Bron : FPquote:De twee jonge Assenaren die zaterdag werden opgepakt omdat ze een ei richting koningin Beatrix hadden gegooid, blijven in voorlopige hechtenis. De politie beschouwt de daad van de 17- en 18-jarige als een misdrijf tegen de koninklijke waardigheid. De verdachten kunnen hiervoor een celstraf van maximaal 7,5 jaar krijgen.
Het motief van de vrienden is nog niet duidelijk. Evenmin is bekend wie van de twee het ei gegooid heeft. Volgens een politiewoordvoerder loopt het onderzoek nog. De koningin en haar gezelschap werden gisteren tijdens een werkbezoek aan Drenthe onthaald met het ei. Beatrix werd daarbij overigens niet geraakt. Wel zou iemand uit haar gezelschap spatjes op de kleren hebben gekregen
Ah, het Yildiz-syndroom..quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Bron : FP
als je iemand vermoordt krijg je zelf 3 jaar cel
de nederlandse wetregeling is triest7,5 jaar cel
![]()
deze jongens zijn helden ze laten zien dat de veiligheid niet deugt ze konden zelf een handgranaat gaan goien
jep alleen Yildiz moest 1 dag de bak in deze jongens blijven vastzittenquote:
Bea gaat niet met de trein.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:09 schreef Meki het volgende:
jep alleen Yildiz moest 1 dag de bak in deze jongens blijven vastzitten![]()
zo iets?quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:04 schreef Meki het volgende:
[..]
[max 20 jaar of zo iets]
![]()
[max 7.5 jaar wegens invloed op de ambt]
deze jongens zijn helden ze laten zien dat de veiligheid niet deugt ze konden zelf een handgranaat gaan goien
[nee, nee ik heb niets gestolen, ik heb alleen aangetoond dat uw voorportal niet ramkraak bestendig was]
Is Bea dan een andere soort mens dan ons ??quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:30 schreef Pikkebaas het volgende:
7,5 is maximaal. Dan hadden ze raak moeten gooien.
Ik vind het wel goed. Laat ze maar beseffen wat ze hebben gedaan. Je gaat niet zomaar een ei naar de majesteit gooien.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik vind het wel goed. Laat ze maar beseffen wat ze hebben gedaan. Je gaat niet zomaar een ei naar de majesteit gooien.
ik heb het ergens gelezenquote:Op maandag 10 oktober 2005 07:37 schreef MetalMessiah het volgende:
[..]
zo iets?
ps: net als bij de executie van fortuin wordt er rekening gehouden bij de stafmaat wat de mogelijke invloed van een daad is op de samenleving. De koningin is de ambassadeur van NL en daarmee gaat dit verder dan een gewoon ei.
Nee, ze is 'koningin', hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Is Bea dan een andere soort mens dan ons ??
ze doet net als jij hetzelfde behoeftenze is gewoon net als jou
dat is haar (bij) baan ze is een mensquote:
Als je het nog niet doorhad; ik ben het helemaal met je eens.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:42 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is haar (bij) baan ze is een mens
als ik een ei naar jou gooi dan krijg ik toch geen max. 7.5 jaar cel dan gooi jij die ei terug
dus Bea moet wraak nemen ze moet de ei teruggoien![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:44 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als je het nog niet doorhad; ik ben het helemaal met je eens.
Ze had toch zo'n koninklijke trein ooit?quote:
Ambassadeur?quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:37 schreef MetalMessiah het volgende:
[..]
zo iets?
ps: net als bij de executie van fortuin wordt er rekening gehouden bij de stafmaat wat de mogelijke invloed van een daad is op de samenleving. De koningin is de ambassadeur van NL en daarmee gaat dit verder dan een gewoon ei.
Was die niet geleend van haar nicht uit Lombardije?quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ze had toch zo'n koninklijke trein ooit?
Reed ze met Konginnendag mee heen en weer.
Klopt, maar ze stapt vast niet tussen het gepeupel op Centraal in die trein.quote:Op maandag 10 oktober 2005 08:12 schreef yvonne het volgende:
Ze had toch zo'n koninklijke trein ooit?
Reed ze met Konginnendag mee heen en weer.
Als deze randdebielen niet rondliepen was die hele beveiliging ook niet nodig.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:04 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
Behalve dat ze op dat moment haar functie uitvoerde. Al is de koningin natuurlijk 24/7 in functie. Net zoals je ook niet ongestraft een politie agent kan uitschelden want dat is belediging van een ambtenaar in functie.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:37 schreef Meki het volgende:
[..]
Dr outfits, dat zijn pas aantastingen op elke waardigheid..quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:53 schreef Mwanatabu het volgende:
"Aantasting van de koninklijke waardigheid"
Dan mag Bea zelf ook gaan zitten, met dr banketjes met oorlogsmisdadigers, criminelen en dictators om dr paleisjes. Of is jezelf ongeloofwaardig maken geen aantasting van de "koninklijke waardigheid".
Trut.
Ja, en mijn uitzichtquote:Op maandag 10 oktober 2005 10:55 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dr outfits, dat zijn pas aantastingen op elke waardigheid..
Volgens mij zijn dat gewoon trekvlekken van Johan Friso.quote:Wel zou iemand uit haar gezelschap spatjes op de kleren hebben gekregen
Neenee, Trix is niet als ons. Trix heeft een gigantische werkplaats op het Haagse Noordeinde, een gewaagd optrekje in hetzelfde Den Haag, een paau auto's, treinen, een bootje van pappa, een kast met hoeden en bloemetjesjurken, al járen dezelfde kapper (die zelfs aan huis komt), en een inkomen dat wij met z'n allen nog niet in ons hele leven bij elkaar kunnen schrapen, al zou je de criminaliteit in gaan. De majesteit is níet te vergelijken met ons, het gepeupel. Toegeven, er zijn wat dingen die de majesteit net als wij zelf moet doen, maar het meeste láát de majesteit doen, want de majesteit is here koninklijke hoogheid Beatrix, koningin des Nederlanden enzoveurt, enzoveurt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:37 schreef Meki het volgende:
[..]
... die per ongeluk op een hofdaeme terecht zijn gekomen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:07 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat gewoon trekvlekken van Johan Friso.
Hahahaha, "schelmenstreek". Zijn Pietje Bell en Dik Trom ook weer herrezen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:01 schreef Falco het volgende:
Ik gun ze ook wel 7,5 jaar voor deze schelmenstreek.
Ligt een beetje aan de achtergrond van de daders.. 7,5 jaar kost de samenleving ook wel weer een berg.. een maandje in de cel en een maand schoffelen als de actie uit baldadigheid gedaan is, als er een soort van ideologie achter zit dan zwaarder straffenquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:35 schreef _The_General_ het volgende:
Of je het eens bent met de monarchie of niet. Ze is ons staatshoofd en daar moet je respect voor hebben. De straf van 7,5 jaar zou helemaal terrecht zijn.
Maar daarvoor hoef je de bak niet in. Dan moet je alleen maar 250 Pleuri per belediging ophoesten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:23 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Behalve dat ze op dat moment haar functie uitvoerde. Al is de koningin natuurlijk 24/7 in functie. Net zoals je ook niet ongestraft een politie agent kan uitschelden want dat is belediging van een ambtenaar in functie.
Respect is niet af te dwingen, ook niet met wetten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:35 schreef _The_General_ het volgende:
Of je het eens bent met de monarchie of niet. Ze is ons staatshoofd en daar moet je respect voor hebben. De straf van 7,5 jaar zou helemaal terrecht zijn.
De toverwoorden dus. Lijkt me sterk dat ze überhaupt de cel in gaan voor zoiets pietluttigs.quote:De verdachten kunnen hiervoor een celstraf van maximaal 7,5 jaar krijgen.
Ho, ho, ho, ho ... wacht even, die bespuwer van Verdonk, Allah zij met hem, was een gezochte activist.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:48 schreef electricity het volgende:
hoe lang moest degene die van aartsen heeft proberen aan te rijden vastzitten? en hoe zit het met de taartgooiers en bespugers van verdonk? maar ohjee als er een eitje naar de koningin gaat. dat zijn misdadigers.
Dat was toch een militante veganist? Wat heeft die met Allah te maken?quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:05 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
Ho, ho, ho, ho ... wacht even, die bespuwer van Verdonk, Allah zij met hem, was een gezochte activist.
In Uithoorn had deze 18 jarige onverlaat een bloembak vernield in een reisbureau.
"Wormen in de aarde", gromde de ministerpresident.
Ook deze vlerk kan rekenen op uitlevering aan de VS van Amerika.
[afbeelding]
al járen dezelfde kapper (die zelfs aan huis komt),quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:10 schreef progrock het volgende:
[..]
Neenee, Trix is niet als ons. Trix heeft een gigantische werkplaats op het Haagse Noordeinde, een gewaagd optrekje in hetzelfde Den Haag, een paau auto's, treinen, een bootje van pappa, een kast met hoeden en bloemetjesjurken, al járen dezelfde kapper (die zelfs aan huis komt), en een inkomen dat wij met z'n allen nog niet in ons hele leven bij elkaar kunnen schrapen, al zou je de criminaliteit in gaan. De majesteit is níet te vergelijken met ons, het gepeupel. Toegeven, er zijn wat dingen die de majesteit net als wij zelf moet doen, maar het meeste láát de majesteit doen, want de majesteit is here koninklijke hoogheid Beatrix, koningin des Nederlanden enzoveurt, enzoveurt.
Yeah right, militante veganist .. puber van 18 die een bloembak vernield werd gezocht...quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat was toch een militante veganist? Wat heeft die met Allah te maken?
Sorry, mijn Koran zit vast in mijn kontzak.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:19 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
Yeah right, militante veganist .. puber van 18 die een bloembak vernield werd gezocht...
Foutje van de AIVD dat ze hem niet opgespoord hebben.
Allah .. sla de Koran er eens op na ..
Jawel, maar is 7,5 jaar úberhaupt niet een beetje TE dol? Als je iemand naar het hiernamaals helpt krijg je een lagere straf dan wanneer je de koningin een eitje toewerpt. Misschien vonden de gooiers dat TRix er een beetje hongerig uitzag en was alles goed bedoeld.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:55 schreef Sigismund het volgende:
[..]
De toverwoorden dus. Lijkt me sterk dat ze überhaupt de cel in gaan voor zoiets pietluttigs.
De koningin heeft ook een uitkering. Weliswaar ietsje hoger dan een gemiddelde Nederlander, maar toch.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:10 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
al járen dezelfde kapper (die zelfs aan huis komt),
Dit is dan ook een doorn in het oog van de kappersbranche waar ze al jaren tegen ageren.
Deze "thuiskappers" werken meestal zwart en hierdoor loopt de branche veel doekoe mis.
De "klanten", veelal mensen met een uitkering, zijn echter niet in staat de hoge prijzen te betalen of hebben wegens drukke bezigheden geen tijd om tijdens de openingsuren de "salon" te bezoeken.
Respect man, respect![]()
de maximale straf is 7,5 jaar, voor moord levenslangquote:Op maandag 10 oktober 2005 07:04 schreef Meki het volgende:
![]()
Ze is geboren en niet gekozen als staatshoofd.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ze is ons staatshoofd en daar moet je respect voor hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |