abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:34:24 #101
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_31317371
Erg wat daar gebeurd is
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:43:14 #102
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_31317641
Geen woorden voor
pi_31320579
Meer beelden uit de regio

pi_31320616

pi_31320674

[ Bericht 10% gewijzigd door Arshad1 op 10-10-2005 00:11:17 ]
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:32:24 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31320961
wat een rijkdom in het gebied dat de westerse wereld verafschuwt. ik zie alleen maar westerse dingen zoals dure auto's en computers.

neemt niet weg dat ze nu noodruftig zijn en ze blijkbaar in humaniteit en hulpplannen niks hebben voor hun burgers. walgelijk land. walgelijk bestuur. walgelijk islamitisch, zo ga je niet om met je mede burgers.

nu is het wachten op een islamitische 555 stichting (aangezien ze nauwelijks steun hebben geboden aan de tsunami) omdat het allemaal broeders zijn.

of geldt dat alleen als palestijnen worden doodgemaakt om hun terroristische acties?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31321228
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:32 schreef zoalshetis het volgende:
wat een rijkdom in het gebied dat de westerse wereld verafschuwt. ik zie alleen maar westerse dingen zoals dure auto's en computers.

neemt niet weg dat ze nu noodruftig zijn en ze blijkbaar in humaniteit en hulpplannen niks hebben voor hun burgers. walgelijk land. walgelijk bestuur. walgelijk islamitisch, zo ga je niet om met je mede burgers.

nu is het wachten op een islamitische 555 stichting (aangezien ze nauwelijks steun hebben geboden aan de tsunami) omdat het allemaal broeders zijn.

of geldt dat alleen als palestijnen worden doodgemaakt om hun terroristische acties?

Vanwaar krijg je het idee dat de merendeel westerse maatschappij verafschuwt. Echt weer een domme opmerking. In Pakistan zijn heel wat soorte mensen, extremisten, seculieren etc. Ook nog dat Computer technologie/Auto technologie weinig met westerse cultuur op zich te maken. Zelfs terroristen verafschuwen technologie niet, "de power van internet en al"/

Trouwens computers zijn wel normaal in scholen enzo daar tegenwoordig. Ik heb geen land gezien waar ze geen autos hebben.
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:32:02 #108
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_31322920
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:32 schreef zoalshetis het volgende:

Sinds wanneer zijn dure auto's en computers westers
Volgens mij ben je dan nooit buiten Nederland/Europa geweest
Denk voortaan beter na voordat je zo'n domme opmerking maakt
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:36:03 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31323016
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:32 schreef Bhai het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn dure auto's en computers westers
Volgens mij ben je dan nooit buiten Nederland/Europa geweest
Denk voortaan beter na voordat je zo'n domme opmerking maakt
mercedes is westers. net als tulip toch?
pi_31323034
Officieel dodental aardbeving over 19.000
09 oktober 2005, 21:00:45

ISLAMABAD/SRINAGAR (ANP) - In Pakistan zijn vooralsnog 19.136 mensen om het leven gekomen door de aardbeving van zaterdag. Er vielen volgens minister van Binnenlandse Zaken Sherpao 42.397 gewonden.

In het aangrenzende India vielen volgens de voorlopige officiële cijfers 583 doden. Van veel getroffen plaatsen in de bergen van Kashmir en de Pakistaanse provincie Northwest Frontier is nog niet bekend wat de aardbeving met een kracht van 7,6 op de schaal van Richter of het veertigtal zware naschokken er hebben aangericht.

Reddingswerkers hebben zondagavond, circa 36 uur na de verwoestende aardbeving, een 20-jarige jongen gered uit de puinhopen van een ingestort appartementencomplex in de Pakistaanse hoofdstad Islamabad. Eerder werden er al een 15-jarige jongen en een vrouw levend uit de brokstukken vandaan gehaald.

Enorme schade

Vier schokken, die een kracht van 7,6 op de schaal van Richter hadden, hebben in Noord-Pakistan en het noordwesten van India voor enorme schade gezorgd. Hele dorpen zijn met de grond gelijk gemaakt en grote gebouwen in onder meer de Pakistaanse hoofdstad Islamabad stortten in.

Het rampgebied is in de 24 uur na de beving getroffen door ten minste twintig naschokken. In de nacht van zaterdag op zondag zijn nog zeker twee zware naschokken gevoeld. Die hadden een kracht van respectievelijk 5,8 en 5,5 op de schaal ven Richter.

De hulpverlening werd in de nacht van zaterdag op zondag bemoeilijkt door zware regen en hagelbuien. ,,De mensen hebben niets waarme ze zich tegen wind en weer kunnen beschermen, en het regent dat het giet'', aldus een verslaggever uit een dorp in het aardbevingsgebied.

De Pakistaanse president Musharraf liet via een woordvoerder weten dat het om de grootste ramp gaat in de geschiedenis van zijn land.

--------------------------------------

meer dan 19.000
Vreselijk dit..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31323935
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 00:36 schreef zhe-devilll het volgende:

Het rampgebied is in de 24 uur na de beving getroffen door ten minste twintig naschokken. In de nacht van zaterdag op zondag zijn nog zeker twee zware naschokken gevoeld. Die hadden een kracht van respectievelijk 5,8 en 5,5 op de schaal ven Richter.
Ik tel 13 naschokken in de laatste 36 uur, waarvan 4 in de laatste 24 uur. En dat zijn allemaal bevingen van 5.0 of sterker op de schaal van Richter. De zwaarste naschok had 6.2 op de schaal van Richter, maar die valt nu net buiten die 36 uur.

En dit is wel een behoorlijk destructieve aardbeving geweest. Qua dodental kunnen we alleen maar afwachten hoe ver het nog gaat oplopen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:15:42 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31324055
ik hoop maar dat de kernwapens niet afgaan bij een grote aardbeving...
pi_31325028
Wat ik nu hoor is 20 tot 30 duizend doden. Hoe kan het dat ik er tot nu toe amper wat van gehoord heb?
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 10 oktober 2005 @ 02:07:51 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31325100
het is de hele dag op tv, misschien niet op al jazeera? hulptroepen vanuit de hele wereld zijn er al heen.
pi_31325396
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 02:07 schreef zoalshetis het volgende:
het is de hele dag op tv, misschien niet op al jazeera? hulptroepen vanuit de hele wereld zijn er al heen.
Berichtgeving van Nederlandse media valt me nog steeds zwaar tegen.
Pakistaanse mensen zijn zeker niet genoeg waard
Vanmiddag zat in in de auto radio te luisteren en tot mijn grote verbazing opende het journaal er nieteens mee.
Nee. ze begonnen met Guantanimo.. 6 dagen nadat de ramp daar heeft plaatsgevonden vinden ze blijkbaar dat het een vermelding waard is.
Ik dacht.. ok.. vooruit.. nu dan.
2e artikel: De eiergooiers naar de koningin blijven voorlopig vastzitten.

Het hele journaal hebben ze Pakistan niet genoemd.
pi_31326674
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:34 schreef dvdfreak het volgende:
Erg wat daar gebeurd is
Nederlandse Media slaapt weer lekker door

echt erg als ik zo naar die beelden kijk
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31326922
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederlandse Media slaapt weer lekker door

echt erg als ik zo naar die beelden kijk
Alleen als er een politieke dimensie aan de gebeurtenis is kom je verder dan "wat erg". Je zou nu kunnen beginnen over dat Pakistan liever atoombommen bouwt dan stevige huizen en dat ze door de illegale bezetting van Kashmir zoveel doden hebben.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:06:57 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31327289
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:33 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Alleen als er een politieke dimensie aan de gebeurtenis is kom je verder dan "wat erg". Je zou nu kunnen beginnen over dat Pakistan liever atoombommen bouwt dan stevige huizen en dat ze door de illegale bezetting van Kashmir zoveel doden hebben.
en jij denkt dat als de te verwachtte 8-9 aardbeving in California komt precies hetzelfde dan natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31327299
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 02:30 schreef logisnack het volgende:

[..]

Vanmiddag zat in in de auto radio te luisteren en tot mijn grote verbazing opende het journaal er nieteens mee.
Nee. ze begonnen met Guantanimo.. 6 dagen nadat de ramp daar heeft plaatsgevonden vinden ze blijkbaar dat het een vermelding waard is.

idem dito dit verbaast mij ook enorm.....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:35:04 #120
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31327670
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 02:30 schreef logisnack het volgende:

[..]

Nou heb ik gisteren alleen het zes uur journaal gezien, maar het viel mij inderdaad enorm tegen hoeveel aandacht er was voor deze aardbeving.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31327813
Jezus, 19000+ doden en nog altijd minimale coverage. En het is nog wel een hot issue als er 3 doden vallen bij een bomaanslag daar
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_31329499
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:33 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Als ze niet zo een leger hadden, was er helemaal geen relief effort geweest, de leger coordineert het daar (nu ook in samenwerking met hulporg.) Illegale bezetting ? je weet ook weinig van de regio af blijkbaar. Laten we dus die discussie maar buiten houden

Huizen worden door bedrijven gebouwd, en in dorpen meestal door bewoners zelf, van klei/baksteen etc. Zijn niet zo sterk.
pi_31330202
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Jezus, 19000+ doden en nog altijd minimale coverage. En het is nog wel een hot issue als er 3 doden vallen bij een bomaanslag daar
Vrijdag zijn er nog 8 leden van een afvallige vorm van de islam vermoord in hun moskee. Geen seconde over geweest op het nieuws.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:15:20 #124
3542 Gia
User under construction
pi_31330911
Ik denk dat zoveel grote rampen achter elkaar de media ook een beetje afstompt.
De tsunami was de eerste grote ramp na lange tijd. De orkaan bij New Orleans was al minder nieuwswaardig. En dit is dan alweer ramp nummer 3.

En als je dan ook nog eens zo'n figuur op TV ziet zeggen dat ALLAH GROOT is, zakt toch meteen je broek af. Moet je hem er ook nog eens voor gaan bedanken!?

Ik kijk met tranen in mijn ogen naar die beelden. Vooral al die kinderen! Vind ik zo erg.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:30:07 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31331243
ik hoorde getallen van 20.000 - 30.000

ik kan er gewoon met mn kop niet bij...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')