abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31383904
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:

[..]

Niet zozeer om te testen voor hunzelf maar om te kijken waar ze echt staan. Wat is nu de werkelijke kracht van dit elftal? Zijn we een potentiele wereldkampioen zoals velen denken? Of hebben we tot nu toe wat meer geluk dan anders? Ik hoop eigenlijk dat ze nog oefenen tegen een compleet brazilie, die op de keeper en linksbuiten na, op iedere positie een individueel betere speler heeft staan. Dan kan de kracht van het collectief je toch nog verder brengen.
Aan de ene kant is het een kracht dat je je onoverwinnelijk waant en het boezemt de tegenstander ook wel angst in. Aan de andere kant kunnen ze wat overmoedig worden terwijl daar nog geen reden toe is. Dat is mijn angst een beetje. Veel spelers die er nu in staan hebben hun top nog niet bereikt (maar veel beter hebben we ook niet), hoe goed moeten we dan wel niet worden?
Lastig. Als je oefent tegen een compleet Brazilie, dan weet je waar je staat, maar geef je wel gelijk weg hoe je speelt, waar je sterke en zwakke punten liggen. Daarbij stel dat Brazilie Nederland echt helemaal wegtikt, wat doet dat mentaal voor de ploeg?

Als ze in die periode voor het WK gaan oefenen tegen zo'n tegenstander, dan is de kans dat je tegen een groot verlies oploopt. Dat is niet goed voor het vertrouwen en je raakt erdoor gedemotiveerd. En ik denk juist dat wanneer Nederland Brazilie wegtikt, dat ze juist dan overmoedig worden.

Ik vind het prima zoals het is. Laat ze maar lekker vol vertrouwen naar het WK gaan, gemotiveerd spelen en we zien daar dan wel hoe goed we wel of niet zijn. Het ligt er op dat toernooi ook maar aan hoe je de poules doorkomt, hoe de wedstrijd loopt, eventuele arbitrale missers, etc. Maar het nut van flink op hun bek laten gaan, puur om ze het een keer mee te laten, zie ik echt niet.
pi_31384123
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe jij het beter zou doen SCH. Want veel meer dan ongefundeerd kankeren (scuse me french) op de selectie, de bondscoach en de speelwijze is er nog niet uitgekomen.
Dit is natuurlijk klets van de bovenste plank. Jij zegt dus dat je alleen maar kritiek kan hebben als je het zelf beter kan? Als ik het nieuwe boek van Mulisch klote vind, betekent dat toch niet dat ik het beter zou moeten kunnen en dat ik anders mijn bek moet houden?

Kankeren en kritiek hebben mag, en wat vind jij dat ongefundeerd aan zijn kritiek?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31384179
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ik vind het prima zoals het is. Laat ze maar lekker vol vertrouwen naar het WK gaan, gemotiveerd spelen en we zien daar dan wel hoe goed we wel of niet zijn. Het ligt er op dat toernooi ook maar aan hoe je de poules doorkomt, hoe de wedstrijd loopt, eventuele arbitrale missers, etc. Maar het nut van flink op hun bek laten gaan, puur om ze het een keer mee te laten, zie ik echt niet.
Ja, dat zei ik ook een beetje verkeerd. Maar nu lijkt het allemaal van een leien dakje te gaan en RvN zei het al in een interview: 'Voordat die penal genomen was, wisten we toch wel dat we weer zouden gaan scoren en winnen'.
Ik hoop echt dat het zo blijft gaan en dat blijkt dat het normaal is dat we kleinere wedstrijden winnen en grote wedstrijden gewoon mee kunnen en ook kunnen winnen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31384220
Voorbeeld: SCH vind Emanuelson geen goede optie als linksback. Ik vind dat het de beste optie is achter Gio. Bouma & De Clèr heebben al meerdere keren bewezen dat zij het niveau van Oranje nét niet aankunnen.
Verder denk ik niet dat er veel linksbacks in NL rondlopen die het niveau wel aankunnen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 14:37:21 #275
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31384342
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:28 schreef Dylan Dog het volgende:
?

Kankeren en kritiek hebben mag, en wat vind jij dat ongefundeerd aan zijn kritiek?
Ik vind ongefundeerd aan z'n kritiek dat hij stelt dat het speltechnisch onder Van Gaal beter was dan onder Van Basten.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31384353
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Voorbeeld: SCH vind Emanuelson geen goede optie als linksback. Ik vind dat het de beste optie is achter Gio. Bouma & De Clèr heebben al meerdere keren bewezen dat zij het niveau van Oranje nét niet aankunnen.
Verder denk ik niet dat er veel linksbacks in NL rondlopen die het niveau wel aankunnen.
Subjectief. De Clèr speelt goed in de competitie en speelde ook goed in zijn interland. Emanuelson heeft potentie, maar is er nog lang niet plus in principe reserve achter Maxwell, Juanfran en misschien zelfs De Jong of Escudé. Pas wanneer Emanuelson in de loop naar het WK plotseling alles naar behoren zou spelen,. zou hij in beeld komen.

Bouma is eigenlijk geen linksachter en moet je daar ook niet echt voor zien (maar volgens mij is Emanuelson ook geen linksback).
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31384375
Emanuelson in Oranje
pi_31384460
Er is wel best een groot gat in kwaliteit tussen Gio/de Cler en Urby. Niettemin kan ie best op termijn een goeie back worden, hij is alleen nog niet goed genoeg voor de top en Oranje. Dat ie echter allang voldoende op niveau is voor Ajax en de eredivsie is duidelijk, daarom is die Spanjool ook weer zo'n dombo-aankoop. Hoe verzinnen ze het.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:48:52 #279
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31384609
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:38 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Subjectief. De Clèr speelt goed in de competitie en speelde ook goed in zijn interland. Emanuelson heeft potentie, maar is er nog lang niet plus in principe reserve achter Maxwell, Juanfran en misschien zelfs De Jong of Escudé. Pas wanneer Emanuelson in de loop naar het WK plotseling alles naar behoren zou spelen,. zou hij in beeld komen.

Bouma is eigenlijk geen linksachter en moet je daar ook niet echt voor zien (maar volgens mij is Emanuelson ook geen linksback).
Emauleson is ook geen linksback maar linkshalf.

Maar om nou weer terug te gaan vallen op Jeroen Drost lijkt mij ook niet dat je zegt....

Misschien heeft Winston Bogarde nog voetbalschoenen of kunnen ze Boudewijn Zenden nog 1x zou gek krijgen

Ik weet het ook niet met de links backs hoor !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_31384671
Gio doet het prima, De Cler vind ik in dit systeem ook niet slecht. Emanuelson zou pas een optie zijn wanneer hij in April alles heeft gespeeld als linksback en naar behoren heeft gedaan. Bouma is geen optie

Misschien is Hofland wel weer een optie? Geen idee hoe hij het nou doet in Duitsland
pi_31384672
Cocu kon toch ook als back?
pi_31384812
Davids linksachterin in de zone zou ideaal zijn.
pi_31384839
kunnen we maxwell niet naturaliseren?
pi_31384854
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:58 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen we maxwell niet naturaliseren?
Die is verdedigend niet beter dan Gio.
  Trouwste user 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 15:00:29 #285
7889 tong80
Spleenheup
pi_31384879
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
Cocu kon toch ook als back?
Daar speelde ie op het WK-98 tegen Brazilë omdat Numan geschorst was en Bogarde geblesseerd. En het ging niet goed helaas.

Davids zou van mij een optie zijn idd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_31384978
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:59 schreef Radegast het volgende:

[..]

Die is verdedigend niet beter dan Gio.
maar wel dan de clèr of urby
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:04:51 #287
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31384992
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Daar speelde ie op het WK-98 tegen Brazilë omdat Numan geschorst was en Bogarde geblesseerd. En het ging niet goed helaas.

Davids zou van mij een optie zijn idd.

Davids als linksback lijkt me ook geen al te beste optie. Die heeft dan te veel overtredingen nodig en pakt op daardoor zo'n positie veel te veel kaarten.

Echte goede linksbacks bestaan volgens mij niet weer in Nederland
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31385094
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg. Oranje heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld onder Van Basten. De meeste wedstrijden waren echt erg slecht maar dat wordt vergeten omdat we het WK hebben gehaald.
Onder Van Gaal en Advocaat en Rijkaard was het in de voorbereiding (als arrogante Nederlander noem ik de kwalificatie ook maar even voorbereiding) vaak ook huilen met de pet op en qua toernooien waren er alleen onder Rijkaard goede wedstrijden (EURO2004 was niet echt super en Van Gaal haalde 't toernooi niet eens). DUS WAAROM AGEER JIJ NU JUIST ZO FEL TEGEN VAN BASTEN?

En dat we het WK hebben gehaald is best een belangrijk detail, want dat moet toch het doel zijn van een kwalificatietoernooi.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_31385109
Davids pakt idd regelmatig kaarten, maar dat doet Gio ook op die positie.
pi_31385320
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je nou even de topics door leest. Het barst van de argumenten. En Doc doet dat inderdaad ook. De rest zit inderdaad nogal op de sentimentele lijn: Van Basten is een held en daar mag je niet aankomen.
Ik dacht eerder: van bommel is een held en van basten durft daar aan te komen

Maar ik vind dat doc (en anderen) eigenlijk best met goede argumenten aankomen, bovendien vergelijk jij steeds kwalificatie met toernooi zelf. Dat kan dus nog helemaal niet
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:29:51 #291
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31385565
Meesterlijke reeks dit. Ik verheug me nu al weer op de discussie in deel 17.
pi_31385658
ik verheug me op de discussie op 9 juli, als we wereldkampioen zijn
pi_31385670
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:29 schreef pfaf het volgende:
Ik ook. Ik wacht eigenlijk nog steeds op het moment dat SCH opeens zegt: 'Haha, jongens. Natuurlijk vind ik het wel goed gaan, maar ik wilde even kijken hoeveel mensen ik 17 topics lang kan bezig houden.'
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:36:49 #294
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31385740
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef SocialDisorder het volgende:
ik verheug me op de discussie op 9 juli, als we wereldkampioen zijn
Zelfs dan loopt ie nog te klagen...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:37:14 #295
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31385748
quote:
Bier en chips zijn al in huis gehaald....
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:37:35 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31385755
quote:
Ja, weer een topic vol herhaling van zetten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 oktober 2005 @ 15:38:26 #297
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31385773
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik ook. Ik wacht eigenlijk nog steeds op het moment dat SCH opeens zegt: 'Haha, jongens. Natuurlijk vind ik het wel goed gaan, maar ik wilde even kijken hoeveel mensen ik 17 topics lang kan bezig houden.'
!
pi_31385835
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:37 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Bier en chips zijn al in huis gehaald....
Ik vroeg om kaasblokjes en worst!

woensdag 12 oktober 2005 @ 15:42:56 #299
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31385891
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:40 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik vroeg om kaasblokjes en worst!

komkommerschijfjes erbij??
pi_31385916