Stel...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sinds zij mij wettelijk gezien niet zomaar mogen weigeren
Hoezo? Er staat geen onvertogen woord in mijn brief hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Vraag dan eerst eens op normale toon de reden alvorens te gaan schermen met allemaal wetten e.d.
Het gaat niet om dat abonnementje, het gaat om het principequote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Thomasumo het volgende:
Orange is alleen allerminst een monopolist.
Vraag eens een abbo bij bijvoorbeeld Vodafone aan ofzo
Als ik daar geregistreed sta zóu ik daarover bericht moeten hebben van Experian. Nooit wat van gehoord, maar dat schijnen ze wel vaker te 'vergeten'quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef _The_General_ het volgende:
Je zult zelf toch wel weten waarom je bij experian geregistreerd staat ?
http://www.cbpweb.nl/downloads_artikelen/art_jhe_2003_creditscoring.pdf?refer=true&theme=bluequote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:38 schreef JanMichiel het volgende:
Ik heb slechts beperkte kennis van de wetgeving, maar volgens mij sla je een behoorlijke flater door bovenstaande artikelen aan te halen. Ik zie niet in hoe artikel 35 danwel 42 van toepassing zijn op jouw probleem.
Laatste stuk van pagina 5 en de eerste regels van 6 maaien heel je verhaal over artikel 42 onderuit...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:42 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
http://www.cbpweb.nl/downloads_artikelen/art_jhe_2003_creditscoring.pdf?refer=true&theme=blue
jij kunt vast ook geen abonnement meer krijgen straksquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou het in de gaten, interessant.
Logisch! Dat is ook niet mijn bezwaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:47 schreef vertelmeer het volgende:
Voor mijn werk heb ik ook te maken met klanten die op rekening kopen.
Wij winnen ook advies in over klanten die op rekening willen kopen.
-
Als bedrijf zou je jezelf enorm in de vingers snijden als je zoiets niet doet!
Jep, maar het moet wel transparant zijn hoe die 'creditscore' tot stand komt, en bij een beslissing over een afwijzing moeten 'passende maatregelen zijn genomen ter bescherming van zijn [de aanvrager] gerechtvaardigd belang'quote:Ik weet toevallig dat je boven een bepaalde score moet komen om een 'krediet' te krijgen bij de mob. opperators, zaken als leeftijd en woonadres spelen daar ook in mee.
Een behoorlijke beschuldiging... Waarop baseer je dat?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:57 schreef frederik het volgende:
Er wordt hierboven een aantal keer BKR genoemd, terwijl experian ook voorbijkomt (laatste als reden van afwijzing).
Volgens mij heeft het BKR er in dit geval niets mee te maken, Experian is een wat twijvelachtig bedrijf die op louche manier (zelfs via uithoring in telefoongesprekken ed) aan gegevens van bepaalde mensen probeert te komen. Een aantal op die wijze verkregen gegevens wordt daarna verstrekt aan betalende klanten om hun krediet beleid op te baseren.
In tegenstelling tot het BKR is de wijze van gegevensverzameling van experian echter ondoorzichtig en onbetrouwbaar. Een slechte staat bij experian kan volledig ten onrechte zijn, maar de grootste gevolgen hebben
In de brief van Orange staat niet dat ik mijn 'zienswijze mag aandragen'quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:53 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Laatste stuk van pagina 5 en de eerste regels van 6 maaien heel je verhaal over artikel 42 onderuit...
De geautomatiseerde uitkomst word door een persoon vertaald in een ja of nee volgens de bedrijfsregels.
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou het in de gaten, interessant.
Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:58 schreef vertelmeer het volgende:
[..]
Een behoorlijke beschuldiging... Waarop baseer je dat?
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef frederik het volgende:
[..]
Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).
Wanneer experian nu van mening is dat op basis van binnengekomen info van deelnemers (niet controleerbaar, eventuele schending geheimhoudingsplicht) er een nee als advies moet komen is het advies richting klant : bel experian om info/dingen recht te zetten.
Tijdens dit onderhoud met experian is echter de insteek niet om niet bewezen fouten van de klant te verwijderen (een achterstand die nergens op gebasseerd is hoort niet in een register thuis), maar om meer info van de klant los te krijgen (bijvoorbeeld info over je salaris, wat gaat hen dat aan) waardoor het dossier nog voller wordt.
Uit de begintijd zijn me zelfs verhalen bekend (ben aan het zoeken geweest, maar wordt me nu iets te laat, heb ze nog niet gevonden) waarbij ze ongevraagd mensen opbelden met de mededeling dat ze info hadden die tot weigeringen bij dienstverleners zouden leiden, en of men info kon verstrekken waardoor dat (blijkbaar) incomplete plaatje er beter uit kwam te zien voor de betreffende persoon.
Nergens vroegen ze zich af of ze die info mochten hebben, en of die info bij verkeerd zijn puur verwijderd moest worden, en wie wat moest bewijzen (dat er een achterstand was, of moest er bewezen worden dat die achterstand een fout was), nee vul ons plaatje helemaal, dan weten we lekker alles van je, ook de dingen die we niet via de aangesloten leden te weten konden komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |