ja. mag wel, maar achter in de rij aansluiten vind ik wel zo netjes. kan me soms irriteren aan mensen die zondig 5 auto's verder moeten rijden om te denk dat ze daar veel tijd mee winnen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:25 schreef IntroV het volgende:
Er zit soms wel 100 meter tussen de pijl en het kruis. Dan rij ik liever de stilstaande file een stuk voorbij om bij het kruis in te voegen.
Het probleem is dat de gemiddelde Nederlander juist niet begrijpt dat je door moet rijden tot het einde en dan pas invoegen. Mensen die dat niet hebben begrepen moet niet gaan zitten jammeren vind ik.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:31 schreef M5 het volgende:
[..]
ja. mag wel, maar achter in de rij aansluiten vind ik wel zo netjes. kan me soms irriteren aan mensen die zondig 5 auto's verder moeten rijden om te denk dat ze daar veel tijd mee winnen.
niet bij file.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:40 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het probleem is dat de gemiddelde Nederlander juist niet begrijpt dat je door moet rijden tot het einde en dan pas invoegen. Mensen die dat niet hebben begrepen moet niet gaan zitten jammeren vind ik.
als iedereen er op het laatste moment tussen wil heb je op dat punt geen doorstroming. kun je beter 100m eerder invoegen dan is het mogelijk om het hele spul rollend te houden.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:57 schreef Innisdemon het volgende:
Vooral ook bij file
Gebruik zoveel mogelijk rijbanen. Als je krampachtig met z'n allen op 1 baan gaat zitten, gaat die file nog langer duren.
Precies! Hier kan ik het enkel maar mee eens zijn! Het gaat juist fout omdat van die inteelt mongolen met 60 man tegelijk op het eind weer in moeten voegen. Als iedereen nu relax een paar honderd meter van te voren netjes invoegd stroomt het 10x beter door.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:02 schreef M5 het volgende:
[..]
als iedereen er op het laatste moment tussen wil heb je op dat punt geen doorstroming. kun je beter 100m eerder invoegen dan is het mogelijk om het hele spul rollend te houden.
ga voor de grap eens in zwitserland file rijden. daar doet iedereen het zo en dat werkt perfect.
maar goed. ieder wat ie wil hoor.
Ik ben het er ook helemaal mee eens.. Alleen zou ik het wat subtieler willen brengen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:07 schreef 1299 het volgende:
[..]
Precies! Hier kan ik het enkel maar mee eens zijn! Het gaat juist fout omdat van die inteelt mongolen met 60 man tegelijk op het eind weer in moeten voegen. Als iedereen nu relax een paar honderd meter van te voren netjes invoegd stroomt het 10x beter door.
er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten..quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Zo laat mogelijk invoegen,maw, zo lang mogelijk gebruik blijven maken van 2 rijstroken,maw,zo lang mogelijk links blijven rijden.
maar half nederland krijgt dat schijnbaar niet in z'n harsens geduwd...
Eindelijk na 3 jaar zijn * Herr.Flick en tommy het weer eens met elkaar eens!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten..
heel vervelend.
goed hè?quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:51 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Eindelijk na 3 jaar zijn * Herr.Flick en tommy het weer eens met elkaar eens!
![]()
quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:59 schreef Cyruse het volgende:
Zelf voeg ik ook altijd zo laat mogelijk in; niet alleen als de baan afgekruist wordt, maar ook bij invoegstroken en wegversmallingen (bijv. van 3 baans naar 2 baans). Dat is nu ook eenmaal de bedoeling, invoegstroken e.d. dienen zoveel mogelijk uitgereden te worden, liefst tot aan de verdrijvingsvlakken. Dat asfalt ligt er niet voor de sier.
Helaas veroorzaakt deze handelswijze voor veel agressie. Vrachtwagenschauffeurs hebben de onhebbelijke eigenschap hun tigtonner deels op de derde en tweede baan op de sturen omdat ze gefrusteerd raken van veel inhalende auto's, mensen die veel te vroeg hebben ingevoegd rijden consequent gaten dicht en blijven dicht op hun voorganger plakken om te zorgen dat er in ieder geval niemand meer tussen kan (ja, stel je voor dat er iemand voorgaat, typisch dom hollands egobeleid). Hierdoor wordt je gedwongen om je auto er maar tussen te drukken zodat iedereen in de ankers moet etc.etc.
Precies, en als mensen dan ook het princiepe van het ritsen dan eens onder de knie krijgen, zijn de files bij wegwerkzaamheden en opritten ineens de helft korter.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten..
heel vervelend.
Idd, als iedereen zoveel mogelijk asfalt gebruikt en op het einde ruimte laat voor het ritsen dan is er echt helemaal niks aan de hand. Maar dat snappen de meeste mensen niet.quote:
JUIST bij file. En als iedereen dan netjes wat afstand houdt kun je mooi ritsen. Dat gekleef aan die bumper voor je zodat er maar geen auto tussen past. Alsof je daarmee wat opschietquote:
Dan ben jij 1 van die gore hufters die het a. niet begrijpt en b. een langere file veroorzaakt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
reken dan maar dat ik er echt wel tussen kom. Je gaat mij niet tegen de verkeersregels in pesten, swa.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Dus door iemand zoals jij kreeg ik bijna een ongeluk laatst, bedanktquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Ik ram hem er gewoon toch wel tussen, wedden dat je remt!quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
quote:Toelichting RVV artikel 43
Algemeen
Weggebruikers op autowegen en autosnelwegen mogen slechts in noodgevallen gebruik maken van vluchtstrook, vluchthaven of berm. Hier gaat het met name om de vluchtstrook. In het RVV 1990 is namelijk niet alleen het parkeren op de vluchtstrook aan banden gelegd maar ook het berijden ervan.
Bij het rijden op de vluchtstrook gaat het om twee totaal verschillende situaties. Rijden op de vluchtstrook om in te voegen, en rijden op de vluchtstrook om de file op de hoofdrijbaan te ontgaan. Het heeft natuurlijk nooit in de bedoeling gelegen dit toe te laten. Maar een verbod ontbrak. Vandaar dat tegen dit euvel werd opgetreden op grond van het verbod om rechts in te halen of artikel 25 van de WVW. Het nieuwe RVV verbiedt nu ook het rijden op de vluchtstrook uitdrukkelijk. Tegen het irritante gebruik van de vluchtstrook bij filevorming kan nu dus zonder meer worden opgetreden. Bij het invoegen ligt de zaak anders. Verscheidene organisaties adviseren automobilisten van de vluchtstrook gebruik te maken als het invoegen vanaf de invoegstrook niet lukt. Hoewel voor dat advies begrip bestaat, wordt aan deze praktijk toch een einde gemaakt. Waarom? De vluchtstrook is primair bestemd voor pechgevallen. Men treft er vaak auto's aan waaraan gesleuteld wordt. Het is noch voor de inzittenden van een pechvoertuig, noch bij voorbeeld voor een wegenwacht die ermee bezig is, een prettig idee dat er elke ogenblik een auto op ze af kan stormen die bezig is om snelheid te maken. De meeste invoegstroken zijn lang genoeg om zonder problemen te kunnen invoegen. En als er een file staat blijken de meeste bestuurders bereid er anderen tussen te laten.
Volledigheidshalve is vermeld dat het berijden van de vluchtstrook in noodgevallen is toegestaan. Men kan daarbij denken aan een invoegende automobilist die plotseling geconfronteerd wordt met iemand die op de hoofdrijbaan snelheid maakt.
Het gaat hier meer om het invoegen bij: van 3 naar 2 of van 2 naar 1 rijbaan. Bij een oprit invoegen is meestal geen probleem.quote:
noemen we dat ook invoegen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:54 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het gaat hier meer om het invoegen bij: van 3 naar 2 of van 2 naar 1 rijbaan. Bij een oprit invoegen is meestal geen probleem.
Je zou echt de aller eerste zijn die mij er niet tussen laat....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Dat denk ik ook ja. Of mensen hebben het gewoon echt niet begrepen. Je kunt op z'n minst doorrijden tot de 'ritsen vanaf hier' borden, maar zelfs dat doen een hoop mensen niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij voelen veel mensen zich bezwaard om door te rijden en voegen ze daarom zo vroeg in. Ze vinden het dan lullig om een hele rij stilstaande auto's voorbij te rijden om aan het eind netjes in te voegen.
Dan hoop ik dat jij voor mij in wilt gaan voegen, ik beuk er lekker in.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:50 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik ram hem er gewoon toch wel tussen, wedden dat je remt!
Je snapt er echt geen donder van he.
en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser. En ik heb een goede taxateur dus je hangt er maximaal aan (ook geen gebrek aan getuigen).quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:57 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jij voor mij in wilt gaan voegen, ik beuk er lekker in.![]()
bron? invoeger is fout denk ik nog steeds. het werkt volgens het ritsprincipe en je moet zo snel mogelijk invoegen vanaf de pijl. mocht het echt niet gaan dan mag je doorrijden, maar uit jouw verhaal maak ik op dat je gewoon doorrijdt ongeacht of zich een mogelijkheid aandient.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser. En ik heb een goede taxateur dus je hangt er maximaal aan (ook geen gebrek aan getuigen).ik wil zelfs wel afspreken met je ... kan wel wat cash gebruiken.
Dat klopt niet helemaal. Jij als invoeger voert een bijzondere verrichting uit en hebt dus geen voorrang. Bewust blokkeren mag idd niet, maar wie zegt dat ik dat doe ? Jij dient gewoon te wachten op het moment dat je je bijzonder verrichting kan uitvoeren, zoals invoegen. Rij je bewust op mijn auto in, dan ben jij degene die zwaar de bok is. En dan kan je nog zo'n goede taxateur hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser.
bron: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspxquote:Ritsen begint hier, bij het bord 'wegversmalling na 1 kilometer'. Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.
Vanaf het 'ritsen na 300 meter' bord geven de weggebruikers op de rechterrijstrook alvast ruimte. De weggebruikers op de linkerrijstrook laten zich dan afzakken achter de bumper van de auto, motor of vrachtwagen naast hen op de rechterrijstrook. Zo geef je aan elkaar aan dat je je voorbereidt op het ritsen.
Weggebruikers op de linkerrijstrook rijden helemaal door tot het bord 'ritsen vanaf hier'. Pas ná dit bord 'ritsen'. Dit voorkomt voordringen en zo gaat dus ieder op zijn beurt. Eén voor één. Dit geldt dus ook voor vrachtwagens en motorrijders.
Je zit niet op een snellere baan, als je op die baan rijdt ben je in feite aan het inhalen hetgeen een bijzondere verrichting is. Zoals je kunt lezen dien je te ritsen bij het bord en niet aan het einde van de rijstrook. Bovendien dien je achter degene op de rechter (of linker) rijbaan in te voegen. Ritsen volgens het boekje is overigens geen verplichting maar een aanbeveling, de regels volgens de wegenverkeerswet blijven gewoon gelden. Dat houdt dus is dat jij als invoeger je dient aan te passen aan het verkeer op de baan waar je wilt invoegen en niet andersom. Uiteraard mag een andere weggebruiker je niet onnodig hinderen. Voorrang nemen is echter nog altijd fout, en als jij als invoeger bewust een aanrijding veroorzaakt door voorrang te nemen bij het invoegen ben jij de bok.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx
bovendien zit ik op een snellere baan en is blokkeren of snelheid opvoeren wanneer je wordt ingehaald (wat het is TOT ik ga invoegen) verboden.
juist vanaf dat bord ritsen. volgens jou staat het ritsbord (ritsen vanaf hier) gelijk aan het rode kruis op de matrixborden, of moet je inderdaad ritsen vanaf de pijl??quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:31 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx
....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:47 schreef Googolplexian het volgende:
en inhalen is geen bijzondere verrichting.
De eerste mogelijkheid vanaf de pijl, vanaf het kruis is het niet toegstaan op de rijbaan te blijven. De pijl is in feite het "ritsen vanaf hier" bord.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:56 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
juist vanaf dat bord ritsen. volgens jou staat het ritsbord (ritsen vanaf hier) gelijk aan het rode kruis op de matrixborden, of moet je inderdaad ritsen vanaf de pijl??![]()
volgens mij werkt het helemaal niet zo dat de auto's in de linkerbaan exact dezelfde snelheid aannemen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:49 schreef IntroV het volgende:
Het punt is, dat ritsen in principe niet kan werken.
Stel het volgende:
Er rijden twee auto's links (die moeten gaan ritsen naar rechts) en er rijden twee auto's rechts.
De linker auto's gaan op een gegeven moment dezelfde snelheid aannemen als de rechter auto's en gaan er naast rijden.
Dan geven de rechter auto's ruimte om de linker auto's ertussen te laten. De voorste linker auto moet achter de voorste rechter auto en de achterste linker auto moet achter de achterste rechter auto.
Nu wordt het interessant. De achterste rechter auto gaat dus langzamer rijden om de voorste linker auto ertussen te laten.
De achterste linker auto moet dus nog veel langzamer gaan: langzamer dan de achterste rechter auto die al aan het afremmen is.
Iedereen snapt dat binnen de kortste keren de hele rij auto's tot stilstand is gekomen.
dat is wat ik zeg, maar veel mensen hier gebruiken de hele weg tot het kruis, standaard. dat is dus niet de bedoeling en daarom trek ik de vergelijking met ritsen. je moet vanaf de pijl gewoon zorgen dat je invoegt. niet tot het eind doorrijden en dan je auto ertussen raggen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 14:58 schreef gelly het volgende:
[..]
De eerste mogelijkheid vanaf de pijl, vanaf het kruis is het niet toegstaan op de rijbaan te blijven. De pijl is in feite het "ritsen vanaf hier" bord.
En dit soort figuren moeten ze ook afschieten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Je zou echt de aller eerste zijn die mij er niet tussen laat....
* Herr.Flick geeft absoluut 0,0 om zijn auto, en tijdens het invoegen kijk ik niet in m'n spiegel.
maw, succes!
ik begrijp geloof ik niet waar jij dan rijdt ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:03 schreef BaraCuda het volgende:
Als er 10 man op de rechterbaan staan te wachten om in te voegen probeer ik het gewoon een stuk verder. Want er zijn altijd mensen die gaten laten vallen, waar je dan zonder vertraging hem tussen kan gooien.
Zullen we dan wel even zien hoeveel ik om mn auto geefquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Je zou echt de aller eerste zijn die mij er niet tussen laat....
* Herr.Flick geeft absoluut 0,0 om zijn auto, en tijdens het invoegen kijk ik niet in m'n spiegel.
maw, succes!
Met de helft van mijn auto over de vluchtstrook omdat er 10 man met hun neus in die file staan te porren. Dus even er langs om vervolgends ergens er tussen te kruipen zodat niet iedereen op de rem hoeft.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:12 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ik begrijp geloof ik niet waar jij dan rijdt ?
Dat is typische nederlands. En het is ook echt iets van de laatste tijd om elkaar totaal geen ruimte te geven waardoor de files alleen maar langer duren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef Cyberdogg het volgende:
Ik had laatst een situatie waarbij ik wilde invoegen, maar het verkeer stil stond. Ik denk ik rijd even verder om hem er vervolgens rijdend tussen te voegen, zodat het verkeer achter mij niet hoeft te wachten totdat ik er tussen kan. Laat zo'n seniele mij er niet tussen omdat ik de uitvoegstrook bijna helemaal uitrijd. Dan stap ik het liefst uit en deel wat hoeken uit. Ik laat altijd iedereen er tussen, ook als ze omwille van zogenaamde haast de uitvoegstrook uitrijden. Alleen ga ik de volgende kilometers wel drukken. Triest eigenlijk.![]()
Als de tijd daar is....GRAAGquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:05 schreef 2609 het volgende:
verhuis dan lekker daarnaartoe
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:05 schreef 2609 het volgende:
verhuis dan lekker daarnaartoe
ik hou niet van voordringers dus komen ze er ook niet voor, dit is dan alleen van toepassing als ik waargenomen heb dat diegene ook makkelijk achter mij had kunnen invoegen, anders wil ik nog weleens zo aardig zijn dat ik ze ervoor laat, lieve jongen ben ik toch he
Ach , even goede vrienden hoor, alleen geef je hier zelf toe dat je liever a-sociaal rijgedrag vertoond ipv je te houden aan de regels, maakt mij écht niet uit hoor, ik ben alleen benieuwd wat je verzekeraar er van vind.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:30 schreef 2609 het volgende:
Oke conclusie: Ik trek mij daar niks van aan, als er achter mij een plek is en je wilt toch nog voor mij gaan dan kom je er gewoon niet tussen klaar, dan rij je maar tegen mn auto aan ik zal er ook niet van wakker liggenProbeer het maar zou ik zeggen, rode maranello... veel zullen het er niet zijn, dus ben haast niet te missen
Alleen omdat die campagne zo gaat moet ik me er maar aan houden en mogen jullie voordringen? Het moet niet gekker worden zeg
ik zou de gasten die zo denken en uiteindelijk toch besluiten mij gewoon voor te laten gaan niet te vreten te geven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:30 schreef 2609 het volgende:
Oke conclusie: Ik trek mij daar niks van aan, als er achter mij een plek is en je wilt toch nog voor mij gaan dan kom je er gewoon niet tussen klaar, dan rij je maar tegen mn auto aan ik zal er ook niet van wakker liggenProbeer het maar zou ik zeggen, rode maranello... veel zullen het er niet zijn, dus ben haast niet te missen
Alleen omdat die campagne zo gaat moet ik me er maar aan houden en mogen jullie voordringen? Het moet niet gekker worden zeg
Dat is weer het andere uiterste, en nog fouter bovendien.. Niet kijken is zo uit den boze, want zo heb je niet alleen diegene te pakken die je wilt pakken, maar ook nog eens kans op vele andere, waarvan er vast 1 tussen zit die aan de beschrijving zeer groot en gevaarlijk past..quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:16 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Je zou echt de aller eerste zijn die mij er niet tussen laat....
* Herr.Flick geeft absoluut 0,0 om zijn auto, en tijdens het invoegen kijk ik niet in m'n spiegel.
maw, succes!
Het is dus juist geen voordringen! Het zijn gewoon de regels.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:30 schreef 2609 het volgende:
Oke conclusie: Ik trek mij daar niks van aan, als er achter mij een plek is en je wilt toch nog voor mij gaan dan kom je er gewoon niet tussen klaar, dan rij je maar tegen mn auto aan ik zal er ook niet van wakker liggenProbeer het maar zou ik zeggen, rode maranello... veel zullen het er niet zijn, dus ben haast niet te missen
Alleen omdat die campagne zo gaat moet ik me er maar aan houden en mogen jullie voordringen? Het moet niet gekker worden zeg
de regel is vanaf het bord ritsen vanaf hier (en ik denk ook vanaf de pijl dat je van rijbaan moet wisselen) zo snel mogelijk invoegen. dit betekent dat je niet een auto extra voorbijrijdt als je ook achter die auto kan.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 23:10 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is dus juist geen voordringen! Het zijn gewoon de regels.
Als er genoeg plek voor die andere auto moet 't kunnen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:09 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
de regel is vanaf het bord ritsen vanaf hier (en ik denk ook vanaf de pijl dat je van rijbaan moet wisselen) zo snel mogelijk invoegen. dit betekent dat je niet een auto extra voorbijrijdt als je ook achter die auto kan.
Ach je leert het vanzelf als je enkele jaren vrachtwagen hebt gereden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:56 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste, en nog fouter bovendien.. Niet kijken is zo uit den boze, want zo heb je niet alleen diegene te pakken die je wilt pakken, maar ook nog eens kans op vele andere, waarvan er vast 1 tussen zit die aan de beschrijving zeer groot en gevaarlijk past..
Ik rij al jaren vrachtwagen, dan ga je juist beter/sneller kijken en anticiperen, mijn ouders bleren altijd van "Je moet wel kijken!" (NOuja, meer mijn ma omdat mijn pa weet hoe ik kijk, hij doet het zelf op dezelfde manier, zit in ons bloed zegmaar..)quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ach je leert het vanzelf als je enkele jaren vrachtwagen hebt gereden.
![]()
Maar als jij je gaatje gepikt hebt, je richting aangeven hebt, dan draai je ook zachtjes aan je stuur zodat je zachtjes gaat wisselen, en anderen moéten daan wel in de remmen(als ze geen ruimte laten), en dat is dus précies wat ik bedoel....quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:50 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik rij al jaren vrachtwagen, dan ga je juist beter/sneller kijken en anticiperen, mijn ouders bleren altijd van "Je moet wel kijken!" (NOuja, meer mijn ma omdat mijn pa weet hoe ik kijk, hij doet het zelf op dezelfde manier, zit in ons bloed zegmaar..)
Je leert om precies het gaatje te pakken dat winst oplevert, en de anderen zo min mogelijk hindert, en soms is dat idd, nu ik erover nadenk, helemaal voorin de rij..
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:46 schreef dan_niet het volgende:
[..]
Niet mee eens dus, wel met de rest van je verhaal. Invoegen doe je zo laat mogelijk met de juiste snelheid, en deze snelheid moet ongeveer gelijk zijn aan de rechter baan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:46 schreef dan_niet het volgende:
[...]
Beweren dat je de baan asfalt in z'n geheel moet gebruiken is onzin, het gaat bij files om doorstroming en die is niet altijd gegarandeerd als iedereen doorrijdt. Het is juist eerder een manier die niet werkt.
Kortom, zie je een gaatje, pak die en zorg voor jezelf en voor de rest van de mensen voor de beste doorstroming, ookal scheelt dat je misschien 15 auto's.
[...]
De automobilisten op de baan waar ingevoegd moet worden moeten ook wel de ruimte geven aan invoegende automobilisten. Maar 9 v/d 10 keer wordt er bumper aan bumper gereden, zodat je niet eens de kans krijgt in te voegen; ook niet eerder dan het einde van baan die verdwijnt.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:46 schreef dan_niet het volgende:
Het is dus zo dat er voor gezorgd dient te worden dat er soepel en snel ingevoegd, geritst of wat dan ook wordt, zodat de doorstroming optimaal is.
Als dat een km voor de versmalling is, dan is dat daar. is dat door omstandigheden 100 meter voor de versmalling, dan is dat daar.
Beweren dat je de baan asfalt in z'n geheel moet gebruiken is onzin, het gaat bij files om doorstroming en die is niet altijd gegarandeerd als iedereen doorrijdt. Het is juist eerder een manier die niet werkt.
Kortom, zie je een gaatje, pak die en zorg voor jezelf en voor de rest van de mensen voor de beste doorstroming, ookal scheelt dat je misschien 15 auto's.
Daarbij is invoegen en inhalen een bijzondere verrichting en daarmee heb je nooit voorang op andere verkeersdeelnemers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |