abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:20:13 #1
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_31250897
Bush: 'God vertelde mij Irak binnen te vallen'
Gepubliceerd op donderdag 06 oktober 2005

President George Bush heeft aan Palestijnse ministers verteld dat God hem heeft opgedragen om Irak en Afghanistan binnen te vallen. Ook de oprichting van een Palestijnse staat werd hem klaarblijkelijk door het opperwezen ingefluisterd.

Dat onthulde het nieuwe BBC2-programma Elusive Peace: Israel and the Arabs donderdagavond.

Woorden van God
In dit programma beschrijven de Palestijnse premier Abu Mazen en zijn minister van Buitenlandse Zaken, Nabil Shaath, hun eerste ontmoeting met president Bush in juni2003.

Volgens Shaath zei president Bush tot de aanwezigen dat hij 'gedreven wordt door een missie van God. "God vertelde mij: 'George, ga erop af en bestrijdt die terroristen in Afghanistan'. Dat heb ik gedaan, en daarna vertelde God mij: 'George, maak een eind aan de tirannie in Irak...' en dat heb ik gedaan. En nu weer voel ik God's woorden tot me komen. 'Zorg ervoor dat de Palestijnen hun staat krijgen, de Israeliers hun veiligheid en dat er vrede komt in het Midden-Oosten.' En dat ga ik doen ook!"

Abu Mazen was bij diezelfde bijeenkomst en herinnert zich hoe Bush hem vertelde: " ik heb een morele en religieuze verplichting, dus ik zorg ervoor dat die Palestijnse staat er komt."

Programma
Het driedelige televisieprogramma Elusive Peace: Israel and the Arabs geeft een overzicht van de pogingen om vrede te brengen in het Midden-Oosten, van Clinton's vredesonderhandelingen in 1999 tot de Israelische terugtrekking van de Gazastrook in augustus van dit jaar.

Aan het woord komen politiek leiders, ministers en generaals uit het leger. Zij vertellen over de verscheidene vredesonderhandelingen en wat er nou precies achter de gesloten deuren werd besproken.

bron: http://www.planet.nl/plan(...)tid=627056/sc=9802b3

Total Loco , die Bush.. als je het mij vraagt. Meer en meer doet Bush mij denken aan Palpatine uit Star Wars 3, of de antichrist himself.

Ik was benieuwd naar de meningen van anderen rondom dit nieuwsbericht.
¡ Experience Everything !
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:22:28 #2
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_31250953
woops. kan iemand de titel van deze topic veranderen naar 'Bush - God vertelde me Irak binnen te vallen'. de dubbele punt vernachelde de titel, I guess
¡ Experience Everything !
pi_31250977
Pfff.. wie denkt 'ie dat 'ie is? Mozes himself?
Ik heb werkelijk geen goed woord over voor die idioot.
pi_31251021
Frappant dat God hem gewoon aanspreekt bij de voornaam. .
I´m back.
pi_31251109
Meneer de president, welterusten
Slaap maar lekker in je mooie witte huis
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
Waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis
Denk vooral niet aan die zesenveertig doden
Die vergissing laatst met dat bombardement
En vergeet het vierde van die tien geboden
die u als goed christen zeker kent

....
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:48:17 #6
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_31251434
Als dit echt waar is, dan is er voor mij geen enkele reden meer om te twijfelen aan Bush's achterlijkheid....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_31251513
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 12:48 schreef descendent1 het volgende:
Als dit echt waar is, dan is er voor mij geen enkele reden meer om te twijfelen aan Bush's achterlijkheid....
Ik zal maar even advocaat van de duivel spelen. Kun jij bewijzen dat het niet waar is wat Bush zegt? Nee toch? Derhalve is het onwetenschappelijk om zonder meer te verwerpen dat Bush gelijk heeft.
pi_31251752
Teletekst-linkje:
quote:
127 Teletekst vr 07 okt
"Bush handelt in opdracht van God"

LONDON President Bush moest Afghanistan
en Irak aanvallen in opdracht van God.
Ook heeft God hem gezegd dat hij moet
helpen bij de stichting van een staat
voor de Palestijnen.Bush zou dat hebben
gezegd tijdens een ontmoeting met de
Palestijnse president Abbas in 2003.

De onthulling wordt gedaan in een
BBC-documentaireserie,die vanaf maandag
wordt uitgezonden.In het programma zegt
de Palestijnse minister Shaath dat Bush
beweerde dat hij geregeld contact heeft
met God.

Volgens het Witte Huis heeft Bush nooit
zoiets gezegd.Washington doet de
beweringen over Bush af als "absurd".
Tsja. 't moet niet gekker worden..

Op verzoek van sp3c: Dit past aardig in de lijn van eerdere amerikaanse presidenten die een beetje mal waren (nixon, reagan, ..)

Het blijft alleen wel een eng idee dat aan het hoofd van het machtigste land een godsdienstmalloot staat, danwel iemand die into astrologie is of last heeft van achtervolgingswaanzin.

[ Bericht 12% gewijzigd door joshus_cat op 07-10-2005 16:12:16 ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:11:37 #9
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31251768
zie je, ik wist het wel!! God bestaat echt!
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:13:03 #10
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31251808
oftewel, Bush is geen haar beter als hij zegt dat godsdienst fanatic (lees: radicale moslims) vervolgd moeten worden
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:13:21 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31251819
OH MY GOD
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:14:57 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31251858
dit is wel godgeklaagd hoor is de faq nu zo onduidelijk???
quote:
Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat.
ik herhaal
quote:
Open je een nieuw topic, zorg er dan voor dat je niet slechts een nieuwsartikel kopieert en het daarbij laat. Je opent een topic om een discussie te starten. Als topicstarter is het jouw taak de discussie vorm te geven en voor anderen duidelijk te maken waar deze over gaat.
quote:
OPEN JE EEN NIEUW TOPIC, ZORG ER DAN VOOR DAT JE NIET SLECHTS EEN NIEUWSARTIKEL KOPIEERT EN HET DAARBIJ LAAT. JE OPENT EEN TOPIC OM EEN DISCUSSIE TE STARTEN. ALS TOPICSTARTER IS HET JOUW TAAK DE DISCUSSIE VORM TE GEVEN EN VOOR ANDEREN DUIDELIJK TE MAKEN WAAR DEZE OVER GAAT
geez, edit je op of deze gaat ook dicht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:15:05 #13
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31251861
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:13 schreef greatgonzo het volgende:
oftewel, Bush is geen haar beter als hij zegt dat godsdienst fanatic (lees: radicale moslims) vervolgd moeten worden
Er staat volgens de Palestijnen, het Witte Huis noemt het Absurd. Dezelfde mensen beweerde dat er een massa-slachting had plaatsgevonden in Jenin. Pure propaganda en het trieste is dat elke scheet die een palestijn laat als nieuwsfeit wordt gepresenteerd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:15:58 #14
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31251881
Idd, weer zo'n bagger topic. Bush is slecht, boooehhoeeeee.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:17:11 #15
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31251907
Er staat volgens de Palestijnen, het Witte Huis noemt het Absurd. Dezelfde mensen beweerde dat er een massa-slachting had plaatsgevonden in Jenin. Pure propaganda en het trieste is dat elke scheet die een palestijn laat als nieuwsfeit wordt gepresenteerd.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:18:04 #16
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_31251933
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:15 schreef Pracissor het volgende:

[..]

er zit gewoon een luchtje aan dat nieuws van daar
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_31251969
nou en, mijn buurvrouw heeft elke dag contact met god.
Gisteravond riep ze nog de hele tijd oh mijn god ik kom (10 x) en het was maar goed dat het raam dicht was, en de buurman er bovenop lag, anders was ze denk ik echt weggevlogen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:20:31 #18
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31252014
Dat god zo evil is!
feest
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:22:03 #19
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_31252067
En god kon die bad guys niet zelf even doodmaken?
For great justice!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:26:11 #20
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_31252218
Bullshit.. Dikke Stierenschijt
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:27:21 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31252235
juli 2003:
http://www.jamesglaser.org/2003/p20030731.html
quote:
Abbas said that at Aqaba, Bush promised to speak with Sharon about the siege on Arafat. He said nobody can speak to or pressure Sharon except the Americans.

According to Abbas, immediately thereafter Bush said: "God told me to strike at al Qaida and I struck them, and then he instructed me to strike at Saddam, which I did, and now I am determined to solve the problem in the Middle East. If you help me I will act, and if not, the elections will come and I will have to focus on them."
Bron: Haaretz in 2003
quote:
Bush said to James Robinson: 'I feel like God wants me to run for President. I can't explain it, but I sense my country is going to need me. Something is going to happen... I know it won't be easy on me or my family, but God wants me to do it.'
Bron: The Guardian

In het licht van voorgaande ervaringen met Bush en het feit dat hij zich laat leiden door zijn religie, is het dan wérkelijk zo ongeloofwaardig dat hij het gezegd heeft?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:29:38 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31252313
ik kijk dr ook niet echt van op eerlijk gezegd maar het blijft een nieuwsdump
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31252317
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:15 schreef Pracissor het volgende:
Idd, weer zo'n bagger topic. Bush is slecht, boooehhoeeeee.
Dat is-ie toch ook?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:30:26 #25
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_31252337
Nee hoor, voor mij is het totaal niet ongeloofwaardig, het is voor mij persoonlijk meer logisch, geen verrassing, maar toch heb ik zoiets van "oh dear, so it IS true after all!?".

Ben benieuwd hoe dit verder gaat...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')