abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31288926
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:19 schreef doemaardrie het volgende:

Onder het motto: Ik scoorde 65 punten bij de BNN IQ test dus ik verander de defenitie dan maar?

Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent.
pi_31288952
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent.
Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockey
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31288967
Laten we trouwens de intelligentie-discussie even houden in het daarvoor geopende topic: Wanneer dom?
pi_31288981
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockey
En bedankt.

Hockey.
pi_31289001
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:
En ook: "Quod licet Iovi, non licet bovi" :S
Sweet memories.
pi_31289167
is er dan veel verschil tussen het gymnasium en het atheneum, behalve dan het oud-grieks en het latijns. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen handig als je medicijnen wilt studeren of zo. Voor mijn opleiding (tweetalig atheneum) had ik een hoger advies nodig (dubbel vwo) dan voor het gymnasium (havo/vwo). Misschien dat het niveau per school verschilt?
pi_31289303
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En bedankt.

Hockey.
ik bedoel niet álle meisjes bij ons op school. Zelf was ik slet noch hockeytrut, bijvoorbeeld.
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:32 schreef 4ureyez_only het volgende:
is er dan veel verschil tussen het gymnasium en het atheneum, behalve dan het oud-grieks en het latijns. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen handig als je medicijnen wilt studeren of zo. Voor mijn opleiding (tweetalig atheneum) had ik een hoger advies nodig (dubbel vwo) dan voor het gymnasium (havo/vwo). Misschien dat het niveau per school verschilt?
Het verschilt behoorlijk per school.
Onze school had een slagingspercentage van 99% ofzo. Een scholengemeenschap verderop met ook gymnasium erin haalde dat bij lange na niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31289387
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Marcus et Lucius.
"Eheu!" mater exclamat.
Via Nova

Ojee!

Festina lente
Graag op anoniem
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:41:48 #99
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31289425
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:17 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Was dat niet Via Nova ofzo?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:43:34 #100
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_31289478
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En bedankt.

Hockey.
Kansloos
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:44:27 #101
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_31289514
De mooiste woordencombinatie in het Latijn:

"sed, eheu" = ach, helaas
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_31289522
Andra moi ennepe mousa polytropon
Hos mala polla....

Pantha rei kai ouden menei

To ploion estin en toi Budzantioi.

Om maar eens herinneringen aan Oudgrieks op te halen
pi_31289579
Andra moi ennepe, Mousa, polutropon hoos mala polla...
pi_31289622
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Andra moi ennepe, Mousa, polutropon hoos mala polla...
Ik hoopte dat jij m nog verder wist
pi_31289681
Dr is een gymnasium (Haarlem geloof ik) waar ze ook Hebreeuws gaven.
Dat is dus echt tof: dat is een totaal andere taalfamilie.
Echt jammer dat ik daar niet woonde.
pi_31289684
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 18:23 schreef Moffel het volgende:
Als je bijv. dokter ofzo wil worden dan is latijn erg handig bij je studie:)
Dit vind ik zo'n stupide idee, dat is helemaal niet handig om de volgende redenen: a) het is geen latijn maar potjeslatijn wat de medici hanteren en b) het is helemaal niet relevant hoe de begrippen genoemd worden, het gaat erom dat je weet wat ze inhouden. Er zijn zat juristen die geen latijn hebben gehad en die op miraculeuze wijze prima met de actio pauliana uit de voeten kunnen.
pi_31289692
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:00 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

, dat was van Vergilius ofzo? (we hebben onwijs weinig geschiedenis over de oudheid gehad). Wij moeten nu teksten vertalen van Livius (ab urbe condita/vanaf de stichting van de stad). Dat is echt zwaar saai, maar binnenkort Ovidius

Ik vond Latijn altijd nutteloos, tot vorige Engels les. Toen we daar grammaticaal werden merkte ik dat de halve klas (het Gym-gedeelte) toch écht wel meer wist dan de rest. Normaal merk ik daar amper wat van, zelfs bij Frans e.d. Wat ik echter niet snap is waarom mensen geen Gymnasium zouden doen als ze het gewoon kunnen.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen Gymnasium zouden doen. Als je nou bijvoorbeeld het profiel natuur&techniek +economie 1 doet. Je vrije deel zit op deze manier vol en heb je dus geen ruimte meer voor grieks of latijn. Ik heb echter meer waardering voor iemand die dat zou doen dan iemand die cultuur&maatschappij met een klassieke taal zou volgen.

Zelf denk ik ook dat de het gehele vwo langzaam getrokken gaat worden en dat latijn&grieks gewoon in het vrije deel terecht komen. Waarom zou je jezelf moeten onderscheiden in een taal extra .
pi_31289731
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt.
Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen.
pi_31289786
Veni, bibi, vomubi.

Ofzo.
pi_31289795
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik hoopte dat jij m nog verder wist
..planchte epei Troies hieron ptolietron eperse...

Verder weet ik 'm niet meer. Ooit kende ik de eerste tien regels.
pi_31289802
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:51 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen.

pi_31289829
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Dr is een gymnasium (Haarlem geloof ik) waar ze ook Hebreeuws gaven.
Dat is dus echt tof: dat is een totaal andere taalfamilie.
Echt jammer dat ik daar niet woonde.
Ik heb ook Hebreeuws gehad. Ik weet er alleen echt helemaal niets meer van. Te kort gehad...
pi_31290738
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 19:54 schreef HuHu het volgende:

[..]

Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.
pi_31291307
Omdat het leu/boeiend/interessant is om Latijn en Grieks te leren.
Omdat je als je op het niveau van een gymnasiast zit je mogelijkheden beter niet onbenut kan laten. (mag wel, maar als het niet hoeft niet doen toch?)
Omdat je als je denkt als veel gymnasiasten het leuker/gezelliger/fijner vertoeven is onder ander gymnasiasten.
Omdat je later lekker een mooi VWO-rapport hebt en daar van alles mee kan.
Bijvoorbeeld.
pi_31291364
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:15 schreef Jajong het volgende:
Even voor de duidelijkheid; ik bedoel dus mensen die er relatief gezien teveel voor moeten doen. Waarom blijven ze volhouden/
In dat geval kun je net zo goed vragen waarom mensen die de HAVO te moeilijk vinden er toch op blijven zitten en geen VMBO gaan doen. Redenen zijn toch niet zo moeilijk te bedenken?
pi_31291422
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:20 schreef Dirktator het volgende:
Aeneas Troianus est.
Currit. Fugit.
Cur fugit?
Troia captam est.

Een stukkie nostalgie
Whaha. Droog.
pi_31291456
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:26 schreef Pilsenator het volgende:
wij hadden fortuna als methode. Begon over jupiler....

Jupiter deus est
Jupiter deus et dominus est.
Jupiter pater est.
Juno dea est.

etc etc
Ja ik ook. Juno zit naast Jupiter. Enzovoort.
pi_31292024
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's.
Die zogenaamde 'josti's' (60% van alle kinderen zit op het VMBO!), hebben prima verstandelijke vermogens. Alleen op andere gebieden.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:29:46 #119
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_31292456
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef Jajong het volgende:
Waarom zou je.. hele dag achter je schoolwerk gaan zitten, compleet afgesloten van elk sociaal contact.. terwijl je er ( volgens mij ) niet zo heel veel meer aan hebt als een Atheneum diploma.. Ik heb bewust voor Ath. gekozen ondanks een heel sterk Gymn. advies omdat ik t al aan zag komen.. Mis ik voordelen van het gymnasium ofzo?? Worden die mensen gepushed door de prestatie-gerichte maatschappij?? zegt u maar.
heel simpel, waarde VMBO'er ; atheneum was bij ons op school geen synoniem voor
- minder lesuren aan reguliere lessen,
- speciale behandeling van docenten die vonden dat we toch wel snel genoeg konden leren en dus vaak, naast ons minder huiswerk op te geven, films (entertainment) of documentaires lieten zien of ons zaken lieten doen als kloten met chemicaliën tijdens 'scheikundepracticum' of elkaar op een stoel met glazen poten onder 100.000V zetten tijdens 'natuurkundeles', GO-/schaak spellen lieten doen of gewoon eerder naar huis lieten gaan

met als enige tegenprestatie enkele van die uren inleveren voor een vak als latijn of grieks (helft van de tijd cultuur / mythologie en dus geen inspanning).

buiten dat je dan niet atheneum op je diploma hebt staan, maar gymnasium (en dus niet anderen boven je hoeft te dulden, wat ook weer goed is voor je CV), weet ik het dan toch echt wel
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_31295046
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 20:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik neem een tegenstelling waar in deze post.

1. Ik ben een dombo.
2. Hoog opgeleiden zijn intelligent.

Dat gaat dus niet samen, of er moeten volgens jou redenaties ook nog domme hoog opgeleiden bestaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')