abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:29:44 #1
60783 Europeaan
The Protector of Europe!
pi_31309138
quote:
VS bezitten 'angstaanjagende' brief al-Qaeda

Uitgegeven: 7 oktober 2005 07:30

WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben een brief in handen gekregen van de rechterhand van Osama bin Laden, Ayman al-Zawahiri. Het stuk is gericht aan de meest gezochte terrorist in Irak, Abu Musab al-Zarqawi. In de brief wordt volgens de Amerikaanse zender CBS News met "angstaanjagende duidelijkheid" omschreven wat het doel van al-Qaeda is in Irak en andere landen in het Midden-Oosten.

De brief zou zijn geschreven kort na de aanslagen van 7 juli in Londen. CBS baseert zich op anonieme bronnen, maar meldt niet hoe de Verenigde Staten aan de brief zouden zijn gekomen en hoe zij de juistheid van de afzender hebben achterhaald.

Al-Zawahiri

Al-Zawahiri noemt Irak in het dertien pagina's tellend schrijven "de plaats voor de grootste strijd van de islam in dit tijdperk". Het islamitisch terreurnetwerk zou eerst de Amerikanen uit Irak willen jagen en er vervolgens een islamitisch regime willen vestigen.

Heilige oorlog

Daarna moet de 'heilige oorlog' worden verplaatst naar andere Arabische landen, waaronder Egypte, Libanon en Syrië. In de brief zou Zawahiri, die wordt gezien als de strateeg van al-Qaeda, verder onder meer klagen over de onthoofdingen die de terreurbeweging van Zarqawi in Irak geregeld uitvoert. "Dat hebben we niet nodig", aldus de brief. "Gebruik in plaats daarvan een kogel."

Verder zou Zawahiri vragen om meer nieuws uit Irak. De tweede man van al-Qaeda schrijft volgens CBS dat hij het recht heeft minstens zoveel te weten als de vijand. Ook zou hij om financiële steun vragen.
Nou meneer Bush, de wereld is inderdaad veiliger geworden Aanval op Irak was broodnodig. Saddam Hussain de gevaarlijke dictator is nu afgezet. De mensen zijn nu tevreden. De hele wereld is nu een stuk veiliger. En al helemaal als straks daar een Islamitisch regime komt want dat is natuurlijk veel beter dan de Irak van de jaren '90.
Daarvoor was er een grote dreiging voor de EU, de VS en de arabische wereld. Maar gelukkig heeft de verstandige Bush de juiste beslissing genomen. En hebben we daar nu een democratie ( en natuurlijk olie, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de democratie) .Mensen komen nu daar niet meer om. Dat Iran nu een nucleaire wapen wil om zich te verdedigen tegen de VS kan natuurlijk niet.
Eenheid in verscheidenheid 1. Elke poging die mislukt, vergroot de kans op succes 2. " EUROPA VINDT ALTIJD EEN OPLOSSING of het een goede of een mooie is dat is een 2e, maar EUROPA VINDT EEN OPLOSSING simpelweg omdat het moet"
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:47:14 #2
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_31309585
een wereld geregeerd door angst

ik snap niet waarom mensen hierop zo erg reageren.
net als die aanslagen, de kans is groter dat je met een auto-ongeluk omkomt dan door een al-quada terrorist. En toch stappen miljoenen mensen dagelijks in hun auto.

we zien een bomaanslag waar 10 doden zijn gevallen en we vinden het allemaal erg, maar als er in een afrikaans land duizenden mensen omkomen van de honger halen we onze schouders op
De wereld zit zo vreemd in elkaar...
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:08:34 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31310078
Een terreurnetwerk waar de poten onder vandaan gezaagd zijn doet poging #12847 om in het nieuws te komen...
censuur :O
pi_31310141
@the_jasper

Je hebt gelijk. Ik zie in de media steeds meer links met het boek 1984. Als je weet van wie de massamedia is dan weet je al genoeg..
En dat met aantal doden; Er is nog een grotere kans dat je dood gaat door de verontreinigde lucht hier in Nederland dan dat je dood gaat door een aanslag. Dan ga ik liever dood door een aanslag dan dat ik langzaam weg loop te kankeren en heel veel pijn heb denk ik dan.
pi_31310560
dit nieuwsbericht valt onder het plaatje FEARMONGERING FOR TOTAL CONTROL
Lees idd 1984 george orwell. Sommige staten in ultimo zijn al in de laatste fase van een Orwelliaanse staat (N-Korea, Turkmenistan, voormalig Togo). Ik hoop dat de Nederlandse regering niet onder valse voorwendselen vrijheden gaat inperken, ik heb geen zin te leven in een politiestaat of een staat die die weg inslaat.
pi_31312092
''1984'' is een roman, geen traktaat of reportage. Uitspraken als ''Lees 1984!'' hebben dan ook geen waarde wanneer ze de bedoeling hebben om een verband aan te tonen met hedendaagse verschijnselen. Je kunt ook ''Het slot'' of ''Hamlet'' lezen. Allemaal prachtige werken, maar geen bewijs voor wat dan ook.

Van wie zijn de massamedia, als ik vragen mag?
  maandag 10 oktober 2005 @ 05:51:33 #7
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_31326351
AlQaida is 1 grote verzinsel van de Amerikanen om inderdaad angst aan te jagen bij de wereldbevolking. Deze berichten worden door hen zelf verspreid en dat geeft hen het recht om nog langer in Irak en Afghanistan te blijven
De beesT
pi_31326452
Al Qaida is USA zelf
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31326609
Vooral dat zogezegd "angstaanjagende" komt op mij over als een totaal nutteloze toevoeging aan het bericht. Eigenlijk wisten we dit al lang, en we weten ook al lang wat de doelstelingen van Al Qaeda zijn: ze willen de corrupte koningen en sjeiks in het Midden-Oosten weg en ze willen er geestelijken voor in de plaats zetten. Amerika kan het allemaal niet zoveel schelen, zolang de leiders maar corrupt genoeg blijven en luisteren naar de taal van de centjes, dan zal het hen worst wezen wie er op de troon zit.
  maandag 10 oktober 2005 @ 07:48:10 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31326625
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 06:59 schreef Meki het volgende:
Al Qaida is USA zelf
wat een flauwekul opmerking weer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31326644
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

wat een flauwekul opmerking weer.
wie werkte in jaren 80 samen met Al Qaida , wie maakte Al Qaida zo groot ??
USA is een groot aandeelhouder van Al Qaida
pi_31326667
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, maar de USA is ook een grootaandeelhouder van de regimes uit het Midden-Oosten die Al-Qaeda probeert omver te gooien. Dus dat zegt niks.

Neem nou Egypte: het belang van Al-Qaeda om een "islamitische strijd" te gaan voeren daar? Gewoon omdat in Egypte op terrorisme de doodstraf staat en er streng wordt opgetreden tegen de islamitische extremisten. Ook omdat Egypte een gematigd pro-westerse koers voert en zelfs recentelijk enigszins "vrije" (nou ja) democratische verkiezingen begint te houden.
pi_31326691
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:57 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja, maar de USA is ook een grootaandeelhouder van de regimes uit het Midden-Oosten die Al-Qaeda probeert omver te gooien. Dus dat zegt niks.

Neem nou Egypte: het belang van Al-Qaeda om een "islamitische strijd" te gaan voeren daar? Gewoon omdat in Egypte op terrorisme de doodstraf staat en er streng wordt opgetreden tegen de islamitische extremisten. Ook omdat Egypte een gematigd pro-westerse koers voert en zelfs recentelijk enigszins "vrije" (nou ja) democratische verkiezingen begint te houden.
daarmee is USA ermee te laat Osama loopt vrij rond

en Egypte de hele Noord Afrika gaat richting het westen
pi_31326735
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:00 schreef Meki het volgende:

[..]

daarmee is USA ermee te laat Osama loopt vrij rond

Inderdaad, ook in Algerije is er nu een sprankeltje hoop de laatste tijd, heb ik gehoord, laten we maar afwachten. Ik hoop het beste, zeker voor Algerije want de toestand daar is toch wel best erg te noemen.
Er wordt bij ons in de media ook amper aandacht aan die oorlog geschonken. Misschien in Frankrijk wel wat meer dan bij ons, maar toch...
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:16:54 #15
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31326784
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:00 schreef Meki het volgende:

[..]

Dankzij Bush.
quote:
‘Al Qa’ida verzwakt en in geldnood’
AP, Reuters

BAGDAD - Het terreurnetwerk Al Qa’ida heeft geldgebrek en is in Afghanistan ernstig verzwakt. Het ziet Irak als centrum van de strijd. Al Qa’ida wil in dat land een islamitische staat stichten, van waaruit het islamitische rijk zich verder kan uitbreiden.
Dankzij Bush.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:20:24 #16
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_31326815
Atoombom doet wonderen.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_31327021
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:16 schreef klez het volgende:
Ondanks bush bedoel je
Allah Al Watan Al Malik
pi_31330539
Pff..

De iinhoudsloze Bush bashers zijn er weer hoor..
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:04:07 #19
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31331962
Waar ik overigens geen zak van geloof is dat nieuwsbericht van van de week, er zouden in Irak 3 mannen zijn gearresteerd omdat zij verantwoordelijk zouden zijn voor het terreuralarm in de US vorige week. Yeah right, dat zetten ze effentjes uit vanuit Irak...
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:15:39 #20
70154 klez
pi_31332210
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ondanks bush bedoel je
Zolang wij maar vriendjes blijven.
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:38:35 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31332676
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 06:59 schreef Meki het volgende:
Al Qaida is USA zelf
letterlijke vertaling van Al Qaeda : Het toilet , het is een verzamel naam voor zogenaamde vijandelijke doelen van de Cia.

dus juist , meki heeft gelijk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31332736
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:04 schreef Marietje_34 het volgende:
Yeah right, dat zetten ze effentjes uit vanuit Irak...
Ja, op 11 september was er ook helemaal geen sprake van buitenlandse inmenging. .
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:41:02 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31332749
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:51 schreef Meki het volgende:

[..]

de Taliban bedoel je.
daar werkte USA samen mee.
oa osama bin laden.
(wijlen)
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:52:20 #24
70154 klez
pi_31332984
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:41 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

de Taliban bedoel je.
daar werkte USA samen mee.
oa osama bin laden.
(wijlen)
Lulkoek. De CIA werkte met de Mujahedin, met name de leeuw van de Panshir vallei. En dat was een van de aartsvijanden van de Taliban.
De laatste 10 jaar, toen duidelijk werd dat Osama zich tegen het westen ging keren kreeg hij eigenlijk alleen maar steun van de Arabische wereld en moslims, ook al beweren die vaak het tegendeel (liegen heet dat).
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:09:41 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31333341
ja die bedoel ik dus , ik vertiep me de laatste tijd wat vaak
...laatst ook met irakees/afghaan , de Mujahedien dus.

maar goed iig , Al Qaeda is dus het toilet , letterlijke vertaling.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:18:19 #26
70154 klez
pi_31333538
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:09 schreef BaajGuardian het volgende:

Dat wist ik dan weer niet.
Kunnen we toch nog iets van elkaar leren.
pi_31333815
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:09 schreef BaajGuardian het volgende:

Ik dacht dat het "de basis" betekende (en ook "het netwerk" heb ik wel eens gehoord, maar dat kan ik fout hebben), dus veel geloof ik er niet van in ieder geval.

Hoe weet je dat zelf zo zeker?

(Overigens zijn Arabische woorden in geschreven vorm vaak op meerdere manieren te interpreteren, heb ik gehoord, en zelfs een woord als "de bank" heeft in het Nederlands al meerdere betekenissen... )
pi_31333861
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Van wie zijn de massamedia, als ik vragen mag?
de nieuwe wereld orde

En wie met wie vroeger samen werkten doet er niet zo heel veel toe, ik werkte vroeger ook wel eens met iemand samen die ik nu wel kan schieten.

Verder hebben we 2 echte grote problemen.
1: er zijn teveel televisie kanalen men weet niet meer hoe ze de kijkers naar hun kanalen moeten lokken.
2: er zijn te veel real life soaps en men weet niet meer hoe ze daar kijkers voor kunnen lokken.

Dus er moet een originele real life soap komen, er moet geweld, humor, actie, drama en oorlog in voorkomen. Oplossing, we roepen het fenomeen terrorisme in het leven en de beste acteurs van de wereld krijgen een rol er in.
Waarom denk je dat mensen als Sean penn, matt damon, helen hunt, etc zo tegen die oorlog in irak waren, omdat zij het niet konden uit staan dat zij niet de beste acteurs zijn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:08:27 #29
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_31334556
quote:
ik wil niet moeilijk doen maar de vertalling van Al qaeda = de basis

of bestaan er interpretaties ?

Om de nauwe 'samenwerking' te onderstrepen tussen de Mudjahiddin (waar Al Qaeda uit gegroeid is ) ' en de CIA noem ik het voor het gemak Al CIAeda.

Das trouwens algemeen geweten.

Verwacht natuurlijk niet als je 's avonds met je bord eten voor de tv zit dat ze het je zullen vertellen !
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:00:04 #30
70154 klez
pi_31335554
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:08 schreef francorex het volgende:

[..]

ik wil niet moeilijk doen maar de vertalling van Al qaeda = de basis

of bestaan er interpretaties ?

Om de nauwe 'samenwerking' te onderstrepen tussen de Mudjahiddin (waar Al Qaeda uit gegroeid is ) ' en de CIA noem ik het voor het gemak Al CIAeda.

Das trouwens algemeen geweten.

Verwacht natuurlijk niet als je 's avonds met je bord eten voor de tv zit dat ze het je zullen vertellen !
Irrelevant en who gives a fuck. Ze deugen niet en nu zijn ze onze vijand, destijds hadden we ze ff nodig.
pi_31336162
"[T]he letter was written in July but would not say where, when or how it was obtained", "[e]xcerpts were made public this week after the Bush administration learned that US television networks had obtained a partial description of the contents”, the official said he had "the highest confidence of its authenticity," which he said had been verified by "multiple sources over an extended period of time" en "U.S. government officials asked ABC News earlier this week to hold off on reporting the existence of this letter to avoid jeopardizing intelligence-gathering "sources and methods" that could risk the lives of Americans. ABC News reporters were told the White House would decide when or if to sanction release of the information. The decision was made to release the letter after the president's speech on Iraq on Thursday."

Kortom, deze brief was al geruime tijd in handen van de Amerikanen en werd zogenaamd na en onder andere door lekken net na de toespraak van de president naar buiten gebracht.
quote:
First, these extremists want to end American and Western influence in the broader Middle East, because we stand for democracy and peace and stand in the way of their ambitions.

Al Qaeda's leader, Osama bin Laden, has called on Muslims to dedicate, quote, "their resources, sons and money to driving infidels out of their lands."

Their tactic to meet this goal has been consistent for a quarter century: They hit us and expect us to run.

They want us to repeat the sad history of Beirut [Lebanon] in 1983 and Mogadishu [Somalia] in 1993, only this time on a larger scale with greater consequences.

Second, the militant network wants to use the vacuum created by an American retreat to gain control of a country, a base from which to launch attacks and conduct their war against nonradical Muslim governments.

Over the past few decades, radicals have specifically targeted Egypt and Saudi Arabia and Pakistan and Jordan for potential takeover.

They achieved their goal for a time in Afghanistan. Now they've set their sights on Iraq.

Bin Laden has stated the whole world is watching this war and the two adversaries: It's either victory and glory or misery and humiliation.

The terrorists regard Iraq as the central front in their war against humanity, and we must recognize Iraq as the central front in our war on terror.

Third, the militants believe that controlling one country will rally the Muslim masses, enabling them to overthrow all moderate governments in the region and establish a radical Islamic empire that spans from Spain to Indonesia.

With greater economic and military and political power, the terrorists would be able to advance their stated agenda: to develop weapons of mass destruction, to destroy Israel, to intimidate Europe, to assault the American people and to blackmail our government into isolation.
http://www.cnn.com/2005/POLITICS/10/06/bush.transcript/
quote:
A four-stage plan was outlined: expel American forces from Iraq, extend Islamist control over as much of Iraq as possible, export jihad to Egypt, Lebanon and Syria and, finally, wage war against Israel.
http://www.guardian.co.uk/alqaida/story/0,12469,1587654,00.html

Dat is toevallig, die brief bevestigt nou net wat Bush zei! Nou ja, toevallig, waarschijnlijk is zijn toespraak mede gebaseerd op deze brief. Ik geloof wel dat het een authentieke brief is en ze zullen 'm vast wel hebben gevonden in Irak, maar dat dit boven alles een propagandastunt is, lijkt mij toch wel overduidelijk.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:03:31 #32
70154 klez
pi_31342156
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:26 schreef Monidique het volgende:
"[T]he letter was written in July but would not say where, when or how it was obtained", "[e]xcerpts were made public this week after the Bush administration learned that US television networks had obtained a partial description of the contents”, the official said he had "the highest confidence of its authenticity," which he said had been verified by "multiple sources over an extended period of time" en "U.S. government officials asked ABC News earlier this week to hold off on reporting the existence of this letter to avoid jeopardizing intelligence-gathering "sources and methods" that could risk the lives of Americans. ABC News reporters were told the White House would decide when or if to sanction release of the information. The decision was made to release the letter after the president's speech on Iraq on Thursday."

Kortom, deze brief was al geruime tijd in handen van de Amerikanen en werd zogenaamd na en onder andere door lekken net na de toespraak van de president naar buiten gebracht.
[..]

http://www.cnn.com/2005/POLITICS/10/06/bush.transcript/
[..]

http://www.guardian.co.uk/alqaida/story/0,12469,1587654,00.html

Dat is toevallig, die brief bevestigt nou net wat Bush zei! Nou ja, toevallig, waarschijnlijk is zijn toespraak mede gebaseerd op deze brief. Ik geloof wel dat het een authentieke brief is en ze zullen 'm vast wel hebben gevonden in Irak, maar dat dit boven alles een propagandastunt is, lijkt mij toch wel overduidelijk.
So what? De boodschap van de speech van Bush lijkt me duidelijk. En kloppend (deze keer?)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:39:20 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31351805
Ik schijt de regenboog.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:48:56 #34
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_31353312
nee ballonnen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:19:02 #35
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31353923
is het legaal om amerika aan te vallen om weapons of mass destruction te vernietigen en een tiran van de presidentiele kroon te ontdoen?
of is dat ..anders...?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:19:26 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31353930
(zelfde argumenten he)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:49:59 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31357004
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:19 schreef BaajGuardian het volgende:
is het legaal om amerika aan te vallen om weapons of mass destruction te vernietigen en een tiran van de presidentiele kroon te ontdoen?
of is dat ..anders...?
afgewezen
Bush is democratisch door een floridaanse rechter gekozen die nu toevallig staatsecretaris Buza is
Bush spreekt engels, net als de rest van het volk (dat is lekker verstaanbaar)
ze maken goede, vermakelijke films daar
ook het eten, kleding etc. is chill
ze handelen eerlijk, afgezien van wat groente/fruit/staal etc. boycots/ belastingen/ invoerrechten ook vanuit de EU valt het allemaal best mee, in Verbazkillaballa is het veel erger gesteld
mensen leven daar in vrijheid, afgezien van wat guantanamo bay en wat patriot-achtige acts valt het allemaal best mee, in zimboeloebegistan is het veel erger gesteld
én, bush gelooft net als de paus in god, die kan dus niet fout zitten

wederom dus, afgewezen
pi_31367795
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

letterlijke vertaling van Al Qaeda : Het toilet , het is een verzamel naam voor zogenaamde vijandelijke doelen van de Cia.

Letterlijke vertaling was volgens mij zoiets als "de basis" inderdaad geen organisatie zoals de westerse krijgsmachten die hebben, maar een verzameling kleine en grote cellen die reageren op de (vage) oproepen van degenen die ze als hun leiders beschouwen (Bin Laden, Al Zarqawi, Al Sadr, etc.)
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:59:26 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31417548
Goh, wat een verrassing, wow echt, ik had dit niet aan zien komen:

bron: http://www.spitsnet.nl/ni(...)al-Zarqawi_vals.html
quote:
'Brief al-Zawahiri aan al-Zarqawi vals'
DUBAI (ANP) - De Iraakse tak van al-Qaeda noemt een kritische brief die de tweede man van al-Qaeda zou hebben gestuurd aan zijn stroman in Irak Abu Musab al-Zarqawi, 'vals'. De brief die afkomstig zou zijn van Ayman al-Zawahiri werd deze week door de Amerikaanse inlichtingendienst DNI gepubliceerd.

In het schrijven zou al-Zawahiri onder meer stellen dat de beslissing van de Iraakse tak van al-Qaeda om de sjiitische meerderheid in het land de oorlog te verklaren, voor de meeste moslims onacceptabel is. In een verklaring op het internet noemt al-Qaeda in Irak de brief ,,slechts gebaseerd op de fantasie van de politici in het Zwarte (Witte) Huis en hun slaven''.

De Amerikaanse zeiden woensdag nog met stelligheid dat de brief authentiek is. Al-Zawahiri zou daarin ook pleiten voor politieke pogingen om het Iraakse volk voor het doel van al-Qaeda te winnen. De beweging wil in Irak een islamitisch emiraat of kalifaat stichten na het vertrek van de buitenlandse troepen.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:05:39 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31417757
wat een lieve mensen in deze wereld!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:37:48 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31418783
en toen was het ineens niet meer intressant
  Moderator donderdag 13 oktober 2005 @ 20:40:23 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31418855
wat is er met bin laden zijn videocamera gebeurt ... gebroken en onder garantie terug naar de Expert gebracht ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31432360
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:59 schreef Yildiz het volgende:
Goh, wat een verrassing, wow echt, ik had dit niet aan zien komen:

bron: http://www.spitsnet.nl/ni(...)al-Zarqawi_vals.html
[..]
Dat "Al-Kaida in Irak" zegt dat het vals is, zegt wat mij betreft niet zoveel. Zo lees ik ook elke dag op internet dat er weer twintig Amerikanen zijn omgekomen in gevechten met de mujahedeen. Juan Cole echter zegt dat de aanhef van de brief typisch sji'ietisch is en dat zou natuurlijk wel erg vreemd zijn.
pi_31433323
En natuurlijk:
quote:
However, one line near the end of the letter seemed to put into question who the letter was addressing. "By God, if by chance you're going to Falluja, send greetings to Abu Musab al-Zarqawi," the letter said.
http://www.cnn.com/2005/W(...)da.letter/index.html

Toch gek voor een brief gericht aan Al-Zarkawi. Maar ook gek als het een sji'ietische fabricatie zou zijn om zo'n fout te maken. Maar ook gek om het over Falloeja te hebben, dat weliswaar niet rustig en vredig is, maar lang niet meer zo'n verzetshaard als een jaar geleden.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:37:28 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31433479
Wow hey, er vliegen nu wel 5 onderwerpen door elkaar

ietsje uitleg svp
pi_31433583
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Onzin. Al Qaeda betekent "De Basis".
pi_31433617
fear fear fear
boeiend.
zolang hier geen muhadjehin ventjes met AK47's rondrennen vind ik t wa best.
pi_31433655
De brief, die zogenaamd afkomstig is van de salafistische Egyptenaar Al-Zawahiri en zogenaamd gericht is aan de salafist Al-Zarkawi maakt gebruik van een typisch sji'ietische aanhef die alleen gebruikt wordt in Iran en delen van Pakistan en India, aldus Juan Cole. Dit zou dus heel raar zijn, daar salafisten sji'ieten beschouwen als zowat nog erger dan ongelovigen, zie ook de 'totale oorlog' tegen sji'ieten in Irak. Daarnaast valt op het einde in de brief te lezen: "als je toevallig naar Falloeja gaat, doe dan de groeten aan Aboe Moesab Al-Zarkawi", wat erg vreemd zou zijn als het gericht is aan deze man. Ook worden er wel erg veel voor Al-Zawahiri negatieve details geopenbaard: ze hebben geen geld, ze worden achtervolgd door het leger, etcetera. Er klopt dus niets van deze brief, tenzij het natuurlijk zo bedoeld is, zodat men later kan zeggen dat het een gefabriceerde brief is, maar dat is behoorlijk speculatief.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:54:06 #49
70154 klez
pi_31456741
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:45 schreef Monidique het volgende:
De brief, die zogenaamd afkomstig is van de salafistische Egyptenaar Al-Zawahiri en zogenaamd gericht is aan de salafist Al-Zarkawi maakt gebruik van een typisch sji'ietische aanhef die alleen gebruikt wordt in Iran en delen van Pakistan en India, aldus Juan Cole. Dit zou dus heel raar zijn, daar salafisten sji'ieten beschouwen als zowat nog erger dan ongelovigen, zie ook de 'totale oorlog' tegen sji'ieten in Irak. Daarnaast valt op het einde in de brief te lezen: "als je toevallig naar Falloeja gaat, doe dan de groeten aan Aboe Moesab Al-Zarkawi", wat erg vreemd zou zijn als het gericht is aan deze man. Ook worden er wel erg veel voor Al-Zawahiri negatieve details geopenbaard: ze hebben geen geld, ze worden achtervolgd door het leger, etcetera. Er klopt dus niets van deze brief, tenzij het natuurlijk zo bedoeld is, zodat men later kan zeggen dat het een gefabriceerde brief is, maar dat is behoorlijk speculatief.
Je doet net alsof het gedrag van deze lui aan de wetten en regels van de logica zou moeten voldoen...
pi_31458597
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:54 schreef klez het volgende:

[..]

Je doet net alsof het gedrag van deze lui aan de wetten en regels van de logica zou moeten voldoen...
Geldt dat niet voor alle mensen? Hoe dan ook, het maakt deze brief tamelijk discutabel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')