abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 13:48:30 #251
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31383133
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:24 schreef Bjoro het volgende:
even een lijstje...zodat iedereen weer weet waarover we praten:

Onder Frank Rijkaard:
[..]

Onder Louis v Gaal:
[..]

en onder Marco v Basten:
[..]
En dan niet alleen kijkend naar de resultaten maar ook de speltechnisch (wat als het goed is overigens ook tot een beter resultaat leidt, anders is het alleen een optisch overwicht) zie ik het gemiddelde in kwaliteit van de wedstrijden bij Marco zeker niet lager liggen dan bij Frank en zeker niet in vergelijking met Louis.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:48:51 #252
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31383145
Wat mij betreft kan het echt niet beter. We doen eindelijk weer mee aan het WK, de sfeer in de groep is als nooit tevoren en de resultaten zijn perfect.

Voor leuk voetbal kijk ik wel een videoband ofzo.
pi_31383175
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:48 schreef Zwansen het volgende:
Wat mij betreft kan het echt niet beter. We doen eindelijk weer mee aan het WK, de sfeer in de groep is als nooit tevoren en de resultaten zijn perfect.

Voor leuk voetbal kijk ik wel een videoband ofzo.
En anders speel je gewoon Fifa06 en dan wordt het 20-0...
pi_31383193
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Die andere coaches deden dat op grote tournooien. Die blunder van Marco komt nog wel dus
Welk groot tournooi speelde Van Gaal dan?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 13:51:09 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31383205
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeker wel - dat was voor driekwart een hele goede wedstrijd met een dominant aanvallend Oranje dat veel kansen creeerde.
Dat het dominant is mag je wel verwachten als je met 11 tegen 10 thuis speelt vind je niet? En speltechnisch deugt er ook iets niet als je niet weet te scoren ...

Die kwaliteit van de overige wedstrijden (op Joego na dan) onder Frank was ook niet subliem en lag vaak lager dan wat we gemiddeld onder Marco gezien heben..
  Trouwste user 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 13:52:31 #256
7889 tong80
Spleenheup
pi_31383232
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Die andere coaches deden dat op grote tournooien.
Pardon

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:54:19 #257
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_31383273
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:50 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Welk groot tournooi speelde Van Gaal dan?
Die blunder kwan er net voor
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_31383287
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Doc het volgende:

[..]

Dat het dominant is mag je wel verwachten als je met 11 tegen 10 thuis speelt vind je niet? En speltechnisch deugt er ook iets niet als je niet weet te scoren ...

Die kwaliteit van de overige wedstrijden (op Joego na dan) onder Frank was ook niet subliem en lag vaak lager dan wat we gemiddeld onder Marco gezien heben..
Joegoslavië speelde die wedstrijd overigens ook erg slecht. Maar 6-0 is 6-0...
pi_31383303
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:54 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

6-1... (blunder westerveld)
  Trouwste user 2022 woensdag 12 oktober 2005 @ 13:55:32 #260
7889 tong80
Spleenheup
pi_31383305
quote:

[..]

6-1

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:55:57 #261
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_31383316
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:33 schreef Suijk het volgende:
Deze groep heeft nog niet onder druk gestaan, heeft z'n werkelijke kunnen volgens mij ook nog niet hoeven laten zien. Wat dat betreft had een play off wedstrijd wel goed geweest. Dan gaat het er echt om.
Hoe komt het (dat het lijkt of) deze groep nog niet onder druk heeft gestaan ?
Omdat ze alles (op Mac uit) na gewonnen hebben.
De andere groep liet nog wel eens wat steekjes vallen en moesten daardoor op het laatst onder druk spelen.
Dus het feit dat ze zonder druk spelen hebben ze min of meer toch aan zichzelf te danken (of is ook een verdienste van v Basten)!
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_31383322
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Doc het volgende:
en lag vaak lager dan wat we gemiddeld onder Marco gezien heben..
Kom op zeg. Oranje heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld onder Van Basten. De meeste wedstrijden waren echt erg slecht maar dat wordt vergeten omdat we het WK hebben gehaald.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 13:57:18 #263
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31383335
quote:

[..]

6-1

Milosovic scoorde en werd volgens mij daardoor gedeeld topscorer met Pat op Euro 2000 daardoor.

Ik ben trouwens nieuwsgierig op basis van welke wedstrijden SCH vind dat Van Gaal speltechnisch beter presteerde met oranje dan Van Basten.
pi_31383385
volgens mij doe je ergens toch iets goed als je slecht speelt (in jouw ogen) en toch keer op keer weet te winnen.........

Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe jij het beter zou doen SCH. Want veel meer dan ongefundeerd kankeren (scuse me french) op de selectie, de bondscoach en de speelwijze is er nog niet uitgekomen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 13:59:05 #265
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31383387
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg. Oranje heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld onder Van Basten. De meeste wedstrijden waren echt erg slecht maar dat wordt vergeten omdat we het WK hebben gehaald.
Ik heb aangegeven welke wedstrijden ik zeker het aanzien waard vond. Welke wedstrijden van Van Gaal en Rijkaard (behalve die tegen Joegoslavie en voor jou blijkbaar ook tegen Italie) hadden ze het speltechisch zoveel beter gedaan?
pi_31383412
okay 6-1 ja... ze scoren dankzij een blunder... dat bevestigt mijn theorie dat Joegoslavië slecht speelde
pi_31383455
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:55 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Hoe komt het (dat het lijkt of) deze groep nog niet onder druk heeft gestaan ?
Omdat ze alles (op Mac uit) na gewonnen hebben.
De andere groep liet nog wel eens wat steekjes vallen en moesten daardoor op het laatst onder druk spelen.
Dus het feit dat ze zonder druk spelen hebben ze min of meer toch aan zichzelf te danken (of is ook een verdienste van v Basten)!
Dat vind ik ook hoor, er wordt nu ook gewoon netjes gewonnen. Maar op een toernooi is iedere nederlaag dodelijk. Dat is nu nog totaal niet aan de orde geweest. Het niveau van druk is toch wel heel anders.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31383581
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:01 schreef Suijk het volgende:

[..]

Dat vind ik ook hoor, er wordt nu ook gewoon netjes gewonnen. Maar op een toernooi is iedere nederlaag dodelijk. Dat is nu nog totaal niet aan de orde geweest. Het niveau van druk is toch wel heel anders.
Maar hoe wil je dat dan testen? Van Duitsland is toch ook bekend dat het een echte toernooiploeg is. Je kan niet vooraf inschatten hoe een ploeg gaat reageren op een bepaalde situatie. Hoe wil je die druk dan testen? Niet door tegen een klap op te lopen in de kwalificatie, wat die druk is toch anders?

Daarbij weet ik niet of een klap in de kwalificatie in oktober '05 nog doorwerkt in de selectie op het WK in juni '06.
pi_31383599
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:01 schreef Suijk het volgende:

[..]

Onder de andere bondscoaches was er sowieso meer druk, omdat de verdediging een zwakke schakel was wat alle druk meteen op de aanvak legde om maar te moeten scoren. Voorsprongen werden weggegeven etc.

Onder Van Basten is de verdediging een stuk beter geworden en de enige wedstrijd waar de verdediging blunderde was tegen Duitsland waar een 2-0 voorsprong werd weggegeven.

Het zal inderdaad interessant zijn om te zien het het team met grotere druk omgaat. Echter Van basten heeft een goede invloed op de ploeg heb ik het idee. Hij is niet snel onder de indruk en je ziet geen spoortje paniek bij hem. Dat is van grote invloed op de ploeg, omdat het vertrouwen uitstraalt. Een aspect dat zeker bij de jongere spelers belangrijk zal zijn bij het verloop van het toernooi.
pi_31383729
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat dan testen? Van Duitsland is toch ook bekend dat het een echte toernooiploeg is. Je kan niet vooraf inschatten hoe een ploeg gaat reageren op een bepaalde situatie. Hoe wil je die druk dan testen? Niet door tegen een klap op te lopen in de kwalificatie, wat die druk is toch anders?

Daarbij weet ik niet of een klap in de kwalificatie in oktober '05 nog doorwerkt in de selectie op het WK in juni '06.
Niet zozeer om te testen voor hunzelf maar om te kijken waar ze echt staan. Wat is nu de werkelijke kracht van dit elftal? Zijn we een potentiele wereldkampioen zoals velen denken? Of hebben we tot nu toe wat meer geluk dan anders? Ik hoop eigenlijk dat ze nog oefenen tegen een compleet brazilie, die op de keeper en linksbuiten na, op iedere positie een individueel betere speler heeft staan. Dan kan de kracht van het collectief je toch nog verder brengen.
Aan de ene kant is het een kracht dat je je onoverwinnelijk waant en het boezemt de tegenstander ook wel angst in. Aan de andere kant kunnen ze wat overmoedig worden terwijl daar nog geen reden toe is. Dat is mijn angst een beetje. Veel spelers die er nu in staan hebben hun top nog niet bereikt (maar veel beter hebben we ook niet), hoe goed moeten we dan wel niet worden?
Klik dan als je durft
pi_31383904
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:

[..]

Niet zozeer om te testen voor hunzelf maar om te kijken waar ze echt staan. Wat is nu de werkelijke kracht van dit elftal? Zijn we een potentiele wereldkampioen zoals velen denken? Of hebben we tot nu toe wat meer geluk dan anders? Ik hoop eigenlijk dat ze nog oefenen tegen een compleet brazilie, die op de keeper en linksbuiten na, op iedere positie een individueel betere speler heeft staan. Dan kan de kracht van het collectief je toch nog verder brengen.
Aan de ene kant is het een kracht dat je je onoverwinnelijk waant en het boezemt de tegenstander ook wel angst in. Aan de andere kant kunnen ze wat overmoedig worden terwijl daar nog geen reden toe is. Dat is mijn angst een beetje. Veel spelers die er nu in staan hebben hun top nog niet bereikt (maar veel beter hebben we ook niet), hoe goed moeten we dan wel niet worden?
Lastig. Als je oefent tegen een compleet Brazilie, dan weet je waar je staat, maar geef je wel gelijk weg hoe je speelt, waar je sterke en zwakke punten liggen. Daarbij stel dat Brazilie Nederland echt helemaal wegtikt, wat doet dat mentaal voor de ploeg?

Als ze in die periode voor het WK gaan oefenen tegen zo'n tegenstander, dan is de kans dat je tegen een groot verlies oploopt. Dat is niet goed voor het vertrouwen en je raakt erdoor gedemotiveerd. En ik denk juist dat wanneer Nederland Brazilie wegtikt, dat ze juist dan overmoedig worden.

Ik vind het prima zoals het is. Laat ze maar lekker vol vertrouwen naar het WK gaan, gemotiveerd spelen en we zien daar dan wel hoe goed we wel of niet zijn. Het ligt er op dat toernooi ook maar aan hoe je de poules doorkomt, hoe de wedstrijd loopt, eventuele arbitrale missers, etc. Maar het nut van flink op hun bek laten gaan, puur om ze het een keer mee te laten, zie ik echt niet.
pi_31384123
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe jij het beter zou doen SCH. Want veel meer dan ongefundeerd kankeren (scuse me french) op de selectie, de bondscoach en de speelwijze is er nog niet uitgekomen.
Dit is natuurlijk klets van de bovenste plank. Jij zegt dus dat je alleen maar kritiek kan hebben als je het zelf beter kan? Als ik het nieuwe boek van Mulisch klote vind, betekent dat toch niet dat ik het beter zou moeten kunnen en dat ik anders mijn bek moet houden?

Kankeren en kritiek hebben mag, en wat vind jij dat ongefundeerd aan zijn kritiek?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31384179
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ik vind het prima zoals het is. Laat ze maar lekker vol vertrouwen naar het WK gaan, gemotiveerd spelen en we zien daar dan wel hoe goed we wel of niet zijn. Het ligt er op dat toernooi ook maar aan hoe je de poules doorkomt, hoe de wedstrijd loopt, eventuele arbitrale missers, etc. Maar het nut van flink op hun bek laten gaan, puur om ze het een keer mee te laten, zie ik echt niet.
Ja, dat zei ik ook een beetje verkeerd. Maar nu lijkt het allemaal van een leien dakje te gaan en RvN zei het al in een interview: 'Voordat die penal genomen was, wisten we toch wel dat we weer zouden gaan scoren en winnen'.
Ik hoop echt dat het zo blijft gaan en dat blijkt dat het normaal is dat we kleinere wedstrijden winnen en grote wedstrijden gewoon mee kunnen en ook kunnen winnen.
Klik dan als je durft
pi_31384220
Voorbeeld: SCH vind Emanuelson geen goede optie als linksback. Ik vind dat het de beste optie is achter Gio. Bouma & De Clèr heebben al meerdere keren bewezen dat zij het niveau van Oranje nét niet aankunnen.
Verder denk ik niet dat er veel linksbacks in NL rondlopen die het niveau wel aankunnen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 oktober 2005 @ 14:37:21 #275
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31384342
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:28 schreef Dylan Dog het volgende:
?

Kankeren en kritiek hebben mag, en wat vind jij dat ongefundeerd aan zijn kritiek?
Ik vind ongefundeerd aan z'n kritiek dat hij stelt dat het speltechnisch onder Van Gaal beter was dan onder Van Basten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')