IntroV | zondag 9 oktober 2005 @ 21:18 |
Als er wordt gewerkt aan de snelweg, dan komt het regelmatig voor dat er een rijstrook is afgesloten. Je ziet dan vaak een rood kruis op de matrix borden boven de weg. Even daarvoor zie je een pijl die aangeeft dat je van rijstrook moet wisselen. Wanneer moet je nou wisselen, vlak voor het rode kuis of ter hoogte van de pijl? | |
M5 | zondag 9 oktober 2005 @ 21:20 |
ongveer bij de pijl, maar in ieder geval voor het kruis ![]() | |
IntroV | zondag 9 oktober 2005 @ 21:25 |
Er zit soms wel 100 meter tussen de pijl en het kruis. Dan rij ik liever de stilstaande file een stuk voorbij om bij het kruis in te voegen. | |
M5 | zondag 9 oktober 2005 @ 21:31 |
quote:ja. mag wel, maar achter in de rij aansluiten vind ik wel zo netjes. kan me soms irriteren aan mensen die zondig 5 auto's verder moeten rijden om te denk dat ze daar veel tijd mee winnen. de reden dat die afstand er tussen zit is dat men niet op elke plaats even een bord kan zetten en er soms ook 100 km/h gereden wordt, dan is het wel handig als je het van te voren ziet. | |
R0ADKILL | zondag 9 oktober 2005 @ 21:34 |
Doorrijden tot die laatste pijl doe ik ook. En dan is er nog ruimte zat om op je gemak een gaatje te zoeken. Beetje lomp voor de mensen die al honderden meters vantevoren rechts gaan wachten. Maar dat is niet jouw probleem | |
Bartholomeus | zondag 9 oktober 2005 @ 21:38 |
Vanaf het kruis is de rijstrook officieel afgesloten, dus als jij onder het kruis door rijd ben je technisch gezien in overtreding. Kortom: invoegen vóór het kruis ![]() | |
MissMSX | zondag 9 oktober 2005 @ 21:40 |
quote:Het probleem is dat de gemiddelde Nederlander juist niet begrijpt dat je door moet rijden tot het einde en dan pas invoegen. Mensen die dat niet hebben begrepen moet niet gaan zitten jammeren vind ik. | |
M5 | zondag 9 oktober 2005 @ 21:52 |
quote:niet bij file. | |
Innisdemon | zondag 9 oktober 2005 @ 21:57 |
Vooral ook bij file Gebruik zoveel mogelijk rijbanen. Als je krampachtig met z'n allen op 1 baan gaat zitten, gaat die file nog langer duren. | |
M5 | zondag 9 oktober 2005 @ 22:02 |
quote:als iedereen er op het laatste moment tussen wil heb je op dat punt geen doorstroming. kun je beter 100m eerder invoegen dan is het mogelijk om het hele spul rollend te houden. ga voor de grap eens in zwitserland file rijden. daar doet iedereen het zo en dat werkt perfect. maar goed. ieder wat ie wil hoor. ![]() | |
1299 | zondag 9 oktober 2005 @ 22:07 |
quote:Precies! Hier kan ik het enkel maar mee eens zijn! Het gaat juist fout omdat van die inteelt mongolen met 60 man tegelijk op het eind weer in moeten voegen. Als iedereen nu relax een paar honderd meter van te voren netjes invoegd stroomt het 10x beter door. | |
SoNoS | zondag 9 oktober 2005 @ 22:16 |
quote:Ik ben het er ook helemaal mee eens.. Alleen zou ik het wat subtieler willen brengen. Wat trouwens veel mensen ook niet helemaal begrijpen is wanneer er werkzaamheden zijn, ze gerust even de voet van het gaspendaal kunnen halen. Iets langzamer rijden als de maximale snelheid, zorgt ook voor een veel betere doorstroming. En je creeert al helemaal files, wanneer je als enige een stuk harder gaat rijden als de rest. De rest moet zich dan zo aanpassen aan jou, terwijl je juist met rijlessen leert dat jij je moet aanpassen aan de rest. | |
Herr.Flick | zondag 9 oktober 2005 @ 23:34 |
Zo laat mogelijk invoegen,maw, zo lang mogelijk gebruik blijven maken van 2 rijstroken,maw,zo lang mogelijk links blijven rijden.![]() maar half nederland krijgt dat schijnbaar niet in z'n harsens geduwd... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 10 oktober 2005 @ 10:45 |
quote:er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten.. heel vervelend. | |
Herr.Flick | maandag 10 oktober 2005 @ 10:51 |
quote:Eindelijk na 3 jaar zijn * Herr.Flick en tommy het weer eens met elkaar eens! ![]() | |
Cyruse | maandag 10 oktober 2005 @ 10:59 |
Zelf voeg ik ook altijd zo laat mogelijk in; niet alleen als de baan afgekruist wordt, maar ook bij invoegstroken en wegversmallingen (bijv. van 3 baans naar 2 baans). Dat is nu ook eenmaal de bedoeling, invoegstroken e.d. dienen zoveel mogelijk uitgereden te worden, liefst tot aan de verdrijvingsvlakken. Dat asfalt ligt er niet voor de sier. Helaas veroorzaakt deze handelswijze voor veel agressie. Vrachtwagenschauffeurs hebben de onhebbelijke eigenschap hun tigtonner deels op de derde en tweede baan op de sturen omdat ze gefrusteerd raken van veel inhalende auto's, mensen die veel te vroeg hebben ingevoegd rijden consequent gaten dicht en blijven dicht op hun voorganger plakken om te zorgen dat er in ieder geval niemand meer tussen kan (ja, stel je voor dat er iemand voorgaat, typisch dom hollands egobeleid). Hierdoor wordt je gedwongen om je auto er maar tussen te drukken zodat iedereen in de ankers moet etc.etc. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 10 oktober 2005 @ 11:00 |
quote:goed hè? ![]() Het kan wel ![]() | |
Herr.Flick | maandag 10 oktober 2005 @ 11:08 |
quote:kan nooit lang duren toch? ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 10 oktober 2005 @ 11:14 |
quote:nee idd, voelt niet goed ![]() | |
stinkie | maandag 10 oktober 2005 @ 11:19 |
quote: | |
Herr.Flick | maandag 10 oktober 2005 @ 11:20 |
quote: ![]() | |
PeuRac | maandag 10 oktober 2005 @ 11:22 |
quote:Precies, en als mensen dan ook het princiepe van het ritsen dan eens onder de knie krijgen, zijn de files bij wegwerkzaamheden en opritten ineens de helft korter. Maar ook dat krijg je niet in de kop van mensen gestampt ![]() | |
PeuRac | maandag 10 oktober 2005 @ 11:23 |
quote:Idd, als iedereen zoveel mogelijk asfalt gebruikt en op het einde ruimte laat voor het ritsen dan is er echt helemaal niks aan de hand. Maar dat snappen de meeste mensen niet. | |
MissMSX | donderdag 13 oktober 2005 @ 22:22 |
quote:JUIST bij file. En als iedereen dan netjes wat afstand houdt kun je mooi ritsen. Dat gekleef aan die bumper voor je zodat er maar geen auto tussen past. Alsof je daarmee wat opschiet ![]() | |
2609 | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:38 |
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:40 |
quote:Dan ben jij 1 van die bedankt conjo ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 14-10-2005 11:48:51 ] | |
Googolplexian | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:47 |
quote:reken dan maar dat ik er echt wel tussen kom. Je gaat mij niet tegen de verkeersregels in pesten, swa. | |
PeuRac | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:48 |
quote:Dus door iemand zoals jij kreeg ik bijna een ongeluk laatst, bedankt ![]() ![]() ![]() Leer eerst eens rijden voor dat je weer de snelweg op gaat ![]() Trouwens, als de politie je dat ziet doen en/of je veroorzaakt er een ongeluk mee, kun je je rijbewijs inleveren wegens gevaarlijk rijgedrag ![]() | |
hermandeperman | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:50 |
quote:Ik ram hem er gewoon toch wel tussen, wedden dat je remt! Je snapt er echt geen donder van he ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:51 |
quote: | |
PeuRac | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:54 |
quote:Het gaat hier meer om het invoegen bij: van 3 naar 2 of van 2 naar 1 rijbaan. Bij een oprit invoegen is meestal geen probleem. | |
Googolplexian | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:55 |
quote:noemen we dat ook invoegen? anyway... als iemand me blokkeert terwijl ik me gewoon aan de regels houd gaan we botsen. Da's zeker. En bij oprit invoegen is meestal geen probleem: huuu. niet altijd, nee... maar vaak zat moet ik effe gas bijgeven omdat iemand me niet ziet of dat ze gewoon geen zin hebben om je voor te laten gaan (terwijl er 1 meter achter een vrachtwagencombinatie rijdt) | |
Herr.Flick | vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:16 |
quote:Je zou echt de aller eerste zijn die mij er niet tussen laat.... * Herr.Flick geeft absoluut 0,0 om zijn auto, en tijdens het invoegen kijk ik niet in m'n spiegel. maw, succes! ![]() | |
IntroV | vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:41 |
Volgens mij voelen veel mensen zich bezwaard om door te rijden en voegen ze daarom zo vroeg in. Ze vinden het dan lullig om een hele rij stilstaande auto's voorbij te rijden om aan het eind netjes in te voegen. | |
MissMSX | zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:54 |
quote:Dat denk ik ook ja. Of mensen hebben het gewoon echt niet begrepen. Je kunt op z'n minst doorrijden tot de 'ritsen vanaf hier' borden, maar zelfs dat doen een hoop mensen niet. | |
Ferryfan4ever | zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:06 |
tsja ik weet niet precies hoe het werkt met file, maar ik denk dat je vanaf het bord met de pijl moet invoegen. maar ik denk dat het hetzelfde werkt als met ritsen. zodra het bord er staat "ritsen vanaf hier" ben je verplicht zo snel mogelijk in te voegen en niet nog even een paar meter te pakken. het bord met de pijl van baantje opschuiven betekent volgens mij hetzelfde. doorrijden tot het einde is niet toegestaan en wekt onnodige agressie op. ![]() en stoer hoor dat je je auto er wel tussenramt. maar aangezien je geen voorrang hebt daarbij mag jouw verzekering gaan dokken. daaaag no claim ![]() | |
Cyberdogg | zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:57 |
quote:Dan hoop ik dat jij voor mij in wilt gaan voegen, ik beuk er lekker in. ![]() | |
allsystemshalt | zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:36 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:56 |
quote:en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser. En ik heb een goede taxateur dus je hangt er maximaal aan (ook geen gebrek aan getuigen). ![]() | |
Ferryfan4ever | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:06 |
quote:bron? invoeger is fout denk ik nog steeds. het werkt volgens het ritsprincipe en je moet zo snel mogelijk invoegen vanaf de pijl. mocht het echt niet gaan dan mag je doorrijden, maar uit jouw verhaal maak ik op dat je gewoon doorrijdt ongeacht of zich een mogelijkheid aandient. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:11 |
quote:Dat klopt niet helemaal. Jij als invoeger voert een bijzondere verrichting uit en hebt dus geen voorrang. Bewust blokkeren mag idd niet, maar wie zegt dat ik dat doe ? Jij dient gewoon te wachten op het moment dat je je bijzonder verrichting kan uitvoeren, zoals invoegen. Rij je bewust op mijn auto in, dan ben jij degene die zwaar de bok is. En dan kan je nog zo'n goede taxateur hebben. | |
Googolplexian | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:31 |
quote:bron: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx bovendien zit ik op een snellere baan en is blokkeren of snelheid opvoeren wanneer je wordt ingehaald (wat het is TOT ik ga invoegen) verboden. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:44 |
quote:Je zit niet op een snellere baan, als je op die baan rijdt ben je in feite aan het inhalen hetgeen een bijzondere verrichting is. Zoals je kunt lezen dien je te ritsen bij het bord en niet aan het einde van de rijstrook. Bovendien dien je achter degene op de rechter (of linker) rijbaan in te voegen. Ritsen volgens het boekje is overigens geen verplichting maar een aanbeveling, de regels volgens de wegenverkeerswet blijven gewoon gelden. Dat houdt dus is dat jij als invoeger je dient aan te passen aan het verkeer op de baan waar je wilt invoegen en niet andersom. Uiteraard mag een andere weggebruiker je niet onnodig hinderen. Voorrang nemen is echter nog altijd fout, en als jij als invoeger bewust een aanrijding veroorzaakt door voorrang te nemen bij het invoegen ben jij de bok. | |
Googolplexian | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:47 |
ik zag hem niet ... beweert hij ook. en inhalen is geen bijzondere verrichting. | |
IntroV | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:49 |
Het punt is, dat ritsen in principe niet kan werken. Stel het volgende: Er rijden twee auto's links (die moeten gaan ritsen naar rechts) en er rijden twee auto's rechts. De linker auto's gaan op een gegeven moment dezelfde snelheid aannemen als de rechter auto's en gaan er naast rijden. Dan geven de rechter auto's ruimte om de linker auto's ertussen te laten. De voorste linker auto moet achter de voorste rechter auto en de achterste linker auto moet achter de achterste rechter auto. Nu wordt het interessant. De achterste rechter auto gaat dus langzamer rijden om de voorste linker auto ertussen te laten. De achterste linker auto moet dus nog veel langzamer gaan: langzamer dan de achterste rechter auto die al aan het afremmen is. Iedereen snapt dat binnen de kortste keren de hele rij auto's tot stilstand is gekomen. | |
Ferryfan4ever | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:56 |
quote:juist vanaf dat bord ritsen. volgens jou staat het ritsbord (ritsen vanaf hier) gelijk aan het rode kruis op de matrixborden, of moet je inderdaad ritsen vanaf de pijl?? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:56 |
quote:.... | |
#ANONIEM | zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:58 |
quote:De eerste mogelijkheid vanaf de pijl, vanaf het kruis is het niet toegstaan op de rijbaan te blijven. De pijl is in feite het "ritsen vanaf hier" bord. | |
Ferryfan4ever | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:00 |
quote:volgens mij werkt het helemaal niet zo dat de auto's in de linkerbaan exact dezelfde snelheid aannemen. het ritsprincipe is gewoon links rijdt een rij auto's, rechts ook. en om en om ga je invoegen. als een rits dus. er zijn totaal geen problemen zolang iedereen precies 1 auto voor laat. dan kan iedereen ook soepel doorrijden. | |
Ferryfan4ever | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:02 |
quote:dat is wat ik zeg, maar veel mensen hier gebruiken de hele weg tot het kruis, standaard. dat is dus niet de bedoeling en daarom trek ik de vergelijking met ritsen. je moet vanaf de pijl gewoon zorgen dat je invoegt. niet tot het eind doorrijden en dan je auto ertussen raggen. ![]() | |
BaraCuda | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:03 |
Als er 10 man op de rechterbaan staan te wachten om in te voegen probeer ik het gewoon een stuk verder. Want er zijn altijd mensen die gaten laten vallen, waar je dan zonder vertraging hem tussen kan gooien. | |
BaraCuda | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:08 |
quote:En dit soort figuren moeten ze ook afschieten. | |
Ferryfan4ever | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:12 |
quote:ik begrijp geloof ik niet waar jij dan rijdt ? | |
2609 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:45 |
quote:Zullen we dan wel even zien hoeveel ik om mn auto geef ![]() ![]() En is het niet de regel dat invoegend verkeer voorrang moet geven zo heb ik het tenminste geleerd edit: Ik ben trouwens een beetje onduidelijk ik zal het even uitgebreider uitleggen: Ik heb het over files waarin je gewoon helemaal stil staat, en dat er nog genoeg openingen achter je zijn maar dat ze toch nog voor je willen gaan, dan kom je er dus niet voor bij mij.. Maar als we nou zeg maar 50 km per uur rijden en diegene die willen dan invoegen dan wil ik best beetje gas loslaten [ Bericht 19% gewijzigd door 2609 op 15-10-2005 15:51:20 ] | |
BaraCuda | zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:54 |
quote:Met de helft van mijn auto over de vluchtstrook omdat er 10 man met hun neus in die file staan te porren. Dus even er langs om vervolgends ergens er tussen te kruipen zodat niet iedereen op de rem hoeft. | |
Cyberdogg | zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:18 |
Ik had laatst een situatie waarbij ik wilde invoegen, maar het verkeer stil stond. Ik denk ik rijd even verder om hem er vervolgens rijdend tussen te voegen, zodat het verkeer achter mij niet hoeft te wachten totdat ik er tussen kan. Laat zo'n seniele mij er niet tussen omdat ik de uitvoegstrook bijna helemaal uitrijd. Dan stap ik het liefst uit en deel wat hoeken uit. Ik laat altijd iedereen er tussen, ook als ze omwille van zogenaamde haast de uitvoegstrook uitrijden. Alleen ga ik de volgende kilometers wel drukken. Triest eigenlijk. ![]() | |
BaraCuda | zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:33 |
quote:Dat is typische nederlands. En het is ook echt iets van de laatste tijd om elkaar totaal geen ruimte te geven waardoor de files alleen maar langer duren. In belgie en duitsland laat iedereen je er fijn tussen wanneer je wil, maar hier in nederland is het echt triest aan het worden. Kutland ![]() | |
2609 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:05 |
verhuis dan lekker daarnaartoe ik hou niet van voordringers dus komen ze er ook niet voor, dit is dan alleen van toepassing als ik waargenomen heb dat diegene ook makkelijk achter mij had kunnen invoegen, anders wil ik nog weleens zo aardig zijn dat ik ze ervoor laat, lieve jongen ben ik toch he | |
BaraCuda | zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:11 |
quote:Als de tijd daar is....GRAAG ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:13 |
quote:Een plaatje zegt meer dan duizend woorden.... ![]() Conclusie: Tja... vul zelf maar in. ![]() | |
2609 | zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:30 |
Oke conclusie: Ik trek mij daar niks van aan, als er achter mij een plek is en je wilt toch nog voor mij gaan dan kom je er gewoon niet tussen klaar, dan rij je maar tegen mn auto aan ik zal er ook niet van wakker liggen ![]() Alleen omdat die campagne zo gaat moet ik me er maar aan houden en mogen jullie voordringen? Het moet niet gekker worden zeg | |
Herr.Flick | zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:52 |
quote:Ach , even goede vrienden hoor, alleen geef je hier zelf toe dat je liever a-sociaal rijgedrag vertoond ipv je te houden aan de regels, maakt mij écht niet uit hoor, ik ben alleen benieuwd wat je verzekeraar er van vind. ![]() en het gaat hier niet om voordringen maar om zo optimaal gebruik te maken van de daartoe bestemde weg(en) | |
stinkie | zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:28 |
quote:ik zou de gasten die zo denken en uiteindelijk toch besluiten mij gewoon voor te laten gaan niet te vreten te geven. | |
Jofunu-kun | zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:56 |
quote:Dat is weer het andere uiterste, en nog fouter bovendien.. Niet kijken is zo uit den boze, want zo heb je niet alleen diegene te pakken die je wilt pakken, maar ook nog eens kans op vele andere, waarvan er vast 1 tussen zit die aan de beschrijving zeer groot en gevaarlijk past.. | |
MissMSX | zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:10 |
quote:Het is dus juist geen voordringen! Het zijn gewoon de regels. | |
Ferryfan4ever | zondag 16 oktober 2005 @ 00:09 |
quote:de regel is vanaf het bord ritsen vanaf hier (en ik denk ook vanaf de pijl dat je van rijbaan moet wisselen) zo snel mogelijk invoegen. dit betekent dat je niet een auto extra voorbijrijdt als je ook achter die auto kan. | |
MissMSX | zondag 16 oktober 2005 @ 00:15 |
quote:Als er genoeg plek voor die andere auto moet 't kunnen... | |
Herr.Flick | zondag 16 oktober 2005 @ 10:46 |
quote:Ach je leert het vanzelf als je enkele jaren vrachtwagen hebt gereden. ![]() | |
Jofunu-kun | zondag 16 oktober 2005 @ 10:50 |
quote:Ik rij al jaren vrachtwagen, dan ga je juist beter/sneller kijken en anticiperen, mijn ouders bleren altijd van "Je moet wel kijken!" (NOuja, meer mijn ma omdat mijn pa weet hoe ik kijk, hij doet het zelf op dezelfde manier, zit in ons bloed zegmaar..) Je leert om precies het gaatje te pakken dat winst oplevert, en de anderen zo min mogelijk hindert, en soms is dat idd, nu ik erover nadenk, helemaal voorin de rij.. | |
Herr.Flick | zondag 16 oktober 2005 @ 11:26 |
quote:Maar als jij je gaatje gepikt hebt, je richting aangeven hebt, dan draai je ook zachtjes aan je stuur zodat je zachtjes gaat wisselen, en anderen moéten daan wel in de remmen(als ze geen ruimte laten), en dat is dus précies wat ik bedoel.... ![]() je kunt het ook wel "vriendelijk dwingen" noemen | |
dan_niet | woensdag 19 oktober 2005 @ 15:46 |
Een file ontstaat door het feit dat er teveel auto's op 1 plek zijn. Waardoor er dus geremd dient te worden. Files ontstaan dus ook vaak op versmallingen, drukken invoegstroken, en 2 scheidende of bij elkaar komende snelwegen. Staat er een file en er verdwijnt een baan, dan is het zaak om in te voegen op het moment dat zich daar de mogelijkheid voor aandoet. Als namelijk niet hoeft te remmen in een file, zal de file het beste doorstromen en dus het minste tijdsverlies opleveren. Zijn er dus gasten die met een flink snelheidsverschil langs de file rijden (ook al is die laag asfalt er) en vervolgens hevig remmend invoegen, waardoor de rij daarachter ook moet remmen, ontstaat er een kettingreactie en wordt de file weer een stuk langer. Het is dus zo dat er voor gezorgd dient te worden dat er soepel en snel ingevoegd, geritst of wat dan ook wordt, zodat de doorstroming optimaal is. Als dat een km voor de versmalling is, dan is dat daar. is dat door omstandigheden 100 meter voor de versmalling, dan is dat daar. Beweren dat je de baan asfalt in z'n geheel moet gebruiken is onzin, het gaat bij files om doorstroming en die is niet altijd gegarandeerd als iedereen doorrijdt. Het is juist eerder een manier die niet werkt. Kortom, zie je een gaatje, pak die en zorg voor jezelf en voor de rest van de mensen voor de beste doorstroming, ookal scheelt dat je misschien 15 auto's. Daarbij is invoegen en inhalen een bijzondere verrichting en daarmee heb je nooit voorang op andere verkeersdeelnemers. Ook is het zo dat bij een drukke uitvoegstrook mensen vaak helemaal doorrijden tot het verdrijvingsvak (bij het bord UIT) en zich er daar ergens tussen proppen. Dit is natuurlijk ook fout, want terwijl je daar mee bezig bent, hou je de mensen op de doorgaande rijbaan gewoon ordinair op. Kijk maar eens hoe vaak er auto's langzaam langs de baan met files rijden, terwijl er gewoon 100 gereden kan worden, als men gewoon achteraan sluit. | |
Ferryfan4ever | woensdag 19 oktober 2005 @ 16:25 |
quote: ![]() hier ben ik het helemaal mee eens ![]() | |
Herr.Flick | donderdag 20 oktober 2005 @ 09:50 |
quote:Niet mee eens dus, wel met de rest van je verhaal. Invoegen doe je zo laat mogelijk met de juiste snelheid, en deze snelheid moet ongeveer gelijk zijn aan de rechter baan. ![]() | |
MissMSX | donderdag 20 oktober 2005 @ 10:04 |
quote:De automobilisten op de baan waar ingevoegd moet worden moeten ook wel de ruimte geven aan invoegende automobilisten. Maar 9 v/d 10 keer wordt er bumper aan bumper gereden, zodat je niet eens de kans krijgt in te voegen; ook niet eerder dan het einde van baan die verdwijnt. | |
dan_niet | donderdag 20 oktober 2005 @ 14:17 |
Idd, snelheid moet ongeveer gelijk liggen bij alle banen, klopt helemaal. En dat er ruimte moet zijn is ook logisch, dat je wat dichter op elkaar rijdt is logisch, maar idd ruimte moet je ook wel krijgen. |