abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:12:41 #51
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31281163
wat doen t-mobile en orange?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31281221
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tis wel marktwerking, als je het niet bevalt bel je toch niet ?
Nee, marktwerking is het effect van de onzichtbare hand op de balans van vraag en aanbod.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:37:51 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31281743
Kan iemand mij aan een link naar het betreffende artikel helpen? Op nu.nl is het namelijk onvindbaar.

Tot die tijd geloof ik er geen reet van.
pi_31282056
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gelukkig werkt het zo niet, en hebben we de bescherming van art 81 EG-Verdrag, en de daarmee samenhangende jurisprudentie aangaande de mededinging. De NMA moet in NL toezien op naleving daarvan, we zijn dus niet geheel hulpeloos .

art 6 Mededingingswet:

Artikel 6
1.
Verboden zijn overeenkomsten tussen ondernemingen, besluiten van ondernemersverenigingen en onderling afgestemde feitelijke gedragingen van ondernemingen, die ertoe strekken of ten gevolge hebben dat de mededinging op de Nederlandse markt of een deel daarvan wordt verhinderd, beperkt of vervalst.
2.
De krachtens het eerste lid verboden overeenkomsten en besluiten zijn van rechtswege nietig.
3.
Het eerste lid geldt niet voor overeenkomsten, besluiten en onderling afgestemde feitelijke gedragingen die bijdragen tot verbetering van de productie of van de distributie of tot bevordering van de technische of economische vooruitgang, mits een billijk aandeel in de daaruit voortvloeiende voordelen de gebruikers ten goede komt, en zonder nochtans aan de betrokken ondernemingen
a.
beperkingen op te leggen die voor het bereiken van deze doelstellingen niet onmisbaar zijn, of
b.
de mogelijkheid te geven, voor een wezenlijk deel van de betrokken goederen en diensten de mededinging uit te schakelen.
Maar goed, hoe bewijs je zoiets ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31282091
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:50 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar goed, hoe bewijs je zoiets ?
Dat is aan de NMA, laten we hopen dat ze hun werk goed doen.
pi_31282115
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is aan de NMA, laten we hopen dat ze hun werk goed doen.
Daar gaan we wel vanuit dat ze hun werk doen, maar ik heb altijd het idee dat je het nooit hard kan maken zoiets.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31282584
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar gaan we wel vanuit dat ze hun werk doen, maar ik heb altijd het idee dat je het nooit hard kan maken zoiets.
Wat mij betreft is een redelijk vermoeden van kartelvorming al voldoende, maar ik denk inderdaad dat de rechter daar anders over denkt.
pi_31282672
wat heeft olie met mobiel bellen te maken? Gaat Brinkhorst ons uitleggen dat dit geen kartelvorming is ofzo
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31283033
ik zou graag een echte bron willen zien, voordat ik zeker weet dat ik genept word
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31283050
edit: gwoon een hoax dit, via google en zoeken.nl vind ik helemaal niets in verband met dit nieuwsitem.

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2005 15:39:52 ]
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:40:47 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31283151
crosspost uit het POL Slowchat-topic:
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:33 schreef freako het volgende:

[..]

Ik heb dat hele nu.nl doorzocht. Zelfs nog gezocht op "Telfort" en op "KPN", en alle berichten van de laatste maand bekeken waar 1 van die woorden in voor kwam. Geen spoor. Hij schrijft OPTA ook met kleine letters. Ook niet erg gebruikelijk.

Bovendien zou het wel erg stom zijn van telefoonmaatschappijen om openlijk toe te geven dat ze kartelgesprekken voeren. Dat is net zoiets als moedwillig je paspoort op de keukentafel achterlaten in het huis waar je aan het inbreken bent.
pi_31283245
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:40 schreef freako het volgende:
crosspost uit het POL Slowchat-topic:

Dat is net zoiets als moedwillig je paspoort op de keukentafel achterlaten in het huis waar je aan het inbreken bent.
dat gebeurd wel he... maar pfieuw... weet nie, kreeg er ff genoeg van al die onzinnige kostenstijgingen...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:50:41 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31283373
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:45 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

dat gebeurd wel he... maar pfieuw... weet nie, kreeg er ff genoeg van al die onzinnige kostenstijgingen...
Opvallend trouwens, hoe makkelijk mensen dit soort dingen voor waar aannemen. .
pi_31283423
Als joe niet zo nodig elk jaar de nieuwste mobiel hoeft kan het allemaal veel goedkoper hoor:

http://www.typhone.nl/index.php?go=losabo&do=showprov&prov_id=3
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_31285326
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:37 schreef freako het volgende:
Kan iemand mij aan een link naar het betreffende artikel helpen? Op nu.nl is het namelijk onvindbaar.

Tot die tijd geloof ik er geen reet van.
Ik kan het ook niet vinden. Slotje tot iemand een link naar het "echte" bericht op nu.nl kan produceren. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')