Die wist natuurlijk al vantevoren dat er een technisch probleem was, anders merk je dat als voetballer al tijdens de samenvatting op. Maar het ging volgens het Talpa boekje "de kijker kijkt toch wel ..."quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het werd later nog wel gemeld, maar het kwam heel vreemd over, ze lulden er eerst nog een half uurtje over. Zelfs zure Gullit meldde niks.
Wahahahahahahahhahahahahahhaquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:20 schreef okee6 het volgende:
Het onfatsoen blijkt ook uit de reactie van Calvobbes die een excuus aan de kijker voor de gemiste fragmenten voldoende vindt. Het zou De Mol sieren als ie vanavond de kijker openlijk excuus aanbiedt voor het stommetje spelen met de kijker bij een scene als in De Wedstrijden van gisteravond en het Big Brother incident. Zoiets sloopt je bedrijf, dus als ie slim is.
Hij hoeft het ook niet op directe wijze te doen ("sorry mensen hiervoor" maar "Talpa werkt ..."). Als mediatycoon weet hij zelf als geen ander hoe hij dat het beste doet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:25 schreef -Vaduz- het volgende:
John maakt zich belachelijk als hij er nog meer aandacht aan gaat schenken.
Wat wil je nou, net moest die nog openlijk zijn excuses aanbieden en nu moet die het anders doenquote:Op zondag 16 oktober 2005 14:57 schreef okee6 het volgende:
Hij hoeft het ook niet op directe wijze te doen ("sorry mensen hiervoor" maar "Talpa werkt ..."). Als mediatycoon weet hij zelf als geen ander hoe hij dat het beste doet.
De houding van Talpa is oke. Als er fouten worden gemaakt dan geven ze dat duidelijk toe. Dat bleek wel weer de afgelopen week.quote:De houding van een bedrijf verander je niet met een verandering in het programma-aanbod. Dus het zal toch bij De Mol zelf vandaan moeten komen.
Ik heb het hele topic doorgelezen en de hele uitzending gezien. Maar wat ik bedoelde, is dat men het gelijk had moeten melden. Of hadden ze bij Talpa pas later door dat ze een rode kaart en doelpunt hadden gemist?quote:Op zondag 16 oktober 2005 14:10 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow?
Ze hebben wel degelijk het doelpunt alsnog laten zien en excuses aangeboden voor het feit dat het niet in de samenvatting zit.
Als je gaat klagen op Talpa, zorg er dan wel voor dat je de hele uitzending gezien hebt of op z'n minst het hele topic doorleest....
Zo duidelijk was dat in geval van BB helemaal niet. Ze konden niets anders doen dan schoorvoetend het een en ander toegeven, maar vol overtuiging gebeurde dat niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:04 schreef calvobbes het volgende:
De houding van Talpa is oke. Als er fouten worden gemaakt dan geven ze dat duidelijk toe. Dat bleek wel weer de afgelopen week.
Dat er mensen zijn die dat nog niet genoeg vinden is niet iets wat je Talpa kunt verwijten.
.
Ja zou goed kunnen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:09 schreef Eilanden het volgende:
Ik heb het hele topic doorgelezen en de hele uitzending gezien. Maar wat ik bedoelde, is dat men het gelijk had moeten melden. Of hadden ze bij Talpa pas later door dat ze een rode kaart en doelpunt hadden gemist?Of moesten ze eerst door oplettende kijkers gebeld worden, voordat ze het zelf in de gaten hadden?
![]()
![]()
Ik gok dat het een technische fout is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:11 schreef Eilanden het volgende:
En hoe kan iemand die de samenvatting monteert nu in hemelsnaam een doelpunt en een rode kaart vergeten?Dat is toch wel amateurisme ten top!
Het punt is dat Talpa zich agressief toegang tot de kijker heeft verschaft. Daardoor moet het opboksen tegen het vooroordeel, "zal wel niks zijn". Nu heeft Talpa een aantal foutjes gemaakt waarbij de kijker zijn vooroordeel bevestigd krijgt. En het idee "Het zal John worst zijn wat ik als kijker vind, als ik maar kijk." Dat idee zal steeds meer tegen je werken, tenzij je het ontkracht. Dat kan door briljante tv te presenteren. Daar is weinig van gebleken; voetbal en BB zijn gekocht en enkel Joling & Gordon brachten geld in het laatje. Kortom, John mag er alles aan doen om de sympathie van de kijker te winnen/verdienen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat wil je nou, net moest die nog openlijk zijn excuses aanbieden en nu moet die het anders doen
Dat was het. Ik heb de knip zelfs in de samenvatting gezien. Op het moment dat een AZ-er in close-up op het middenveld met de bal aan de voet keek waar of hij naar zou gaan passen, stond de speler plots weer rechts in beeld. Volgens mij is de knip in alle haast op ongeveer een soortgelijke actie geplaatstquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik gok dat het een technische fout is.
Tegenwoordig worden die dingen met een computer gemonteerd (om het maar simpel uit te leggen). Het zou kunnen dat die computer of diegene die daar achter zat die fragmenten per ongeluk heeft weggegooid.
Dat lijkt mij in ieder geval de meest logische verklaring.
Het is niet mijn enige werkgever, ik heb er nog veel meerquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:38 schreef maril het volgende:
Calvobbos ,ontroerend hoe je voor je werkgever op de bres springt![]()
ik vind ook dat er teveel word gezeurd ik bedoel doe dan net als ik en kijk niet meer, alleen echt, waar ik keek gister en dat sinds lange tijd , en dat dit bevorderd niet echt, voorlopig dus weer niet meer kijken, maar ik ben het met je eens dat John de Mol zelf niet zij exuses hoeft te gevenquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is niet mijn enige werkgever, ik heb er nog veel meer
En ik probeer niks recht te breien. Ik heb al gezegd dat het stomme fout was.
Ik zeg alleen maar hoe het gegaan zou kunnen zijn en ik reageer alleen maar op mensen die er een veel te grote issue van maken en doen alsof dit alleen maar bij Talpa kan gebeuren.
Dat is jouw mening. Zij hebben gewoon rechten voor de voetbaluitzending gekocht. Noem ik niet aggresief.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:39 schreef okee6 het volgende:
Het punt is dat Talpa zich agressief toegang tot de kijker heeft verschaft.
Waarschijnlijk hadden die de wedstrijd live bekeken en nog maar weinig interesse voor de samenvatting.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:53 schreef methodmich het volgende:
Geweldig natuurlijk, die blunder. Ook al omdat Humberto, Ruud en Ricky gewoon gingen analyseren en blijkbaar niets gemerkt hadden.![]()
waarmee ze zich boven de Talpa-kijker stellenquote:Op zondag 16 oktober 2005 15:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hadden die de wedstrijd live bekeken en nog maar weinig interesse voor de samenvatting.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:16 schreef okee6 het volgende:
waarmee ze zich boven de Talpa-kijker stellen![]()
nee , hij heeft een punt, als dat de reden is vind ik het nog erger,er is toch wel iemand die in hun oortje kan zeggen (een regisseur of zo) dat er een doelpunt en een rode kaart niet bij de samenvatting is getoond, je maakt het veel erger door zo blind in de verdediging te gaan.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoezo dat nouweer?
Of loop je gewoon wat te zoeken om over te klagen?
Zoals ik al eerder zei:quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:49 schreef maril het volgende:
nee , hij heeft een punt, als dat de reden is vind ik het nog erger,er is toch wel iemand die in hun oortje kan zeggen (een regisseur of zo) dat er een doelpunt en een rode kaart niet bij de samenvatting is getoond, je maakt het veel erger door zo blind in de verdediging te gaan.![]()
Ik ga dus niet blind in de verdediging, jij en anderen die geen verstand hebben hoe het er bij dat soort uitzendingen aan toe gaat, gaan blind in de aanval.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:18 schreef calvobbes het volgende:
Bij dat soort uitzendingen is niet echt tijd om alles inhoudelijk goed te controleren. Volgens mij was deze wedstrijd binnen 3 kwartier nadat die was afgelopen al op zender.
En zoals je ziet twijfelden mensen er hier ook al diverse mensen aan of ze hadden zitten te slapen, of dat het doelpunt echt ontbrak.
Nu zitten ze in zo'n regieruimte niet te slapen, maar je verwacht ook niet dat er een doelpunt en een rode kaart in de samenvatting ontbreken. Als zo'n samenvatting bezig is dan spreken ze bijvoorbeeld door wat er na die samenvatting allemaal gaat gebeuren dus letten ze misschien niet goed op wat er niet in die samenvatting zat.
Het zou kunnen dat iemand gebeld heeft of dat iemand op de redactie het wel opviel dat die maar 2 doelpunten heeft gezien en toen de regie waarschuwde. En voor dat dat uitgezocht is zijn ze ook wel even bezig. Zou ook lullig zijn als je zou melden "ja we denken dat we een doelpunt hebben gemist hier krijgt u het alsnog" terwijl het er wel inzat.
En daarom zeg je maar dat ik blind in de verdediging ga terwijl ik al uitgebreid heb uitgelegd wat er mis gegaan zou kunnen zijn en waarom het lang duurde voor de fout probeerden te herstellen...quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:01 schreef maril het volgende:
ik doe echt mijn stinkende best om niet de aanval in te gaan
Je bent bezig hele tijd uit te leggen wat er allemaal zou kunnen hebben gebeurd, waarom ze niet direkt een exuse hebben gegeven, maar ook al ken jij het vak, wat er gister is gebeurd kun jij niet helemaal zeker weten want je was er niet bij. dat noem ik dus blind verdedigen .quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:07 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En daarom zeg je maar dat ik blind in de verdediging ga terwijl ik al uitgebreid heb uitgelegd wat er mis gegaan zou kunnen zijn en waarom het lang duurde voor de fout probeerden te herstellen...
En jij en anderen zijn bezig om over elke detail wat fout ging moeilijk te (blijven) doen zonder dat jullie erbij waren of weten wat er precies is gebeud. En dat noem ik blind aanvallen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:13 schreef maril het volgende:
Je bent bezig hele tijd uit te leggen wat er allemaal zou kunnen hebben gebeurd, waarom ze niet direkt een exuse hebben gegeven, maar ook al ken jij het vak, wat er gister is gebeurd kun jij niet helemaal zeker weten want je was er niet bij. dat noem ik dus blind verdedigen .
Dat is niet bijzonder, er is wel eens minder tijd.quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja zou goed kunnen.
Bij dat soort uitzendingen is niet echt tijd om alles inhoudelijk goed te controleren. Volgens mij was deze wedstrijd binnen 3 kwartier nadat die was afgelopen al op zender.
Omdat mensen het zich domweg niet kunnen voorstellen.quote:En zoals je ziet twijfelden mensen er hier ook al diverse mensen aan of ze hadden zitten te slapen, of dat het doelpunt echt ontbrak.
Wat een zwaktebod zeg. Wat moet je nou allemaal weten om door te hebben wat er is gebeurd? Er zijn 2 grove fouten gemaakt in het maken van de samenvatting, het is niet meteen rechtgezet maar pas na een minuut of 8 en ook niet op een hele openlijke wijze maar een beetje verhuld. Fijn dat jij er zoveel verstand van hebt, ik weet ook echt wel hoe dit soort uitzendingen tot stand komen maar die kennis is helemaal niet nodig om vast te stellen dat hier vrijwel alles verkeerd is gegaan en dat het vrij knullig is opgelost.quote:Op zondag 16 oktober 2005 16:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei:
[..]
Ik ga dus niet blind in de verdediging, jij en anderen die geen verstand hebben hoe het er bij dat soort uitzendingen aan toe gaat, gaan blind in de aanval.
Mja. Ligt eraan hoe lang je samenvatting moet zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:02 schreef SCH het volgende:
Dat is niet bijzonder, er is wel eens minder tijd.
En denk je dan dat de mensen in de regie zich het wel voor konden stellen dat een doelpunt en een rode kaart niet in de samenvatting zaten?quote:Omdat mensen het zich domweg niet kunnen voorstellen.
Een beetje regisseur kijkt mee, weet de uitslag vante voren, weet dat er een rode kaart is gevallen en ziet meteen dat dat er een goal en kaart ontbreken en schreeuwt in het oor van Genee dat er iets is misgegaan en dat dat na de reclame direct wordt hersteld.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:09 schreef calvobbes het volgende:
En denk je dan dat de mensen in de regie zich het wel voor konden stellen dat een doelpunt en een rode kaart niet in de samenvatting zaten?
Je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt maar ik leg jou uit dat er geen enkele begrip mogelijk is voor deze fouten. Gullt begint notabene over een rode kaart zonder dat we die gezien hebben. Dat is toch echt ongelooflijk.quote:Maar goed, ik heb al genoeg uitleg gegeven over wat er mis gegaan kan zijn. Blijkbaar wil jij dat niet zien en blijf je alleen maar klagen zonder enig begrip te hebben voor die uitleg.
Nou, ik weet niet wat jij onder een samenvatting verstaat, maar ik zou er in ieder geval de goals in opnemen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:09 schreef calvobbes het volgende:
Mja. Ligt eraan hoe lang je samenvatting moet zijn.
Je moet niks weten, maar het is wel handig om een idee te hebben hoe het er bij dat soort uitzendingen aan toe gaat.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:07 schreef SCH het volgende:
Wat een zwaktebod zeg. Wat moet je nou allemaal weten om door te hebben wat er is gebeurd?
Nou nee. Jij weet blijkbaar niet hoe het bij dat soort uitzendingen er aan toe gaat. Jij denkt dat de regie en eindredactie zo gauw een samenvatting loopt uit hun neus gaat eten, en dat is echt niet zo.quote:Fijn dat jij er zoveel verstand van hebt, ik weet ook echt wel hoe dit soort uitzendingen tot stand komen maar die kennis is helemaal niet nodig om vast te stellen dat hier vrijwel alles verkeerd is gegaan en dat het vrij knullig is opgelost.
Een beetje reggisseur is met verschillende dingen tegelijk bezig bij zo'n wedstrijd. Een beetje regisseur gaat er net als jij vanuit dat een samenvatting goed is gemaakt en dat alles erin zit.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Een beetje regisseur kijkt mee, weet de uitslag vante voren, weet dat er een rode kaart is gevallen en ziet meteen dat dat er een goal en kaart ontbreken en schreeuwt in het oor van Genee dat er iets is misgegaan en dat dat na de reclame direct wordt hersteld.
Ik ga steeds meer twijfelen of jij er wel echt werkt. Een goede regisseur heeft gewoon in de gaten dat er een doelpunt en een rode kaart mist. Punt. Daar kan je om heen lullen wat je wilt maar zo ligt het. Dan kan je weer dwangmatig alles proberen te verdedigen maar dat maakt het alleen maar grappig. Blijkbaar heeft iedereen zitten slapen. En ik ga niet opscheppen maar ik heb honderden uitzendingen geregisseerd en weet toch echt wel hoe dat werkt en dat dit uiteindelijk heel erg dom is en op een andere manier opgelost had kunnen en moeten worden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Een beetje reggisseur is met verschillende dingen tegelijk bezig bij zo'n wedstrijd. Een beetje regisseur gaat er net als jij vanuit dat een samenvatting goed is gemaakt en dat alles erin zit.
Zoals ik al eerder heb gezegd, is er niet altijd tijd om alles te controleren.
Grappig dat je dat beweert in het weekend dat vergelijkbaar bedrog bij Big Brother naar boven komt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Dat zegt degene die wat uitspraken had over Idols die uit een grote duim afkomstig bleken te zijn.
Nee hoor. Zo ligt het niet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:22 schreef SCH het volgende:
Ik ga steeds meer twijfelen of jij er wel echt werkt. Een goede regisseur heeft gewoon in de gaten dat er een doelpunt en een rode kaart mist. Punt. Daar kan je om heen lullen wat je wilt maar zo ligt het.
Eigenlijk alleen maar live-uitzendingen - erg vergelijkbaar met altijd weer nieuws van het laatste moment en voortdurend aanpassingen en veranderingen. Altijd scherp blijven.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:33 schreef calvobbes het volgende:
Maar wat voor een uitzendingen heb jij dan gedaan?
Een spelletjeprogramma wat opgenomen wordt en waar fouten makkelijk hersteld kunnen worden? Want jij laat duidelijk blijken geen verstand te hebben van live uitzendingen waarbij samenvattingen en draaiboeken op het laatste moment binnenkomen.
Precies, ik had dus groot gelijk destijdquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jouw uitspraken klopten in elk geval niet. Hoewel het common knowledge is dat BB gemanipuleerd wordt natuurlijk.
En daarbij heb je nooit een fout gemaakt? Daardoor is er nooit een presentatie gedaan terwijl het bandje er niet was? Of stond er nooit een foute tekst in de autocue?quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:35 schreef SCH het volgende:
Eigenlijk alleen maar live-uitzendingen - erg vergelijkbaar met altijd weer nieuws van het laatste moment en voortdurend aanpassingen en veranderingen. Altijd scherp blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |