tja, verrassing?quote:Racisme deed Jamie Foxx verhuizen
Oscar-winnaar Jamie Foxx is wat blij dat hij niet meer in Texas woont. De acteur in onder meer Ray, kreeg het in zijn jeugd zwaar te verduren vanwege van zijn huidskleur. Volgens hem is racisme in de zuidelijke staten van de VS nog altijd aanwezig en is er sinds zijn jeugd in de jaren 80 bitter weinig veranderd.
"Racistisch tuig noemde me dagelijks nikker. 'Hey nikker, maak dat je wegkomt', riepen ze dan. Vrienden van mij werden met de dood bedreigd omdat we populair op school waren. Ik ben niet het type die dat zomaar kan vergeven en vergeten. En er is niets veranderd. In de zuidelijke staten heerst er racisme, en het is vreselijk moeilijk om iets aan die traditie te veranderen", zei Foxx in een openhartig interview met Playboy. Momenteel woont Foxx (37) in het multiculturele Los Angeles en daar heeft hij het best naar zijn zin. (7 oktober 2005)
Bron: Het Laatste Nieuws
Is er in het ''multiculturele'' Los Angeles geen racisme?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:02 schreef Yildiz het volgende:
okey, vergeef me om de bron:
http://woman.lycos.nl/article.php?article_id=888
wat weer verwijsd naar de playboy
[..]
tja, verrassing?
Geen idee, maar zal het er niet mee temaken hebben dat hij nu veel geld heeft en waarschijnlijk in Beverly Hills woont, dat hij er minder 'last' van heeft. Met als buren Denzel Washington en Ice-T (there goes the neighbourhoodquote:Op zondag 9 oktober 2005 19:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat lijkt me werkelijk een fundament voor verdere discussie.
Is er in het ''multiculturele'' Los Angeles geen racisme?
Zondvloedje dan maar?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Texas zit vol met hersenloos, ultra-conservatief white trash. Opgelost, slotje.
Gelukkig hebben we in Nederland geen last van racisme.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:02 schreef Yildiz het volgende:
okey, vergeef me om de bron:
http://woman.lycos.nl/article.php?article_id=888
wat weer verwijsd naar de playboy
[..]
tja, verrassing?
Ja dat doen ze he? Al die negers ...quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:39 schreef Chokeme het volgende:
De blanken hoor je trouwens nooit wat over. Denk dat die op sommige plekken net zo hard gediscrimineerd worden, alleen al de toon waarop negers praten over 'white guys'.
allemaalquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:14 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja dat doen ze he? Al die negers ...
Mijn ervaringen in de VS zijn dat men het daar veel normaler vind om met verschillende etnische groepen om te gaan en te werken dan in Europa en Nederland.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:11 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ben wel eens in amerika geweest..
wil niet generaliseren... maar de gemiddelde blanke daar wil niets te maken hebben met kleurlingen.
Kan me nog goed herinneren een gespek met een blanke dame die ik tegenkwam..
Ze vertelde me dat ze er toch niet aan moest denken om zwarte buren te hebben.. tenzij het Oprah Winfrey zou zijn....
Tja.. rasisme ziet diep in mensen ( alle mensen dan he, niet alleen blanken)
Kan me ook nog herinneren mijn bezoek aan de dominicaans rebubliek..
Daar wonen voor nou ja 90 procent kleurlingen.. maar de kleurlingen met de lichtste huidskleur staan qua pikorde boven aan .. hoe donkerder je bent.. hoe lager je staat..Discriminatie binnen een groep.. is er ook
( voor de duidelijkhied, dat is dus niet mijn mening he.. maar wat ik gezien heb in dat land)
Je bedoelt dat hele "meltingpot" ideequote:Op zondag 9 oktober 2005 20:24 schreef klez het volgende:
[..]
Mijn ervaringen in de VS zijn dat men het daar veel normaler vind om met verschillende etnische groepen om te gaan en te werken dan in Europa en Nederland.
De meeste sociologen gaan er ook wel vanuit dat de integratie in de VS beter geslaagd is.
Wat niet weg neemt dat racisme helaas iets is wat eigen is aan bijna alle mensen waar dan ook...
Eh is dat zo ?quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat iedereen in Amerika in zijn ''eigen hokje'' zit, is echt niet iets van alle tijden, ook niet voor negers.
Ja. Heb ik dat ontkend? Ik zei slechts dat het niet van alle tijden is.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Eh is dat zo ?
Ik kan me herinneren in de jaren 50 in amerika een zwart meisje dat er voor vocht om ook in de bus te mogen zitten samen met de blanken.. die er voor vocht om op de zelfde school te mogen als de blanken.
Even denken.. oh ja dat was Dorothy Counts
Ik wil het graag begrijpen.. over welke tijd heb je het dan ?quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Heb ik dat ontkend? Ik zei slechts dat het niet van alle tijden is.
Mja ... volgens mij begrepen die Amerikanen hem niet zo.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:30 schreef evil-me het volgende:
Sascha Cohen die ging ook alias boris een liedje zingen in zon kroeg daar. (In my country we have a problem. The problem is the jew, throw the jew down the well) en het werd gewoon uitbundig meegezongen.
Het gillen van 'slachtofferrol!' is tegenwoordig vaak een slachtofferrol op zich.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:16 schreef Clairvaux het volgende:
Tja, verrassing?? Nee, slachtofferrol BS
Ik ben niet het type die dat zomaar kan vergeven en vergeten.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het gillen van 'slachtofferrol!' is tegenwoordig vaak een slachtofferrol op zich.
Rechts volk.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Ja, zonder te generaliseren wordt deze discussie best lastig.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:14 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja dat doen ze he? Al die negers ...
Daar loopt me volgens mij dan ook 60 jaar achterquote:Op zondag 9 oktober 2005 22:23 schreef BrauN het volgende:
Texas is nog niet het ergste... Negers hebben het volgens mij veel zwaarder te verduren in bijvoorbeeld Alabama en Mississippi.
Heeft weinig met links of rechts te maken, hoe graag je dat ook zou willen.quote:
Ja, inderdaad. Vanwege zo'n ghetto als de Bronx, mogen die blanken honderden kilometers verderop lekker negers haten.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:35 schreef Blazkowich het volgende:
Moet je een luisteren naar de ervaringen van een blank iemand die in de Bronx woonde. Ownee die is dood geschoten.
Gejank altijd over Amerika![]()
Zo'n simpel beeld hebben sommige mensen van Amerika. Inderdaad er zijn racisten in de VS er zijn ook ongelovelijk veel "politiek correcten" in de VS die strijden voor bijvoorbeeld positieve discriminatie van zwarten. Bush komt uit Texas en heeft 2 zwarten in zijn kabinet zitten!quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:40 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Vanwege zo'n ghetto als de Bronx, mogen die blanken honderden kilometers verderop lekker negers haten.
Hun hebben David Duke die volgens mij ook ooit in het congress is gekozen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:46 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ook leuk om te weten is dat Amerikanen Europeanen fucking racistisch vinden. In Europa hebben wij partijen als Front National, Vlaams blok en BNP die enorme scores halen bij verkiezingen. Kijk eerst ff naar de balk in onze eigen ogen voordat je naar de VS gaat wijzen.
Sinds wanneer is discriminatie positief?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:46 schreef Blazkowich het volgende:
Zo'n simpel beeld hebben sommige mensen van Amerika. Inderdaad er zijn racisten in de VS er zijn ook ongelovelijk veel "politiek correcten" in de VS die strijden voor bijvoorbeeld positieve discriminatie van zwarten. Bush komt uit Texas en heeft 2 zwarten in zijn kabinet zitten!
Nou ik denk dat het positief kan zijn,quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:09 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Sinds wanneer is discriminatie positief?
Positieve discriminatie bestaat niet.
Ben ik met je eens, ik ben ook geen voorstander van positieve discriminatie. Maar positieve discriminatie is in de VS wel verplicht voor alle universiteiten, ik wil daarmee aangeven hoe politiek correct ze daar ook zijn. Zwarten hebben daar dus minder hoge cijfers nodig om op een goede uni terecht te komen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:09 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Sinds wanneer is discriminatie positief?
Positieve discriminatie bestaat niet.
Daarbij komt dat er vanuit de zwarte bevolking ook flink wordt gediscrimineerd richting de witte bevolking. Discriminatie is gewoon een natuurlijk gegeven. Het is zaak ervoor te zorgen dat we met elkaar leven i.p.v. langs elkaar.
Je kunt hier wel fijn politiek correct blaten en anderen kortzichtig noemen, maar dat en de situatie in Europa doen niets af aan de constatering dat er in bepaalde delen van Amerika ontzettend veel racistisch tuig woont.quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:07 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ik ben ook geen voorstander van positieve discriminatie. Maar positieve discriminatie is in de VS wel verplicht voor alle universiteiten, ik wil daarmee aangeven hoe politiek correct ze daar ook zijn. Zwarten hebben daar dus minder hoge cijfers nodig om op een goede uni terecht te komen.
Ook is bijna de helft van de studenten op Amerikaans topuniversiteiten van Aziatische afkomst.
Even als tegenhanger van alle kortzichtigen die Amerikanen zo racistisch vinden, en Europa zo verlicht. Kijk even verder dan je neus lang is.
Wat een vooroordelen, en als ik jou zo hoor maakt de gedachte alleen al jou vreselijk boosquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt hier wel fijn politiek correct blaten en anderen kortzichtig noemen, maar dat en de situatie in Europa doen niets af aan de constatering dat er in bepaalde delen van Amerika ontzettend veel racistisch tuig woont.
Vooroordelen. Ja, houd het daar maar op. Er zijn in Texas niet relatief meer racisten dan in Canada, Mexico of Australië tot het met empirisch onderzoek is aangetoond, nou goed? ')quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:23 schreef Scandum het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen, en als ik jou zo hoor maakt de gedachte alleen al jou vreselijk boos
Ik denk niet dat je de strekking van m'n post hebt begrepen. Het enige waarop ik reageerde is de verbazing in de OP. Alsof het nieuws is. Dat geldt ook voor jouw voorbeeld, wat overigens op hetzelfde is gebaseerd als deze loze statement uit dit topic.quote:Misschien een topic over moslim landen waar 90%+ anti-semiet is en we onze publieke verontwaardiging kunnen uiten?
Ik blaat niet politiek correct. Hier is het politiek correct om Amerika op zoveel mogelijk punten af te kraken, en kuddedieren als de Nederlanders zijn doen ze daar ook allemaal graag aan mee. Zo kunnen ze zichzelf verheven voelen boven die domme Amerikanen die er allemaal niks van snappen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt hier wel fijn politiek correct blaten en anderen kortzichtig noemen, maar dat en de situatie in Europa doen niets af aan de constatering dat er in bepaalde delen van Amerika ontzettend veel racistisch tuig woont.
Ik dacht, ik haal even de overhaaste conclusies uit je post weg voor ik erop reageer, maar nu heb ik niets meer over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:35 schreef Blazkowich het volgende:
Hear hear... je kan ook nog de "akkefietjes" in Duitsland met asielzoekers vermelden. Over Italie zullen we het maar helemaal niet hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:35 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ik blaat niet politiek correct. Hier is het politiek correct om Amerika op zoveel mogelijk punten af te kraken, en kuddedieren als de Nederlanders zijn doen ze daar ook allemaal graag aan mee. Zo kunnen ze zichzelf verheven voelen boven die domme Amerikanen die er allemaal niks van snappen.
Dat Le Pen de tweede ronde haalde van de Franse presidentsverkiezingen en het Vlaams Belang bijna de grootste partij van Vlaanderen is wordt dan ook snel vergeten.
Nee de Amerikanen die zijn rascitisch, of niet Peter? Jaha ben ik helemaal met je eens![]()
Dom kuddegedrag, anti-amerikaans gebrabbel![]()
Weetje wat een overhaaste conclusie is?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik dacht, ik haal even de overhaaste conclusies uit je post weg voor ik erop reageer, maar nu heb ik niets meer over.
hahahaquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:07 schreef klez het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we in Nederland geen last van racisme.
Met je helemaal eens, in ons eigen tuin (NL) zit er vol met racisten. Racisme is iets dat overal voorkomt en bij elk bevolkingsgroep.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:35 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Ik blaat niet politiek correct. Hier is het politiek correct om Amerika op zoveel mogelijk punten af te kraken, en kuddedieren als de Nederlanders zijn doen ze daar ook allemaal graag aan mee. Zo kunnen ze zichzelf verheven voelen boven die domme Amerikanen die er allemaal niks van snappen.
Dat Le Pen de tweede ronde haalde van de Franse presidentsverkiezingen en het Vlaams Belang bijna de grootste partij van Vlaanderen is wordt dan ook snel vergeten.
Nee de Amerikanen die zijn rascitisch, of niet Peter? Jaha ben ik helemaal met je eens![]()
Dat jij überhaupt denkt te weten waar ik die inschatting op baseer zegt mij al genoeg. Je lult uit je nek.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:08 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Weetje wat een overhaaste conclusie is?
Op basis van het verhaal dat een oscar winnaar vroeger is uitgescholden voor nigger concluderen dat het hele zuiden van de VS vol zit met racisten. Dat zijn overhaaste conclusies!
Dat is net alsof je het verhaal van 1 Marokkaan uit Marseille die vroeger werd gepest op school concludeert dat heel west Europa een grote racistische bende is. Wat een onnozel gezwam, magoed als jij je er maar lekker bij voelt he![]()
Dat is allemaal waar. Maar vanwege het feit dat het niet specifiek genoemd wordt is Amerika ineens vrij van racistisch gepeupel?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:35 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |