abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31242937
Waarschijnlijk gewoon een BKR-registratie. Misschien een waar je je niet van bewust bent. Dat is dus zeker niet tegen de wet. Gebeurt bij ieder telefoonabonnement dat je wil afsluiten. Ze spreken over toetsing, wat alleen maar meer duidt op een BKR-toetsing. Je kunt wel je gegevens van de BKR eens opvragen, misschien dat er iemand ergens een fout heeft gemaakt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31242943
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Sinds zij mij wettelijk gezien niet zomaar mogen weigeren
Stel...
Jij hebt later een bedrijf, dan ga je iedereen op rekening leveren??

[edit]
p.s. ze weigeren je niet, ze accepteren je niet als kredietklant.
[/edit]
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:30:30 #28
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31242952
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:28 schreef vertelmeer het volgende:

[..]

Vraag dan eerst eens op normale toon de reden alvorens te gaan schermen met allemaal wetten e.d.
Hoezo? Er staat geen onvertogen woord in mijn brief hoor.
En ik vraag niet alleen om een reden van afwijzing, ik vraag ook die afwijzing te heroverwegen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31242962
Je zult zelf toch wel weten waarom je bij experian geregistreerd staat ?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:31:41 #30
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31242996
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Thomasumo het volgende:
Orange is alleen allerminst een monopolist.

Vraag eens een abbo bij bijvoorbeeld Vodafone aan ofzo
Het gaat niet om dat abonnementje, het gaat om het principe
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:34:06 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31243065
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef _The_General_ het volgende:
Je zult zelf toch wel weten waarom je bij experian geregistreerd staat ?
Als ik daar geregistreed sta zóu ik daarover bericht moeten hebben van Experian. Nooit wat van gehoord, maar dat schijnen ze wel vaker te 'vergeten'

En al stond ik er wel geregistreerd:
-Ik doe zaken met Orange, niet met Exprerian
want
-Experian geeft Orange een advies, de uiteindelijke beslissing wordt genomen door Orange
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:38:36 #32
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31243242
Ik heb slechts beperkte kennis van de wetgeving, maar volgens mij sla je een behoorlijke flater door bovenstaande artikelen aan te halen. Ik zie niet in hoe artikel 35 danwel 42 van toepassing zijn op jouw probleem.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:42:57 #33
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31243383
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:38 schreef JanMichiel het volgende:
Ik heb slechts beperkte kennis van de wetgeving, maar volgens mij sla je een behoorlijke flater door bovenstaande artikelen aan te halen. Ik zie niet in hoe artikel 35 danwel 42 van toepassing zijn op jouw probleem.
http://www.cbpweb.nl/downloads_artikelen/art_jhe_2003_creditscoring.pdf?refer=true&theme=blue
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31243534
Voor mijn werk heb ik ook te maken met klanten die op rekening kopen.
Wij winnen ook advies in over klanten die op rekening willen kopen.
Als onze adviseur een negatief advies geeft nemen we dat over.

Als bedrijf zou je jezelf enorm in de vingers snijden als je zoiets niet doet!

Ik weet toevallig dat je boven een bepaalde score moet komen om een 'krediet' te krijgen bij de mob. opperators, zaken als leeftijd en woonadres spelen daar ook in mee.

Zelf ben ik ook eens afgewezen bij voor een abo, was achteraf een stomme fout van de postbank geweest, die had mijn adres nog niet veranderd. Hierdoor kwamen de gegevens die ik opgaf niet overeen met mijn (post)bank gegevens... weekje later had ik het abo alsnog.
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:52:08 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31243718
Ik hou het in de gaten, interessant.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31243765
quote:
Laatste stuk van pagina 5 en de eerste regels van 6 maaien heel je verhaal over artikel 42 onderuit...
De geautomatiseerde uitkomst word door een persoon vertaald in een ja of nee volgens de bedrijfsregels.
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
pi_31243781
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou het in de gaten, interessant.
jij kunt vast ook geen abonnement meer krijgen straks
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31243895
Er wordt hierboven een aantal keer BKR genoemd, terwijl experian ook voorbijkomt (laatste als reden van afwijzing).
Volgens mij heeft het BKR er in dit geval niets mee te maken, Experian is een wat twijvelachtig bedrijf die op louche manier (zelfs via uithoring in telefoongesprekken ed) aan gegevens van bepaalde mensen probeert te komen. Een aantal op die wijze verkregen gegevens wordt daarna verstrekt aan betalende klanten om hun krediet beleid op te baseren.
In tegenstelling tot het BKR is de wijze van gegevensverzameling van experian echter ondoorzichtig en onbetrouwbaar. Een slechte staat bij experian kan volledig ten onrechte zijn, maar de grootste gevolgen hebben
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:58:13 #39
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31243931
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:47 schreef vertelmeer het volgende:
Voor mijn werk heb ik ook te maken met klanten die op rekening kopen.
Wij winnen ook advies in over klanten die op rekening willen kopen.
-
Als bedrijf zou je jezelf enorm in de vingers snijden als je zoiets niet doet!
Logisch! Dat is ook niet mijn bezwaar.
quote:
Ik weet toevallig dat je boven een bepaalde score moet komen om een 'krediet' te krijgen bij de mob. opperators, zaken als leeftijd en woonadres spelen daar ook in mee.
Jep, maar het moet wel transparant zijn hoe die 'creditscore' tot stand komt, en bij een beslissing over een afwijzing moeten 'passende maatregelen zijn genomen ter bescherming van zijn [de aanvrager] gerechtvaardigd belang'

Wat Orange nu doet: ze presenteren een totaal ononderbouwde en niet-transparante toetsing als een voldongen feit.

Orange

[ Bericht 1% gewijzigd door sungaMsunitraM op 06-10-2005 23:04:29 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31243935
Interessant dit, kijken of je dit lukt.
Scheren is voor schapen!
pi_31243957
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:57 schreef frederik het volgende:
Er wordt hierboven een aantal keer BKR genoemd, terwijl experian ook voorbijkomt (laatste als reden van afwijzing).
Volgens mij heeft het BKR er in dit geval niets mee te maken, Experian is een wat twijvelachtig bedrijf die op louche manier (zelfs via uithoring in telefoongesprekken ed) aan gegevens van bepaalde mensen probeert te komen. Een aantal op die wijze verkregen gegevens wordt daarna verstrekt aan betalende klanten om hun krediet beleid op te baseren.
In tegenstelling tot het BKR is de wijze van gegevensverzameling van experian echter ondoorzichtig en onbetrouwbaar. Een slechte staat bij experian kan volledig ten onrechte zijn, maar de grootste gevolgen hebben
Een behoorlijke beschuldiging... Waarop baseer je dat?
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:01:02 #42
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_31244016
-

[ Bericht 99% gewijzigd door JanMichiel op 06-10-2005 23:01:51 ]
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:02:31 #43
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31244064
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:53 schreef vertelmeer het volgende:

[..]

Laatste stuk van pagina 5 en de eerste regels van 6 maaien heel je verhaal over artikel 42 onderuit...
De geautomatiseerde uitkomst word door een persoon vertaald in een ja of nee volgens de bedrijfsregels.
In de brief van Orange staat niet dat ik mijn 'zienswijze mag aandragen'
Zoals ik al zei: de afwijzing wordt gepresenteerd als een voldongen feit. (ze vermelden er nog wel ff bij dat ik uiteraard wel welkom ben bij hun prepaid diensten )
Daarom vraag ik Orange ook om mij in de gelegenheid te stellen aan te tonen dat ik wél kredietwaardig ben.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31244069
Die flikkers wilden mij ook weigeren . De telefoonverkoopdude heeft allemaal moeilijk zitten doen bij Orange voordat ze het goed keurden.
Want rekeningen betaal ik altijd op tijd, leningen heb ik niet (op een hypotheek na), dus ik heb geen flauw idee waar Orange die afwijzingen van hun op baseerd, maar die raken kant noch wal. Slaat echt helemaal nergens op.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:05:26 #45
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_31244149
Sommige mensen hebben tijd over schijnt. Succes iig...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_31244625
Als er ooit een wanbetaler in je huis gewoond heeft dan kunnen ze al moeilijk gaan doen. Vooral bij studentenhuizen is dat vaak te merken. Je krijgt nu gewoon een brief met de reden van afwijzing, het komt trouwens ook vaak voor dat je nu een brief krijgt dat je wel in aanmerking komt. Dan moet de shop alleen de brief met je aanvraag meefaxen.

Ook bij een andere provider (behalve Telfort) zal je aanvraag waarschijnlijk afgewezen worden. De systemen zijn namelijk allemaal gelinkt.
pi_31244821
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:52 schreef Yildiz het volgende:
Ik hou het in de gaten, interessant.
pi_31245385
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:58 schreef vertelmeer het volgende:

[..]

Een behoorlijke beschuldiging... Waarop baseer je dat?
Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).
Wanneer experian nu van mening is dat op basis van binnengekomen info van deelnemers (niet controleerbaar, eventuele schending geheimhoudingsplicht) er een nee als advies moet komen is het advies richting klant : bel experian om info/dingen recht te zetten.

Tijdens dit onderhoud met experian is echter de insteek niet om niet bewezen fouten van de klant te verwijderen (een achterstand die nergens op gebasseerd is hoort niet in een register thuis), maar om meer info van de klant los te krijgen (bijvoorbeeld info over je salaris, wat gaat hen dat aan) waardoor het dossier nog voller wordt.

Uit de begintijd zijn me zelfs verhalen bekend (ben aan het zoeken geweest, maar wordt me nu iets te laat, heb ze nog niet gevonden) waarbij ze ongevraagd mensen opbelden met de mededeling dat ze info hadden die tot weigeringen bij dienstverleners zouden leiden, en of men info kon verstrekken waardoor dat (blijkbaar) incomplete plaatje er beter uit kwam te zien voor de betreffende persoon.

Nergens vroegen ze zich af of ze die info mochten hebben, en of die info bij verkeerd zijn puur verwijderd moest worden, en wie wat moest bewijzen (dat er een achterstand was, of moest er bewezen worden dat die achterstand een fout was), nee vul ons plaatje helemaal, dan weten we lekker alles van je, ook de dingen die we niet via de aangesloten leden te weten konden komen
pi_31245963
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:51 schreef frederik het volgende:

[..]

Experian is een partikuliere organisatie (op zich nog niets mis mee), die oa gegevens krijgt van aangesloten telecombedrijven (kan al mis zijn indien die gegevens geheim dienen te blijven, http://www.telecomvergelijker.nl/user/1321/?=&offset=65 geeft een voorbeeld).
Wanneer experian nu van mening is dat op basis van binnengekomen info van deelnemers (niet controleerbaar, eventuele schending geheimhoudingsplicht) er een nee als advies moet komen is het advies richting klant : bel experian om info/dingen recht te zetten.

Tijdens dit onderhoud met experian is echter de insteek niet om niet bewezen fouten van de klant te verwijderen (een achterstand die nergens op gebasseerd is hoort niet in een register thuis), maar om meer info van de klant los te krijgen (bijvoorbeeld info over je salaris, wat gaat hen dat aan) waardoor het dossier nog voller wordt.

Uit de begintijd zijn me zelfs verhalen bekend (ben aan het zoeken geweest, maar wordt me nu iets te laat, heb ze nog niet gevonden) waarbij ze ongevraagd mensen opbelden met de mededeling dat ze info hadden die tot weigeringen bij dienstverleners zouden leiden, en of men info kon verstrekken waardoor dat (blijkbaar) incomplete plaatje er beter uit kwam te zien voor de betreffende persoon.

Nergens vroegen ze zich af of ze die info mochten hebben, en of die info bij verkeerd zijn puur verwijderd moest worden, en wie wat moest bewijzen (dat er een achterstand was, of moest er bewezen worden dat die achterstand een fout was), nee vul ons plaatje helemaal, dan weten we lekker alles van je, ook de dingen die we niet via de aangesloten leden te weten konden komen

Je hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebt.
Experian is een internationaal bedrijf en doet veel meer dan deze credit checks.

Grappig te zien hoe hard mensen altijd roepen ja maar ik heb altijd alles op tijd betaald en nee hoor het ligt niet aan mij maar aan het bedrijf....zucht....
pi_31245968
Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die met dit probleem zitten!
Ik heb vorige week een Telfort abonnement aangevraagd en kreeg te horen dat ik na advies van een soortgelijk bedrijf als Experian (EDR) afgewezen ben....

Ik heb mijn gegevens van het BKR hier staat niks verkeerds in. Ik heb het telefoonnummer van EDR gebeld waar ik (via een ingesproken bandje) kreeg te horen dat het ook te maken kan hebben met het adres waar je woont.
Nou weet ik toevallig dat er voor mij een wanbetaler op mijn adres heeft gewoond (krijg nog regelmatig post die ik retour stuur). Dus een brief naar EDR/Telfort gestuurd met mijn huurovereenkomst en salaris specificatie, en nu maar afwachten... heel erg slecht dat men zo onvoorzichtig te werk (moet?!?!) gaan met potentiele klanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')