Ik vind dynamisch ook zo' n jeukterm. IIG is het een net bestaand bedrijf, dat regelmatig aan het uitbreiden is. Ze zijn zo nieuw, dat ze zelfs geen website hebben!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:33 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik zou eerst met de baas (bazen) praten en het dan pas in de groep gooien...
Wel leuk een dynamisch bedrijf! Wat is precies dynamisch? (ik heb zo'n hekel aan dat woord).
Dank je!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:42 schreef Loena-tik- het volgende:
Sterkte!!!!
dagen uitbetalen is wel mogelijk, zijn alleen mitsen en maren bij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:24 schreef speedfreakssj het volgende:
dagen uit aten betalen is toch niet meer mogelijk?
Als ik het goed begrijp, zou ik bij mijn nieuwe werkgever dan een week onbetaald verlof kunnen opnemen als de kleine er is Die komt eind november, begin december. Zou wel mooi zijn als ik dan een week onbetaald verlof kan krijgen, en dat dan weer weet aan te vullen met uitbetaalde dagen. Ik heb geen papieren van mijn werkgever. Mijn jaarcontract liep gewoon over in een vaste baan. Ik zat trouwens zelf te denken op te zeggen op papier per 1 december, en dan de hele maand november vakantie te nemen. Dan kan ik per 1 november aan de slag bij mijn nieuwe baas, en heb ik over november een dubbel loon. Erg welkom met de kleine op komst.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:30 schreef frederik het volgende:
[..]
dagen uitbetalen is wel mogelijk, zijn alleen mitsen en maren bij.
- tijdens contract mag een minimumhoeveelheid niet omgezet worden (4 weken)
- als afrekening aan het einde van het contract mag alles uitbetaald worden, je hoort dan een bewijs mee te krijgen waarmee je onbetaald vrij op kunt nemen bij je nieuwe werkgever (wat die niet mag weigeren indien het hem niet uitkomt).Dat onbetaalde vrij is een recht, geen plicht om op te nemen
Jij staat achter jezelfquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Suc6 Djeez! Ik sta achter je!
* kuch *quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef Brighteyes het volgende:
Wat Djeez wil doen is opzeggen met 31 November in principe officieel als laatste werkdag,
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:55 schreef r_one het volgende:
* kuch *
Houdt er rekening mee dat je dan wel de eerste maand bij je nieuwe werkgever géén loonheffingskorting laat toepassen, anders mag je volgend jaar gaan terug betalen...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef Brighteyes het volgende:
Frederik begrijpt het volgens mij verkeerd.
Wat Djeez wil doen is opzeggen met 30 November in principe officieel als laatste werkdag, maar dan in November die 23 dagen vakantie opnemen.
Dan krijgt hij dus eind November nog steeds een salaris van zijn oude baas.
Tegelijkertijd wil hij dan op 1 November gaan werken bij zijn nieuwe baas, zodat hij ook eind November daar een salaris van krijgt.
Op die manier heeft hij dubbel salaris over de maand November.
-knip-
Volgens mij snappen wij precies hetzelfde, er zit echter wel 1 verschil in de 2 mogelijkheden die jij aangeeft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:44 schreef Brighteyes het volgende:
Frederik begrijpt het volgens mij verkeerd.
Wat Djeez wil doen is opzeggen met 30 November in principe officieel als laatste werkdag, maar dan in November die 23 dagen vakantie opnemen.
Dan krijgt hij dus eind November nog steeds een salaris van zijn oude baas.
Tegelijkertijd wil hij dan op 1 November gaan werken bij zijn nieuwe baas, zodat hij ook eind November daar een salaris van krijgt.
Op die manier heeft hij dubbel salaris over de maand November.
Het is een andere manier dan opzeggen per 1 November met 31 Oktober als laatste werkdag en dan de vakantiedagen uit laten betalen en meteen 1 November bij de nieuwe werkgever beginnen.
Maar het resultaat is hetzelfde, een dubbel salaris.
Bij het eerste voorbeeld als dubbel salaris aan het eind van November, bij het 2e als uitkering van zijn 23 vakantie dagen.
Beide zou kunnen als de oude werkgever met een van de 2 opties akkoord gaat.
Met de as bevalling van Ingrid in acht genomen zou ik het wel op die manier willen proberen te regelen.
Dan heb je idd een financieel buffertje en daarnaast heb je dan al bijna een maand gewerkt op het moment dat Ingrid uitgerekend is. Dan is het iets makkelijker om bijvoorbeeld 1 of 2 dagen extra op te nemen na de bevallen, dan wel nadat de kraamhulp weg is.
Maar... zoals overal gezegd, ik zou toch echt eerst met je baas gaan praten en niet eerst met zonen van of collega's.
Die onbetaalde vakantiedagen aan het begin opnemen bij mijn nieuwe baas is geen optie, omdat mijn nieuwe baas mij zo snel mogelijk wil hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2005 07:58 schreef frederik het volgende:
[..]
Volgens mij snappen wij precies hetzelfde, er zit echter wel 1 verschil in de 2 mogelijkheden die jij aangeeft.
terwijl dat tweede voorbeeld nog wel vacantiedagen laat bestaan, die dan op basis van burgerlijk wetboek boek 7 alsnog onbetaald bij de tweede werkgever opgenomen kunnen worden (ik vraag me alleen af of je kunt kiezen wanneer, dacht dat dat gelijk bij het begin moest)
Nogmaals, zorg ervoor dat je de maand november bij je nieuwe werkgever géén loonheffingskorting laat toepassen. Anders gebeurt het twee keer en mag je volgend jaar alsnog gaan betalen aan de fiscus. Eigenlijk mag je nieuwe werkgever niet eens de franchises toepassen voor de sociale premies, want je hebt maar één keer recht op die franchises. Dus als het allemaal juist geregeld zou worden, hou je exact evenveel over aan het uitbetalen van je vakantiedagen als je begint bij je nieuwe werkgever (zonder risico dat je straks mag gaan betalen).quote:Op maandag 10 oktober 2005 19:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
-knip-
Mijn bedoeling is dus het contract te beëindigen per 1 december en dat ik de hele maand november vakantie opneem van mijn 23 vakantiedagen. En die hele maand dan bij mijn nieuwe baas aan de slag. Mijn vakantiedagen laten uitbetalen is een slecht idee. Hierover betaal je nml erg veel belasting, minstens 50 % geloof ik. En de belasting heeft al genoeg geld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |