Lastig. Als je oefent tegen een compleet Brazilie, dan weet je waar je staat, maar geef je wel gelijk weg hoe je speelt, waar je sterke en zwakke punten liggen. Daarbij stel dat Brazilie Nederland echt helemaal wegtikt, wat doet dat mentaal voor de ploeg?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Niet zozeer om te testen voor hunzelf maar om te kijken waar ze echt staan. Wat is nu de werkelijke kracht van dit elftal? Zijn we een potentiele wereldkampioen zoals velen denken? Of hebben we tot nu toe wat meer geluk dan anders? Ik hoop eigenlijk dat ze nog oefenen tegen een compleet brazilie, die op de keeper en linksbuiten na, op iedere positie een individueel betere speler heeft staan. Dan kan de kracht van het collectief je toch nog verder brengen.
Aan de ene kant is het een kracht dat je je onoverwinnelijk waant en het boezemt de tegenstander ook wel angst in. Aan de andere kant kunnen ze wat overmoedig worden terwijl daar nog geen reden toe is. Dat is mijn angst een beetje. Veel spelers die er nu in staan hebben hun top nog niet bereikt (maar veel beter hebben we ook niet), hoe goed moeten we dan wel niet worden?
Dit is natuurlijk klets van de bovenste plank. Jij zegt dus dat je alleen maar kritiek kan hebben als je het zelf beter kan? Als ik het nieuwe boek van Mulisch klote vind, betekent dat toch niet dat ik het beter zou moeten kunnen en dat ik anders mijn bek moet houden?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe jij het beter zou doen SCH. Want veel meer dan ongefundeerd kankeren (scuse me french) op de selectie, de bondscoach en de speelwijze is er nog niet uitgekomen.
Ja, dat zei ik ook een beetje verkeerd. Maar nu lijkt het allemaal van een leien dakje te gaan en RvN zei het al in een interview: 'Voordat die penal genomen was, wisten we toch wel dat we weer zouden gaan scoren en winnen'.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind het prima zoals het is. Laat ze maar lekker vol vertrouwen naar het WK gaan, gemotiveerd spelen en we zien daar dan wel hoe goed we wel of niet zijn. Het ligt er op dat toernooi ook maar aan hoe je de poules doorkomt, hoe de wedstrijd loopt, eventuele arbitrale missers, etc. Maar het nut van flink op hun bek laten gaan, puur om ze het een keer mee te laten, zie ik echt niet.
Ik vind ongefundeerd aan z'n kritiek dat hij stelt dat het speltechnisch onder Van Gaal beter was dan onder Van Basten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:28 schreef Dylan Dog het volgende:
?
Kankeren en kritiek hebben mag, en wat vind jij dat ongefundeerd aan zijn kritiek?
Subjectief. De Clèr speelt goed in de competitie en speelde ook goed in zijn interland. Emanuelson heeft potentie, maar is er nog lang niet plus in principe reserve achter Maxwell, Juanfran en misschien zelfs De Jong of Escudé. Pas wanneer Emanuelson in de loop naar het WK plotseling alles naar behoren zou spelen,. zou hij in beeld komen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:32 schreef SocialDisorder het volgende:
Voorbeeld: SCH vind Emanuelson geen goede optie als linksback. Ik vind dat het de beste optie is achter Gio. Bouma & De Clèr heebben al meerdere keren bewezen dat zij het niveau van Oranje nét niet aankunnen.
Verder denk ik niet dat er veel linksbacks in NL rondlopen die het niveau wel aankunnen.
Emauleson is ook geen linksback maar linkshalf.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:38 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Subjectief. De Clèr speelt goed in de competitie en speelde ook goed in zijn interland. Emanuelson heeft potentie, maar is er nog lang niet plus in principe reserve achter Maxwell, Juanfran en misschien zelfs De Jong of Escudé. Pas wanneer Emanuelson in de loop naar het WK plotseling alles naar behoren zou spelen,. zou hij in beeld komen.
Bouma is eigenlijk geen linksachter en moet je daar ook niet echt voor zien (maar volgens mij is Emanuelson ook geen linksback).
Die is verdedigend niet beter dan Gio.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:58 schreef SocialDisorder het volgende:
kunnen we maxwell niet naturaliseren?
Daar speelde ie op het WK-98 tegen Brazilë omdat Numan geschorst was en Bogarde geblesseerd. En het ging niet goed helaas.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:51 schreef SocialDisorder het volgende:
Cocu kon toch ook als back?
maar wel dan de clèr of urbyquote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:59 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die is verdedigend niet beter dan Gio.
Davids als linksback lijkt me ook geen al te beste optie. Die heeft dan te veel overtredingen nodig en pakt op daardoor zo'n positie veel te veel kaarten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar speelde ie op het WK-98 tegen Brazilë omdat Numan geschorst was en Bogarde geblesseerd. En het ging niet goed helaas.
Davids zou van mij een optie zijn idd.
Onder Van Gaal en Advocaat en Rijkaard was het in de voorbereiding (als arrogante Nederlander noem ik de kwalificatie ook maar even voorbereiding) vaak ook huilen met de pet op en qua toernooien waren er alleen onder Rijkaard goede wedstrijden (EURO2004 was niet echt super en Van Gaal haalde 't toernooi niet eens). DUS WAAROM AGEER JIJ NU JUIST ZO FEL TEGEN VAN BASTEN?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:56 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg. Oranje heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld onder Van Basten. De meeste wedstrijden waren echt erg slecht maar dat wordt vergeten omdat we het WK hebben gehaald.
Ik dacht eerder: van bommel is een held en van basten durft daar aan te komenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Als je nou even de topics door leest. Het barst van de argumenten. En Doc doet dat inderdaad ook. De rest zit inderdaad nogal op de sentimentele lijn: Van Basten is een held en daar mag je niet aankomen.
Ik ook. Ik wacht eigenlijk nog steeds op het moment dat SCH opeens zegt: 'Haha, jongens. Natuurlijk vind ik het wel goed gaan, maar ik wilde even kijken hoeveel mensen ik 17 topics lang kan bezig houden.'quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:29 schreef pfaf het volgende:
Meesterlijke reeks dit. Ik verheug me nu al weer op de discussie in deel 17.
Zelfs dan loopt ie nog te klagen...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef SocialDisorder het volgende:
ik verheug me op de discussie op 9 juli, als we wereldkampioen zijn
Bier en chips zijn al in huis gehaald....quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:29 schreef pfaf het volgende:
Ja, weer een topic vol herhaling van zetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:29 schreef pfaf het volgende:
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:33 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ook. Ik wacht eigenlijk nog steeds op het moment dat SCH opeens zegt: 'Haha, jongens. Natuurlijk vind ik het wel goed gaan, maar ik wilde even kijken hoeveel mensen ik 17 topics lang kan bezig houden.'
Ik vroeg om kaasblokjes en worst!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:37 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Bier en chips zijn al in huis gehaald....
komkommerschijfjes erbij??quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik vroeg om kaasblokjes en worst!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |