abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31344681
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:23 schreef Starfish het volgende:

Volgens mij is dat station Leeuwarden
Dat staat idd op die site .
sig verwijderd door FA
pi_31344705
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:21 schreef BVO het volgende:
Foto van Douwe, twee weken terug genomen.
Foto afkomstig van zijn officiële site, http://www.douwepopma.nl

[afbeelding]
Hijs geen ruk veranderd
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_31344710
Als alle Nederlanders eruit zijn, dan kijk ik niet meer

kutbelgen....
dus...
pi_31344789
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:48 schreef PirE het volgende:

[..]

Er zijn nog 6 eilandraden en iedereen heeft nog 6 stemmen per persoon. Per stemronde mag je zelf bepalen hoeveel stemmen je inzet totdat je alle 6 je stemmen verbruikt hebt. Je kan ook niet stemmen of gelijk 6 stemmen uitbrengen.

Je kan dus:
ronde 1: geen stem
ronde 2: geen stem
ronder 3: 4 stemmen op Marleen (bv.
ronde 4: geen stem
ronde 5: 2 stemmen op Maxime
ronde 6: geen stem omdat je stemmen op zijn.
Ow, ik begreep het anders.
Ik dacht dat je 6x op iemand mag stemmen, dus als bijvoorbeeld Douwe de eerste ronde 6x op een willekeurig Belgje stemt, bv Meredith .... en Meredith overleeft de ronde toch, dan mag hij in andere rondes niet meer op haar stemmen. Stemt hij in deze ronde 4x op haar, heeft hij nog 2 stemmen op haar over voor een andere ronde .

Nu weet ik het niet meer!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:30:43 #255
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_31344897
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:27 schreef easy-going het volgende:
Nu weet ik het niet meer!
het verhaal van PirE klopt
  ESF Reporter maandag 10 oktober 2005 @ 22:31:49 #256
87554 Cee
Welluk?
pi_31344925
't Was af en toe net of ik naar Ketnet of Canvas zat te kijken. Maar verder 'n hele toffe uitzending, met leuke wendingen, de exit van Wimp de iele huilie-baby (zag je hoe blij en opgewekt hij opeens was toen ie weg mocht?), Douwe's "Sterf dan ook af met je kut-fuik!", tegen m'n tv schelden iedere keer dat Cwarl te zien was, en de nieuwe stem-tactieken. Smullen . Ben benieuwd wat Marnix en Carl moeten doen op dat eiland met dat aapje.
  maandag 10 oktober 2005 @ 22:32:20 #257
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_31344939
Foto OK, maar geen handtekening, daar begin ik niet aan Die Douwe
Feyenoord!!! * Barça
pi_31345076
die Douwe is echt ok! Hij mag het van mij wel winnen! Echt een toffe gast, nuchter, eerlijk.
pi_31345240
Ik wil ook stemmen !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_31345325
Wie is dat meiske die met dat grijze, bezweten T-Shirt der hoofd naar boven doet in de intro als ze aan dat kruist "hangt"? Geweldige shot is dat elke keer
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_31345511
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:24 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat staat idd op die site .
Lol!

Daar had ik nog niet eens gekeken.. ben hem de laatste weken daar wel een paar keer tegengekomen namelijk
pi_31345992
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 22:46 schreef caradoc het volgende:
Wie is dat meiske die met dat grijze, bezweten T-Shirt der hoofd naar boven doet in de intro als ze aan dat kruist "hangt"? Geweldige shot is dat elke keer
Meredith heeft volgens mij regelmatig een grijs shirt aan, dus zou best kunnen dat zij dat is.
sig verwijderd door FA
pi_31346299
Het was de eerste aflevering dat er geen Nederlander is vertrokken. Na zeven afleveringen is er overigens nog niet één Belg weggestemd. Wim probeerde zijn straatje schoon te vegen door ineens te stellen dat hij een dag voor de eilandraad uit de expeditie had moeten stappen zodat Esther nog in de expeditie had gezeten. Ik vind het vreemd dat hij op doktersadvies moest vertrekken. Het lijkt mij dat hij door de samensmeltingsmaaltijd weer op krachten had kunnen komen. Hij sputterde niet tegen. Het lijkt er op dat het moest lijken alsof hij niet zelf op heeft gegeven.

In deze aflevering zaten weer aanwijzingen dat er een strijd tussen Belgen en Nederlanders gaande is. Douwe dacht dat de drie Nederlanders als eersten weggestemd zullen worden. Elbert zag na zijn zoveelste aankondiging te willen vertrekken ineens weer perspectief nadat de nieuwe stemmethode bekend werd gemaakt. Het betekende immers dat ook een Belg weggestemd zou kunnen worden.

Ik denk dat de nieuwe stemmethode niet zo veel uitmaakt. Als je denkt dat je met een paar dagen extra je positie in de groep kunt verbeteren kun je min of meer immuniteit kopen door veel stemmen uit te brengen. Als je je positie niet verbetert word je in een latere stemronde alsnog weggestemd omdat je jezelf niet meer kunt beschermen. Ik zou mijn stemmen zo lang mogelijk bewaren behalve als ik risico zou lopen weggestemd te worden. Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als niemand stemt in een ronde. Als de Belgen de Nederlanders inderdaad willen wegstemmen kunnen de Nederlanders dat alleen voorkomen, aangezien er nog zes Belgen en drie Nederlanders zijn, als de Belgen veel stemmen tevergeefs inzetten. Als bijvoorbeeld een Nederlander weggestemd wordt met 20 stemmen tegen 0 en drie Belgen weggestemd worden met 2 stemmen tegen 1 gaan veel Belgische stemmen verloren.

Ik vond de eliminatieproef niet helemaal eerlijk. Carl had al ruimschoots kunnen oefenen. De proef bij het uitdagen van de leider is immers vrijwel hetzelfde. Ik heb het idee dat de programmamakers de irritatiefactor Carl nog even in het programma wilden houden.

Douwe vond Carl onsportief omdat hij natte zakken gooide naar de benen van tegenspelers tijdens een eerdere proef. Volgens Douwe zou hij hebben afgeweken van de regels. Als het gedrag van Carl in strijd was met de regels hadden de programmamakers echter wel ingegrepen. Douwe kan zich blijkbaar niet voorstellen wat het is om in een kamp te zitten dat voortdurend proeven verliest. Ik vind Carl niet sympathiek maar dergelijk gedrag hoort mijns inziens bij het spel en dat geldt ook voor het niet meeroeien in de boot.

De quote die er voor mij uit sprong :
Douwe : Ik heb net kokosnoten stukgeslagen. Kan ik zo meteen weer één doen, dan is het net of ik wat doe, anders krijg ik strafpunten straks, en dan vlieg ik er uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bus watcher op 11-10-2005 11:51:12 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:53:42 #264
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_31347367
John was een Nederlander, hoewel ik hem meer zag als een belg (qua achterbaks karakter)

Wat de eliminatieproef betreft ben ik het met je eens. Het was duidelijk een proef om Carl in het spel te houden vooral omdat hij Esther al verslagen had. En Esther leek me iemand die al sterk in dat soort dingen was. Niet echt een faire proef. Het gaat natuurlijk om de kijkcijfers en dan is het begrijpelijk dat Carl erin blijft.

Wat die die natte zandzakken betreft ben ik het eens met Douwe (het was me trouwens niet opgevallen). Wat Carl deed was echt gevaarlijk en het had een aantal keer erg vervelend af kunnen lopen voor een aantal deelnemers. Er is niet gezegd dat je de zakken niet nat mocht maken maar waarom een zandzak extra verzwaren om iemand al die niet bewust in gevaar te brengen? Met droge zandzakken breng je iemand uit balans met een natte zandzak breng je mensen en gevaar en dit was ook te zien.

Douwe, Fleur en Elbert hebben het spelletje van de Belgen door maar ze kunnen er helaas niks tegen doen en de programma-makers zullen hard moeten werken om minstens 1 Nederlander in de finale te krijgen (om Talpa tevreden te houden).

Het format van een deels Belgisch, deel nederlands veld werkt gewoon niet door het nationalisme wat gewoon een grote rol speelt. De verschillen tussen nederlanders en belgen zijn gewoon te groot. Waarom niet gewoon een volledig nederlandse Expeditie.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_31353167
De programmamakers moeten veel kunstgrepen toepassen om de nederlanders te behouden. Dat vind ik wel jammer. Die proef was helaas ook alleen maar op het lijf geschreven van Carl. De nl-bel tegenstelling dit jaar is we heel erg. Ik vraag me dan ook af of Marnix en Carl op dat ander eiland worden gehouden om de verhoudingen recht te trekken. Ik hoop dat Carl door de mand valt bij Marnix. Dat lachje van die Carl is echt om te
Dat is eens wat anders...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:46:31 #266
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_31353272
Ja! Daar heb ik ook wel een zo´n blauw-gele trein gezien!!!

I'm just a girl in the world.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:50:15 #267
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_31353335
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:53 schreef PirE het volgende:
Het format van een deels Belgisch, deel nederlands veld werkt gewoon niet door het nationalisme wat gewoon een grote rol speelt. De verschillen tussen nederlanders en belgen zijn gewoon te groot. Waarom niet gewoon een volledig nederlandse Expeditie.
Het heeft 5 jaar lang gewerkt en kan volgend jaar net zo goed weer succesvol zijn...
Dit jaar zie ik echt als een uitzondering op de regel, en misschien zelfs wel bewust gecast zo
Het lijkt of ze enkel van die nuchtere Nederlanders hebben uitgekozen, die lekker met de botte bijl hakken
Die Belgen worden ondertussen neergezet als stiekem, maar als we bv kijken naar de situatie met Esther,
dan is het nota bene een Nederlander [John] die als aanvoerder werd beschouwd...
Ik zie de rest van die belgen, muv Carl en Maxime, als volgzame, domme schapen...
Het is het eerste jaar dat ik anti-België ben, maar dat zegt niets over volgende edities

Kan me ook niet voorstellen dat ze plannen aanpassen omdat de Nederlanders er allemaal uitvliegen....
maar da's misschien naïeviteit van mijn kant
pi_31353514
Vind zelf enkele Belgen volgzame schapen, maar Marnix heeft echt wel mijn sympathie. ik vind dat hij heel eerlijk is in zijn gedrag en ik hoop dat hij het ver schopt! Carl daarentegen die zich overal door draait: Bah! Vind dat Douwe gelijk had in zjin mening over hoe Carl het zandzakkenspel speelde, dat zegt idd genoeg er zijn flink wat smakken gemaakt.

Verder word Ik qua Nederlanders weer niet goed van Elberts gejank, Fleur is ok en Douwe vind ik wel humor hebben al is hij soms wat op zichzelf. en Maxime is teveel onder de indruk van Carl.
pi_31353632
Ik ga volgende week ook maareens kijken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:07:05 #270
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_31353645
oh ik was Marnix vergeten in mijn verhaal: die vind ik ook erg oké
van begin af aan waren de dertigers mijn favorieten

mijn "muv Carl en Maxime" betekent overigens niet dat ik hen sympathiek vind ofzo,
ze zijn geen domme schapen, maar tof is anders.....
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:34:36 #271
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_31354219
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:50 schreef babette21 het volgende:

[..]

Het heeft 5 jaar lang gewerkt en kan volgend jaar net zo goed weer succesvol zijn...
Dit jaar zie ik echt als een uitzondering op de regel, en misschien zelfs wel bewust gecast zo
Het lijkt of ze enkel van die nuchtere Nederlanders hebben uitgekozen, die lekker met de botte bijl hakken
Die Belgen worden ondertussen neergezet als stiekem, maar als we bv kijken naar de situatie met Esther,
dan is het nota bene een Nederlander [John] die als aanvoerder werd beschouwd...
Ik zie de rest van die belgen, muv Carl en Maxime, als volgzame, domme schapen...
Het is het eerste jaar dat ik anti-België ben, maar dat zegt niets over volgende edities

Kan me ook niet voorstellen dat ze plannen aanpassen omdat de Nederlanders er allemaal uitvliegen....
maar da's misschien naïeviteit van mijn kant
Dat is juist het probleem. Een groot deel van de gecastte nederlanders hebben een uitgesproken persoonlijkheden (you hate 'em or love';em). Van de belgen hebben eigenlijk alleen Carl en Marnix een interessante persoonlijkheid die er uitspringt. De andere belgen zijn eigenlijk gewoon meelopers, die dan links gaan en dan rechts met als hoofddoel in het spel blijven.

Douwe, Elbert, John, Nicole, Esther zijn/waren allemaal op hun manier aanwezig en dat pakt niet altijd positief uit. Wat ook niet helpt is de eliminatie van Esther onder aanvoering van John, die daarvoor keihard is afgestraft door een tactisch stemmende Carl, (die op John stemde zodat niemand kon zien op welke belg hij zou stemmen), waarna de rest met Carl meeging.

Ik denk dat Talpa (en de belgische zender) beiden eisen dat er minimaal 1 landgenoot in de finale zit. Als er geen landgenoot meer in het spel zit zullen er toch een boel mensen afhaken.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:43:45 #272
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_31354407
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef PirE het volgende:
Dat is juist het probleem. Een groot deel van de gecastte nederlanders hebben een uitgesproken persoonlijkheden (you hate 'em or love';em). Van de belgen hebben eigenlijk alleen Carl en Marnix een interessante persoonlijkheid die er uitspringt. De andere belgen zijn eigenlijk gewoon meelopers, die dan links gaan en dan rechts met als hoofddoel in het spel blijven.
dat bedoel ik.... maar dat is iets van dit jaar, niet iets "typisch Belgisch"
het is waar dat Belgen minder direct zijn, maar ze kunnen zeker zo bot zijn
[remember Gio en zijn mes, die hij wel even tussen Ryan z'n ribben wilde steken!?!]
ik vind Belgen doorgaans niet achterbaks, maar gezellig, grappig en lief
quote:
Douwe, Elbert, John, Nicole, Esther zijn/waren allemaal op hun manier aanwezig en dat pakt niet altijd positief uit. Wat ook niet helpt is de eliminatie van Esther onder aanvoering van John, die daarvoor keihard is afgestraft door een tactisch stemmende Carl, (die op John stemde zodat niemand kon zien op welke belg hij zou stemmen), waarna de rest met Carl meeging.
hoge bomen vangen veel wind, dat is na 5 jaar wel duidelijk
maar het dwingt in ieder geval meer respect af dan het kwik-kwek-en-kwak-gedrag
quote:
Ik denk dat Talpa (en de belgische zender) beiden eisen dat er minimaal 1 landgenoot in de finale zit. Als er geen landgenoot meer in het spel zit zullen er toch een boel mensen afhaken.
dit soort dingen wíl ik gewoon niet geloven....
pi_31354425
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:34 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat kun je niet zo eisen, het gaat wel om het spel natuurlijk. Er zullen vast en zeker mensen afhaken wanneer Elbert, Douwe en Fleur er nu achter elkaar uitgaan. Maar je kan een spel niet zodanig beinvloeden dat er Nederlanders inblijven, om te zorgen dat Nederland blijft kijken. Daarmee verlies je juist nog meer kijkers.. Mensen kijken om het programma zelf, persoonlijkheden en amusement. Het is niet zo dat wanneer de drie Nederlanders eruit gaan, het hele programma is verpest. Ik ben juist wel benieuwd wat er gaat gebeuren tussen de Belgen. Hoe ze gaan stemmen.

Carl is exit zodra hij geen immuniteit meer heeft, Elbert is ook zo snel exit. Die drie belgische vrouwen/meisjes zie ik ook niet langer blijven (Marleen, Meredith, Emma). Douwe zal de laatste 5 eigenlijk ook niet kunnen halen. Maxime, Marnix en .. zullen denk ik gaan strijden om de winst.
pi_31354452
775.000 kijkers gisteren trouwens.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:48:21 #275
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_31354505
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maxime, Marnix en .. zullen denk ik gaan strijden om de winst.
Maxime, Marnix en Fleur..... denk ik [of lijkt me leuk, laat ik het zo zeggen]
Hoe het er nu voor staat mag Marnix winnen, Fleur lijkt me een leuke tweede
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')