quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:19 schreef avonne het volgende:Roel is aan een studie Biologische en Cognitieve Psychologie begonnen en staat op het punt van afstuderen (talpa-site)
De cognitieve psychologie is een tak van de psychologie waarin men zich bezighoudt met interne geestelijke processen, zoals het oplossen van problemen, geheugen en taal.
Cognitieve psychologen zijn geïnteresseerd in hoe mensen begrijpen, diagnosticeren en problemen oplossen, en houden zich bezig met de geestelijke processen die tussen stimulus en reactie liggen.
Biologische psychologie bestudeert gedrag aan de hand van genetica en fysiologie. Er wordt vooral gekeken hoe het gedrag zich evolutionair en/of fysiologisch heeft ontwikkeld. Het fysiologische aspect hierin gaat vooral over het zenuwstelsel, waarin in dit geval het brein centraal staat. Aan de hand van de opbouw van het brein (en het zenuwstelsel in het algemeen) kan onderzocht worden hoe dit zich heeft ontwikkeld gedurende de evolutie (door bijvoorbeeld het menselijke brein te vergelijken met dat van een mensaap) of tijdens de groei van het individu
(bron Wikipedia)
Tja, ik wou nu toch wel eens weten wat er in de hersencellen van Roel zit.
Ik moet het nog even laten bezinken.
![]()
zei ik toch al theorie en praktijk zijn 2 dingen
Niets is zo gecompliceerd als het menselijk brein, wat ik persoonlijk bij Roel een beetje mis is een gezonde vorm van nieuwsgierigheid, het willen weten hoe de ander denkt, wat de motieven zijn om te doen wat je doet.
Maar ervaring komt met de jaren
ik leer nog elke dag