Het was meer een opmerking tussendoor en een aanvulling van mijn kant van wat films.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:32 schreef Sokolsky het volgende:
Ja maar 0 is organisator, dus 0 bepaalt de definities.
ik had je er ook om gevraagd. En een beetje feedback is nooit verkeerd.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Het was meer een opmerking tussendoor en een aanvulling van mijn kant van wat films.
U-turn met J-Lo?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 02:24 schreef PDOA het volgende:
The People Under The Stairs van Wes Craven bedoelt ie. Met die maffe familie in dat huis die zwervers en postbodes in hun kelder opsluiten en van sm-spelletjes genieten. Niet echt een mindfuck, maar af en toe wel vrij bizar. Die andere ken ik niet en Cube staat er al in.
Mag ik trouwens ook even Natural Born Killers en U-Turn (beiden Oliver Stone) nomineren?
Volgens mij heb jij die film niet eens gezien.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:31 schreef Skv het volgende:
[..]
U-turn met J-Lo?
Niet echt een mindfuck.
Echtgenoten vragen nieuwkomer om wederhelft van dat echtpaar te vermoorden.
Geen mindfuck toch..?
Kijk hem nog maar eens dan. Op het einde van de film heb je toch wel zoiets van: wtf?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Haute Tension.Ondersteunt, in beide definities.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 10:26 schreef PDOA het volgende:
[..]
Kijk hem nog maar eens dan. Op het einde van de film heb je toch wel zoiets van: wtf?Wat jij vertelt is nog maar het begin van een hele reeks bizarre toestanden. Ik noem:
Ik moet je gelijk geven..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
einde is wel vaag enzo
Steun em bij deze.Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
Helemaal mee eenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:50 schreef steeg het volgende:
Ik zou strengere criteria gebruiken, een mindfuck is traditioneel een film waarin de hoofdpersoon zich of bevind in een realiteit waarvan word gedacht dat het de echte is, maar het niet is. Of waar de natuur van de identiteit van de hoofdpersoon zelf onduidelijk is. De kijker en de hoofdpersoon ondergaan ergens in de derde acte een epiphany waarin de situatie duidelijk word (of duidelijk dat er ambiguiteit bestaat: total recall) zodat over al het gebeurde plotseling opnieuw nagedacht moet worden. Dit is de ervaring van een mindfuck.
Een goeie, maar ook zo ontzettend vaak gebruikte, end-plottwist wil ik niet gelijk een mindfuck noemen. Bij Saw bijvoorbeeld SPOILER achterstevoren: ed raanedroom tgil ed eleh milf po ed dnorg roov ed nenosrepdfooh /SPOILER is verrassend maar niet iets wat de identiteit of realiteit van de slachtoffers doet veranderen. Dit gebeurd wel bij bijvoorbeeld fight club, memento, donnie darko, sixth sense, dead end.
Ik steun: total recall en dead end
ik verwerp: saw, u-turn (wat een onzin), basic, fear and loathing (die moet echt weg),
Bij the matrix word het al snel duidelijk en is het niet als verrassing bedoeld. Dit vind ik dan ook geen mindfuck. Maar ja zo zie ik het, iedereen heeft z'n eigen interpretatie. En er zijn fuzzy boundaries. In de finale ronde zullen alle twijfelgevallen toch weg zijn en wint fight club waarschijnlijk![]()
De kans dat ik the matrix schrap is erg groot.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:35 schreef Kolkus het volgende:
Waar is Naked Lunch eigenlijk, die voldoet toch wel als mindfuck lijkt me?!
Daarnaast, als The Matrix meedoet vind ik dat Existenz ook mee mag doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |