abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31235131
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef SCH het volgende:
Jij werkt blijkbaar voor die mensen - er valt niet met je te praten en dat moesten we ook maar niet meer doen.
Dat wist je nog niet? Hij is cameraman voor Talpa, of een bedrijf wat in opdracht van Talpa de wedstrijden registreert.
pi_31235224
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat wist je nog niet? Hij is cameraman voor Talpa, of een bedrijf wat in opdracht van Talpa de wedstrijden registreert.
Dat weet ik wel ongeveer - maar ja, ik werk zelf voor de publieken, dat kan je dan ook als argument gebruiken - maar voor mij heeft het daar niet mee te maken.

Ik ben wel journalist en dat heeft er zeker mee te maken!!! En calvobbes heeft weinig met journalistiek denk ik als ik zijn argumenten lees. HIj ziet voetbal niet als vrije nieuwsgaring maar als een commercieel evenement dat kan worden verkocht en gekocht en wat van hem invloed mag hebben op journalistieke keuzes. Dat vind ik de dood in de pot.
pi_31235230
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:54 schreef SCH het volgende:

Je leeft je op geen enkele manier in wat anderen zeggen.
Lekker hypocriet verwijt

Maar inderdaad. Ik werk voor ze, dat heb ik volgens mij allang gezegd. En ik heb geen opdrachten gekregen om bepaalde overtredingen niet in beeld te nemen. Ik heb niemand tegen de commentatoren horen zeggen dat ze geen kritiek op de scheids mogen hebben. Ik heb de commentatoren gewoon verslag horen doen van diverse zaken en nergens gemerkt dat ze het willen verbloemen.

Ook bij interviews achteraf werden dingen gewoon kritisch besproken.
pi_31235315
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:00 schreef SCH het volgende:

HIj ziet voetbal niet als vrije nieuwsgaring
Voetbal is idd geen vrije nieuwsgaring. Dat heb je goed gezien.
Net zoals concerten, dance party's, openingen van winkels, anders sportwedstrijden etc ook geen vrije nieuwsgaring zijn.

Ow en ik werk voor zowel Talpa als NOS als alle andere omroepen. Dus dat heeft er ook niks mee te maken
pi_31235359
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Lekker hypocriet verwijt

Maar inderdaad. Ik werk voor ze, dat heb ik volgens mij allang gezegd. En ik heb geen opdrachten gekregen om bepaalde overtredingen niet in beeld te nemen. Ik heb niemand tegen de commentatoren horen zeggen dat ze geen kritiek op de scheids mogen hebben. Ik heb de commentatoren gewoon verslag horen doen van diverse zaken en nergens gemerkt dat ze het willen verbloemen.

Ook bij interviews achteraf werden dingen gewoon kritisch besproken.
Ben je cameraman of doe je regie of montage?
pi_31235524
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:06 schreef SCH het volgende:

Ben je cameraman of doe je regie of montage?
Je zou allang kunnen weten wat ik doe, dat heb ik al eerder verteld

En het heeft er niks mee te maken wat ik precies doe,
pi_31235606
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Je zou allang kunnen weten wat ik doe, dat heb ik al eerder verteld
Zou best kunnen maar ik weet het niet.

En het heeft er niks mee te maken wat ik precies doe,
[/quote]
Het is essentieel. Regisseur, eindredacteur (en beetje editor) gaan erover, cameraman voert gewoon uit.
pi_31235672
Lees het topic in zijn signature maar eens. (best interessant trouwens)

Overigens zou jij wel moeten weten of er daadwerkelijk afspraken zijn over wat wel en niet in beeld komt. Of wordt dat echt pas bij de montage bepaald?
pi_31235789
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:19 schreef MaxPower het volgende:
Overigens zou jij wel moeten weten of er daadwerkelijk afspraken zijn over wat wel en niet in beeld komt. Of wordt dat echt pas bij de montage bepaald?
Als het om De Wedstrijden gaat, wordt dat pas in de montage bepaald. Bij LIve-wedstrijden bepaalt de regisseur voor welke beelden hij kiest. De NOS was daar erg goed in met Martijn Lindenbergh en die andere vent waar me de naam even van ontschoten is.
pi_31235809
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:19 schreef MaxPower het volgende:

Zoals ik al zei, wat ik precies doe heeft er niet mee te maken. Ik heb namelijk ook al gezegd dat ik het niet precies weet.
Ik hoor wel gewoon al het commentaar van de commentator. Ik zie ook wel gewoon dat alle overtredingen in beeld worden genomen en veruit de meeste ook in de herhaling voorbij komen, als daar tijd voor is.
pi_31235849
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:24 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wat ik precies doe heeft er niet mee te maken. Ik heb namelijk ook al gezegd dat ik het niet precies weet.
Ik hoor wel gewoon al het commentaar van de commentator. Ik zie ook wel gewoon dat alle overtredingen in beeld worden genomen en veruit de meeste ook in de herhaling voorbij komen, als daar tijd voor is.
Dan is dus duidelijk dat de redactie en montage uiteindelijk bepaald wat er in de samenvatting komt (en dat is ook logisch natuurlijk). Dus die kunnen alle negatieve beelden makkelijk wegsnijden.
pi_31235857
quote:
Op ]donderdag 6 oktober 2005 18:23 schreef SCH het volgende:

De NOS was daar erg goed in met Martijn Lindenbergh en die andere vent waar me de naam even van ontschoten is.
Pim Marks bedoel je waarschijnlijk.

Ik heb laatst nog een UEFA cup wedstrijd voor de NOS gedaan, en die vond ik heel wat saaier in beeld gebracht dan bij Talpa / Versatel.
pi_31235918
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:26 schreef MaxPower het volgende:

Dus die kunnen alle negatieve beelden makkelijk wegsnijden.
Het kan. Net zoals de NOS die negatieve beelden makkelijk nog extra kon benadrukken.

Maar het verwijt dat commentatoren niet kritisch mogen zijn over de scheidsen klopt dus niet. Er is genoeg kritiek op de scheidsen tijdens de opnames.
pi_31235934
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:26 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan is dus duidelijk dat de redactie en montage uiteindelijk bepaald wat er in de samenvatting komt (en dat is ook logisch natuurlijk). Dus die kunnen alle negatieve beelden makkelijk wegsnijden.
Tuurlijk. Alleen bij live-wedstrijden is het wat lastiger.

Ik maal persoonlijk niet zo om die closebeelden en al dat gedoe, de regie van de NOS is van wereldklasse - wordt voor veel sportevenementen ingehuurd en dat is ook wel vaak te merken als je buitenalndse regie ziet. Talpa is niet zo slecht als in veel landen maar het is nog niet echt geweldig.
pi_31236062
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:29 schreef SCH het volgende:

Ik maal persoonlijk niet zo om die closebeelden en al dat gedoe, de regie van de NOS is van wereldklasse
Behalve dan dat dramatisch probeerseltje bij de Feyenoord UEFA wedstrijd.

En eigenlijk is bij de NOS alleen Martijn Lindebergh, naar mijn mening, echt goed in het regiseren. Hij is ook de enige die wel eens wat in het buitenland doet.
pi_31236119
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:29 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Het kan. Net zoals de NOS die negatieve beelden makkelijk nog extra kon benadrukken.

Maar het verwijt dat commentatoren niet kritisch mogen zijn over de scheidsen klopt dus niet. Er is genoeg kritiek op de scheidsen tijdens de opnames.
Dat laatste valt inderdaad wel mee.
pi_31236994
Ja, op de arbitrage wel, maar niet op de spelers.

Simpele intikkers worden verheven tot wereldgoals. Het is allemaal van dat overdreven positivisme, geen wedstrijd is slecht en daar is alles op gericht, ook het selecteren van de beelden. Dat idee krijg ik tenminste. En dan ook nog Gullit, dat is gewoon te veel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31313563
Petrovic als gast, terwijl die niet eens de wedstrijd heeft gezien, Ja opgenomen en dan gekeken. Sufkut.

Kromkamp is wel puik
pi_31313920
Ik vind de Wedstrijden ok en de reclame boeit me niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31315334
Boussabon: ik heb al een halve finale amstel cup gespeeld, maar Marokka - Tunesie is toch weer anders
pi_31315343
Dit was wel een aardige uitzending, Petrovic is gewoon een drol die niet meer uitgenodigd hoeft te worden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:23:45 #72
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31315534
Ik snap soms geen zak van wat die Petrovic lult... onduidelijke verhalen allemaal.
pi_31315701
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:23 schreef Noca het volgende:
Ik snap soms geen zak van wat die Petrovic lult... onduidelijke verhalen allemaal.
Volgens hem kunnen Nederland, Rusland, Portugal, Kroatie, Angola en Italie wereldkampioen worden. Prachtige mening. Heel erg gedurfd ook.

pi_31315913
Lekker bezig Kromkamp
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:49:51 #75
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_31316169
wat doet ie?
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_31316430
Gisteren ook erg matig. Het was toch Ron de Rijk? Op de radio kon hij me in het ootje nemen maar om de hele wedstrijd Baros zo af te zeiken, was wel erg doorzichtig.

En de manier waarop Wlfred beteuterd zat te kijken toen Ruud en Jan niet zo enthousiast waren Het moest toch gezellig zijn
pi_31316631
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:49 schreef 9christensen het volgende:
wat doet ie?
Genee vroeg hem als afsluiter: "tegen wie spelen jullie komend weekend?"

En Kromkamp: "Geen idee"
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:41:38 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31321276
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:23 schreef Noca het volgende:
Petro is inderdaad niet meer leuk.
Niet meer uitnodigen, die gast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31339736
Alleen samen met Gullit, dat is wel vermakelijk. Over donoren enzo.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:54:46 #80
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31431236
Voor het eerst begin ik een beetje de schijt van Talpa te krijgen. Ik hoorde dat de (achterlijke!) ingeving om Sparta met vaste rugnummers te laten spelen is ingegeven door Talpa!!!

Hoe is het?! 115 jaar zonder rugnummers en later ruim een halve eeuw met de nummers 1 t/m 11, en dan komt Talpa even met pseudo-professionele Amerikaans/Engelse prutmaatregelen!
pi_31433970
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 09:54 schreef Stpan het volgende:
Voor het eerst begin ik een beetje de schijt van Talpa te krijgen. Ik hoorde dat de (achterlijke!) ingeving om Sparta met vaste rugnummers te laten spelen is ingegeven door Talpa!!!

Hoe is het?! 115 jaar zonder rugnummers en later ruim een halve eeuw met de nummers 1 t/m 11, en dan komt Talpa even met pseudo-professionele Amerikaans/Engelse prutmaatregelen!
Ik vond het juist altijd zo mooi dat Sparta altijd met 1 - 11 in het veld stond . Namen op de shirts vind ik dan weer wel leuk, maar dat gaat weer lastig samen met wisselende rugnummers.
pi_31434335
Dat heeft Talpa natuurlijk voor de registratie gedaan. Jammer, maar ik kan er niet mee zitten.
That's all folks!
pi_31434507
Je bedoelt dat ze incompetente commentatoren hebben die niet eens een paar namen kunnen onthouden?

Ik vind het veel mooier om te weten dat nummer 9 de spits is, nummer 1 de keeper etc. Veel leuker dan een rechtsback met rugnummer 69.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:57:14 #84
73305 Stpan
pi_31438105
Vanavond voor het eerst sinds de invoering van de rugnummers geen nummer 10 in het veld. t..ng Talpa!
pi_31443059
Wat zijn de vaste nummers geworden Stpan?
www.thuisuiteten.nl
pi_31443843
Ik ben stpan dan niet, maar hier komt het lijstje.
quote:
René Ponk 1
Davy de Fauw 2
Steve Olfers 3
Tom Zoontjes 4
Nebojsa Gudelj 5
Jan Michels 6
Sani Kaita 7
Anthony Obodai 8
Jason Oost 9
Ricky van den Bergh 10
Yuri Rose 11
Rachid Bouaouzan 14
Danny Schenkel 15
Christophe Kinet 16
Edwin van Bueren 17
Marciano Bruma 18
Ivan Cvetkov 19
Frank Kooiman 20
Sjaak Polak 21
Wouter Gudde 22
Joshua Brard 23
Kerem Yilmaz 24
21 voor Polak vind ik vreemd, aangezien 1-11 toch lijken op de basis-elf... behalve Kaita.
pi_31443865
Dank!

Joshua Brard... Die speelde bij ASWH in de jeugd. Verrassend.
www.thuisuiteten.nl
pi_31444026
Polak is vast bijgelovig.
That's all folks!
pi_31444116
Google vertelt me inderdaad dat Polak ook bij Twente 21 als rugnummer had.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:07:19 #90
73305 Stpan
pi_31457446
Ook Willem II dus met vaste rugnummers. En kijkertjes thuis, hielp dat ergens bij?
pi_31457833
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:07 schreef Stpan het volgende:
Ook Willem II dus met vaste rugnummers. En kijkertjes thuis, hielp dat ergens bij?
Wat een onzin, moest dat echt van Talpa?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31457841
Nou, behoorlijk. Stpan, hoe komt Brard bij de selectie?
www.thuisuiteten.nl
pi_31458045
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:07 schreef Stpan het volgende:
Ik kon nu uitstekend meeschrijven.
That's all folks!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:53:51 #94
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_31475032
Prima samenvatting van PSV-AZ.
Ze misten alleen een doelpunt (de 2-0) en een rode kaart.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_31475046
Ik weet niet of ik me vergis, maar lieten ze het tweede doelpunt van Cocu wel zien?
That's all folks!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:54:28 #96
82589 S-Two
barba macacu
pi_31475058
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:53 schreef fanneke het volgende:
Prima samenvatting van PSV-AZ.
Ze misten alleen een doelpunt en een rode kaart.
Idd, hoe kansloos kan je zijn
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:54:53 #97
82589 S-Two
barba macacu
pi_31475069
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik weet niet of ik me vergis, maar lieten ze het tweede doelpunt van Cocu wel zien?
En die rode kaart ook niet, nu maken ze zichzelf wel compleet belachelijk hoor
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31475121
Bij Ajax - Heracles zullen ze waarschijnlijk wel alle goals tonen.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_31475139
Nee precies, ik ging aan mezelf twijfelen. Maar ik heb het toch echt niet gezien.
That's all folks!
pi_31475151
Monteren blijft een vak zullen we maar zeggen. wat een prutsers zeg
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')