abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31307581
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:26 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Zoals je het hier zegt klinkt het idd heel logisch en positief. Maar zelf ken ik ook mensen die heel direct en openhartig zijn, die zeggen wat ze denken en geen blad voor de mond nemen. Maar toch kunnen deze mensen waar ik het over heb ook behoorlijk irritant zijn, omdat ze het altijd beter denken te weten, ze hebben overal ongevraagd (negatief) commentaar op en ze zijn er niet vies van om hun mening aan iemand anders op te dringen. Ik wil niet zeggen dat jij ook zo bent, maar als bepaalde karakterkenmerken met elkaar gecombineerd worden hoeft dit niet per definitie beter te zijn of voordelen op te leveren voor de persoon in kwestie of hun omgeving.

Och, zo positief is het nu ook weer niet, want uiteraard zal ik ook wel eens mijn mening aan iemand opdringen of negatief commentaar hebben, maar dan toch alleen als het terecht is.
Veelal krijg ik dan in eerste instantie weer eens de opmerking dat ik een eigenwijze klootzak ben.
Het grappige is echter dat men in 99% van die gevallen achteraf (dat kan uren zijn, maar ook maanden) op me afkomt om me mee te delen dat ik toch eigenlijk wel gelijk had..
Er zijn nu dus ook echt al mensen die mijn mening als de enige juiste zien, juist omdat ik nooit poep praat .

En ach ja, tuurlijk ga ik ook wel eens een discussie aan uitsluitend om mensen verbaal af te maken, maar dan ook alleen als ze het verdienen en ze zichzelf als een waardige tegenstander profileren.
Klein voorbeeldje:
Nieuwe vriendin in de vriendengroep, ze had de verhalen over me al gehoord, maar zij had immers gestudeerd, zij zou me verbaal met gemak aankunnen en ze kende dat soort "mannen met een grote bek maar een klein hartje wel" en zij zou mij de mond even gaan snoeren.

En ondanks herhaaldelijk waarschuwingen van mijn vrienden, ging zij dus de discussie met me aan over, notabene, het vrouwelijke geslacht.
Bladiebla, ik gebruikte vrouwen, ik was een narcistische eikel, ik snapte er helemaal niets van etc. etc.
Oftewel, persoonlijk aanvallen gebaseerd op standaard clichés, onbegrip en onwetendheid .

Naja, om een lang verhaal kort te maken, zij rende na een 1,5 uur dus huilend naar huis (letterlijk) en alhoewel ik mezelf dan toch echt zie als morele winnaar die slechts haar aanvalletjes succesvol toucheerde, ziet men je dan toch als een klootzak.

Immers, zij is een meisje .

Een uitspraak die ironisch genoeg ook direct mijn beargumentatie en punt met betrekking tot de voorgaande discussie over vrouwen ondersteunde, maar ja, zo ver kijkt men helaas nooit...

Moraal van dit verhaal; als je de discussie aangaat met vrouwen, ben je bij voorbaat al de lul, ongeacht wie de discussie start .
I was an atheist until I realized I was God
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:22:13 #102
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31307714
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:16 schreef kastanova het volgende:

[..]
....verhaal....
Moraal van dit verhaal; als je de discussie aangaat met vrouwen, ben je bij voorbaat al een klootzak, ongeacht wie de discussie start .
Whehehe, hier heb je zeker een punt, vrouwen hebben over het algemeen bij voorbaat al gelijk, worden vaak als eerste gelooft en kunnen heel zwak en zielig uit de hoek komen. Zoals ik je verhaal lees vroeg ze er echter zelf om! En ik denk dat ze nu haar lesje wel heeft geleerd!
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_31307842
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Whehehe, hier heb je zeker een punt, vrouwen hebben over het algemeen bij voorbaat al gelijk, worden vaak als eerste gelooft en kunnen heel zwak en zielig uit de hoek komen. Zoals ik je verhaal lees vroeg ze er echter zelf om! En ik denk dat ze nu haar lesje wel heeft geleerd!
Helemaal niet mee eens. Vaak worden vrouwen bij voorbaat al niet serieus genomen (en toegegeven: daar hebben een heleboel vrouwen het ook wel naar gemaakt). Dan wordt het toch meer een: "Ja, hoor meisje, wat jij wil"-einde. Oftewel: "Nee, hoor, maar om jouw tere hartje te beschermen zeggen we maar ja, maar eigenlijk vinden we je maar een naief dom doosje".

Juist door die vrouwen die hun 'zwak en zielig'-zijn misbruiken om maar hun gelijk te krijgen. Zulke vrouwen zouden ze moeten afschieten.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:29:49 #104
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31307869
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:15 schreef djenneke het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan wel?
Ik heb geen problemen met mensen die direct tegen je zijn, die opbouwende kritiek of commentaar hebben en die een eigen mening hebben. Maar deze kritiek, directheid en eigen mening moeten wel terecht zijn. Je hebt bijvoorbeeld mensen waarbij je amper wat goed kan doen, die alleen maar commentaar hebben, waar geen complimentje van af kan en alleen hun manier de enige en beste manier is. Dan mogen dat soort mensen nog zo eerlijk zijn en duidelijk zeggen waar hun vinden dat het op staat, maar dat soort mensen hoef ik niet om me heen te hebben.
pi_31307913
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:29 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met mensen die direct tegen je zijn, die opbouwende kritiek of commentaar hebben en die een eigen mening hebben. Maar deze kritiek, directheid en eigen mening moeten wel terecht zijn. Je hebt bijvoorbeeld mensen waarbij je amper wat goed kan doen, die alleen maar commentaar hebben, waar geen complimentje van af kan en alleen hun manier de enige en beste manier is. Dan mogen dat soort mensen nog zo eerlijk zijn en duidelijk zeggen waar hun vinden dat het op staat, maar dat soort mensen hoef ik niet om me heen te hebben.
Dat heeft dan weinig te maken met het direct zijn op zich. Meer met de rest van hun karakter...
pi_31307921
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
En ik denk dat ze nu haar lesje wel heeft geleerd!
Nope, daarna is het haar nog 2 keer gebeurd; 1 x zonder te huilen en nog 1 x een herhaling van de eerste discussie, ze wilde revanche halen...

Maar op een gegeven moment is ze toen wel op me afgekomen om me te vertellen, dat ze toch in ieder geval mijn open- en eerlijkheid kon waarderen, dat siert haar dan ook wel weer .
  FOK!fotograaf zondag 9 oktober 2005 @ 14:33:20 #107
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_31307940
Ik noem het eerder erkennen van je slechte kanten
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:38:50 #108
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31308055
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:28 schreef djenneke het volgende:

[..]
Juist door die vrouwen die hun 'zwak en zielig'-zijn misbruiken om maar hun gelijk te krijgen. Zulke vrouwen zouden ze moeten afschieten.
Yup, ik ben blij dat jij daar als vrouw net zo over denkt, maar jammer genoeg werkt het niet altijd zo simpel.

Enkele voorbeelden:

- Vrouwen mogen mannen wel slaan, maar ohwee als de man wat terug doet om zichzelf te verdedigen.
- Vrouwen die een man om wat voor reden dan ook aangeven bij de politie worden praktisch altijd eerder gelooft dan de man.
- Als een vrouw en man gaan scheiden, zal het kind over het algemeen eerder aan de vrouw dan aan de man worden toegewezen.
- Als je het voorbeeld van Kasta neemt en dat uitgaat van het standpunt van het meisje dan zal zij over het algemeen als zielig worden beschouwd terwijl ze er zelf om gevraagd heeft.
pi_31308082
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:28 schreef djenneke het volgende:
Helemaal niet mee eens. Vaak worden vrouwen bij voorbaat al niet serieus genomen (en toegegeven: daar hebben een heleboel vrouwen het ook wel naar gemaakt). Dan wordt het toch meer een: "Ja, hoor meisje, wat jij wil"-einde. Oftewel: "Nee, hoor, maar om jouw tere hartje te beschermen zeggen we maar ja, maar eigenlijk vinden we je maar een naief dom doosje".

Tja, en áls een vrouw dan eens verbaal sterk is, wordt ze al snel een vals kreng, danwel feeks genoemd in plaats van klootzak...

Maar laten we eerlijk zijn, na een verloren discussie drukt vrijwel elke vrouw zich al snel in de slachtofferrol en dat zal een man niet zo snel doen..
Er zijn ook al regelmatig vriendjes van de vrouwen in kwestie op me afgestuurd onder het mom van "Hij deed heel gemeen tegen me, sla hem in elkaar."
Waarbij dan ook nog eens in vrijwel alle gevallen schromelijk overdreven werd over hetgeen nu daadwerkelijk gezegd en gebeurd was.
Zo ben ik na een simplistisch discussietje zelfs al eens beschuldigd van lichamelijke mishandeling om haar potentiele wraakoefening kracht bij te zetten .

Naja, gelukkig laat ik me niet zo snel intimideren en heeft men vaak al snel door dat ik geen achterbaks en offensief ventje ben, dus in de meeste gevallen eindigt zo'n gesprek met haar vriend dan met "Tja, ze heeft wel vaker van die buien.. Soms is het gewoon een godsgruwelijk irritant wijf"
En vervolgens drinken we een biertje en gaan we samen het vrouwelijke geslacht uitlachen .
pi_31308233
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:39 schreef kastanova het volgende:

[..]

Tja, en áls een vrouw dan eens verbaal sterk is, wordt ze al snel een vals kreng, danwel feeks genoemd in plaats van klootzak...
Klopt ja, ervaring mee heeft, veel (overigens vooral door andere vrouwen, mannen zijn daar meestal makkelijker in, kunnen het wel waarderen, maar ook niet altijd)
quote:
Maar laten we eerlijk zijn, na een verloren discussie drukt vrijwel elke vrouw zich al snel in de slachtofferrol en dat zal een man niet zo snel doen..
Klopt ook ja.
quote:
Er zijn ook al regelmatig vriendjes van de vrouwen in kwestie op me afgestuurd onder het mom van "Hij deed heel gemeen tegen me, sla hem in elkaar."
Waarbij dan ook nog eens in vrijwel alle gevallen schromelijk overdreven werd over hetgeen nu daadwerkelijk gezegd en gebeurd was.
Zo ben ik na een simplistisch discussietje zelfs al eens beschuldigd van lichamelijke mishandeling om haar potentiele wraakoefening kracht bij te zetten .
Ik noem dat altijd macht van de onmacht. Omdat je iets niet uit eigen sterkte voor elkaar kan krijgen, dan maar vanuit je zwakte. En daarom dus ook gewoon een zwaktebod.
quote:
Naja, gelukkig laat ik me niet zo snel intimideren en heeft men vaak al snel door dat ik geen achterbaks en offensief ventje ben, dus in de meeste gevallen eindigt zo'n gesprek met haar vriend dan met "Tja, ze heeft wel vaker van die buien.. Soms is het gewoon een godsgruwelijk irritant wijf"
En vervolgens drinken we een biertje en gaan we samen het vrouwelijke geslacht uitlachen .
Ik had niet anders van je verwacht...
pi_31308288
Ej djenneke, iets wat ik me al vaker afvroeg; wanneer laat je je eens ombouwen naar man? .
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:49:42 #112
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31308309
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:32 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat heeft dan weinig te maken met het direct zijn op zich. Meer met de rest van hun karakter...
Ja daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het wel zo dat dingen als eerlijk zijn, direct zijn, geen blad voor de mond hebben, duidelijk je eigen mening verkondigen, etc. dat je deze kenmerken heel vaak ook terug vind bij het type persoon die ik net beschreef. En dat maakt dat soort personen er niet beter op.

Dingen als eerlijk zijn, direct zijn, geen blad voor de mond hebben, duidelijk je eigen mening verkondigen, etc. kunnen ook op een normale manier gebeuren zonder negatief te worden.
pi_31308347
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:48 schreef kastanova het volgende:
Ej djenneke, iets wat ik me al vaker afvroeg; wanneer laat je je eens ombouwen naar man? .
Zodra ik neigingen krijg om vrouwen te willen penetreren
pi_31308387
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:49 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Dingen als eerlijk zijn, direct zijn, geen blad voor de mond hebben, duidelijk je eigen mening verkondigen, etc. kunnen ook op een normale manier gebeuren.
Als je het op een 'normale' manier doet, is het niet meer direct, duidelijk en zonder blad voor de mond, maar draai je er veelal net zo omheen als de rest van de bevolking .

In mijn eigen ogen is subtiliteit dan ook de voorloper van liegen...
pi_31308433
quote:

[..]

Ja daar ben ik het wel mee eens. Alleen is het wel zo dat dingen als eerlijk zijn, direct zijn, geen blad voor de mond hebben, duidelijk je eigen mening verkondigen, etc. dat je deze kenmerken heel vaak ook terug vind bij het type persoon die ik net beschreef. En dat maakt dat soort personen er niet beter op.

Dingen als eerlijk zijn, direct zijn, geen blad voor de mond hebben, duidelijk je eigen mening verkondigen, etc. kunnen ook op een normale manier gebeuren zonder negatief te worden.
Dat ligt anders ook vaak aan de persoon waarop een direct iemand reageert... Meestal is een reactie slechts een reflectie van het gedrag van een ander...
pi_31308479
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Als je het op een 'normale' manier doet, is het niet meer direct, duidelijk en zonder blad voor de mond, maar draai je er veelal net zo omheen als de rest van de bevolking .

Goed punt! Meestal als ik iets subtiel probeer te zeggen, komt het alleen maar nog harder en directer over (ik ben dan ook een erg slechte leugenaar!), dus dat is dan geen toeval!
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:59:12 #117
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31308500
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je onder normaal verstaat natuurlijk, je kan iets subtiel brengen, je kan het gewoon zeggen zoals het is en je kan iets nadrukkelijk negatief brengen. Ik prefereer dan dat mensen gewoon zeggen zoals het is, zonder er een nadrukkelijk negatief tintje aan te geven.
pi_31308515
quote:

...ware het niet dat het ego van de meeste mensen niet bestand is tegen eerlijke, rationele discussies zonder blad voor de mond. Komt nog bij dat er plenty mensen zijn die niet geinteresseerd zijn in de inhoud van een discussie, maar alleen in 't winnen van die discussie. Dat heeft niets te maken met eerlijkheid, maar lijkt veel meer op pathetische zelfmasturbatie.
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:01:27 #119
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31308545
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:56 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat ligt anders ook vaak aan de persoon waarop een direct iemand reageert... Meestal is een reactie slechts een reflectie van het gedrag van een ander...
Ja dat is meestal wel waar. En het is dan ook aan de tegenpartij om die persoon daarop te wijzen.
  zondag 9 oktober 2005 @ 15:03:47 #120
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31308587
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:59 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

...ware het niet dat het ego van de meeste mensen niet bestand is tegen eerlijke, rationele discussies zonder blad voor de mond. Komt nog bij dat er plenty mensen zijn die niet geinteresseerd zijn in de inhoud van een discussie, maar alleen in 't winnen van die discussie. Dat heeft niets te maken met eerlijkheid, maar lijkt veel meer op pathetische zelfmasturbatie.
Mee eens.
pi_31308592
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:59 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je onder normaal verstaat natuurlijk, je kan iets subtiel brengen, je kan het gewoon zeggen zoals het is en je kan iets nadrukkelijk negatief brengen. Ik prefereer dan dat mensen gewoon zeggen zoals het is, zonder er een nadrukkelijk negatief tintje aan te geven.
Ik ook wel hoor, tenzij ze echt té nadrukkelijk hengelen naar complimentjes, hetgeen vrouwen nog weleens neigen te doen...

Op "Oeh, oeh, oeh, ik heb nieuwe schoenen gekocht, wat vind je er van? ."
Dan komt er meestal zo'n kasta opmerking als 'Ik zou mijn hond er nog niet tegenop laten rijden ."

Ik heb nu eenmaal een hekel aan vrouwen die misbruik maken van hun sterkere positie tegenover het meestal desperate mannelijke geslacht...
pi_31308640
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 15:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Mee eens.

Toevoeging:de neiging om hardnekkig te weigeren om je ongelijk te bekennen vind ik typisch iets voor pubers en hele slechte managers
pi_31319978
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:15 schreef djenneke het volgende:
Vooruit dan maar weer

(meegaand had ik er beter van kunnen maken)
"meegaande lieverd", dat past veel beter bij je volgens mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Barcelona op 09-10-2005 23:57:50 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:23:12 #124
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')