19:30 – 19:45 Iedereen wordt geroepen. Ze eten shoarma en salade, Lieske knoeit tijdens het opscheppen, Rob zegt dat ze toch van de grond kunnen eten, hij heeft immers alles gezogen. Als Lieske voorstelt om langs te gaan met opscheppen vindt hij dat toch niet zo’n geweldig plan (is het de knie of het knoeien waar hij aan denkt?) Ingrid ligt te slapen en wil niet eten, volgens Menno maar ze komt er toch bijzitten. Menno bekijkt er van een afstandje. Tanja: is er ook knoflooksaus? Chan? Hebben we ook gewoon kale sla? Eet smakelijk.
De saus wordt besproken. Het is scherp. Dido is blij dat ze hebben onthouden dat ze niet van vis houdt. Schijn bedriegt, niemand heeft vis.
Linda: die uiensaus is wel scherp.
Rob: daar is ie ook voor.
Dido: hebben we van die uiensaus?
Linda: die heeft Rob gemaakt.
Dido: het is wel een beetje rare shoarma.
De tafelbezetting wordt maar weer eens besproken. Rob heeft z’n eigen plekje aan tafel. Linda vindt de uiensaus echt heel pittig.
Dido: smaakt het?
Er klinkt wat instemmend gemompel.
Nathalie: je hoort niets dus het zal wel. Het is wel andere shoarma he?
Rob: ja.
Dido: is het dan wel schaap?
Joost: moet je eens shoarma eten bij de shoarmazaak zonder saus, dat krijg je niet weg.
[…]
Er wordt wat geroepen buiten.
Nathalie rent naar buiten knalt Dido d’r stoel op de grond, Rob loopt er achter aan.
Joost vindt het kinderachtig, ze zitten te eten. Er wordt besproken of er voor Rob geroepen werd, of dat het gewoon kinderen waren. Als het je vrienden zijn, blijven ze wel langer roepen, zegt Linda. Joost: mijn vrienden komen niet tijdens etenstijd.
Chantal: ik vraag me af voor wie ik zou zijn als ik dit thuis zou zien.
Nathalie: ja
Chantal: je weet niet wat ze uitzenden.
Gemompel.
Chantal: je komt toch al snel bij je zelf uit.
Nathalie: echt?
Chantal: - raar lachje- nee ben je gek.
Lieske: Ing vind je het lekker?
Ingrid: ja heel.
Lieske: gelukkig maar.
Chantal: Ing je hield hier toch ook niet van?
Ingrid: nee maar ik vind het wel lekker.
Het laatste broodje wordt verdeeld door Linda maar niemand wilt; ze heeft geluk.
BB: wil Joost naar de dagboekkamer komen.
Joost heeft nog nooit zo snel gegeten wordt ie naar de dagboekkamer geroepen. Nathalie: dat is de tweede keer vandaag toch al? Linda: trek wat uit, anders lijkt het net of je het niet bent. Ingrid voor de grap: wie wil joost z’n shoarma? Chantal: wat ben jij gemeen! Lieske en Roel: kunnen we wel doen voor de grap! Dido: hoe laat is het? Rob: half 8. Lieske: dan kijken de mensen nu tv.