, en stukjes paars...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |