Het feit dat je huisarts aan stress dacht wil niet betekenen dat hij je niet serieus neemt!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef Henk-B het volgende:
laten we het maar hopen, ik zit nu op mijn werk en voel me echt beroerd! BAH!
Dokter neemt me verder ook niet meer serieus, das ook een klote gevoel, ben gewoon bang om hem te bellen!
Door er constant op te letten, wordt het alleen maar erger.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:10 schreef Henk-B het volgende:
laten we het maar hopen, ik zit nu op mijn werk en voel me echt beroerd! BAH!
Dokter neemt me verder ook niet meer serieus, das ook een klote gevoel, ben gewoon bang om hem te bellen!
Zat is hij al van me, hij werd zelfs een keer kwaad , toen ik hem opbelde terwijl ik die week al 2 keer was geweest!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:15 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmm, misschien stuurt hij je dan wel ,met wat meer spoed door naar het GGZ omdat hij zat van je is
Ja dat zeggen meer mensen dat je zo in een vicieuze cirkel blijft zitten!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het feit dat je huisarts aan stress dacht wil niet betekenen dat hij je niet serieus neemt!
Ga vooral nog een keer naar de arts en maak hem duidelijk dat je héél erg bezorgd bent en dat zijn geruststellende diagnose van de vorige keer niet heeft geholpen. Zeg gewoon dat je het wel wilt geloven, maar dat je desondanks bang blijft voor een ernstige aandoening. Vraag dus eigenlijk om hulp voor je angst. Misschien kan hij een betere uitleg geven of wat testjes doen om je te helpen geloven dat er niets ernstigs aan de hand is.
En bedenk dat je hersens een machtig orgaan is die je heel erg om de tuin kan leiden. Ook wat betreft allerlei dingen voelen die er niet zijn. Wil niet zeggen dat je het niet voelt, maar het kan wel de oorzaak van je probleem zijn (en dan zijn we weer terug bij stress, want deze angst voor ernstige ziektes lijkt me veel stress met zich meebrengen). Sterkte en succes
Klopt ik kan het wel begrijpen dat het in feite niks hoeft te zijn, maar als ik zo ga denken en de spiertrillingen beginnen weer ernstige vormen aan te nemen zit ik alweer te kijken op het ALS forum e.d.!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:31 schreef Isabeau het volgende:
En zeggen dat je je niet druk moet maken helpt natuurlijk voor geen meter
Eigenlijk stom dat je rationeel wel kunt beredeneren dat het niets is (ik heb ook regelmatig spiertrekkinkjes), maar dat je gevoel niet meewerkt.
Ik kan echt niet meer naar de huisarts toe , hoe gek dit ook klinkt!quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:45 schreef Isabeau het volgende:
Mijn linkerooglid, en ook alleen dat oog, trilt regelmatig en ik heb in mijn zij vaak een spier die gaat twitchen. Maf gevoel hoor.
ALS is natuurlijk hoogst zeldzaam en heeft met name als kenmerk spierzwakte. Je zegt ook soms een doof gevoel te hebben, dat heeft sowieso al nooit iets met ALS te maken (is geen aandoening van je gevoel). Je kan je huisarts vragen om je reflexen te bekijken, ook die zijn vaak aangetast bij ALS.
Een mri scan!quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:01 schreef Isabeau het volgende:
Wat zou je zelf eigenlijk graag willen?
quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:09 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Een mri scan!
Maar die krijg ik toch niet!
Alleen met een MRI kan je ALS aantonen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:18 schreef freecell het volgende:
Die krijg je inderdaad niet zonder hele goede reden! maar waarom wil je dan een MRI?
Zodra je volkomen gezond uit die MRI-scan komt, word je moe en denk je leukemie te hebben. Vervolgens word je boos op de dokter omdat hij geen beenmergpunctie wil laten doen?quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:29 schreef Henk-B het volgende:
Als de dokter me nou eens gewoon door zou sturen, was dit allemaal niet nodig!
Mijn kwaliteit van het leven lijdt er enorm onder, dat is toch ook een klacht en als hij mij dat kan teruggeven met een MRI scan waarom zou hij dat dan niet doen?
Ik begin nu ook al hoofdpijn te krijgen !
BAH!!!
Omdat het ondoenlijk is om alles te checken. In de regel is het echter zo dat bepaalde klachten op een ziektebeeld kunnen duiden, en dat de arts wel weet wanneer het verstandig is om dat te doen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:37 schreef Henk-B het volgende:
1300 euro is veel geld! Maar mischien wel het overwegen waard, want wat h eb je aan geld als je niet lekker leef?
Waarom bestaat er niet iets als een soort APk voor mensen, dat je elk jaar gecontrolleerd wordt!
Dat begint binnen 2 weken.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat het ondoenlijk is om alles te checken. In de regel is het echter zo dat bepaalde klachten op een ziektebeeld kunnen duiden, en dat de arts wel weet wanneer het verstandig is om dat te doen.
Ik ben het met de anderen eens dat het tijd wordt om iets aan je hypochondrie te doen. Laat je daar eens voor behandelen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |