En dan niet alleen kijkend naar de resultaten maar ook de speltechnisch (wat als het goed is overigens ook tot een beter resultaat leidt, anders is het alleen een optisch overwicht) zie ik het gemiddelde in kwaliteit van de wedstrijden bij Marco zeker niet lager liggen dan bij Frank en zeker niet in vergelijking met Louis.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:24 schreef Bjoro het volgende:
even een lijstje...zodat iedereen weer weet waarover we praten:
Onder Frank Rijkaard:
[..]
Onder Louis v Gaal:
[..]
en onder Marco v Basten:
[..]
En anders speel je gewoon Fifa06 en dan wordt het 20-0...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:48 schreef Zwansen het volgende:
Wat mij betreft kan het echt niet beter. We doen eindelijk weer mee aan het WK, de sfeer in de groep is als nooit tevoren en de resultaten zijn perfect.
Voor leuk voetbal kijk ik wel een videoband ofzo.
Welk groot tournooi speelde Van Gaal dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Die andere coaches deden dat op grote tournooien. Die blunder van Marco komt nog wel dus
Dat het dominant is mag je wel verwachten als je met 11 tegen 10 thuis speelt vind je niet? En speltechnisch deugt er ook iets niet als je niet weet te scoren ...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Zeker wel - dat was voor driekwart een hele goede wedstrijd met een dominant aanvallend Oranje dat veel kansen creeerde.
Pardonquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Die andere coaches deden dat op grote tournooien.
Die blunder kwan er net voorquote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:50 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welk groot tournooi speelde Van Gaal dan?
Joegoslavië speelde die wedstrijd overigens ook erg slecht. Maar 6-0 is 6-0...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat het dominant is mag je wel verwachten als je met 11 tegen 10 thuis speelt vind je niet? En speltechnisch deugt er ook iets niet als je niet weet te scoren ...
Die kwaliteit van de overige wedstrijden (op Joego na dan) onder Frank was ook niet subliem en lag vaak lager dan wat we gemiddeld onder Marco gezien heben..
6-1... (blunder westerveld)quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Joegoslavië speelde die wedstrijd overigens ook erg slecht. Maar 6-0 is 6-0...
6-1quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Hoe komt het (dat het lijkt of) deze groep nog niet onder druk heeft gestaan ?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:33 schreef Suijk het volgende:
Deze groep heeft nog niet onder druk gestaan, heeft z'n werkelijke kunnen volgens mij ook nog niet hoeven laten zien. Wat dat betreft had een play off wedstrijd wel goed geweest. Dan gaat het er echt om.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:51 schreef Doc het volgende:
en lag vaak lager dan wat we gemiddeld onder Marco gezien heben..
6-1quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:54 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven welke wedstrijden ik zeker het aanzien waard vond. Welke wedstrijden van Van Gaal en Rijkaard (behalve die tegen Joegoslavie en voor jou blijkbaar ook tegen Italie) hadden ze het speltechisch zoveel beter gedaan?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:56 schreef SCH het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg. Oranje heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld onder Van Basten. De meeste wedstrijden waren echt erg slecht maar dat wordt vergeten omdat we het WK hebben gehaald.
Dat vind ik ook hoor, er wordt nu ook gewoon netjes gewonnen. Maar op een toernooi is iedere nederlaag dodelijk. Dat is nu nog totaal niet aan de orde geweest. Het niveau van druk is toch wel heel anders.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:55 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Hoe komt het (dat het lijkt of) deze groep nog niet onder druk heeft gestaan ?
Omdat ze alles (op Mac uit) na gewonnen hebben.
De andere groep liet nog wel eens wat steekjes vallen en moesten daardoor op het laatst onder druk spelen.
Dus het feit dat ze zonder druk spelen hebben ze min of meer toch aan zichzelf te danken (of is ook een verdienste van v Basten)!
Maar hoe wil je dat dan testen? Van Duitsland is toch ook bekend dat het een echte toernooiploeg is. Je kan niet vooraf inschatten hoe een ploeg gaat reageren op een bepaalde situatie. Hoe wil je die druk dan testen? Niet door tegen een klap op te lopen in de kwalificatie, wat die druk is toch anders?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor, er wordt nu ook gewoon netjes gewonnen. Maar op een toernooi is iedere nederlaag dodelijk. Dat is nu nog totaal niet aan de orde geweest. Het niveau van druk is toch wel heel anders.
Onder de andere bondscoaches was er sowieso meer druk, omdat de verdediging een zwakke schakel was wat alle druk meteen op de aanvak legde om maar te moeten scoren. Voorsprongen werden weggegeven etc.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:01 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat vind ik ook hoor, er wordt nu ook gewoon netjes gewonnen. Maar op een toernooi is iedere nederlaag dodelijk. Dat is nu nog totaal niet aan de orde geweest. Het niveau van druk is toch wel heel anders.
Niet zozeer om te testen voor hunzelf maar om te kijken waar ze echt staan. Wat is nu de werkelijke kracht van dit elftal? Zijn we een potentiele wereldkampioen zoals velen denken? Of hebben we tot nu toe wat meer geluk dan anders? Ik hoop eigenlijk dat ze nog oefenen tegen een compleet brazilie, die op de keeper en linksbuiten na, op iedere positie een individueel betere speler heeft staan. Dan kan de kracht van het collectief je toch nog verder brengen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat dan testen? Van Duitsland is toch ook bekend dat het een echte toernooiploeg is. Je kan niet vooraf inschatten hoe een ploeg gaat reageren op een bepaalde situatie. Hoe wil je die druk dan testen? Niet door tegen een klap op te lopen in de kwalificatie, wat die druk is toch anders?
Daarbij weet ik niet of een klap in de kwalificatie in oktober '05 nog doorwerkt in de selectie op het WK in juni '06.
Lastig. Als je oefent tegen een compleet Brazilie, dan weet je waar je staat, maar geef je wel gelijk weg hoe je speelt, waar je sterke en zwakke punten liggen. Daarbij stel dat Brazilie Nederland echt helemaal wegtikt, wat doet dat mentaal voor de ploeg?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Niet zozeer om te testen voor hunzelf maar om te kijken waar ze echt staan. Wat is nu de werkelijke kracht van dit elftal? Zijn we een potentiele wereldkampioen zoals velen denken? Of hebben we tot nu toe wat meer geluk dan anders? Ik hoop eigenlijk dat ze nog oefenen tegen een compleet brazilie, die op de keeper en linksbuiten na, op iedere positie een individueel betere speler heeft staan. Dan kan de kracht van het collectief je toch nog verder brengen.
Aan de ene kant is het een kracht dat je je onoverwinnelijk waant en het boezemt de tegenstander ook wel angst in. Aan de andere kant kunnen ze wat overmoedig worden terwijl daar nog geen reden toe is. Dat is mijn angst een beetje. Veel spelers die er nu in staan hebben hun top nog niet bereikt (maar veel beter hebben we ook niet), hoe goed moeten we dan wel niet worden?
Dit is natuurlijk klets van de bovenste plank. Jij zegt dus dat je alleen maar kritiek kan hebben als je het zelf beter kan? Als ik het nieuwe boek van Mulisch klote vind, betekent dat toch niet dat ik het beter zou moeten kunnen en dat ik anders mijn bek moet houden?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Overigens ben ik nog steeds benieuwd hoe jij het beter zou doen SCH. Want veel meer dan ongefundeerd kankeren (scuse me french) op de selectie, de bondscoach en de speelwijze is er nog niet uitgekomen.
Ja, dat zei ik ook een beetje verkeerd. Maar nu lijkt het allemaal van een leien dakje te gaan en RvN zei het al in een interview: 'Voordat die penal genomen was, wisten we toch wel dat we weer zouden gaan scoren en winnen'.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik vind het prima zoals het is. Laat ze maar lekker vol vertrouwen naar het WK gaan, gemotiveerd spelen en we zien daar dan wel hoe goed we wel of niet zijn. Het ligt er op dat toernooi ook maar aan hoe je de poules doorkomt, hoe de wedstrijd loopt, eventuele arbitrale missers, etc. Maar het nut van flink op hun bek laten gaan, puur om ze het een keer mee te laten, zie ik echt niet.
Ik vind ongefundeerd aan z'n kritiek dat hij stelt dat het speltechnisch onder Van Gaal beter was dan onder Van Basten.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:28 schreef Dylan Dog het volgende:
?
Kankeren en kritiek hebben mag, en wat vind jij dat ongefundeerd aan zijn kritiek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |