abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 oktober 2005 @ 04:57:51 #126
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31573902
En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad; nu dan, laat hij zijn hand niet uitstrekken en ook van de boom des levens nemen en eten, zodat hij in eeuwigheid zou leven.

En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben;
hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.

Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was,
berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in Zijn hart.
En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien,
de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
pi_31574042
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 04:57 schreef Tiesemans het volgende:

En de HERE God zeide: Zie, de mens is geworden als Onzer een door de kennis van goed en kwaad
Dat zei ik .
pi_31610006
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 10:19 schreef desiredbard het volgende:

Alsnog waar staat in de bijbel dat Christenen zich niet met politiek moeten bemoeien?
Geen idee.

'De wereld' of 'de ongelovigen' is niet hetzelfde als 'de politiek'.
pi_31656859
Als ik zo t gezwets v.d chronisch dogmatisch predikende 3-eenheid (you know who you are) hier lees bestaat er idd geen twijfel dat de bijbel letterlijk niet de waarheid is, typerend natuurlijk dat ze dat zelf niet inzien. Wat zij ook niet lijken te beseffen is dat hoe meer ze posten des te vermakelijker komisch hun 'profetieen' worden
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  maandag 24 oktober 2005 @ 07:00:20 #131
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31657465
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen idee.

Politiek is een niet voorkomend woord in de Bijbel beste desiredbard.
Wellicht als je eens onder het woord overheid zoekt of bijv overheden.
  maandag 24 oktober 2005 @ 07:27:26 #132
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31657520
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen idee.

Hoe zullen zij dan Hem aanroepen, in wie zij niet geloofd hebben?
Hoe geloven in Hem, van wie zij niet gehoord hebben?

maandag 24 oktober 2005 @ 07:40:26 #133
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31657560
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 23:27 schreef Razz_Gul het volgende:
Als ik zo t gezwets v.d chronisch dogmatisch predikende 3-eenheid (you know who you are) hier lees bestaat er idd geen twijfel dat de bijbel letterlijk niet de waarheid is, typerend natuurlijk dat ze dat zelf niet inzien.
Wat zij ook niet lijken te beseffen is dat hoe meer ze posten des te vermakelijker komisch hun 'profetieen' worden
Wij zijn uit God; wie God kent, hoort naar ons; wie uit God niet is, hoort naar ons niet.
Hieraan onderkennen wij de Geest der waarheid en de geest der dwaling.

Geliefden, vertrouwt niet iedere geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn in de wereld uitgegaan.

Hieraan onderkent gij de Geest Gods:
iedere geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God;
en iedere geest, die Jezus niet belijdt, is niet uit God.

En dit is de geest van de antichrist, waarvan gij gehoord hebt, dat hij komen zal, en hij is nu reeds in de wereld.

---
prettige dag verder Razz_Gull

[ Bericht 15% gewijzigd door Tiesemans op 24-10-2005 08:12:22 ]
pi_31662437
Tiesemans, als jij nou eens ophoepelt met je stomzinnige willekeurige gequote van niet-relevante Bijbelteksten?
Dat zou een discussie op een forum zeer ten goede komen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 05:01:15 #135
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31673266
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 18:10 schreef DennisMoore het volgende:
Tiesemans, als jij nou eens ophoepelt met je stomzinnige willekeurige gequote van niet-relevante Bijbelteksten?
Dat zou een discussie op een forum zeer ten goede komen.
Goh wat onbeschaafd van je ...
Had dat even "creatief" geweest als eerder door wederom iets hooghartigs te zeggen en dan van toepasing zijnde : "Al horende zijt gij doof"
Maaruh das weer een andere discussie hé
pi_31673277
Probeert de katholieke kerk weer populair te doen? Als de rest niet volgt hebben we er toch niks aan, dan gaan we nog steeds ten onder ten gevolge van een aantal bij elkaar verzonnen tekstpassages die ooit op verschillende wijze geinterpreteerd zijn.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 05:13:10 #137
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31673289
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:07 schreef pino.in.disguise het volgende:
Probeert de katholieke kerk weer populair te doen?
Als de rest niet volgt hebben we er toch niks aan, dan gaan we nog steeds ten onder ten gevolge van een aantal bij elkaar verzonnen tekstpassages die ooit op verschillende wijze geinterpreteerd zijn.
Gozer ik heb geen idee wat jij bezielt.?!
Want hoe kom je erbij om de katholieke kerk te betrekken in een discussie tussen mij en DennisMoore ?
En volgens mij heb je de "kern" van de zaak niet begrepen want waar geloof is immers een kwestie die de Geest aangaat en niet het hart of verstand.
(Of begrijpend lezen in jou geval geval met betrekking tot je posting als reply in deze topic...)

*edit*

Oh wacht nee ik begrijp het ......
Je kwam de topic titel tegen en dacht zonder de gehele topic gelezen te hebben kom laat ik eens een impulsief reply tekstje typen,,, zo van "heb ik toch m'n zegje gedaan"...
Nou ennuh bedankt hé
pi_31673312
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:13 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Gozer ik heb geen idee wat jij bezielt.?!
Want hoe kom je erbij om de katholieke kerk te betrekken in een discussie tussen mij en DennisMoore ?
En volgens mij heb je de "kern" van de zaak niet begrepen want waar geloof is immers een kwestie die de Geest aangaat en niet het hart of verstand.
(Of begrijpend lezen in jou geval geval met betrekking tot je posting als reply in deze topic...)

*edit*

Oh wacht nee ik begrijp het ......
Je kwam de topic titel tegen en dacht zonder de gehele topic gelezen te hebben kom laat ik eens een impulsief reply tekstje typen,,, zo van "heb ik toch m'n zegje gedaan"...
Nou ennuh bedankt hé
Dude, ik zou niet weten wie dennismoore is. Ik reageer gewoon op dit topic en dat gaat over de katholieke kerk inzake haar beleid om eens goed te kijken of datgene wat iemand ooit opgeschreven heeft wel echt de waarheid is. Degene die een vraag stelt krijgt mijn reactie, dat jij er offtopic omheen zit te lullen moet je zelf weten.

then when you're naked,
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 05:26:23 #139
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31673329
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:20 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Dude, ik zou niet weten wie dennismoore is.
Ik reageer gewoon op dit topic en dat gaat over de katholieke kerk inzake haar beleid om eens goed te kijken of datgene wat iemand ooit opgeschreven heeft wel echt de waarheid is.
Degene die een vraag stelt krijgt mijn reactie, dat jij er offtopic omheen zit te lullen moet je zelf weten.
Nou nou ... bijna de gehele reply bemerkte ik dat er (waar mogelijk) sprake was (is) van respect.
Echter dan toch ff die laaste regel hé ... immers "lullen" is niet iets waar ik m'n tijd aan besteed.
Kortom kies je bewoording iets netter en je hebt m'n volwaardige respect..
(Ook al geef je niet te min blijk van het feit dat je de thread niet gelezen hebt en "klakkeloos" je mening "dumpt".)
Immers zes postings boven deze kun je zien met wie ik een discussie voerde waar teminste tot de laaste zin zorgvuldig gewogen werd als het ging om keuze van woord gebruik.
Iets waar jij nog de puntjes op de "i" dient te zetten.
Neemt niet weg je hebt nog tijd ... Immers je neemt ook de ruimte om mij ervan te "beschuldigen" dat ik eromheen "lul".

pi_31673347
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:26 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Nou nou ... bijna de gehele reply bemerkte ik dat er (waar mogelijk) sprake was (is) van respect.
Echter dan toch ff die laaste regel hé ... immers "lullen" is niet iets waar ik m'n tijd aan besteed.
Kortom kies je bewoording iets netter en je hebt m'n volwaardige respect..
(Ook al geef je niet te min blijk van het feit dat je de thread niet gelezen hebt en "klakkeloos" je mening "dumpt".)
Immers zes postings boven deze kun je zien met wie ik een discussie voerde waar teminste tot de laaste zin zorgvuldig gewogen werd als het ging om keuze van woord gebruik.
Iets waar jij nog de puntjes op de "i" dient te zetten.
Neemt niet weg je hebt nog tijd ... Immers je neemt ook de ruimte om mij ervan te "beschuldigen" dat ik eromheen "lul".

Goed, ik zal me inhouden qua eventueel andere benamingen van omheenpraten. Maar ik heb het recht de eerste post te lezen en hierop te reageren, dat is tenslotte de oorsprong die jou de mogelijkheid geeft tot een discussie met een andere poster. Ik heb niets met jou te maken noch met je discussievriend. Ik reageer puur op de openingspost en vind dat wat jullie aanhalen in jullie posts vrij weinig te maken heeft met wat de TS ooit heeft bedoeld om een discussie op te starten.

Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken, ik ga lekker slapen.
then when you're naked,
pi_31673485
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 05:26 schreef Tiesemans het volgende:

kun je zien met wie ik een discussie voerde
Je dumpt slechts Bijbelteksten. En volgens de referenties in je fotoboek, ben je waarschijnlijk weer zo stoned als een garnaal. Wat wel het e.e.a. zou verklaren. .

[ Bericht 6% gewijzigd door DennisMoore op 25-10-2005 07:36:30 ]
  woensdag 26 oktober 2005 @ 04:44:54 #142
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_31693627
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 06:59 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je dumpt slechts Bijbelteksten.
En volgens de referenties in je fotoboek, ben je waarschijnlijk weer zo stoned als een garnaal.
Wat wel het e.e.a. zou verklaren. .
Je "denkt" maar ......
"Gelukkig" zijn er ook mensen die niet alleen hun bovenkamer vol hebben zit met vooroordelen doch ook met iets wat liefde tot doel heeft.
Welk weer als zalving werkt voor de hoeksteen waarop het geloof gestoelt is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tiesemans op 26-10-2005 05:01:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')