Niet in Nederland, je mag hooguit "STOP" roepen, anders ben je strafbaar.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:24 schreef naarmij het volgende:
wat wel zou kunnen is dat je een dief (van die fiets bv) in bedwang mag houden (een beetje arresteren eigenlijk) tot de politie ter plaatse is
dat mag althans in belgie volgens de wet
Sarcasm-mode neem ik aan?quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:26 schreef longinus het volgende:
Niet in Nederland, je mag hooguit "STOP" roepen, anders ben je strafbaar.![]()
Neehoor, wat hij zegt mag in Nederland ook gewoon.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:26 schreef longinus het volgende:
[..]
Onzin, je bent het als burger zelfs verplicht om iemand aan te houden die een strafbaar feit pleegt. Je mag 'm alleen niet in mekaar meppen, want dan ben jij ook strafbaar. Maar arresteren mag altijd.quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:26 schreef longinus het volgende:
[..]
Verplicht niet maar het mag wel. Iemand tegen de grond werken en vasthouden mag ook totdat de politie arriveert. Lang leve het burgerarrest.quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:05 schreef dodew83 het volgende:
[..]
Onzin, je bent het als burger zelfs verplicht om iemand aan te houden die een strafbaar feit pleegt. Je mag 'm alleen niet in mekaar meppen, want dan ben jij ook strafbaar. Maar arresteren mag altijd.
Maar als je niet oppast heb je dus ook een proces wegens mishandeling aan je broek..quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:08 schreef PICHT het volgende:
[..]
Verplicht niet maar het mag wel. Iemand tegen de grond werken en vasthouden mag ook totdat de politie arriveert. Lang leve het burgerarrest.
Z'n hele post trouwens..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 14:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
In bepaalde dure wijken wordt gesurveilleerd door particuliere beveiligingsbedrijven.
De username van TS vind ik in deze weinig geruststellend trouwens
Dat komt op hetzelfde neer, je mag hier in principe best iemand aanhouden, maar als je ze met een vinger aanraakt heb je grote kans dat jij afgevoerd wordt als de politie komt in plaats van die dief. De wet en de politie is hier onderhand nog maar voor 2 dingen: criminelen beschermen en geld in het laatje brengen dmv verkeersboetes....quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Sarcasm-mode neem ik aan?
Ook in Nederland mag je als burger iemand aanhouden als je 'm op heterdaad betrapt, zeg maar een "citizens arrest". Alleen de term "met gepast geweld" is hier zo helder als een emmer drek.
Voor 220 volt gooien ze je hier al in de cel. Lijkt me dus niet de beste oplossing voor TS...quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:15 schreef longinus het volgende:
Moet je hem maar binnen zetten, je wist immers dat er gestolen werdt.
Op de volgende fiets gewoon 10.000 volt zetten, dan weet je wie de dader was.
Hangt van het amperage af.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor 220 volt gooien ze je hier al in de cel. Lijkt me dus niet de beste oplossing voor TS...![]()
Kennelijk heb jij dus geen verstand van hoe dingen in de praktijk gaan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:52 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Dat komt op hetzelfde neer, je mag hier in principe best iemand aanhouden, maar als je ze met een vinger aanraakt heb je grote kans dat jij afgevoerd wordt als de politie komt in plaats van die dief. De wet en de politie is hier onderhand nog maar voor 2 dingen: criminelen beschermen en geld in het laatje brengen dmv verkeersboetes....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |