tja, verrassing?quote:Racisme deed Jamie Foxx verhuizen
Oscar-winnaar Jamie Foxx is wat blij dat hij niet meer in Texas woont. De acteur in onder meer Ray, kreeg het in zijn jeugd zwaar te verduren vanwege van zijn huidskleur. Volgens hem is racisme in de zuidelijke staten van de VS nog altijd aanwezig en is er sinds zijn jeugd in de jaren 80 bitter weinig veranderd.
"Racistisch tuig noemde me dagelijks nikker. 'Hey nikker, maak dat je wegkomt', riepen ze dan. Vrienden van mij werden met de dood bedreigd omdat we populair op school waren. Ik ben niet het type die dat zomaar kan vergeven en vergeten. En er is niets veranderd. In de zuidelijke staten heerst er racisme, en het is vreselijk moeilijk om iets aan die traditie te veranderen", zei Foxx in een openhartig interview met Playboy. Momenteel woont Foxx (37) in het multiculturele Los Angeles en daar heeft hij het best naar zijn zin. (7 oktober 2005)
Bron: Het Laatste Nieuws
Is er in het ''multiculturele'' Los Angeles geen racisme?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:02 schreef Yildiz het volgende:
okey, vergeef me om de bron:
http://woman.lycos.nl/article.php?article_id=888
wat weer verwijsd naar de playboy
[..]
tja, verrassing?
Geen idee, maar zal het er niet mee temaken hebben dat hij nu veel geld heeft en waarschijnlijk in Beverly Hills woont, dat hij er minder 'last' van heeft. Met als buren Denzel Washington en Ice-T (there goes the neighbourhoodquote:Op zondag 9 oktober 2005 19:28 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat lijkt me werkelijk een fundament voor verdere discussie.
Is er in het ''multiculturele'' Los Angeles geen racisme?
Zondvloedje dan maar?quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Texas zit vol met hersenloos, ultra-conservatief white trash. Opgelost, slotje.
Gelukkig hebben we in Nederland geen last van racisme.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:02 schreef Yildiz het volgende:
okey, vergeef me om de bron:
http://woman.lycos.nl/article.php?article_id=888
wat weer verwijsd naar de playboy
[..]
tja, verrassing?
Ja dat doen ze he? Al die negers ...quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:39 schreef Chokeme het volgende:
De blanken hoor je trouwens nooit wat over. Denk dat die op sommige plekken net zo hard gediscrimineerd worden, alleen al de toon waarop negers praten over 'white guys'.
allemaalquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:14 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ja dat doen ze he? Al die negers ...
Mijn ervaringen in de VS zijn dat men het daar veel normaler vind om met verschillende etnische groepen om te gaan en te werken dan in Europa en Nederland.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:11 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ben wel eens in amerika geweest..
wil niet generaliseren... maar de gemiddelde blanke daar wil niets te maken hebben met kleurlingen.
Kan me nog goed herinneren een gespek met een blanke dame die ik tegenkwam..
Ze vertelde me dat ze er toch niet aan moest denken om zwarte buren te hebben.. tenzij het Oprah Winfrey zou zijn....
Tja.. rasisme ziet diep in mensen ( alle mensen dan he, niet alleen blanken)
Kan me ook nog herinneren mijn bezoek aan de dominicaans rebubliek..
Daar wonen voor nou ja 90 procent kleurlingen.. maar de kleurlingen met de lichtste huidskleur staan qua pikorde boven aan .. hoe donkerder je bent.. hoe lager je staat..Discriminatie binnen een groep.. is er ook
( voor de duidelijkhied, dat is dus niet mijn mening he.. maar wat ik gezien heb in dat land)
Je bedoelt dat hele "meltingpot" ideequote:Op zondag 9 oktober 2005 20:24 schreef klez het volgende:
[..]
Mijn ervaringen in de VS zijn dat men het daar veel normaler vind om met verschillende etnische groepen om te gaan en te werken dan in Europa en Nederland.
De meeste sociologen gaan er ook wel vanuit dat de integratie in de VS beter geslaagd is.
Wat niet weg neemt dat racisme helaas iets is wat eigen is aan bijna alle mensen waar dan ook...
Eh is dat zo ?quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat iedereen in Amerika in zijn ''eigen hokje'' zit, is echt niet iets van alle tijden, ook niet voor negers.
Ja. Heb ik dat ontkend? Ik zei slechts dat het niet van alle tijden is.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Eh is dat zo ?
Ik kan me herinneren in de jaren 50 in amerika een zwart meisje dat er voor vocht om ook in de bus te mogen zitten samen met de blanken.. die er voor vocht om op de zelfde school te mogen als de blanken.
Even denken.. oh ja dat was Dorothy Counts
Ik wil het graag begrijpen.. over welke tijd heb je het dan ?quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja. Heb ik dat ontkend? Ik zei slechts dat het niet van alle tijden is.
Mja ... volgens mij begrepen die Amerikanen hem niet zo.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:30 schreef evil-me het volgende:
Sascha Cohen die ging ook alias boris een liedje zingen in zon kroeg daar. (In my country we have a problem. The problem is the jew, throw the jew down the well) en het werd gewoon uitbundig meegezongen.
Het gillen van 'slachtofferrol!' is tegenwoordig vaak een slachtofferrol op zich.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:16 schreef Clairvaux het volgende:
Tja, verrassing?? Nee, slachtofferrol BS
Ik ben niet het type die dat zomaar kan vergeven en vergeten.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:47 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het gillen van 'slachtofferrol!' is tegenwoordig vaak een slachtofferrol op zich.
Rechts volk.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:36 schreef heiden6 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |