Eindelijk, na zeven jaar lang te hebben gewerkt voor mijn baas, heb ik toch de stap durven nemen ander werk te zoeken. Nouja, zoeken, het werd me in de schoot geworpen, en nadat ik vanmorgen op gesprek was geweest, werd ik gelijk aangenomen. Heel fijn, ik kom bij een jong en dynamisch bedrijf, mijn verantwoordelijkheid wordt groter en ik ga meer verdienen. Allemaal pluspunten.
Alleen, ik werk dus al zeven jaar bij dezelfde club en de ploeg is erg gezellig. Ik was er alleen vastgeroest zeg maar. Daarbij komt het feit dat ik nu al zes weken in de ziektewet zit en nu nog twee weken daarin moet blijven. Mijn collega's belden vandaag nog hoe het ging, ik zei dat het goed ging. Dat ik hen binnenkort ga verlaten, heb ik wijselijk voor me gehouden.
Ik vroeg nog of de baas er volgende week zou zijn, daar wil ik eerst even mee praten en hoe het zit met opzegtermijn. Helaas, hij is dan met vakantie, zijn beide zoons nemen het werk zolang over. Hij vroeg wat er was en ik zei dat ik alleen maar ff langs wilde komen vanwege mijn verjaardag.
Mijn plan is nu dat ik maandagmorgen tegen koffietijd op het werk kom, met een paar dozen gebak. Ik trakteer dan voor mijn verjaardag, en zeg dan tijdens de koffie dat ik hen ga verlaten. De schok zal groot zijn. Tevens ga ik met de zoon(s) van de baas praten, vragen naar mijn opzegtermijn enzo. Want hoe zit dat met het opzegtermijn ? Ik kan er niets over vinden. Ik heb nog 23 vakantiedagen over, die kan ik mooi opnemen, kan ik een maand eerder weg. En heb ik een dubbel loon die maand.
Maar is die manier van mij een beetje nette manier om afscheid te nemen ? Ik kom wel vanuit de ziektewet, straks denken ze dat ik alleen maar heb lopen solliciteren al die weken. En ze vinden me vast een matennaaier, omdat ik hen zo ineens laat stikken. Zijn er ms betere manieren om afscheid te nemen van een leuke ploeg ? Zo' n leuk afscheid als zeven jaar geleden krijg ik toch nooit meer. Ik kreeg een mooie stripteasedame, en zestig man, van drie ploegen in de fabriek, kwamen kijken hoe die meid met mij aan het spelen was....
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen.
Tuinbeeld kopen?