abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31268017
Wij als vriendengroep en (oud)collega's hebben een site genaamd www.superdebier.nl, al zo'n 5 jaar (eerst met allerlei gratis domeinnamen, en sinds 2 jaar ofzo als .nl )

Hierop staan allemaal foto's van personeelsfeesten e.d. en een forum. Bijna alle posters op dat forum zijn vrienden van elkaar en werk(t)en allemaal bij de Super de Boer.

Ik werk er niet meer, alleen was ik er vanavond, er was een telefoontje gekomen over de site. Laurus had de Super de Bier site voor het eerst in 5 (vijf!!!) jaar ontdekt en vond dat deze onmiddelijk down moest en dat we de domeinnaam moeten overhandigen.

Ten eerste vinden ze dat dit moet omdat volgens hun superdebier te hoog in de zoekmachines staat wanneer men zoekt op Super de Boer (heb zelf nog niet iets kunnen ontdekken ofzo, maarja) en dat we de huisstijl van Super de Boer gebruiken... Dat laatste is volkomen waar, en misschien hadden we dat eerst moeten overleggen.

Dat is bijvoorbeeld het logo enzo.
http://putfile.com/pic.php?pic=10/27915113250.gif&s=x10

Nu heeft de webmaster de index.htm uit voorzorg maar down gehaald, om eerst maar eens uit te zoeken wat onze rechten zijn.

Dat ze het niet eens zijn met de kopie van de huisstijl kan ik inkomen, die willen we opzich wel veranderen... maar de domeinnaam overdragen? waarom zouden we dat doen? en heeft laurus recht op die naam?
pi_31268072
Bluf even en zeg dat ze met een goed bod de domeinnaam kunnen overnemen? Van de opbrengst geef je een feestje voor je leden en zoek je een nieuwe domeinnaam
pi_31268138
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:10 schreef _The_General_ het volgende:
Bluf even en zeg dat ze met een goed bod de domeinnaam kunnen overnemen? Van de opbrengst geef je een feestje voor je leden en zoek je een nieuwe domeinnaam
Daar zaten we zelf ook aan te denken ja

Alleen kunnen ze wat mij betreft de middelvinger krijgen mbt het domein
pi_31268805
Dat de naam lijkt op die van de super de Boer is wel duidelijk, maar dat het een soort van parodie-achtige naam is, is zeker zo duidelijk.

Probleem is alleen dat de rechtspraak over domeinnamen volledig willekeurig lijkt te zijn en daarom kun je nog minder dan bij andere zaken een reële indicatie van de slagingskans van een rechtzaak geven.

Zijstraat: beroep op je het grondrecht op je als (ex)werknemers te verrenigen
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:43:45 #5
21636 Feestkabouter
pi_31269023
kan best zijn dat ze het domein niet per se hoeven te hebben, maar ze konden het in elk geval proberen.
stuur een brief dat je de huisstijl hebt weggehaald en dat je die niet opnieuw op de site zult gebruiken, dat ze wat dat betreft simpelweg gelijk hadden + excuses, en dat daarmee wat jullie betreft de zaak is afgedaan omdat jullie op de andere wens (domein overdragen) totaal niet willen ingaan.

overigens, een beetje als excuus over het gebruik van de huisstijl (kun je evt. ook vermelden in de brief): ik neem aan dat een bedrijfsleider of zo (weet niet of jullie in een winkel of op hoofdkantoor werken) wel op de hoogte is van de site, en dat jullie daarom erg verbaasd zijn dat er nu pas ineens een klacht komt over het gebruik van de huisstijl.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:45:19 #6
21636 Feestkabouter
pi_31269057
superdabier vind ik persoonlijk trouwens nog iets leuker dan superdebier (maar dat is misschien omdat ik in Brabant ben opgegroeid).
maar goed: ik neem aan dat ze daar precies evenveel problemen mee zouden hebben.
pi_31270184
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:45 schreef Feestkabouter het volgende:
superdabier vind ik persoonlijk trouwens nog iets leuker dan superdebier (maar dat is misschien omdat ik in Brabant ben opgegroeid).
maar goed: ik neem aan dat ze daar precies evenveel problemen mee zouden hebben.
da is nog steeds geen brabants woord en de weldegelijk, dus je spreekt voor jezelf en niet voor de Brabanders
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:22:47 #8
21636 Feestkabouter
pi_31270213
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:21 schreef existenz het volgende:

[..]

da is nog steeds geen brabants woord en de weldegelijk, dus je spreekt voor jezelf en niet voor de Brabanders
ik vin da brabants klinken
pi_31270216
Overigens heb je geen enkel probleem als jij kunt aantonen dat je domeinnaam een parodie is op de naam van Laures en Laures hier geen schade van kan ondervinden en dat zij deze merknaam niet geregistreerd hebben (Wat vast niet zal zijn).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_31270241
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:22 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik vin da brabants klinken
Als je nu nog de trema's en zo zou plaatsen zoals het hoort
pi_31270867
Ik haat brabanders

rot op met je 'da'
pi_31270988
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:51 schreef kikoooooo het volgende:
Ik haat brabanders

rot op met je 'da'
Is ook van Laurus? Want dan is het al geen optie meer....
pi_31271083
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:51 schreef kikoooooo het volgende:
Ik haat brabanders

rot op met je 'da'
Bij mensen van boven de rivieren zit echt een steekje los..

Door de huisstijl over te nemen ben je wel degelijk in overtreding maar met de domeinnaam niet. Ik zou proberen om er een bod voor te krijgen en laatste stap is de rechter. Succes
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:10:04 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31271340
je kan gewoon je domeinnaam houden. hij was al 5 jaar in de lucht en nu ineens komen ze hiermee?? als ze hun gelijk wllen krijgen, laat ze maar een rechtszaak aanspannen. Het is gewoon bluf, het lijkt me dat ze je niks kunnen maken. Als ze perse dat domein willen laat ze maar flink dokken. Het feit dat jullie de website al 5 jaar hebben zonder dat er ooit een haan naar heeft gekraaid lijkt me een aardig sterk argument.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:11:42 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31271386
Laurus staat op de rand van een algeheel failissement, het lijkt me sterk dat ze nog dat soort rechtszaken willen betalen om niks. Ze hebben wel belangrijkere dingen aan het hoofd lijkt me.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:16:00 #16
21636 Feestkabouter
pi_31271493
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:23 schreef existenz het volgende:

[..]

Als je nu nog de trema's en zo zou plaatsen zoals het hoort
ik ben er opgegroeid, maar niet geboren, ben dus geen echte Brabander, en omdat in mijn thuissituatie geen Brabants werd gesproken of geschreven kan ik alleen maar aangeven wat ik Brabants vind klinken, maar qua spelling en accenten kan ik je dan helaas niet verder helpen.

weet je wat: vergeet mijn hele opmerking over het Brabantse, we houden het er gewoon op dat ik persoonlijk 'superdabier' beter vind dan 'superdebier'
pi_31271628
Super de boer, super de bier..

daarom
pi_31271645
Vraag wat ze voor het domein over hebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:22:57 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31271689
Laurus is zelf laks met de domeinnamen want van hun op de afgrond staande imperium zijn heel veel andere mogelijkheden (vul maar in) nog niet eens geregistreerd. ik denk dat een rechter daar ook naar kijkt ze pakken jullie aan terwijl ze niet eens de moeite nemen de vrije domeinnamen te registreren voor een paar euro.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:27:06 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31271798
superdehoer ook wel een leuke, zijn allemaal nog vrij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:28:22 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31271831
zelfs superdeboer.be is nog vrij, laurus heeft blijkbaar geen uitbreidingsplannen richting zuiden..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:32:02 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31271917
beetje laf om de site meteen down te nemen, ik zou me niks aantrekken van dat soort loze dreigementen, laten ze eerst maar eens met wat officieels komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:08:11 #23
12754 Neolith
Praise your Fears...
pi_31272743
BHFH aankuttopic?
Beetje je frustraties aan 't uitleven, jongen?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:12:52 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31272858
Er heeft natuurlijk een prutser op het hoofdkantoor een tikfout gemaakt toen ie superdeboer.nl in wilde tikken. .

Probeer Laurus uit te leggen dat het een fansite is. Dat het zo leuk is om te werken bij Super de Boer dat dat je er een site over bent begonnen. Stel ze voor dat je niet meer hun huisstijl kopieert. Zet bovenaan de site dat het niet de site van Super de Boer is (met een linkje naar superdeboer.nl erbij)
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:13:05 #25
67643 iDex
opdondertje
pi_31272864
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
superdehoer ook wel een leuke, zijn allemaal nog vrij.
whehe die is wel cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')