abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31337317
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:55 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jezus. Maandenlang loopt iedereen te lullen dat Tsjechie uit DE testcase voor dit Oranje zal zijn en dat daar gepresteerd moet worden. Dan wint Nederland daar dikverdiend, met bij vlagen redelijk spel en hier en daar het nodige geluk. En dan is het opeens geen test-case meer?

En die tegenslag laat maar lekker zitten. Hoeven ze toch niet aan te wennen
Tsjechie de echte testcase??? Kom nou toch, wie heeft je dat wijsgemaakt. Volgens mij is er steeds gezegd dat het om de wedstrijd tegen Tsjechie ging als het om het halen van het WK ging. Het huidige Tsjechie is in dit soort wedstrijden echt niet een hele grote testcase.
  Trouwste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 17:28:38 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_31337357
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Zal van een en ander uiteindelijk afhangen uiteraard zoals vorm en blessures, maar ik denk ook dat het om 3 plekken zal gaan Castelen vs Babel en Davids vs Van Bommel en VoH vs Makaay.
Stam stelt zich weer beschikbaar. Kalou wordt Nederlander. Seedorf wordt in genaden genomen. Schenning speelt zich weer in de picture. Yildirim scoort 20 doelpunten waarvan 15 uit een vrije trap.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 17:32:50 #128
7889 tong80
Spleenheup
pi_31337459
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Tsjechie de echte testcase??? Kom nou toch, wie heeft je dat wijsgemaakt. Volgens mij is er steeds gezegd dat het om de wedstrijd tegen Tsjechie ging als het om het halen van het WK ging. Het huidige Tsjechie is in dit soort wedstrijden echt niet een hele grote testcase.
Tsjechië staat 4de op de wereldranglijkst. Tsjechië won met hun tweede selectie van de moffen op het EK, daar waar Nederland ze in eigen huis verslaat, en er met een van Nistelrooij in vorm met meer dan 2 doelpunten verschil zou zijn gewonnen. Portugal wint ternauwernood met 2-1 van Liechtenstein, Engeland maakte zich belachelijk tegen Oostenrijk, de moffen verliezen van de Turken, Brazilië speelde gisteren met 1-1 gelijk tegen Bolivia. Nederland wint uit tegen zowel Roemenié en Tsjechië. Wat is voor jou wel een testcase ? Straks zeg je na het winnen van de wereldbeker nog dat het een zwak bezet toernooi was.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 17:45:47 #129
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31337802
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Tsjechië staat 4de op de wereldranglijkst. Tsjechië won met hun tweede selectie van de moffen op het EK, daar waar Nederland ze in eigen huis verslaat, en er met een van Nistelrooij in vorm met meer dan 2 doelpunten verschil zou zijn gewonnen. Portugal wint ternauwernood met 2-1 van Liechtenstein, Engeland maakte zich belachelijk tegen Oostenrijk, de moffen verliezen van de Turken, Brazilië speelde gisteren met 1-1 gelijk tegen Bolivia. Nederland wint uit tegen zowel Roemenié en Tsjechië. Wat is voor jou wel een testcase ? Straks zeg je na het winnen van de wereldbeker nog dat het een zwak bezet toernooi was.

Ja, DUH! Met landen als Togo en Angola. Da's toch niet serieus. En die kwart finale winnen tegen Argentienië was gewoon omdat Messi uit vorm was en die halve finale tegen Brazilie wonnen vanwege een schorsing van hun centrale verdediger en die finale tegen Duitsland was van te voren al een bekeken zaak: als we dat niet gewonnen hadden, dan hadden we echt niets te zoeken gehad op dat WK
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31337977
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die wereldranglijst is op een onzinnige manier samengesteld en zegt nagenoeg niets. Het huidige Tsjechie is niet echt een spannende tegenstander. We hadden geen moeilijke poule en winnen zelf ook maar met moeite van B en C landen dus reken je zelf nou niet rijker dan je bent. Dat is het grote gevaar van dit moment. De hallelujah-stemming is weer ingezet maar als je goed naar de kwalificatie kijkt is die eigenlijk nergens op gebaseerd. Geen overtuigende wedstrijden, geen klinkende overwinningen, geen ploeg in vorm die meer dan 30 minuten druk kan zetten etc etc

Kom op Tong80, we hebben geen kwalificatiewedstrijd overtuigend gewonnen, Nederland zit ongeveer op het zelfde armetierige niveau als Engeland, Duitsland, Frankrijk en Portugal. Nu maar zien wie zich nog verbetert tot het zomer is.
pi_31338069
Ik ben blij dat we juist niet op het niveau van Engeland, Duitsland, Frankrijk en Portugal zitten, dat is op het moment dramatisch.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 18:11:03 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_31338285
Ook belachelijk dat we al zo lang geen doelpunt tegen hebben gekregen. Dat laat zien hoe verdedigend wel momenteel spelen. Dat krijg je als je jonge talentvolle spelers laat debuteren. Wat moet je nou met Maduro, Vlaar, Kromkamp en Boularouz. In ieder ander land zouden ze nog een paar jaar moeten wachten op hun debuut.

Trouwens SCH vertel mij eens welk land momenteel wel een ander land 30 minuten onder druk kan zetten ? We leven niet meer in 1970 waar je met 12-0 van Ijsland kon winnen.

pi_31338382
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op Tong80, we hebben geen kwalificatiewedstrijd overtuigend gewonnen, Nederland zit ongeveer op het zelfde armetierige niveau als Engeland, Duitsland, Frankrijk en Portugal. Nu maar zien wie zich nog verbetert tot het zomer is.
Gelukkig gaat het WK ook om het land dat het mooiste voetbal laat zien, niet om degene die alles wint. Want ja, Nederland wint dan met 2-0 bij Tsjechie en Duitsland verliest met 2-1 van Turkije, maar ja, allebeide is het natuurlijk erg armetierig, zeker in vergelijking met de overweldigende 1-1 van Frankrijk in Zwitserland en de 2-1 van Portugal tegen het altijd lastige Liechtenstein.

Het draait om resultaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door BliksemSchigt op 10-10-2005 18:42:31 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:19:19 #134
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_31338433
quote:

Die wereldranglijst is op een onzinnige manier samengesteld en zegt nagenoeg niets. Het huidige Tsjechie is niet echt een spannende tegenstander. We hadden geen moeilijke poule en winnen zelf ook maar met moeite van B en C landen dus reken je zelf nou niet rijker dan je bent.
Ha, ha, ha. Nu we hem moeiteloos winnen, is het een zwakke poule. Terwijl van te voren in binnen- en buitenland onze groep werd bestempeld als één van de zwaarste, met Nederland, Tsjechië en Roemenië.

Wat betreft de hallelujah-stemming. Er is inderdaad alle reden om bescheiden te blijven, maar dat zal met deze spelers ook niet zo'n probleem zijn. Die weten over het algemeen wel wat ze wel en niet kunnen.

Wie van dit team verwacht dat ze gaan spelen à la 1998, kan lang wachten. De prestaties van dit Oranje zijn voor een groot deel het resultaat van teamgeest en inzet. En wat mij betreft is daar niets mis mee. Ik heb er geen bezwaar tegen als wij van de zomer lekker op z'n Duits een resultaat neerzetten zonder wereldvoetbal te spelen.

Trouwste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 18:27:14 #135
7889 tong80
Spleenheup
pi_31338594
Voor de duidelijkheid ik eis op het WK met spelers als Robben, van Nistelrooij, van der Vaart, van der Sar, Makaaij, Davids, Sneider en van Bommel wel degelijk mooi voetbal. Dat was nu niet nodig. Plaatsen was het doel. De wereld voor de zoveelste keer veroveren doen we wel in Duitsland. Op z'n Nederlands spelen met aanvallend taktisch en technisch briljant voetbal. Zo zijn we groot geworden als klein voetballand en hebben we Cruijff, van Basten, Bergkamp en Robben aan de wereld geschonken. Geen ander klein land kan dat nazeggen. In België Oostenrijk Zwitserland etc doen ze een moord voor één zo'n speler.

pi_31339317
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:19 schreef Kieboom het volgende:
Ha, ha, ha. Nu we hem moeiteloos winnen, is het een zwakke poule. Terwijl van te voren in binnen- en buitenland onze groep werd bestempeld als één van de zwaarste, met Nederland, Tsjechië en Roemenië.
Ik heb vanaf het begin gezegd dat Nederland geluk had met deze poule. Daar hebben we hier ook al eindeloze discussies over gevoerd en daarover kan je van mening verschillen maar je kunt mij niet verwijten dat ik wat dat betreft van mening ben veranderd.
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:06:57 #137
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31339463
Inderdaad. Zelfs als de spelers zelf zeggen dat de sfeer de grote drijfveer achter het succes is blijf je volhouden dat die goede sfeer er niet is. Wat dat betreft hulde.
pi_31339507
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:06 schreef pfaf het volgende:
Inderdaad. Zelfs als de spelers zelf zeggen dat de sfeer de grote drijfveer achter het succes is blijf je volhouden dat die goede sfeer er niet is. Wat dat betreft hulde.
Waar zeg ik dan dat de goede sfeer er niet is?

Bedankt voor het compliment overigens
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:11:17 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31339579
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar zeg ik dan dat de goede sfeer er niet is?

Bedankt voor het compliment overigens
Nou ja, jij kon de goede sfeer niet zien. Maar zoiets spat van de spelers af.
pi_31339624
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:11 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nou ja, jij kon de goede sfeer niet zien. Maar zoiets spat van de spelers af.
Je vergist je hoor, dat heb ik niet zo gezegd. Waarschijnlijk verwar je het met die opmerking over "voor elkaar door het vuur gaan".
pi_31339652
quote:

[..]

[KNIP]

Onder Van Gaal was het niveau nog minder want toen kwalificeerden we ons niet eens en onder Advocaat waren de wedstrijden (vaak) niet om aan te zien, dus waarom je juist zo'n strijd voert tegen Van Basten zal mij wel altijd onduidelijk blijven.

Je argumenten inzake het geval Van Bommel kloppen wel voor een deel en op het spel is ook veel aan te merken (maar dat was in het verleden ook), maar om daarom nou je hele oranjegevoel te verliezen gaat mij behoorlijk ver. En wat betreft de jonge spelers ben je ook een beetje tweeslachtig, als ze maar één keer worden opgeroepen worden ze volgens jou beschadigd en als ze vaker mogen komen en in de basis staan ben je bang dat ze een burn-out krijgen. Ben je voor een minimumleeftijd van 25 voordat je in Oranje mag?

Zoals Van Basten tegenover Van Bommel staat zo lijkt jij tegenover Van Basten te staan; er lijkt in beide gevallen sprake van een antipathie die niet op reële argumenten is gebaseerd.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 20:00:55 #142
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31340588
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:59 schreef SCH het volgende:

je kunt mij niet verwijten dat ik wat dat betreft van mening ben veranderd.
dat is nou juist het probleem

Ben je bang dat je lul er af valt als je eindelijke eens je ongelijk erkent?

Als nederland van een armetierig niveau is, dan is geen enkel land op het ogenblik van top niveau. Ik denk persoonlij niet dat wereldkampioen wordt - maar dat ligt zeker niet aan de kwaliteit en het niveau van het NLs elftal op het ogenblik: dat is namelijk hoger dan ieder ander Europees land.

Het trieste is dat je waarschijnlijk alleen als we wereld kampioen worden toe zal geven dat MvB het misschien zo heel gek gedaan zou hebben - hoewel ik dan NOG een zootje mitsen en maren van je veracht. De kans dat NL wereldkampioen wordt is echter niet extreem groot - dus uiteindelijk zal je wel denken dat je met alles toch gelijk hebt.
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:06:42 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31340732
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Je vergist je hoor, dat heb ik niet zo gezegd. Waarschijnlijk verwar je het met die opmerking over "voor elkaar door het vuur gaan".
Nee.
quote:
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Het groepsgevoel is uitstekend en dat zie ik ook in het veld terug.

Ik niet.
pi_31340776
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:00 schreef Doc het volgende:

[..]

dat is nou juist het probleem
Uitdaging voor jou
quote:
Ben je bang dat je lul er af valt als je eindelijke eens je ongelijk erkent?
Hey Du, Schwanz
quote:
Als nederland van een armetierig niveau is, dan is geen enkel land op het ogenblik van top niveau.
Klopt voor Europa ook wel denk ik.
quote:
Ik denk persoonlij niet dat wereldkampioen wordt - maar dat ligt zeker niet aan de kwaliteit en het niveau van het NLs elftal op het ogenblik: dat is namelijk hoger dan ieder ander Europees land.
Tja, dat mag je vinden. Ik kan niet zoveel met zo'n opmerking die je zomaar maakt. Dan zullen we toch eerst een serieuze competitie moeten aangaan. We wisten niet eens van Duitsland te winnen dat momenteel telt als een ploeg die een kwadraat aan alle mogelijke crises beleeft.
quote:
Het trieste is dat je waarschijnlijk alleen als we wereld kampioen worden toe zal geven dat MvB het misschien zo heel gek gedaan zou hebben - hoewel ik dan NOG een zootje mitsen en maren van je veracht. De kans dat NL wereldkampioen wordt is echter niet extreem groot - dus uiteindelijk zal je wel denken dat je met alles toch gelijk hebt.
Hallo, de mitsen en maren die ik nu heb die zijn er toch niet zomaar? Zijn verhaal over Van Bommel, de jonge spelers die hij gebruikt en misbruikt, waarom zou dat ineens veranderen als we wereldkampioen worden?

Ik zal blij zijn en hem van harte feliciteren maar ik vind de manier waarop hij opereert beneden peil. Hij zou kunnen beginnen met excuses aan Van Bommel aan te bieden. Je moet toch toegeven dat Mark zich uiterst zorgvuldig en terughoudend heeft gedragen.

Hij mag dan Marco van Basten van het EK88 zijn, toen ik ook zielsveel van hem hield, dat betekent toch niet dat hij een vrijbrief heeft en er verder geen kritiek op hem mogelijk zou zijn?

[/quote]
pi_31340845
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:06 schreef pfaf het volgende:
Nee.
Die opmerking stond in de context van "voor elkaar door het vuur gaan", deugniet. Ze zullen eht best leuk met elkaar te hebben maar als de sfeer zo veel beter is en de jongens voor elkaar willen sterven dan zou ik daar wel iets meer van in het spel terug willen zien.
pi_31340885
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:00 schreef Doc het volgende:
hoewel ik dan NOG een zootje mitsen en maren van je veracht.
Puike verschrijving trouwens
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 20:16:02 #147
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31340928
Ik vind niet dat Van Basten zich misdragen heeft tov Van Bommel.
Ik vind niet dat er speler " misbruikt" zijn.

Je mag best kritiek hebben, maar ik vind jou kritiek eerlijk gezegd niet sterk onderbouwd. Dat eerste punt zal een kwestie van ' smaak" zijn. Dat tweede punt vind ik dat je minder hard kan maken: wil je daar uitkomen zou je het de spelers zelf moeten vragen (anoniem), maar ik denk dat geen van de geselecteerden zal klagen.
pi_31340943
Hij heeft gewoon een gouden pikkie en moet zich nog steeds bewijzen. Ik vrees een beetje voor het WK, gezien zijn tot nu toe matige wisselbeleid. Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 oktober 2005 @ 20:17:41 #149
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31340977
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Die opmerking stond in de context van "voor elkaar door het vuur gaan", deugniet. Ze zullen eht best leuk met elkaar te hebben maar als de sfeer zo veel beter is en de jongens voor elkaar willen sterven dan zou ik daar wel iets meer van in het spel terug willen zien.
Wat voor actie wil jij zien om het gevoel te hebben dat ze voor elkaar door het vuur gaan?
pi_31341050
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:17 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat voor actie wil jij zien om het gevoel te hebben dat ze voor elkaar door het vuur gaan?
Knietjes in elkaars gezicht.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')