abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:18:22 #1
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31316983
Als er wordt gewerkt aan de snelweg, dan komt het regelmatig voor dat er een rijstrook is afgesloten. Je ziet dan vaak een rood kruis op de matrix borden boven de weg. Even daarvoor zie je een pijl die aangeeft dat je van rijstrook moet wisselen.

Wanneer moet je nou wisselen, vlak voor het rode kuis of ter hoogte van de pijl?
pi_31317036
ongveer bij de pijl, maar in ieder geval voor het kruis simpel toch?
V10
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:25:43 #3
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31317174
Er zit soms wel 100 meter tussen de pijl en het kruis. Dan rij ik liever de stilstaande file een stuk voorbij om bij het kruis in te voegen.
pi_31317283
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:25 schreef IntroV het volgende:
Er zit soms wel 100 meter tussen de pijl en het kruis. Dan rij ik liever de stilstaande file een stuk voorbij om bij het kruis in te voegen.
ja. mag wel, maar achter in de rij aansluiten vind ik wel zo netjes. kan me soms irriteren aan mensen die zondig 5 auto's verder moeten rijden om te denk dat ze daar veel tijd mee winnen.

de reden dat die afstand er tussen zit is dat men niet op elke plaats even een bord kan zetten en er soms ook 100 km/h gereden wordt, dan is het wel handig als je het van te voren ziet.
V10
pi_31317370
Doorrijden tot die laatste pijl doe ik ook.
En dan is er nog ruimte zat om op je gemak een gaatje te zoeken.
Beetje lomp voor de mensen die al honderden meters vantevoren rechts gaan wachten.
Maar dat is niet jouw probleem
pi_31317500
Vanaf het kruis is de rijstrook officieel afgesloten, dus als jij onder het kruis door rijd ben je technisch gezien in overtreding. Kortom: invoegen vóór het kruis
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_31317557
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:31 schreef M5 het volgende:

[..]

ja. mag wel, maar achter in de rij aansluiten vind ik wel zo netjes. kan me soms irriteren aan mensen die zondig 5 auto's verder moeten rijden om te denk dat ze daar veel tijd mee winnen.
Het probleem is dat de gemiddelde Nederlander juist niet begrijpt dat je door moet rijden tot het einde en dan pas invoegen. Mensen die dat niet hebben begrepen moet niet gaan zitten jammeren vind ik.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31317898
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:40 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het probleem is dat de gemiddelde Nederlander juist niet begrijpt dat je door moet rijden tot het einde en dan pas invoegen. Mensen die dat niet hebben begrepen moet niet gaan zitten jammeren vind ik.
niet bij file.
V10
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2005 @ 21:57:06 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_31318061
Vooral ook bij file
Gebruik zoveel mogelijk rijbanen. Als je krampachtig met z'n allen op 1 baan gaat zitten, gaat die file nog langer duren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_31318202
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:57 schreef Innisdemon het volgende:
Vooral ook bij file
Gebruik zoveel mogelijk rijbanen. Als je krampachtig met z'n allen op 1 baan gaat zitten, gaat die file nog langer duren.
als iedereen er op het laatste moment tussen wil heb je op dat punt geen doorstroming. kun je beter 100m eerder invoegen dan is het mogelijk om het hele spul rollend te houden.

ga voor de grap eens in zwitserland file rijden. daar doet iedereen het zo en dat werkt perfect.

maar goed. ieder wat ie wil hoor.
V10
pi_31318320
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:02 schreef M5 het volgende:

[..]

als iedereen er op het laatste moment tussen wil heb je op dat punt geen doorstroming. kun je beter 100m eerder invoegen dan is het mogelijk om het hele spul rollend te houden.

ga voor de grap eens in zwitserland file rijden. daar doet iedereen het zo en dat werkt perfect.

maar goed. ieder wat ie wil hoor.
Precies! Hier kan ik het enkel maar mee eens zijn! Het gaat juist fout omdat van die inteelt mongolen met 60 man tegelijk op het eind weer in moeten voegen. Als iedereen nu relax een paar honderd meter van te voren netjes invoegd stroomt het 10x beter door.
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:16:19 #12
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_31318610
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:07 schreef 1299 het volgende:

[..]

Precies! Hier kan ik het enkel maar mee eens zijn! Het gaat juist fout omdat van die inteelt mongolen met 60 man tegelijk op het eind weer in moeten voegen. Als iedereen nu relax een paar honderd meter van te voren netjes invoegd stroomt het 10x beter door.
Ik ben het er ook helemaal mee eens.. Alleen zou ik het wat subtieler willen brengen.

Wat trouwens veel mensen ook niet helemaal begrijpen is wanneer er werkzaamheden zijn, ze gerust even de voet van het gaspendaal kunnen halen. Iets langzamer rijden als de maximale snelheid, zorgt ook voor een veel betere doorstroming.
En je creeert al helemaal files, wanneer je als enige een stuk harder gaat rijden als de rest. De rest moet zich dan zo aanpassen aan jou, terwijl je juist met rijlessen leert dat jij je moet aanpassen aan de rest.
I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:34:06 #13
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31321020
Zo laat mogelijk invoegen,maw, zo lang mogelijk gebruik blijven maken van 2 rijstroken,maw,zo lang mogelijk links blijven rijden.



maar half nederland krijgt dat schijnbaar niet in z'n harsens geduwd...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31328932
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:34 schreef Herr.Flick het volgende:
Zo laat mogelijk invoegen,maw, zo lang mogelijk gebruik blijven maken van 2 rijstroken,maw,zo lang mogelijk links blijven rijden.



maar half nederland krijgt dat schijnbaar niet in z'n harsens geduwd...
er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten..
heel vervelend.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:51:03 #15
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31329034
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten..
heel vervelend.
Eindelijk na 3 jaar zijn * Herr.Flick en tommy het weer eens met elkaar eens!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31329218
Zelf voeg ik ook altijd zo laat mogelijk in; niet alleen als de baan afgekruist wordt, maar ook bij invoegstroken en wegversmallingen (bijv. van 3 baans naar 2 baans). Dat is nu ook eenmaal de bedoeling, invoegstroken e.d. dienen zoveel mogelijk uitgereden te worden, liefst tot aan de verdrijvingsvlakken. Dat asfalt ligt er niet voor de sier.

Helaas veroorzaakt deze handelswijze voor veel agressie. Vrachtwagenschauffeurs hebben de onhebbelijke eigenschap hun tigtonner deels op de derde en tweede baan op de sturen omdat ze gefrusteerd raken van veel inhalende auto's, mensen die veel te vroeg hebben ingevoegd rijden consequent gaten dicht en blijven dicht op hun voorganger plakken om te zorgen dat er in ieder geval niemand meer tussen kan (ja, stel je voor dat er iemand voorgaat, typisch dom hollands egobeleid). Hierdoor wordt je gedwongen om je auto er maar tussen te drukken zodat iedereen in de ankers moet etc.etc.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
pi_31329223
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:51 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Eindelijk na 3 jaar zijn * Herr.Flick en tommy het weer eens met elkaar eens!

goed hè?
Het kan wel
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:08:50 #18
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31329423
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

goed hè?
Het kan wel
kan nooit lang duren toch?

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31329571
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:08 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

kan nooit lang duren toch?

nee idd, voelt niet goed
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:19:04 #20
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_31329674
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:59 schreef Cyruse het volgende:
Zelf voeg ik ook altijd zo laat mogelijk in; niet alleen als de baan afgekruist wordt, maar ook bij invoegstroken en wegversmallingen (bijv. van 3 baans naar 2 baans). Dat is nu ook eenmaal de bedoeling, invoegstroken e.d. dienen zoveel mogelijk uitgereden te worden, liefst tot aan de verdrijvingsvlakken. Dat asfalt ligt er niet voor de sier.

Helaas veroorzaakt deze handelswijze voor veel agressie. Vrachtwagenschauffeurs hebben de onhebbelijke eigenschap hun tigtonner deels op de derde en tweede baan op de sturen omdat ze gefrusteerd raken van veel inhalende auto's, mensen die veel te vroeg hebben ingevoegd rijden consequent gaten dicht en blijven dicht op hun voorganger plakken om te zorgen dat er in ieder geval niemand meer tussen kan (ja, stel je voor dat er iemand voorgaat, typisch dom hollands egobeleid). Hierdoor wordt je gedwongen om je auto er maar tussen te drukken zodat iedereen in de ankers moet etc.etc.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:20:34 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31329705
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

nee idd, voelt niet goed
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31329726
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

er staat idd ongeveer 2x zoveel km file omdat er veel mensen zijn die de linkerstrook (en de rechter) blokkeren omdat ze het rare gevoel hebben instant naar rechts te moeten..
heel vervelend.
Precies, en als mensen dan ook het princiepe van het ritsen dan eens onder de knie krijgen, zijn de files bij wegwerkzaamheden en opritten ineens de helft korter.

Maar ook dat krijg je niet in de kop van mensen gestampt
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_31329767
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:19 schreef stinkie het volgende:

[..]
Idd, als iedereen zoveel mogelijk asfalt gebruikt en op het einde ruimte laat voor het ritsen dan is er echt helemaal niks aan de hand. Maar dat snappen de meeste mensen niet.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_31422463
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:52 schreef M5 het volgende:

[..]

niet bij file.
JUIST bij file. En als iedereen dan netjes wat afstand houdt kun je mooi ritsen. Dat gekleef aan die bumper voor je zodat er maar geen auto tussen past. Alsof je daarmee wat opschiet
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31433509
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
pi_31433551
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Dan ben jij 1 van die gore hufters die het a. niet begrijpt en b. een langere file veroorzaakt.
bedankt conjo

[ Bericht 2% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 14-10-2005 11:48:51 ]
pi_31433693
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
reken dan maar dat ik er echt wel tussen kom. Je gaat mij niet tegen de verkeersregels in pesten, swa.
Calm down, please!
pi_31433716
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Dus door iemand zoals jij kreeg ik bijna een ongeluk laatst, bedankt
Leer eerst eens rijden voor dat je weer de snelweg op gaat

Trouwens, als de politie je dat ziet doen en/of je veroorzaakt er een ongeluk mee, kun je je rijbewijs inleveren wegens gevaarlijk rijgedrag
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_31433771
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Ik ram hem er gewoon toch wel tussen, wedden dat je remt!

Je snapt er echt geen donder van he .
pi_31433801
quote:
Toelichting RVV artikel 43

Algemeen

Weggebruikers op autowegen en autosnelwegen mogen slechts in noodgevallen gebruik maken van vluchtstrook, vluchthaven of berm. Hier gaat het met name om de vluchtstrook. In het RVV 1990 is namelijk niet alleen het parkeren op de vluchtstrook aan banden gelegd maar ook het berijden ervan.

Bij het rijden op de vluchtstrook gaat het om twee totaal verschillende situaties. Rijden op de vluchtstrook om in te voegen, en rijden op de vluchtstrook om de file op de hoofdrijbaan te ontgaan. Het heeft natuurlijk nooit in de bedoeling gelegen dit toe te laten. Maar een verbod ontbrak. Vandaar dat tegen dit euvel werd opgetreden op grond van het verbod om rechts in te halen of artikel 25 van de WVW. Het nieuwe RVV verbiedt nu ook het rijden op de vluchtstrook uitdrukkelijk. Tegen het irritante gebruik van de vluchtstrook bij filevorming kan nu dus zonder meer worden opgetreden. Bij het invoegen ligt de zaak anders. Verscheidene organisaties adviseren automobilisten van de vluchtstrook gebruik te maken als het invoegen vanaf de invoegstrook niet lukt. Hoewel voor dat advies begrip bestaat, wordt aan deze praktijk toch een einde gemaakt. Waarom? De vluchtstrook is primair bestemd voor pechgevallen. Men treft er vaak auto's aan waaraan gesleuteld wordt. Het is noch voor de inzittenden van een pechvoertuig, noch bij voorbeeld voor een wegenwacht die ermee bezig is, een prettig idee dat er elke ogenblik een auto op ze af kan stormen die bezig is om snelheid te maken. De meeste invoegstroken zijn lang genoeg om zonder problemen te kunnen invoegen. En als er een file staat blijken de meeste bestuurders bereid er anderen tussen te laten.

Volledigheidshalve is vermeld dat het berijden van de vluchtstrook in noodgevallen is toegestaan. Men kan daarbij denken aan een invoegende automobilist die plotseling geconfronteerd wordt met iemand die op de hoofdrijbaan snelheid maakt.
Calm down, please!
pi_31433872
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Het gaat hier meer om het invoegen bij: van 3 naar 2 of van 2 naar 1 rijbaan. Bij een oprit invoegen is meestal geen probleem.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_31433901
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:54 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het gaat hier meer om het invoegen bij: van 3 naar 2 of van 2 naar 1 rijbaan. Bij een oprit invoegen is meestal geen probleem.
noemen we dat ook invoegen?

anyway... als iemand me blokkeert terwijl ik me gewoon aan de regels houd gaan we botsen. Da's zeker.

En bij oprit invoegen is meestal geen probleem: huuu. niet altijd, nee... maar vaak zat moet ik effe gas bijgeven omdat iemand me niet ziet of dat ze gewoon geen zin hebben om je voor te laten gaan (terwijl er 1 meter achter een vrachtwagencombinatie rijdt)
Calm down, please!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:16:04 #33
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31443403
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:38 schreef 2609 het volgende:
als ik zie dat je helemaal tot het eind doorriijd laat ik je er mooi niet tussen hoor
Je zou echt de aller eerste zijn die mij er niet tussen laat....

* Herr.Flick geeft absoluut 0,0 om zijn auto, en tijdens het invoegen kijk ik niet in m'n spiegel.

maw, succes!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:41:31 #34
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31449521
Volgens mij voelen veel mensen zich bezwaard om door te rijden en voegen ze daarom zo vroeg in. Ze vinden het dan lullig om een hele rij stilstaande auto's voorbij te rijden om aan het eind netjes in te voegen.
pi_31457294
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:41 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij voelen veel mensen zich bezwaard om door te rijden en voegen ze daarom zo vroeg in. Ze vinden het dan lullig om een hele rij stilstaande auto's voorbij te rijden om aan het eind netjes in te voegen.
Dat denk ik ook ja. Of mensen hebben het gewoon echt niet begrepen. Je kunt op z'n minst doorrijden tot de 'ritsen vanaf hier' borden, maar zelfs dat doen een hoop mensen niet.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_31457433
tsja ik weet niet precies hoe het werkt met file, maar ik denk dat je vanaf het bord met de pijl moet invoegen. maar ik denk dat het hetzelfde werkt als met ritsen. zodra het bord er staat "ritsen vanaf hier" ben je verplicht zo snel mogelijk in te voegen en niet nog even een paar meter te pakken. het bord met de pijl van baantje opschuiven betekent volgens mij hetzelfde.
doorrijden tot het einde is niet toegestaan en wekt onnodige agressie op.
en stoer hoor dat je je auto er wel tussenramt. maar aangezien je geen voorrang hebt daarbij mag jouw verzekering gaan dokken. daaaag no claim
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31459680
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:50 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik ram hem er gewoon toch wel tussen, wedden dat je remt!

Je snapt er echt geen donder van he .
Dan hoop ik dat jij voor mij in wilt gaan voegen, ik beuk er lekker in.
There is no other!
pi_31461228
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:57 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat jij voor mij in wilt gaan voegen, ik beuk er lekker in.
en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser. En ik heb een goede taxateur dus je hangt er maximaal aan (ook geen gebrek aan getuigen).

ik wil zelfs wel afspreken met je ... kan wel wat cash gebruiken.
Calm down, please!
pi_31461437
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser. En ik heb een goede taxateur dus je hangt er maximaal aan (ook geen gebrek aan getuigen).

ik wil zelfs wel afspreken met je ... kan wel wat cash gebruiken.
bron? invoeger is fout denk ik nog steeds. het werkt volgens het ritsprincipe en je moet zo snel mogelijk invoegen vanaf de pijl. mocht het echt niet gaan dan mag je doorrijden, maar uit jouw verhaal maak ik op dat je gewoon doorrijdt ongeacht of zich een mogelijkheid aandient.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31461525
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

en daar gaat je bonus malus. Iemand die wil invoegen blokkeren is tegen de verkeersregels dus je bent altijd de loser.
Dat klopt niet helemaal. Jij als invoeger voert een bijzondere verrichting uit en hebt dus geen voorrang. Bewust blokkeren mag idd niet, maar wie zegt dat ik dat doe ? Jij dient gewoon te wachten op het moment dat je je bijzonder verrichting kan uitvoeren, zoals invoegen. Rij je bewust op mijn auto in, dan ben jij degene die zwaar de bok is. En dan kan je nog zo'n goede taxateur hebben.
pi_31461941
quote:
Ritsen begint hier, bij het bord 'wegversmalling na 1 kilometer'. Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.

Vanaf het 'ritsen na 300 meter' bord geven de weggebruikers op de rechterrijstrook alvast ruimte. De weggebruikers op de linkerrijstrook laten zich dan afzakken achter de bumper van de auto, motor of vrachtwagen naast hen op de rechterrijstrook. Zo geef je aan elkaar aan dat je je voorbereidt op het ritsen.

Weggebruikers op de linkerrijstrook rijden helemaal door tot het bord 'ritsen vanaf hier'. Pas ná dit bord 'ritsen'. Dit voorkomt voordringen en zo gaat dus ieder op zijn beurt. Eén voor één. Dit geldt dus ook voor vrachtwagens en motorrijders.
bron: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx

bovendien zit ik op een snellere baan en is blokkeren of snelheid opvoeren wanneer je wordt ingehaald (wat het is TOT ik ga invoegen) verboden.
Calm down, please!
pi_31462133
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/wat/index.aspx

bovendien zit ik op een snellere baan en is blokkeren of snelheid opvoeren wanneer je wordt ingehaald (wat het is TOT ik ga invoegen) verboden.
Je zit niet op een snellere baan, als je op die baan rijdt ben je in feite aan het inhalen hetgeen een bijzondere verrichting is. Zoals je kunt lezen dien je te ritsen bij het bord en niet aan het einde van de rijstrook. Bovendien dien je achter degene op de rechter (of linker) rijbaan in te voegen. Ritsen volgens het boekje is overigens geen verplichting maar een aanbeveling, de regels volgens de wegenverkeerswet blijven gewoon gelden. Dat houdt dus is dat jij als invoeger je dient aan te passen aan het verkeer op de baan waar je wilt invoegen en niet andersom. Uiteraard mag een andere weggebruiker je niet onnodig hinderen. Voorrang nemen is echter nog altijd fout, en als jij als invoeger bewust een aanrijding veroorzaakt door voorrang te nemen bij het invoegen ben jij de bok.
pi_31462196
ik zag hem niet ... beweert hij ook.

en inhalen is geen bijzondere verrichting.
Calm down, please!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:49:31 #45
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31462237
Het punt is, dat ritsen in principe niet kan werken.

Stel het volgende:

Er rijden twee auto's links (die moeten gaan ritsen naar rechts) en er rijden twee auto's rechts.
De linker auto's gaan op een gegeven moment dezelfde snelheid aannemen als de rechter auto's en gaan er naast rijden.
Dan geven de rechter auto's ruimte om de linker auto's ertussen te laten. De voorste linker auto moet achter de voorste rechter auto en de achterste linker auto moet achter de achterste rechter auto.

Nu wordt het interessant. De achterste rechter auto gaat dus langzamer rijden om de voorste linker auto ertussen te laten.
De achterste linker auto moet dus nog veel langzamer gaan: langzamer dan de achterste rechter auto die al aan het afremmen is.

Iedereen snapt dat binnen de kortste keren de hele rij auto's tot stilstand is gekomen.
pi_31462355
quote:
juist vanaf dat bord ritsen. volgens jou staat het ritsbord (ritsen vanaf hier) gelijk aan het rode kruis op de matrixborden, of moet je inderdaad ritsen vanaf de pijl??
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31462363
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:47 schreef Googolplexian het volgende:


en inhalen is geen bijzondere verrichting.
....
pi_31462402
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:56 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

juist vanaf dat bord ritsen. volgens jou staat het ritsbord (ritsen vanaf hier) gelijk aan het rode kruis op de matrixborden, of moet je inderdaad ritsen vanaf de pijl??
De eerste mogelijkheid vanaf de pijl, vanaf het kruis is het niet toegstaan op de rijbaan te blijven. De pijl is in feite het "ritsen vanaf hier" bord.
pi_31462435
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:49 schreef IntroV het volgende:
Het punt is, dat ritsen in principe niet kan werken.

Stel het volgende:

Er rijden twee auto's links (die moeten gaan ritsen naar rechts) en er rijden twee auto's rechts.
De linker auto's gaan op een gegeven moment dezelfde snelheid aannemen als de rechter auto's en gaan er naast rijden.
Dan geven de rechter auto's ruimte om de linker auto's ertussen te laten. De voorste linker auto moet achter de voorste rechter auto en de achterste linker auto moet achter de achterste rechter auto.

Nu wordt het interessant. De achterste rechter auto gaat dus langzamer rijden om de voorste linker auto ertussen te laten.
De achterste linker auto moet dus nog veel langzamer gaan: langzamer dan de achterste rechter auto die al aan het afremmen is.

Iedereen snapt dat binnen de kortste keren de hele rij auto's tot stilstand is gekomen.
volgens mij werkt het helemaal niet zo dat de auto's in de linkerbaan exact dezelfde snelheid aannemen.
het ritsprincipe is gewoon links rijdt een rij auto's, rechts ook. en om en om ga je invoegen. als een rits dus. er zijn totaal geen problemen zolang iedereen precies 1 auto voor laat. dan kan iedereen ook soepel doorrijden.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31462470
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:58 schreef gelly het volgende:

[..]

De eerste mogelijkheid vanaf de pijl, vanaf het kruis is het niet toegstaan op de rijbaan te blijven. De pijl is in feite het "ritsen vanaf hier" bord.
dat is wat ik zeg, maar veel mensen hier gebruiken de hele weg tot het kruis, standaard. dat is dus niet de bedoeling en daarom trek ik de vergelijking met ritsen. je moet vanaf de pijl gewoon zorgen dat je invoegt. niet tot het eind doorrijden en dan je auto ertussen raggen.
"Trust can kill you, or set you free"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')