abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31689417
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dan heb ik ook nog 1,5 jaar om te sparen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_31689453
81 cm, met een resolutie van 1300 zoveel bij nog wat, voor 1275 eurootjes. Klinkt in elk geval hoopvol

klikkie
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:32:04 #253
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31689638
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:03 schreef Markster het volgende:
Op zich zou het wel extreem gruwelijk (doch vrijwel ondenkbaar) heel vet zijn als Sony hem toch voor 300-400 op de markt launcht!

Is de hele wereld ervan overtuigd dat ie veel te duur wordt, wordt ie lekker goedkoop. Doei MS
zou wel een goede verkooptactiek zijn! Die geruchten gaan namelijk al een tijdje
The line is a dot to you!
pi_31689661
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:25 schreef SocialDisorder het volgende:
81 cm, met een resolutie van 1300 zoveel bij nog wat, voor 1275 eurootjes. Klinkt in elk geval hoopvol

klikkie
Maar die resolutie van 1366x768 wil je eigenlijk niet hebben en deze tv heeft ook geen HDMI ingang. Máár als je deze prijs vergelijkt met de prijs van een dergelijk model van 3 jaar geleden, dan klinkt het inderdaad erg hoopvol!

Maargoed... laten we eerst maar even wachten op de PS3 zelf! En goeie games natuurlijk.
pi_31690357
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ach... rond 2008 als 'ie wel rond de ¤300,- kosten.
Ach ja, toch kans zat dat ik het geld weer uitgeef aan PC upgrades
Kan net zo goed zijn dat ik nooit een PS3 koop

PS3 voor 300-400 euro zou overigens wel zorgen voor een volle luier bij J Allard
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:02:18 #256
63302 rockstah
New World Disorder
pi_31690471
Je hebt ook nog de samsung LE serie. Nóg goedkoper. Al vanaf 724 euro! (voor een 23")

http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp
  woensdag 26 oktober 2005 @ 00:28:50 #257
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_31690931
Die gebruikten ze ook voor de 360 op EA World
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_31694279
zullen we er geen HDTV-topic van maken, en het gewoon bij PS3-ophemeling/X360-bashing houden?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 08:48:24 #259
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31694382
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 08:37 schreef SocialDisorder het volgende:
zullen we er geen HDTV-topic van maken, en het gewoon bij PS3-ophemeling/X360-bashing houden?
Goed idee. Bashen kan ik namelijk wel, maar van HDTV weet ik niet veel.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_31694641
Het enige dat ik weet ik dat ik maar 2 winkels ken die HDTV verkopen. Mediamarkt is er een van, en daar hebben ze maar een echte HDTV, van de 300 modellen die ze verkopen. Dus als iemand me even 16000 geeft kan ik 2 van die dingen kopen, ben ik gelijk ps3 klaar.
Plus denk ik wel dat de ps3 toch wel iets zal kunnen doen met die 2 terraflop. Xbox is leuk, maar gaat zn ass gekicked krijgen. Niks 2 ferrari´s waarvan eentje een ronde voorlicht. Gewoon Achilles en de schildpad zonder wacke Zeno van Elea regels.
pi_31694812
In 2006 zouden de eerste HD-uitzendingen moeten komen. Ook het WK zal in HD worden uitgezonden, ook een enorme boost voor de HD-markt. Niet te vergeten dat dat de periode is dat er enorm met TV-prijzen gestunt wordt (vooral de "iets" grotere schermen ).

Ik denk persoonlijk niet dat de core-snelheden de beslissende factor in deze strijd zal worden, maar de BR-disc. X360 ontwikkelaars klagen nu al steen en been dat 9 GB gewoon niet genoeg is. Daarnaast wil de X360 zichzelf presenteren als multimedia centrum. Hoe kan je dat doen als je de media van de komende 5-10 jaar niet ondersteunt?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 09:31:27 #262
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_31694843
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:13 schreef DiningPlayt het volgende:
Mediamarkt is er een van, en daar hebben ze maar een echte HDTV, van de 300 modellen die ze verkopen.
Bedoel je dan met HDTV tuner erin, de 1080 resolutie of iets anders?
Want er zijn al heel wat tv's op de markt die gewoon de 720 doen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_31695005
Ik bedoel met die ene HDTV een TV die de resolutie van 1920 bij 1080 kan projecteren. Niet emuleren, of eigenlijk een lagere resolutie hebben of wat dan ook. Gewoon ECHT HDTV. Bij praalder hebben ze ook echte HDTV´s.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:28:10 #264
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31695682
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 09:28 schreef SocialDisorder het volgende:
In 2006 zouden de eerste HD-uitzendingen moeten komen. Ook het WK zal in HD worden uitgezonden, ook een enorme boost voor de HD-markt. Niet te vergeten dat dat de periode is dat er enorm met TV-prijzen gestunt wordt (vooral de "iets" grotere schermen ).

Ik denk persoonlijk niet dat de core-snelheden de beslissende factor in deze strijd zal worden, maar de BR-disc. X360 ontwikkelaars klagen nu al steen en been dat 9 GB gewoon niet genoeg is. Daarnaast wil de X360 zichzelf presenteren als multimedia centrum. Hoe kan je dat doen als je de media van de komende 5-10 jaar niet ondersteunt?
heb je bronnen dat 9 Gb niet genoeg is voor de ontwikkelaars?? (ik kan het wel begrijpen, maar 2 dvd's vind ik ook wel prima, maar wel jammer)

en ik durf er op te verwedden dat BR de komende 5-10 jaar geen standaard zal worden voor het grote publiek. DVD is eind 1996 in de wereld gekomen, en pas de laatste 2 jaar is het grote publiek omgeschakeld naar DVD (veel mensen gebruiken echter nog een videorecorder). De omschakeling is vooral gekomen nadat de DVD-recorders een beetje betaalbaar geworden zijn. Twee redenen waarom ik denk dat Blu-Ray voorlopig geen standaard wordt:

1. De mensen zijn net gewend aan DVD, hebben net een DVD-recorder gekocht. Die hebben dus echt geen zin om weer om te schakelen naar een ander medium (omschakelen van VHS -> DVD duurde 8 jaar en is nog steeds bezig)
2. De HD-uitzendingen komen net om de hoek kijken in Europa en daarom heb je ook geen medium nodig met meer opslagcapaciteit. (HD zal pas echt ingeburgerd zijn over >5 jaar)

Wat ik wel zie gebeuren is dat de USA iets eerder overschakeld naar een andere standaard (ws Blu-Ray), maar ook pas als er betaalbare recorders komen.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:35:51 #265
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31695802
Kepler: From Software heeft gezegd dat ze voor hun eerste 360 game (Enchant Arm) al twee DVD's gaan gebruiken. Exate bron, geen zin om te zoeken
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_31695913
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:28 schreef kepler het volgende:

[..]

heb je bronnen dat 9 Gb niet genoeg is voor de ontwikkelaars?? (ik kan het wel begrijpen, maar 2 dvd's vind ik ook wel prima, maar wel jammer)
Mister J Allard himself is zelfs bekend met het probleem;
http://xbox360.ign.com/articles/660/660456p1.html
quote:
Q: I've spoken to several developers and they're all telling me they're filling up their DVD pretty quickly, that the media isn't big enough. What's going to be done about that?

Allard: Well, we've got to do better on compression. We're not totally where we want to be with compression. Honestly, to be frank, stuff comes in hot. We're trying to do a worldwide launch of this very ambitious program, and developers will tell you that they're not very satisfied with the DVD emulator or compression. And therefore they are layouts with DVD, they're struggling with that; they're cutting corners. Basically what happens when you get final hardware late, you're sloppy. With all deference to the developers, you've got to take every out you can and so they're not applying all their talents, as they will next year and the year after to get every little bit they can out of it. They're being a little sloppy with the CPU, they're being a little sloppy with the discs, they're being a little sloppy with their formats and compression to make launch. And next year, you'll see that they tighten that up so they can get more out of the system using the same disc capacity, using the same compression, and the same art tools, and so they'll get a lot more out of the system next year. That's why games look better year over year. It's primarily because hardware comes in hot, and developers use the deficiency of the schedule not to just learn the hardware but to cut a couple of corners.
let even op de dikgedrukte stukjes trouwens die man spreekt zichzelf tegen.
quote:
en ik durf er op te verwedden dat BR de komende 5-10 jaar geen standaard zal worden voor het grote publiek. DVD is eind 1996 in de wereld gekomen, en pas de laatste 2 jaar is het grote publiek omgeschakeld naar DVD (veel mensen gebruiken echter nog een videorecorder). De omschakeling is vooral gekomen nadat de DVD-recorders een beetje betaalbaar geworden zijn. Twee redenen waarom ik denk dat Blu-Ray voorlopig geen standaard wordt:

1. De mensen zijn net gewend aan DVD, hebben net een DVD-recorder gekocht. Die hebben dus echt geen zin om weer om te schakelen naar een ander medium (omschakelen van VHS -> DVD duurde 8 jaar en is nog steeds bezig)
2. De HD-uitzendingen komen net om de hoek kijken in Europa en daarom heb je ook geen medium nodig met meer opslagcapaciteit. (HD zal pas echt ingeburgerd zijn over >5 jaar)

Wat ik wel zie gebeuren is dat de USA iets eerder overschakeld naar een andere standaard (ws Blu-Ray), maar ook pas als er betaalbare recorders komen.
Ik vind de vergelijking met VHS niet helemaal opgaan. Met DVD kun je namelijk geen VHS spelen. Met BR-spelers zal je naar verwachting wel gewoon DVDs kunnen spelen. Dus wordt de keuze straks niet "DVD of VHS" zoals eerst, maar "DVD of BR & DVD".
pi_31696029
Die laatste keus komt echter wel neer op gratis bij een pak toiletpapier of een 2e hypotheek.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 10:53:01 #268
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31696049
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:44 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Mister J Allard himself is zelfs bekend met het probleem;
http://xbox360.ign.com/articles/660/660456p1.html
[..]
ik had het ook wel verwacht eigenlijk, maar 2 DVD's is ook een oplossing
quote:
Ik vind de vergelijking met VHS niet helemaal opgaan. Met DVD kun je namelijk geen VHS spelen. Met BR-spelers zal je naar verwachting wel gewoon DVDs kunnen spelen. Dus wordt de keuze straks niet "DVD of VHS" zoals eerst, maar "DVD of BR & DVD".
maar het gaat gewoon om de standaard, veel mensen hebben nu al een DVD-speler staan en zullen dus niet snel switchen denk ik. Zeker niet als ze zullen zien dat een DVD speler 50 euro is en een BR-speler 200-300 euro ofzo. Het gaat er om dat de consument net gewend is aan de DVD en dat de fabrikanten nu weer willen switchen naar een andere standaard. Ik denk dat het erg moeilijk zal gaan en langer dan 5 jaar zal duren. Je kan met niet vertellen dat binnen 4-5 jaar alle media op BR wordt geproduceerd... veel mensen zijn tevreden met DVD en zullen de voordelen van BR niet zien (die zal in Europa al helemaal niet duidelijk zijn, alleen voor HD-bezitters). Misschien dat series als 24 op 1 BR kan worden uitgebracht, maar of dat mensen kan overtuigen???
pi_31696187
Hoe lang zal de gemiddelde DVD-speler mee gaan? Ik denk niet meer dan 5 jaar. Dus de komende jaren zullen er steeds meer spelers vervangen moeten worden. Denk je echt dat mensen huiverig zullen zijn voor een product, alleen maar omdat er BR op staat, ipv DVD?
Nogmaals, het is geen nieuwe standaard die oude producten overbodig maakt, de oude DVD-collectie kan gewoon afgespeeld worden op >80% van de BR-spelers. En de filmmaatschappijen zitten te springen om hun films op BR uit te brengen, omdat de beveiliging van BR stukken beter is dan DVD.
pi_31696225
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:01 schreef SocialDisorder het volgende:
Denk je echt dat mensen huiverig zullen zijn voor een product, alleen maar omdat er BR op staat, ipv DVD?
Nee omdat er staat:
6.000 euro excl. btw - financiering mogelijk ipv neem nu gratis mee bij 2 pakken Edet

(en ja ik dik het een beetje aan, maar je snapt me wel )

Oh en:
quote:
En de filmmaatschappijen zitten te springen om hun films op BR uit te brengen, omdat de beveiliging van BR stukken beter is dan DVD.
Nog meer films die ik niet af kan spelen, joepie!
Geweldige reden om op BR over te stappen
pi_31696301
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:03 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Nee omdat er staat:
6.000 euro excl. btw - financiering mogelijk ipv neem nu gratis mee bij 2 pakken Edet

even een rekensommetje; de ps3 zal naar verwachting 100 dollar duurder zijn dan de X360 om te produceren. De X360 wordt volgens MS 100 dollar onder de productieprijs verkocht. De PS3 zal niet onder de productieprijs verkocht worden, naar goede Sony-traditie.
400+100+100=600 dollar. Laat een BR-speler gebruik maken van een groot deel van de PS3-componenten, dus laten we even aannemen dat een BR-speler de helft van een PS3 kost, (DVD-speler met vergelijkbare functies als de PS2-DVD-speler was ongeveer de helft van de PS2 bij introductie). Dan kom je dus op 300 dollar uit. Ik denk dat dat wel te behappen is.
pi_31696328
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

even een rekensommetje; de ps3 zal naar verwachting 100 dollar duurder zijn dan de X360 om te produceren. De X360 wordt volgens MS 100 dollar onder de productieprijs verkocht. De PS3 zal niet onder de productieprijs verkocht worden, naar goede Sony-traditie.
400+100+100=600 dollar. Laat een BR-speler gebruik maken van een groot deel van de PS3-componenten, dus laten we even aannemen dat een BR-speler de helft van een PS3 kost, (DVD-speler met vergelijkbare functies als de PS2-DVD-speler was ongeveer de helft van de PS2 bij introductie). Dan kom je dus op 300 dollar uit. Ik denk dat dat wel te behappen is.
Ik herinner me anders nog heel goed dat mensen een console kochten omdat een DVD speler duurder was.
pi_31696357
http://tweakers.net/nieuws/38820
verwachting is meer dan 100 dollar alleen voor de BR speler
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_31696365
quote:

[..]

Nee omdat er staat:

Oh en:
[..]

Er staat beveiliging, dat heeft toch niets met afspelen te maken, enkel tegen kopieren, en dat is altijd een goed ding

Weg met downloaders en kopieerders
pi_31696378
quote:

Oh en:
[..]

Dit is een beveiliging die er van kiet af aan ingepropt wordt, elke speler kan er dus mee omgaan. Ik weet wat voor DVD-speler jij hebt trouwens, maar al mijn films spelen gewoon af.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:13:55 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31696412
Kabouter heeft een PC DVD speler, en ja, PC hardware is kut
pi_31696493
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:11 schreef Markster het volgende:

[..]

Er staat beveiliging, dat heeft toch niets met afspelen te maken, enkel tegen kopieren, en dat is altijd een goed ding

Als beveiliging niets met afspelen te maken heeft dan vraag ik me af hoe het kan dat sommige cd's absoluut niet af te spelen zijn in sommige autoradio's of pc's
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_31696501
CD's met copy-control heten officieel geen CD's
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:19:31 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31696511
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:07 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

discussie is al eens eerder gevoerd over de prijs Maar de PSP wordt wel onder de productieprijs verkocht, dus die traditie is niet meer

en 300 dollar voor een BR en 40 dollar voor een DVD lijkt me een aardig verschil
pi_31696545
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:11 schreef Markster het volgende:

[..]

Mag jij mij vertellen waarom een hoop mensen hun legale CD's en DVD's niet af kunnen spelen
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:22:11 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_31696553
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:19 schreef kepler het volgende:

en 300 dollar voor een BR en 40 dollar voor een DVD lijkt me een aardig verschil
Vergeet niet dat BLu-Ray nieuw is en meer kan dan DVD dat al 10 jaar bestaat ofzo
pi_31696560
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kabouter heeft een PC DVD speler, en ja, PC hardware is kut
De hardware van jouw PC is idd kut
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:32:27 #283
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31696735
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:22 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Vergeet niet dat BLu-Ray nieuw is en meer kan dan DVD dat al 10 jaar bestaat ofzo
DVD bestaat negen jaar

het kan niet meer, er kan alleen meer op
pi_31696894
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:21 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Mag jij mij vertellen waarom een hoop mensen hun legale CD's en DVD's niet af kunnen spelen
legale CDs die niet afspelen zijn geen CDs. Legale DVDs die niet afspelen heb ik nog nooit van gehoord. Wat voor speler heb jij dan? De Oekraiense DVD2000?
pi_31697015
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

legale CDs die niet afspelen zijn geen CDs. Legale DVDs die niet afspelen heb ik nog nooit van gehoord. Wat voor speler heb jij dan? De Oekraiense DVD2000?
Mijn legale exemplaar van the Terminator 1 wil anders niet werken via m'n PC DVD speler (en nee, ik heb geen zin om een standalone te kopen wanneer m'n PC direct naast m'n TV staat). Hij wil irritante software installeren die constant crasht.
pi_31697125
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:47 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Mijn legale exemplaar van the Terminator 1 wil anders niet werken via m'n PC DVD speler (en nee, ik heb geen zin om een standalone te kopen wanneer m'n PC direct naast m'n TV staat). Hij wil irritante software installeren die constant crasht.
En je PS2/Xbox kan geen DVD spelen?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:54:52 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31697149
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

die heeft tie niet, tis een PC-fanboy
pi_31697152
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ik heb geen PS2/Xbox
pi_31697163
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:54 schreef kepler het volgende:

[..]

die heeft tie niet, tis een PC-fanboy
Ik word hier gedemoniseerd
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:56:03 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31697171
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:55 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ik word hier gedemoniseerd
tis toch waar
pi_31697193
Volgens mij heeft Blu-Ray voor de gewone mens geen nut zolang ze niet allemaal een HDTV hebben staan. Het grote voordeel van meer opslagcapiciteit is dat je beeld in HD kwaliteit kwijt kan, maar zolang mensen geen HDTV hebben is dat niet nodig. Wat heb je aan zo'n resolutie als je tvtje maar 800x600 (eigenlijk nog iets minder) ondersteunt?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_31697246
BR heeft meer voordeel dan alleen maar HDTV-beeld. DTS kan bijvoorbeeld ongecomprimeerd opgeslagen worden, meer extra's of hele series op één schijfje. Vreselijk irritant; zit je lord of the rings te kijken, kan je 5 keer naar je DVD-speler lopen tijdens de film.
pi_31697308
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
BR heeft meer voordeel dan alleen maar HDTV-beeld. DTS kan bijvoorbeeld ongecomprimeerd opgeslagen worden, meer extra's of hele series op één schijfje. Vreselijk irritant; zit je lord of the rings te kijken, kan je 5 keer naar je DVD-speler lopen tijdens de film.
Met 50GB en een betere codec dan MPEG2 kun je 2 hele series kwijt (niet seizoenen, series dus). Op een schijfje. Leuk bij een kras wel overigens
pi_31697349
BR-schijfjes krijgen de nieuwe beschermlaag van Toshiba dacht ik, waardoor ze zo goed als krasvrij werden. En het is al gelukt om 4 lagen op één BR-schijf te proppen, waarmee de capaciteit boven de 100 GB komt.
Kunnen die huisvrouwen de volleidge serie Bold & Beautiful op één schijfje kijken
pi_31697383
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:05 schreef SocialDisorder het volgende:
BR-schijfjes krijgen de nieuwe beschermlaag van Toshiba dacht ik, waardoor ze zo goed als krasvrij werden. En het is al gelukt om 4 lagen op één BR-schijf te proppen, waarmee de capaciteit boven de 100 GB komt.
Kunnen die huisvrouwen de volleidge serie Bold & Beautiful op één schijfje kijken
Maar eigenlijk vind ik gewoon DVD met een behoorlijke codec ook wel genoeg voor video. DivX bijv. is gewoon ongelofelijk superieur aan MPEG2.
pi_31697396
Daarom gaat de PS3 ook zo kickass worden: de info van games hoeft veel minder ingepakt te worden, blijft er meer processortijd over voor alles. Bovendien heb ik laatst ontdekt dat de normale xbox geen I/O chip heeft. Klopt dat? En gaat dat ook kloppen voor de 360? Want in dat geval.... hehhehehehehe.
pi_31697518
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef DiningPlayt het volgende:
Daarom gaat de PS3 ook zo kickass worden: de info van games hoeft veel minder ingepakt te worden, blijft er meer processortijd over voor alles. Bovendien heb ik laatst ontdekt dat de normale xbox geen I/O chip heeft. Klopt dat? En gaat dat ook kloppen voor de 360? Want in dat geval.... hehhehehehehe.
Oh jij kent developers duidelijk niet .
Geef ze meer ruimte, en ze vullen het.
Kijk maar naar de CD-ROM, in no time hadden devs ze helemaal vol terwijl ze van floppies met 1,44MB af kwamen.
pi_31697855
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:06 schreef DiningPlayt het volgende:
Daarom gaat de PS3 ook zo kickass worden: de info van games hoeft veel minder ingepakt te worden, blijft er meer processortijd over voor alles.
Krijg je ook meer laadtijden, doordat bijv. de textures veel groter zijn dan wanneer ze gecompressed zijn
quote:
Bovendien heb ik laatst ontdekt dat de normale xbox geen I/O chip heeft. Klopt dat? En gaat dat ook kloppen voor de 360? Want in dat geval.... hehhehehehehe.
hoezo zou een apparaat wat redelijk gebaseerd is op een pc geen Input/Output chip hebben...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_31698241
Nou, ik zie het nooit ergens staan bij xbox specs. Ik vroeg me namelijk dezelfde vraag. Trouwens, in een normale pc zit ook geen specefieke I/O chip, wordt allemaal door de CPU gedaan. Voorzover ik het heb begrepen.
Verder denk ik ook wel dat die developers gretig gebruik zullen maken van de extra ruimte. Immers voor een betere AI, of betere graphics heb je gewoonweg meer ruimte nodig. Dus dat zal wel goed komen. En wat die laadtijden betreft..... dunno. Wellicht heb je daar een punt, maar dat betekent ook dat er minder mooie dingen gedaan kunnen worden, omdat de CPU (s) meer bezig zijn met het vertalen. Maar goed, er is meer ruimte op de PS3 schijven, EN er wordt ook nog eens keihard gerekend in dat ding. Dat lijken mij juist 2 positieve puntjes.
pi_31699153
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 12:26 schreef Tain het volgende:

[..]

Krijg je ook meer laadtijden, doordat bijv. de textures veel groter zijn dan wanneer ze gecompressed zijn
[..]

hoezo zou een apparaat wat redelijk gebaseerd is op een pc geen Input/Output chip hebben...
Uncompressed textures zorgen juist voor minder laadtijden. Textures worden gestreamed over het algemeen, en bij Doom3 (dacht ik, dus pin me dr niet op vast) kon je de prestaties verhogen door de textures uit te pakken en linea recta in je BASE folder te mikken.
En een input/output chip lijkt me vreselijk handig als je een interactief apparaat hebt staan. Elke PC, Mac en console heeft er één.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')