abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31226738
Vorig topic: [Centraal] Wielrennen # 22: Richting het WK en najaar toe

Laatste onderwerp: Boogerd is klaar met zijn seizoen.
sig verwijderd door FA
pi_31226843
De jaren gaan tellen voor Boogerd. Ik denk dat hij nog 1 misschien 2 kansen krijgt in zijn favorieten klassiekers LBL en Lombardije.
Boodschap van algemeen nut.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:43:54 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31227277
En hopelijk wordt ie naarmate hij ouder wordt iets verstandiger in zijn manier van koersen. En volgend jaar heeft ie wel een sterke ploeg in Luik en de AGR. Iets wat hem vorig jaar de zege in Luik kostte. Verschrikkelijk hoe hij vorig jaar iedereen er in de laatste km's vanaf fietste, alleen jammer dat er nog 2 voorop reden.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:43:37 #4
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_31228797
En het Nederlandse continental team Skil-Moser houdt er mee op
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:45:05 #5
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_31228832
Rabo rijdt het einde van het seizoen zonder Freire, Rasmussen, Boogerd, Dekker en Menchov. Ook Horillo is al gestopt. Er blijft zo lekker veel over voor Parijs-Tours en Lombardije. Waar Rabo vorig jaar nog 3 van de 6 podiumplaatsen haalde.

Parijs-Tours zonder Boonen, Freire en Petacchi is sowieso wat vreemd. Credit Agricole zal alles wel op Hushovd zetten.
pi_31288377
Simoni wint de Ronde van Emilië, wat in Italië toch een belangrijke (semi)klassieker is.
pi_31295643
Ik zie op tegen het einde van het wielerseizoen....
What's it going to be then, eh?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:41:22 #8
73649 NRH
pi_31381618
Nog één grote wedstijd en het seizoen zit erop. Daarom wil ik de wielerliefhebbers vragen terug te kijken op het afgelopen seizoen en de volgende vragen te beantwoorden:

Renner van het seizoen: ...
Beste team van het seizoen: ...

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ...
Mooiste grote ronde: ...
Mooiste kleine ronde: ...
Mooiste etappe in een ronde: ...

Beste Nederlander: ...
Beste Belg na Tom Boonen: ...
Beste nieuwkomer internationaal: ...
Beste nieuwkomer Nederland: ...
Beste nieuwkomer België: ...
Beste comeback: ...

Meest tegenvallende wedstrijd: ...
Meest tegenvallende renner: ...
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ...
Meeste verassende renner: ...

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ...

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ...

Ik zal er zelf vanmiddag of morgen even voor gaan zitten.
En nou hopen dat er wat mensen reageren, ben benieuwd wat jullie van het seizoen vinden!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:54:45 #9
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31381923
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:41 schreef NRH het volgende:

Renner van het seizoen: ... Tom Boonen
Beste team van het seizoen: ... CSC

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ... WK
Mooiste grote ronde: ... Tour de France
Mooiste kleine ronde: ... Ronde van Polen
Mooiste etappe in een ronde: ... Tour-etappe van Pieter Weening

Beste Nederlander: ... Weening
Beste Belg na Tom Boonen: ... Gilbert
Beste nieuwkomer internationaal: ... Danielson
Beste nieuwkomer Nederland: ... T. Dekker
Beste nieuwkomer België: ... x
Beste comeback: ... x

Meest tegenvallende wedstrijd: ... AGR
Meest tegenvallende renner: ... Ullrich
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ... Lance Armstrong
Meeste verassende renner: ... Di Luca

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ... 7

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ... De Tour in Nederland
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:00:37 #10
73649 NRH
pi_31382059
Renner van het seizoen: Touretappe, Roubaix, Vlaanderen en WK: Toch Boonen.
Beste team van het seizoen: CSC, overal vooraan.

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: Toch weer Vlaanderens mooiste! Of een Rabo-renner moet Lombardije winnen.
Mooiste grote ronde: Giro en Vuelta waren misschien spannender en verrassender, maar de beleving van Le Tour is het mooiste wat er is.
Mooiste kleine ronde: Ronde van Polen was een aangename verrassing.
Mooiste etappe in een ronde: Weening wint etappe 8 van le Tour!

Beste Nederlander: Weening en Posthuma. Moerenhout, Van Bon, T. Dekker en Boogerd ontvangen eervolle vermeldingen.
Beste Belg na Tom Boonen: Van Huffel
Beste nieuwkomer internationaal: Kan voorlopig niemand anders dan Thomas Dekker bedenken.
Beste nieuwkomer Nederland: Toch Thomas Dekker
Beste nieuwkomer België: ?
Beste comeback: Menchov en Heras in de Vuelta.

Meest tegenvallende wedstrijd: Gold Race, geen beeld en Boogerd wint niet!
Meest tegenvallende renner: De Jongh, zeiken op het NK, maar verder niets presteren!
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): Cipolini en Freire!
Meeste verassende renner: Hincapie in de bergen (al ben ik nog steeds boos, hoe hij Pereiro en Boogerd versloeg op een zeer laffe wijze)

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): 5 (Weinig verrassingen en spectaculaire koersen)

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: Natuurlijk weer de voorjaarsklassiekers en le Tour!
pi_31382074
Renner van het seizoen: Danilo Di Luca
Beste team van het seizoen: Team CSC

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: Luik-Bastenaken-Luik
Mooiste grote ronde: Giro d'Italia
Mooiste kleine ronde: Ronde van Polen Vooral vanwege uitslag natuurlijk.
Mooiste etappe in een ronde: 8e etappe Tour de France Pieter Weening

Beste Nederlander: Pieter Weening Relatief gezien dan.
Beste Belg na Tom Boonen: Wim van Huffel
Beste nieuwkomer internationaal: Thomas Dekker Toch wel...
Beste nieuwkomer Nederland: Thomas Dekker
Beste nieuwkomer België: Schiet me zo even niks te binnen.
Beste comeback: Santiago Botero

Meest tegenvallende wedstrijd: Tour de France Tja... de voorspelbare winnaar dan vooral.
Meest tegenvallende renner: Iban Mayo
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): Damiano Cunego
Meeste verassende renner: Michael Rasmussen

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): 8

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: Tour de France

Zoiets...
What's it going to be then, eh?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:03:54 #12
73649 NRH
pi_31382137
Zie nu al dat ik de namen Botero, Julich, Di Luca en Rasmussen (positief) en Mayo en Ullrich (negatief) ben vergeten te noemen. Verder is het natuurlijk wel knap van me dat ik bij de terugblik op een seizoen het voor elkaar krijg de naam Armstrong niet te noemen!
pi_31382841
Renner van het seizoen: ...Danilo Di Luca. Zowel in de kleine rondes (Baskenland, Polen), de klassiekers (AGR, Waalse Pijl, Zurich) en een grote ronde (Giro) bij de besten. Dat zie je heel zelden nog.
Beste team van het seizoen: ...
CSC. De sterkste ploeg in de breedte. Uitstekende prestaties in klassiekers (LBL, Parijs Roubaix, Zurich), de kleine rondes, in de Tour en Vuelta een man op het podium, en zonder pech ook de giro winnaar.
Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ... Luik-Bastenaken Luik. Eindelijk eens spektakel ver voor de meet.
Mooiste grote ronde: ...Giro. Spanning tot op het eind. En eindelijk eens een ronde waar het aantal favorieten voor de eindzege toenam naarmate de ronde vorderde, in plaats van afnam.
Mooiste kleine ronde: ...Ronde van Duitsland. Prachtig parcours, erg goed deelnemersveld, en zeer proffesioneel georganiseerd.
Mooiste etappe in een ronde: ...Giro, de etappe over de Finestre. Een ongekend parcours, en spanning tot het eind.

Beste Nederlander: ...
Weening, de enige met een grote overwinning dit seizoen.
Beste Belg na Tom Boonen: ...Nuyens.
Beste nieuwkomer internationaal: ...(metvoorsprong) Thomas Dekker
Beste nieuwkomer Nederland: ...Zie boven.
Beste nieuwkomer België: ...Niks noemenswaardigs.
Beste comeback: ...Savoldelli

Meest tegenvallende wedstrijd: ...Parijs Roubaix. 1 tempoversnelling van Pozzato (die daarna moest lossen), en 1 tempoversnelling van Backsted (die daarna moest lossen). Daarna deden Hincapie en Flecha erg hun best om tweede te worden.
Meest tegenvallende renner: ...Mayo, ooit een begenadigd klimmer, nu helaas een triest figuur.
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ...Dekker, haalde nooit een echt hoog niveau, terwijl hij een koers met zijn aanvalslust zo leuk kan maken.
Meeste verassende renner: ...Rujano.

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ...8

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ...Gewoon naar alles, de kleinde rondes, klassiekers, grote rondes, het is allemaal schitterend
pi_31384051
Renner van het seizoen: Di Luca, omdat hij op elk terrein klassiekers, kleine rondes en een grote ronde dit jaar heeft laten zien wat hij kan. Niet voor niks de winnaar van de pro tour geworden.
Beste team van het seizoen: CSC, zij hebben een seizoen lang met veel verschillende renners aanvallend gereden en ook nog veel gewonnen.

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen:Luik Bastonaken Luik normaal vind ik het een saaie koers waar iedereen in wacht tot de saint Nicolas gelukkig begon het spektakel nu al veel eerder en met Vino een goede winnaar.
Mooiste grote ronde: Puur als je kijkt naar spektakel wint de giro het maar de tour is gewoon de mooiste om te volgen.
Mooiste kleine ronde: Kan er niet echt een uitkiezen die nu heel leuk was.
Mooiste etappe in een ronde: De ettape van Totschnig in de tour, met de aanval van T-Mobile op Armstrong.

Beste Nederlander: Kroon en Moerenhout, beide eigelijk niets gewonnen maar wel een heel sterk deel in het seizoen gekent.
Beste Belg na Tom Boonen: Mc Ewen Devolder komt op 3 zowel een sterk voorjaar als najaar.
Beste nieuwkomer internationaal: Lokvist heeft een hele sterke indruk op me gemaakt. en Rujano natuurlijk.
Beste nieuwkomer Nederland: Weening met Eltink als tweede. Dekker vond ik eerlijk gezegd wat tegen vallen.
Beste nieuwkomer België: Gilbert
Beste comeback: Evans

Meest tegenvallende wedstrijd: Ronde van de benelux door organisatie en zo.
Meest tegenvallende renner: Mayo en Van Petegem
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): Freire en Van Petegem.
Meeste verassende renner: Pereiro Sio, Hincapi en Ardilla

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): 7

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: De dag waarop Boonen wordt verslagen maakt niet veel uit door wie als er maar wordt bewezen dat hij niet altijd de beste is. En een tour zonder Armstrong.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:43:18 #15
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_31384493
Renner van het seizoen:Tom Boonen
Beste team van het seizoen: CSC

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: Ronde van Vlaanderen
Mooiste grote ronde: Giro
Mooiste kleine ronde: Dauphiné
Mooiste etappe in een ronde: Vino op de Mont Ventoux in de Dauphiné, Vanhuffel 3e

Beste Nederlander: Erik Dekker
Beste Belg na Tom Boonen: Gilbert
Beste nieuwkomer internationaal: Danielson
Beste nieuwkomer Nederland: Weening
Beste nieuwkomer België:
Beste comeback: Rik Verbrugghe

Meest tegenvallende wedstrijd: Gent-Wevelgem, Eneco tour (niet wat ik ervan verwacht had)
Meest tegenvallende renner: Ullrich
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd):
Meeste verassende renner: Stijn Devolder (in Vuelta)

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: Van Huffel in het hooggebergte en Boonen in de klassiekers.
pi_31389356
Renner van het seizoen: Tom Boonen en Danilo Di Luca
Beste team van het seizoen: CSC

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: Paolo Bettini in Zürich, mooi staaltje fietsen. Bijna op zijn Merckxicaans
Mooiste grote ronde: Giro
Mooiste kleine ronde: Ronde van Zwitserland
Mooiste etappe in een ronde: Zoals al eerder vermeld die van Vino op de Ventoux in de Dauphine. Dat sprintje met 3.

Beste Nederlander: Thomas Dekker
Beste Belg na Tom Boonen: = Nick Nuyens
Beste nieuwkomer internationaal: Paride Grillo
Beste nieuwkomer Nederland: T.Dekker
Beste nieuwkomer België: Wim van Huffel (ok het is wel geen neo maar toch)
Beste comeback: Paolo Savoldelli/Cadel Evans

Meest tegenvallende wedstrijd: Parijs-Roubaix
Meest tegenvallende renner: Iban Mayo
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): Paolo Savoldelli/Cadel Evans
Meeste verassende renner: José Rujano Guillen

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): 8

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: Naar het hele seizoen. Als wielerfan kijk ik gewoon daar naar uit. Van het begin in de Vuelta a Tachira t/m laatste wedstrijd eind Oktober. Ik laat de wedstrijden in Australie, Peru enzo die in Nov. zijn maar ff achterwege.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:03:09 #17
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_31389978
Renner van het seizoen: ...Lance Armstrong
Beste team van het seizoen: ...CSC (maar rabo was verrassend dichter bij dan verwacht)

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ...Zurich (alleen om Bettini)
Mooiste grote ronde: ...Tour de France (als altijd)
Mooiste kleine ronde: ...Eneco tour (lol)
Mooiste etappe in een ronde: ...proloog TDF

Beste Nederlander: ...Jammer dat dit zon moeilijke vraag is maar zal wel boogerd zijn (Moerenhout de meest verrassend goede)
Beste Belg na Tom Boonen: ...deVolder
Beste nieuwkomer internationaal: ... Weening, Dekkker, Raisin, Brajkovic, deVolder, danielson
Beste nieuwkomer Nederland: ...Dekker, Weening
Beste nieuwkomer België: ...deVolder (ok ok is een tweede jaars maar dit is toch wel zn eerste echte seizoen).
Beste comeback: ...kan alleen maar Botero verzinnen

Meest tegenvallende wedstrijd: ...hmmm was niet de allerbeste Vuelta dit jaar???
Meest tegenvallende renner: ...Euskatel (erg goeie continental ploeg)
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ...Freire
Meeste verassende renner: ...Perreiro Sio

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ...7

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ...Tour after Lance, einde van die suffe ProTour, Rabo met Rasmussen en Menchov,
as happy as a penguin in a microwave.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:07:21 #18
124363 Maybach
Date Caesari quae Caesaris
pi_31390080
damn, bij comeback natuurlijk ook Savoldelli en Evans
as happy as a penguin in a microwave.
pi_31390316
Dit gaat toch niet alleen over de Pro Tour?

Renner van het seizoen: ... Boonen, Di Luca en Stefan Schumacher
Beste team van het seizoen: ... CSC en Discovery Channel

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: ... Zurich vanwege Bettini, verder was het qua eendags een beetje magertjes.
Mooiste grote ronde: ... Giro
Mooiste kleine ronde: ... Zwitserland vanwege de spannende ontknoping.
Mooiste etappe in een ronde: ... Als Nederlander zeg ik die van Weening in de Tour, verder de Giro - rit over de Finestre.

Beste Nederlander: ... Boogerd
Beste Belg na Tom Boonen: ... Nuyens
Beste nieuwkomer internationaal: ... Lovkvist, Weening en T. Dekker
Beste nieuwkomer Nederland: ... T. Dekker en Weining
Beste nieuwkomer België: ... Devolder zullen we maar zeggen.
Beste comeback: ... Botero

Meest tegenvallende wedstrijd: ... Parijs Roubaix viel me tegen
Meest tegenvallende renner: ... hmm, niet echt tegengevallend, maar van Van Petegem had ik wel een klassiekerzege verwacht.
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): ... Oscar Freire
Meeste verassende renner: ... Landaluze in de Dauphine

Cijfer voor dit wielerseizoen (1-10): ... 7

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: ... De Tour
pi_31391015
Renner van het seizoen: DiLuca omwille van zen prestaties in de giro. en zen paar klassiekers
Beste team van het seizoen: DSC veruit. met paar klassiekers, de giro/tour(3 in top14)/georgia. top 10 in vuelta. Ookal door tegenslag in het begin van seizoen door veel zieken en geblesseerden.

Mooiste eendagswedstrijd van het seizoen: RVV still
Mooiste grote ronde: tour (Ook met beste renners)
Mooiste kleine ronde: georgia/dauphine
Mooiste etappe in een ronde: rit12 in tour

Beste Nederlander: koos moer.
Beste Belg na Tom Boonen: Devolder/vanhuffel. Devolder wegens zen superklassiekers en top25 in vuelta + zeer goede TT kwal. vanhuffel top10 giro zeer goede klimmer.
Beste nieuwkomer internationaal: brajkovic/danielson
Beste nieuwkomer Nederland: /
Beste nieuwkomer België: /
Beste comeback: ...

Meest tegenvallende wedstrijd: eneco tour
Meest tegenvallende renner: Cunego (heeft wel goede verklaring)
Meest gemiste renner (vorig jaar gestopt of te veel geblesseerd): Beloki
Meeste verassende renner: Brajkovic

Hier kijk ik voor volgend seizoen het meest naar uit: de grote rondes. + vlaamse klassiekers.

[ Bericht 0% gewijzigd door flyckje op 12-10-2005 22:01:29 ]
pi_31393510
Mc Ewen , weet je zeker dat dat een belg is.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_31395580
Geef diegene wel gelijk McEwen mag dan wel een aussie zijn, het is intussen ook al een halve belg. Dus wat dat betreft
pi_31403047
Was eigenlijk ook voor de gein bedoeld omdat ik geen een belg kon verzinnen die ook nog iets groots had gewonnen naast Boonen. Als 3 had ik Devolder maar met van Huffel kan ik ook goed leven.
pi_31404662
Nuyens is de enigste die na Boonen wat gewonnen heeft. Van Huffel heeft niks gewonnen maar wel aardig meegedaan in de verschillende klassementen. Nuyens won Het Volk, Ronde van Groot Brittanie, GP Wallonië enzo dat mag tot op zijn minst bij die 11e plek in de Giro van Wimmeke gezet worden.
pi_31408141
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:13 schreef Bartoli het volgende:
Nuyens is de enigste die na Boonen wat gewonnen heeft. Van Huffel heeft niks gewonnen maar wel aardig meegedaan in de verschillende klassementen. Nuyens won Het Volk, Ronde van Groot Brittanie, GP Wallonië enzo dat mag tot op zijn minst bij die 11e plek in de Giro van Wimmeke gezet worden.
Ik vind Nuyens een van de beste eendagsrenners van het seizoen, zeker wat de kleinere eendagskoersen betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')