quote:
zou wel een goede verkooptactiek zijn! Die geruchten gaan namelijk al een tijdjequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:03 schreef Markster het volgende:
Op zich zou het wel extreem gruwelijk (doch vrijwel ondenkbaar) heel vet zijn als Sony hem toch voor 300-400 op de markt launcht!
Is de hele wereld ervan overtuigd dat ie veel te duur wordt, wordt ie lekker goedkoop. Doei MS
Maar die resolutie van 1366x768 wil je eigenlijk niet hebben en deze tv heeft ook geen HDMI ingang. Máár als je deze prijs vergelijkt met de prijs van een dergelijk model van 3 jaar geleden, dan klinkt het inderdaad erg hoopvol!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:25 schreef SocialDisorder het volgende:
81 cm, met een resolutie van 1300 zoveel bij nog wat, voor 1275 eurootjes. Klinkt in elk geval hoopvol
klikkie
Ach ja, toch kans zat dat ik het geld weer uitgeef aan PC upgradesquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ach... rond 2008 als 'ie wel rond de ¤300,- kosten.
Goed idee. Bashen kan ik namelijk wel, maar van HDTV weet ik niet veel.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 08:37 schreef SocialDisorder het volgende:
zullen we er geen HDTV-topic van maken, en het gewoon bij PS3-ophemeling/X360-bashing houden?
Bedoel je dan met HDTV tuner erin, de 1080 resolutie of iets anders?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:13 schreef DiningPlayt het volgende:
Mediamarkt is er een van, en daar hebben ze maar een echte HDTV, van de 300 modellen die ze verkopen.
heb je bronnen dat 9 Gb niet genoeg is voor de ontwikkelaars?? (ik kan het wel begrijpen, maar 2 dvd's vind ik ook wel prima, maar wel jammer)quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:28 schreef SocialDisorder het volgende:
In 2006 zouden de eerste HD-uitzendingen moeten komen. Ook het WK zal in HD worden uitgezonden, ook een enorme boost voor de HD-markt. Niet te vergeten dat dat de periode is dat er enorm met TV-prijzen gestunt wordt (vooral de "iets" grotere schermen).
Ik denk persoonlijk niet dat de core-snelheden de beslissende factor in deze strijd zal worden, maar de BR-disc. X360 ontwikkelaars klagen nu al steen en been dat 9 GB gewoon niet genoeg is. Daarnaast wil de X360 zichzelf presenteren als multimedia centrum. Hoe kan je dat doen als je de media van de komende 5-10 jaar niet ondersteunt?
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:28 schreef kepler het volgende:
[..]
heb je bronnen dat 9 Gb niet genoeg is voor de ontwikkelaars?? (ik kan het wel begrijpen, maar 2 dvd's vind ik ook wel prima, maar wel jammer)
let even op de dikgedrukte stukjes trouwensquote:Q: I've spoken to several developers and they're all telling me they're filling up their DVD pretty quickly, that the media isn't big enough. What's going to be done about that?
Allard: Well, we've got to do better on compression. We're not totally where we want to be with compression. Honestly, to be frank, stuff comes in hot. We're trying to do a worldwide launch of this very ambitious program, and developers will tell you that they're not very satisfied with the DVD emulator or compression. And therefore they are layouts with DVD, they're struggling with that; they're cutting corners. Basically what happens when you get final hardware late, you're sloppy. With all deference to the developers, you've got to take every out you can and so they're not applying all their talents, as they will next year and the year after to get every little bit they can out of it. They're being a little sloppy with the CPU, they're being a little sloppy with the discs, they're being a little sloppy with their formats and compression to make launch. And next year, you'll see that they tighten that up so they can get more out of the system using the same disc capacity, using the same compression, and the same art tools, and so they'll get a lot more out of the system next year. That's why games look better year over year. It's primarily because hardware comes in hot, and developers use the deficiency of the schedule not to just learn the hardware but to cut a couple of corners.
Ik vind de vergelijking met VHS niet helemaal opgaan. Met DVD kun je namelijk geen VHS spelen. Met BR-spelers zal je naar verwachting wel gewoon DVDs kunnen spelen. Dus wordt de keuze straks niet "DVD of VHS" zoals eerst, maar "DVD of BR & DVD".quote:en ik durf er op te verwedden dat BR de komende 5-10 jaar geen standaard zal worden voor het grote publiek. DVD is eind 1996 in de wereld gekomen, en pas de laatste 2 jaar is het grote publiek omgeschakeld naar DVD (veel mensen gebruiken echter nog een videorecorder). De omschakeling is vooral gekomen nadat de DVD-recorders een beetje betaalbaar geworden zijn. Twee redenen waarom ik denk dat Blu-Ray voorlopig geen standaard wordt:
1. De mensen zijn net gewend aan DVD, hebben net een DVD-recorder gekocht. Die hebben dus echt geen zin om weer om te schakelen naar een ander medium (omschakelen van VHS -> DVD duurde 8 jaar en is nog steeds bezig)
2. De HD-uitzendingen komen net om de hoek kijken in Europa en daarom heb je ook geen medium nodig met meer opslagcapaciteit. (HD zal pas echt ingeburgerd zijn over >5 jaar)
Wat ik wel zie gebeuren is dat de USA iets eerder overschakeld naar een andere standaard (ws Blu-Ray), maar ook pas als er betaalbare recorders komen.
ik had het ook wel verwacht eigenlijk, maar 2 DVD's is ook een oplossingquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]Mister J Allard himself is zelfs bekend met het probleem;
http://xbox360.ign.com/articles/660/660456p1.html
[..]
maar het gaat gewoon om de standaard, veel mensen hebben nu al een DVD-speler staan en zullen dus niet snel switchen denk ik. Zeker niet als ze zullen zien dat een DVD speler 50 euro is en een BR-speler 200-300 euro ofzo. Het gaat er om dat de consument net gewend is aan de DVD en dat de fabrikanten nu weer willen switchen naar een andere standaard. Ik denk dat het erg moeilijk zal gaan en langer dan 5 jaar zal duren. Je kan met niet vertellen dat binnen 4-5 jaar alle media op BR wordt geproduceerd... veel mensen zijn tevreden met DVD en zullen de voordelen van BR niet zien (die zal in Europa al helemaal niet duidelijk zijn, alleen voor HD-bezitters). Misschien dat series als 24 op 1 BR kan worden uitgebracht, maar of dat mensen kan overtuigen???quote:Ik vind de vergelijking met VHS niet helemaal opgaan. Met DVD kun je namelijk geen VHS spelen. Met BR-spelers zal je naar verwachting wel gewoon DVDs kunnen spelen. Dus wordt de keuze straks niet "DVD of VHS" zoals eerst, maar "DVD of BR & DVD".
Nee omdat er staat:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Denk je echt dat mensen huiverig zullen zijn voor een product, alleen maar omdat er BR op staat, ipv DVD?
Nog meer films die ik niet af kan spelen, joepie!quote:En de filmmaatschappijen zitten te springen om hun films op BR uit te brengen, omdat de beveiliging van BR stukken beter is dan DVD.
even een rekensommetje; de ps3 zal naar verwachting 100 dollar duurder zijn dan de X360 om te produceren. De X360 wordt volgens MS 100 dollar onder de productieprijs verkocht. De PS3 zal niet onder de productieprijs verkocht worden, naar goede Sony-traditie.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee omdat er staat:
6.000 euro excl. btw - financiering mogelijk ipv neem nu gratis mee bij 2 pakken Edet
(en ja ik dik het een beetje aan, maar je snapt me wel)
Ik herinner me anders nog heel goed dat mensen een console kochten omdat een DVD speler duurder was.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
even een rekensommetje; de ps3 zal naar verwachting 100 dollar duurder zijn dan de X360 om te produceren. De X360 wordt volgens MS 100 dollar onder de productieprijs verkocht. De PS3 zal niet onder de productieprijs verkocht worden, naar goede Sony-traditie.
400+100+100=600 dollar. Laat een BR-speler gebruik maken van een groot deel van de PS3-componenten, dus laten we even aannemen dat een BR-speler de helft van een PS3 kost, (DVD-speler met vergelijkbare functies als de PS2-DVD-speler was ongeveer de helft van de PS2 bij introductie). Dan kom je dus op 300 dollar uit. Ik denk dat dat wel te behappen is.
Er staat beveiliging, dat heeft toch niets met afspelen te maken, enkel tegen kopieren, en dat is altijd een goed dingquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee omdat er staat:
6.000 euro excl. btw - financiering mogelijk ipv neem nu gratis mee bij 2 pakken Edet
(en ja ik dik het een beetje aan, maar je snapt me wel)
Oh en:
[..]
Nog meer films die ik niet af kan spelen, joepie!
Geweldige reden om op BR over te stappen
Dit is een beveiliging die er van kiet af aan ingepropt wordt, elke speler kan er dus mee omgaan. Ik weet wat voor DVD-speler jij hebt trouwens, maar al mijn films spelen gewoon af.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef Retuobak het volgende:
Oh en:
[..]
Nog meer films die ik niet af kan spelen, joepie!
Geweldige reden om op BR over te stappen
Als beveiliging niets met afspelen te maken heeft dan vraag ik me af hoe het kan dat sommige cd's absoluut niet af te spelen zijn in sommige autoradio's of pc'squote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:11 schreef Markster het volgende:
[..]
Er staat beveiliging, dat heeft toch niets met afspelen te maken, enkel tegen kopieren, en dat is altijd een goed ding
Weg met downloaders en kopieerders
discussie is al eens eerder gevoerd over de prijsquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
even een rekensommetje; de ps3 zal naar verwachting 100 dollar duurder zijn dan de X360 om te produceren. De X360 wordt volgens MS 100 dollar onder de productieprijs verkocht. De PS3 zal niet onder de productieprijs verkocht worden, naar goede Sony-traditie.
400+100+100=600 dollar. Laat een BR-speler gebruik maken van een groot deel van de PS3-componenten, dus laten we even aannemen dat een BR-speler de helft van een PS3 kost, (DVD-speler met vergelijkbare functies als de PS2-DVD-speler was ongeveer de helft van de PS2 bij introductie). Dan kom je dus op 300 dollar uit. Ik denk dat dat wel te behappen is.
Mag jij mij vertellen waarom een hoop mensen hun legale CD's en DVD's niet af kunnen spelenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:11 schreef Markster het volgende:
[..]
Er staat beveiliging, dat heeft toch niets met afspelen te maken, enkel tegen kopieren, en dat is altijd een goed ding
Weg met downloaders en kopieerders
Vergeet niet dat BLu-Ray nieuw is en meer kan dan DVD dat al 10 jaar bestaat ofzoquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:19 schreef kepler het volgende:
en 300 dollar voor een BR en 40 dollar voor een DVD lijkt me een aardig verschil
De hardware van jouw PC is idd kutquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kabouter heeft een PC DVD speler, en ja, PC hardware is kut
DVD bestaat negen jaarquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Vergeet niet dat BLu-Ray nieuw is en meer kan dan DVD dat al 10 jaar bestaat ofzo
legale CDs die niet afspelen zijn geen CDs. Legale DVDs die niet afspelen heb ik nog nooit van gehoord. Wat voor speler heb jij dan? De Oekraiense DVD2000?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:21 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mag jij mij vertellen waarom een hoop mensen hun legale CD's en DVD's niet af kunnen spelen
Mijn legale exemplaar van the Terminator 1 wil anders niet werken via m'n PC DVD speler (en nee, ik heb geen zin om een standalone te kopen wanneer m'n PC direct naast m'n TV staat). Hij wil irritante software installeren die constant crasht.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
legale CDs die niet afspelen zijn geen CDs. Legale DVDs die niet afspelen heb ik nog nooit van gehoord. Wat voor speler heb jij dan? De Oekraiense DVD2000?
En je PS2/Xbox kan geen DVD spelen?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Mijn legale exemplaar van the Terminator 1 wil anders niet werken via m'n PC DVD speler (en nee, ik heb geen zin om een standalone te kopen wanneer m'n PC direct naast m'n TV staat). Hij wil irritante software installeren die constant crasht.
die heeft tie niet, tis een PC-fanboyquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En je PS2/Xbox kan geen DVD spelen?
Ik heb geen PS2/Xboxquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:53 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En je PS2/Xbox kan geen DVD spelen?
Ik word hier gedemoniseerdquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:54 schreef kepler het volgende:
[..]
die heeft tie niet, tis een PC-fanboy![]()
Met 50GB en een betere codec dan MPEG2 kun je 2 hele series kwijt (niet seizoenen, series dus). Op een schijfje. Leuk bij een kras wel overigensquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
BR heeft meer voordeel dan alleen maar HDTV-beeld. DTS kan bijvoorbeeld ongecomprimeerd opgeslagen worden, meer extra's of hele series op één schijfje. Vreselijk irritant; zit je lord of the rings te kijken, kan je 5 keer naar je DVD-speler lopen tijdens de film.
Maar eigenlijk vind ik gewoon DVD met een behoorlijke codec ook wel genoeg voor video. DivX bijv. is gewoon ongelofelijk superieur aan MPEG2.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
BR-schijfjes krijgen de nieuwe beschermlaag van Toshiba dacht ik, waardoor ze zo goed als krasvrij werden. En het is al gelukt om 4 lagen op één BR-schijf te proppen, waarmee de capaciteit boven de 100 GB komt.
Kunnen die huisvrouwen de volleidge serie Bold & Beautiful op één schijfje kijken
Oh jij kent developers duidelijk nietquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef DiningPlayt het volgende:
Daarom gaat de PS3 ook zo kickass worden: de info van games hoeft veel minder ingepakt te worden, blijft er meer processortijd over voor alles. Bovendien heb ik laatst ontdekt dat de normale xbox geen I/O chip heeft. Klopt dat? En gaat dat ook kloppen voor de 360? Want in dat geval.... hehhehehehehe.
Krijg je ook meer laadtijden, doordat bijv. de textures veel groter zijn dan wanneer ze gecompressed zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef DiningPlayt het volgende:
Daarom gaat de PS3 ook zo kickass worden: de info van games hoeft veel minder ingepakt te worden, blijft er meer processortijd over voor alles.
hoezo zou een apparaat wat redelijk gebaseerd is op een pc geen Input/Output chip hebben...quote:Bovendien heb ik laatst ontdekt dat de normale xbox geen I/O chip heeft. Klopt dat? En gaat dat ook kloppen voor de 360? Want in dat geval.... hehhehehehehe.
Uncompressed textures zorgen juist voor minder laadtijden. Textures worden gestreamed over het algemeen, en bij Doom3 (dacht ik, dus pin me dr niet op vast) kon je de prestaties verhogen door de textures uit te pakken en linea recta in je BASE folder te mikken.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:26 schreef Tain het volgende:
[..]
Krijg je ook meer laadtijden, doordat bijv. de textures veel groter zijn dan wanneer ze gecompressed zijn
[..]
hoezo zou een apparaat wat redelijk gebaseerd is op een pc geen Input/Output chip hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |