abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:31:09 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_31261232
Eindelijk, na zeven jaar lang te hebben gewerkt voor mijn baas, heb ik toch de stap durven nemen ander werk te zoeken. Nouja, zoeken, het werd me in de schoot geworpen, en nadat ik vanmorgen op gesprek was geweest, werd ik gelijk aangenomen. Heel fijn, ik kom bij een jong en dynamisch bedrijf, mijn verantwoordelijkheid wordt groter en ik ga meer verdienen. Allemaal pluspunten.
Alleen, ik werk dus al zeven jaar bij dezelfde club en de ploeg is erg gezellig. Ik was er alleen vastgeroest zeg maar. Daarbij komt het feit dat ik nu al zes weken in de ziektewet zit en nu nog twee weken daarin moet blijven. Mijn collega's belden vandaag nog hoe het ging, ik zei dat het goed ging. Dat ik hen binnenkort ga verlaten, heb ik wijselijk voor me gehouden.
Ik vroeg nog of de baas er volgende week zou zijn, daar wil ik eerst even mee praten en hoe het zit met opzegtermijn. Helaas, hij is dan met vakantie, zijn beide zoons nemen het werk zolang over. Hij vroeg wat er was en ik zei dat ik alleen maar ff langs wilde komen vanwege mijn verjaardag.
Mijn plan is nu dat ik maandagmorgen tegen koffietijd op het werk kom, met een paar dozen gebak. Ik trakteer dan voor mijn verjaardag, en zeg dan tijdens de koffie dat ik hen ga verlaten. De schok zal groot zijn. Tevens ga ik met de zoon(s) van de baas praten, vragen naar mijn opzegtermijn enzo. Want hoe zit dat met het opzegtermijn ? Ik kan er niets over vinden. Ik heb nog 23 vakantiedagen over, die kan ik mooi opnemen, kan ik een maand eerder weg. En heb ik een dubbel loon die maand.
Maar is die manier van mij een beetje nette manier om afscheid te nemen ? Ik kom wel vanuit de ziektewet, straks denken ze dat ik alleen maar heb lopen solliciteren al die weken. En ze vinden me vast een matennaaier, omdat ik hen zo ineens laat stikken. Zijn er ms betere manieren om afscheid te nemen van een leuke ploeg ? Zo' n leuk afscheid als zeven jaar geleden krijg ik toch nooit meer. Ik kreeg een mooie stripteasedame, en zestig man, van drie ploegen in de fabriek, kwamen kijken hoe die meid met mij aan het spelen was....
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_31261310
Ik zou eerst met de baas (bazen) praten en het dan pas in de groep gooien...

Wel leuk een dynamisch bedrijf! Wat is precies dynamisch? (ik heb zo'n hekel aan dat woord).

vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:35:44 #3
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_31261360
Als het echt leuke collega's zijn, moeten ze juist blij voor je zijn. Ik bedoel, je komt ten eerste uit de ziektewet, ten tweede heb je een nieuwe, betere baan, en ten derde krijgen ze gebak
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:37:11 #4
3926 crew  Djeez
pi_31261405
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:33 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik zou eerst met de baas (bazen) praten en het dan pas in de groep gooien...

Wel leuk een dynamisch bedrijf! Wat is precies dynamisch? (ik heb zo'n hekel aan dat woord).
Ik vind dynamisch ook zo' n jeukterm. IIG is het een net bestaand bedrijf, dat regelmatig aan het uitbreiden is. Ze zijn zo nieuw, dat ze zelfs geen website hebben!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:54:09 #5
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_31261909
Tja moeilijke situatie. Je zal iig je baas(bazen) als eerste moeten vertellen dat je weg gaat. Verder is het idd een rare situatie, omdat je nu in de ziektewet zit( mag ik vragen waarvoor?), ik denk dat het je niet in dank afgenomen zal worden door je collega`s en geef ze maar eens ongelijk ik zou ook het mijne van denken eerlijk gezegd. Maar goed gewoon open en eerlijk zijn en ook uiten dat je het zelf ook moeilijk vond om het hen te vertellen juist omdat je nu nog in de ziektewet zit...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:24:06 #6
3926 crew  Djeez
pi_31262829
Ik zit in de zw vanwege een perianaal abces. Beetje ranzig verhaald, maar ik kan moeilijk zitten, staan en lopen, maar het gaat nu de goede kant op. Hopen dat het goed blijft gaan, vorige keer kwam hij terug en had ik een dag na de operatie een fikse bloeding. En terecht dat mijn collega's het me niet in dank afnemen. Maar ik hoop ook dat ze toch blij voor me zijn. Ze weten dat ik strontflauw ben van mijn huidige werk en dat ik daar ook steeds over zat te zeuren. Nu zijn ze van me af!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:42:09 #7
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_31263409
Nou zo`n ranzig verhaal vind ik het niet hoor, vooral heel pijnlijk lijkt mij zo!!!! Nou gewoon eerlijk zijn dan komt het vast wel goed. Sterkte!!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:02:28 #8
3926 crew  Djeez
pi_31269605
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:42 schreef Loena-tik- het volgende:
Sterkte!!!!
Dank je!
pi_31269941
Ik zou voor de koffietijd al naar de (zoons van de) baas gaan, en hen de zaak voorleggen.
Indien die er pas als laatste vanaf weten kan dat gevolgen hebben in de vorm van niet mee willen werken met bepaalde dingen. Met een beetje geluk zou je bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je het contract beeindigt per maandag + 23 dagen welke je ook gelijk als snipperdagen mag opnemen. Onderling is soms veel te regelen indien je niet echt meer vol werklust zit, en je ze niet 5 minuten geleden figuurlijk voor de schenen geschopt hebt
De standaard met opzeggen is trouwens per einde van de maand, met nog een maand opzegtermijn (dus maandag opzeggen tegen eind oktober, en eind november einde contract). Indien die standaard niet voor jou zou gelden dan zou dat in je contract/CAO moeten staan, weet alleen niet of jouw onzekerheid met betrekking tot de opzegtermijn komt door het niets hebben staan erover in je papieren (dan heb je de standaard), of door niet lezen van je eigen papierwerk (dan kan er nog van alles in die papieren staan, wat wel of niet geldig is).
Wat betreft die 23 dagen, er is geen verplichting voor de werkgever om ze je te geven, een werkgever is in beginsel verplicht om gevraagde dagen toe te wijzen, echter indien het in het bedrijgsbelang noodzakelijk is dat die dagen niet gegeven worden dan kan er geweigerd worden.
Je zult ze dan wel uitgekeerd moeten krijgen (dubbel salaris zul je dan wel kunnen krijgen indien je geen gebruik maakt van de mogelijkheid om onbetaald vrij op te nemen bij je nieuwe baas, maar dan een maand later, omdat je dan een maand later kunt beginnen bij die nieuwe baas)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:32:22 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31270440
Wat je kan doen is opzeggen, per eind Oktober, dus tot eind November in dienst blijven. Geef je ze dus anderhalve maand de tijd om iemand anders te zoeken en laat je de vakantiedagen uit betalen. Heb je ook een leuk extra'tje en ga je niet op een vervelende manier weg. Je nieuwe baas zal ook weten dat je met een opzegtermijn zit en dat je niet zomaar weg kan.

Je kan ook half half doen. Maandag (aan je baas!) aangeven dat je weg gaat en dan bijvoorbeeld tot half November blijven werken, laatste paar dagen vrij, deel uit laten betalen oid...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:07:31 #11
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_31271259
Wel eerst even met de bazen praten, is een stuk netter. Daarna met z'n allen gebak eten en vieren dat ze eindelijk van je verlost zijn
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:24:14 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31271719
dagen uit aten betalen is toch niet meer mogelijk?
pi_31271878
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:24 schreef speedfreakssj het volgende:
dagen uit aten betalen is toch niet meer mogelijk?
dagen uitbetalen is wel mogelijk, zijn alleen mitsen en maren bij.

- tijdens contract mag een minimumhoeveelheid niet omgezet worden (4 weken)
- als afrekening aan het einde van het contract mag alles uitbetaald worden, je hoort dan een bewijs mee te krijgen waarmee je onbetaald vrij op kunt nemen bij je nieuwe werkgever (wat die niet mag weigeren indien het hem niet uitkomt).Dat onbetaalde vrij is een recht, geen plicht om op te nemen
  Redactie Frontpage zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:36:05 #14
3926 crew  Djeez
pi_31278837
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:30 schreef frederik het volgende:

[..]

dagen uitbetalen is wel mogelijk, zijn alleen mitsen en maren bij.

- tijdens contract mag een minimumhoeveelheid niet omgezet worden (4 weken)
- als afrekening aan het einde van het contract mag alles uitbetaald worden, je hoort dan een bewijs mee te krijgen waarmee je onbetaald vrij op kunt nemen bij je nieuwe werkgever (wat die niet mag weigeren indien het hem niet uitkomt).Dat onbetaalde vrij is een recht, geen plicht om op te nemen
Als ik het goed begrijp, zou ik bij mijn nieuwe werkgever dan een week onbetaald verlof kunnen opnemen als de kleine er is Die komt eind november, begin december. Zou wel mooi zijn als ik dan een week onbetaald verlof kan krijgen, en dat dan weer weet aan te vullen met uitbetaalde dagen. Ik heb geen papieren van mijn werkgever. Mijn jaarcontract liep gewoon over in een vaste baan. Ik zat trouwens zelf te denken op te zeggen op papier per 1 december, en dan de hele maand november vakantie te nemen. Dan kan ik per 1 november aan de slag bij mijn nieuwe baas, en heb ik over november een dubbel loon. Erg welkom met de kleine op komst.
pi_31279614
volgens mij wil je nu een aantal dingen tegelijk, en dat gaat moeilijk.

Je wenst per december op te zeggen met november als vrije maand. Dan zijn er geen uitbetaalde dagen meer aan het einde van je contract (immers op 1 december staat je teller op 0), waardoor je op basis daarvan geen recht meer hebt op onbetaald verlof.
Bovendien, indien je onbetaald verlof neemt op basis van uitgekeerde niet genoten vacantiedagen (indien je het contract weet te beeindigen per eind oktober, een lekker gebakje om 9 uur op de directiekamer doet soms wonderen, eerst naar de baas dus, en dan pas naar de collega's) dan weet ik niet of jij de keuze voor wanneer hebt, volgens mij moeten dat namelijk de eerste werkdagen zijn bij die nieuwe werkgever.

Ik zou als ik jou was (als ik je post goed lees) eens gaan kijken wat de regels zijn met betrekking tot verlofopneming bij het vader worden. Volgens mij is het namelijk een wettelijk recht om onbetaald vrij te nemen (misschien voor maximaal 50% per week?). Dit laatste heeft dan weer niets met opzeggen, en nieuwe contracten te maken (maar kun je wel gebruiken natuurlijk, helemaal indien je het voor elkaar weet te krijgen dat je vlak daarvoor dubbel uitbetaald krijgt door ofwel te werken bij de nieuwe baas, en vrij te zijn bij de oude, danwel je oude rechten uit betaald te krijgen, en geen gebruik te maken van het opnemen van de daarbij behorende rechten bij de nieuwe baas (zijn 2 verschillende rechten, die van net vader geworden zijn, en van vacantierechten bij overgang van ene baas naar andere baas)
pi_31279807
misschien nog iets om over na te denken: je maakt op deze manier wel een beeld van jezelf he?

- nu ziek zijn
- op willen zeggen per dec, waarbij oktober ziektemaand is, en november vrije maand
- bij je nieuwe baas je "zwangerschapsverlof" (hoe logisch op zich ook) gelijk op de agenda willen zetten

komt nog niet echt werken in voor he niet dat het mij wat uitmaakt, maar het kan het verkeerde begin zijn van beeldvorming bij je nieuwe werkgever, wat versterkt kan worden indien jij wat snelheid niet weet mee te komen met de al dan niet reeele verwachtingen (bijvoorbeeld dat je geljk de snelheid zou hebben van iemand die al 10 jaar datzelfde werk doet bij die nieuwe baas)
  Redactie Frontpage zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:01:13 #17
3926 crew  Djeez
pi_31289975
Ik ben ook niet van plan gelijk vaderschapsverlof op te nemen bij mijn nieuwe werkgever. Het lijkt me raar overkomen als ik gelijk om verlof zou zeuren tijdens mijn eerste werkweek. En ik moet in het begin nog veel leren, dat werk heb ik niet binnen een week onder de knie. Ik heb uiteraard wel recht op de twee dagen betaald verlof, voor de bevalling en aangeven geboorte. Maar ik zal even overleggen met mijn baas maandag, maar voor zover ik begrijp kan ik niet november vakantie opnemen ?
pi_31296030
Suc6 Djeez! Ik sta achter je!
  Redactie Frontpage zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:36:14 #19
3926 crew  Djeez
pi_31296062
Ik zal als ik mijn baas heb gesproken, wel een update geven.
pi_31296083
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Suc6 Djeez! Ik sta achter je!
Jij staat achter jezelf
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:44:02 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31296320
Frederik begrijpt het volgens mij verkeerd.

Wat Djeez wil doen is opzeggen met 30 November in principe officieel als laatste werkdag, maar dan in November die 23 dagen vakantie opnemen.
Dan krijgt hij dus eind November nog steeds een salaris van zijn oude baas.

Tegelijkertijd wil hij dan op 1 November gaan werken bij zijn nieuwe baas, zodat hij ook eind November daar een salaris van krijgt.
Op die manier heeft hij dubbel salaris over de maand November.

Het is een andere manier dan opzeggen per 1 November met 31 Oktober als laatste werkdag en dan de vakantiedagen uit laten betalen en meteen 1 November bij de nieuwe werkgever beginnen.
Maar het resultaat is hetzelfde, een dubbel salaris.
Bij het eerste voorbeeld als dubbel salaris aan het eind van November, bij het 2e als uitkering van zijn 23 vakantie dagen.

Beide zou kunnen als de oude werkgever met een van de 2 opties akkoord gaat.
Met de as bevalling van Ingrid in acht genomen zou ik het wel op die manier willen proberen te regelen.
Dan heb je idd een financieel buffertje en daarnaast heb je dan al bijna een maand gewerkt op het moment dat Ingrid uitgerekend is. Dan is het iets makkelijker om bijvoorbeeld 1 of 2 dagen extra op te nemen na de bevallen, dan wel nadat de kraamhulp weg is.

Maar... zoals overal gezegd, ik zou toch echt eerst met je baas gaan praten en niet eerst met zonen van of collega's.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 08-10-2005 23:56:51 (*)) ]
pi_31296737
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef Brighteyes het volgende:
Wat Djeez wil doen is opzeggen met 31 November in principe officieel als laatste werkdag,
* kuch *
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:56:30 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_31296755
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:55 schreef r_one het volgende:
* kuch *

Eh... 't is al laat... Ghehehe...
pi_31303477
gewoon een mailtje rond sturen dat je weg gaat, klaar....
pi_31307173
Je recht op ouderschapsverlof bestaat trouwens pas als je arbeidsverhouding bij je nieuwe werkgever tenminste één jaar heeft geduurd. Art. 6:3 jo 6:1 WaZo (Wet arbeid en zorg).
Dat je t weet.
You won't only find crap in the toilet
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:08:35 #26
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_31315075
Hebben mannen ook zwangerschapsverlof
  Licht Ontvlambaar zondag 9 oktober 2005 @ 20:53:16 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31316270
quote:

Wat Djeez wil doen is opzeggen met 30 November in principe officieel als laatste werkdag, maar dan in November die 23 dagen vakantie opnemen.

Tegelijkertijd wil hij dan op 1 November gaan werken bij zijn nieuwe baas, zodat hij ook eind November daar een salaris van krijgt.

-knip-
Houdt er rekening mee dat je dan wel de eerste maand bij je nieuwe werkgever géén loonheffingskorting laat toepassen, anders mag je volgend jaar gaan terug betalen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31326671
quote:

Het is een andere manier dan opzeggen per 1 November met 31 Oktober als laatste werkdag en dan de vakantiedagen uit laten betalen en meteen 1 November bij de nieuwe werkgever beginnen.
Maar het resultaat is hetzelfde, een dubbel salaris.
Bij het eerste voorbeeld als dubbel salaris aan het eind van November, bij het 2e als uitkering van zijn 23 vakantie dagen.

Beide zou kunnen als de oude werkgever met een van de 2 opties akkoord gaat.
Met de as bevalling van Ingrid in acht genomen zou ik het wel op die manier willen proberen te regelen.
Dan heb je idd een financieel buffertje en daarnaast heb je dan al bijna een maand gewerkt op het moment dat Ingrid uitgerekend is. Dan is het iets makkelijker om bijvoorbeeld 1 of 2 dagen extra op te nemen na de bevallen, dan wel nadat de kraamhulp weg is.

Maar... zoals overal gezegd, ik zou toch echt eerst met je baas gaan praten en niet eerst met zonen van of collega's.
Volgens mij snappen wij precies hetzelfde, er zit echter wel 1 verschil in de 2 mogelijkheden die jij aangeeft.
Indien Djeez de eerste mogelijkheid van jou uitvoert dan heeft die geen vrije dagen meer over, waardoor die niet via een beroep op boek 7 burgelijk wetboek kan doen (overgang van werkgever, met daarbij nog openstaande vacantierechten), terwijl dat tweede voorbeeld nog wel vacantiedagen laat bestaan, die dan op basis van burgerlijk wetboek boek 7 alsnog onbetaald bij de tweede werkgever opgenomen kunnen worden (ik vraag me alleen af of je kunt kiezen wanneer, dacht dat dat gelijk bij het begin moest)
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 19:05:26 #29
3926 crew  Djeez
pi_31339436
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 07:58 schreef frederik het volgende:

[..]

Volgens mij snappen wij precies hetzelfde, er zit echter wel 1 verschil in de 2 mogelijkheden die jij aangeeft.
terwijl dat tweede voorbeeld nog wel vacantiedagen laat bestaan, die dan op basis van burgerlijk wetboek boek 7 alsnog onbetaald bij de tweede werkgever opgenomen kunnen worden (ik vraag me alleen af of je kunt kiezen wanneer, dacht dat dat gelijk bij het begin moest)
Die onbetaalde vakantiedagen aan het begin opnemen bij mijn nieuwe baas is geen optie, omdat mijn nieuwe baas mij zo snel mogelijk wil hebben.
Ohja, ik ben vanmorgen naar mijn bijna ex-werkgever geweest. Ik heb met beide zoons, die allebei mededirecteur zijn, gepraat. Ze vatten het gelukkig goed op. Ik heb gezegd dat deze baan me tijdens mijn ziekte in de schoot werd geworpen, zodat ze niet het idee krijgen dat ik de hele tijd als een gek heb lopen solliciteren. Gelukkig kregen ze dat idee niet. Alleen konden ze me niet zeggen wanneer ik eruit kan, want dat moeten ze met de boekhouder overleggen. En die is nu net ziek.
Maar gelukkig waren de bazen wel positief. Ze vinden het jammer dat ik weg ga, maar ze zien gelukkig zelf ook in dat mijn huidige baan geen toekomstperspectief biedt. En ze wensen mij veel succes daar.
Daarna ging ik naar de jongens van het magazijn, mijn directe collega' s. Ze waren heel blij voor me, maar vinden het ook jammer dat ik wegga. Ze zeiden ook dat als ik er financieel beter word en het werk leuker vind, het gewoon moet doen. En ze wensten me veel succes. Ik heb gezegd dat ik 24 oktober weer kom van mijn ziekteverzuim. Hopelijk dan daar nog een weekje werken...
Mijn bedoeling is dus het contract te beëindigen per 1 december en dat ik de hele maand november vakantie opneem van mijn 23 vakantiedagen. En die hele maand dan bij mijn nieuwe baas aan de slag. Mijn vakantiedagen laten uitbetalen is een slecht idee. Hierover betaal je nml erg veel belasting, minstens 50 % geloof ik. En de belasting heeft al genoeg geld!
  Licht Ontvlambaar maandag 10 oktober 2005 @ 19:53:17 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31340381
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:05 schreef Djeez het volgende:

[..]

-knip-

Mijn bedoeling is dus het contract te beëindigen per 1 december en dat ik de hele maand november vakantie opneem van mijn 23 vakantiedagen. En die hele maand dan bij mijn nieuwe baas aan de slag. Mijn vakantiedagen laten uitbetalen is een slecht idee. Hierover betaal je nml erg veel belasting, minstens 50 % geloof ik. En de belasting heeft al genoeg geld!
Nogmaals, zorg ervoor dat je de maand november bij je nieuwe werkgever géén loonheffingskorting laat toepassen. Anders gebeurt het twee keer en mag je volgend jaar alsnog gaan betalen aan de fiscus. Eigenlijk mag je nieuwe werkgever niet eens de franchises toepassen voor de sociale premies, want je hebt maar één keer recht op die franchises. Dus als het allemaal juist geregeld zou worden, hou je exact evenveel over aan het uitbetalen van je vakantiedagen als je begint bij je nieuwe werkgever (zonder risico dat je straks mag gaan betalen).
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')