abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:18:43 #51
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31231595
Gaat (nog) niet werken, Er moet altijd een mannetje met een heftruck o.i.d. klaarstaan, lading moet gecontroleerd worden, papieren moeten afgetekend worden (uiteraard door de chef inkoop/expeditie).

(edit: wat ErwinRommel zegt)

En je zit uiteraard met de gemeenteregeltjes dat je tussen kwart voor pispot en 10 over drumstel niet in de binnenstad mag lossen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Saabmobiel op 06-10-2005 15:20:01 (toevoeging) ]
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_31231767
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:06 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat heeft de aanvoer nu te maken met het uitvoerende werk.
Goederen kunnen simpelweg opgeslagen worden om er de volgende dag mee aan de slag te gaan.
Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
pi_31231830
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:00 schreef Rekkie het volgende:
Bakkers worden ook 's nachts/'s ochtends heel vroeg bevooraard.... daar kan het ook.
Appels en peren
pi_31231928
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:24 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dus jij zou niet klagen als je lekker ligt te slapen en naast je hoor je een vrachtwagenmotor, de eventuele PTO en natuurlijk de goederen zelf. Staal op staal hoor je nou eenmaal
De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:27 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Appels en peren
Bevoorrading = bevoorrading is zie niet waarom appels en peren hier van toepassing is
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:31:38 #55
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31231958
het lijkt een dooddoener maar er zit zeer zeker een kern van waarheid in.
Zonder transport en logistiek staat alles stil.

Neemt niet weg dat de overtredende vrachtwagen chauffeur vaud zit als hij gaat inhalen wanneer dat niet mag.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31231986
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:31 schreef ErwinRommel het volgende:
vaud
Is het bewust of kun je er niets aan doen?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:33:47 #57
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232020
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee
[..]

Bevoorrading = bevoorrading is zie niet waarom appels en peren hier van toepassing is
Bevoorrading is idd bevoorrading. Maar dan ben je er nog niet. Er moet personeel aanwezig zijn om de voorraad in ontvangst te nemen.
Bouwterreinen zijn in de nacht gesloten. Supermarkten zijn gesloten, winkels zijn gesloten en de meeste bedrijven zijn gesloten.
Hoe moet de bevoorrader zijn spullen dan kwijt? Hoe wil je dat doen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35:05 #58
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31232059
Bij de deur neerzetten is geen optie
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:35:20 #59
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232067
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:32 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Is het bewust of kun je er niets aan doen?
Hoezo? Irriteerd het je?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31232070
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

De winkels hier liggen niet pal naast een rij woningen, dus nee
Stel dat het wel zo was?
quote:
[..]

Bevoorrading = bevoorrading zie niet in waarom appels en peren hier van toepassing is
Omdat een bakkerij sowieso al nachtwerk is
pi_31232087
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoezo? Irriteerd het je?
Nee het irriteert me niet, gewoon interesse
pi_31232178
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Bevoorrading is idd bevoorrading. Maar dan ben je er nog niet. Er moet personeel aanwezig zijn om de voorraad in ontvangst te nemen.
Bouwterreinen zijn in de nacht gesloten. Supermarkten zijn gesloten, winkels zijn gesloten en de meeste bedrijven zijn gesloten.
Hoe moet de bevoorrader zijn spullen dan kwijt? Hoe wil je dat doen?
Supermarkt is simpel, via een nachtkluis (al dan niet gekoeld) die door de vrachtwagen aan de buitenzijde te openen is en door de medewerkers van de supermakt aan beide zijden.

Ik heb zelf bij een metaal-bedrijf gewerkt waar de bevoorrading gewoon 's nachts werd geregeld door op een vooraf aangegeven plek achter het hek.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:45:02 #63
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232272
En nog iets anders wat erbij komt kijken is dat veel producten maatwerk zijn. bv zwaar transport van goederen. Deze gebeuren overigens al vaak in de nacht maar het is sporadisch.

Ik ga even een voorbeeld aanhalen:
we kankeren allemaal dat er bv geen vers brood meer is bij de supermarkt. Een veelgehoord argument is dan dat het transport maar vaker moet plaatsvinden. Dus dat betekend vrachtwagens op de weg. Zelfs al zet je de superbakker IN de supermarkt neer, dan nog moet er meel worden aangevoerd.
Doet men dit in de nacht dan is er niemand aanwezig om de boel in ontvangst te nemen. Dan kan je het opslaan buiten de deuren van de supermarkt, maar dat lijkt me geen strak plan.
Er moet dus iemand zijn. Daarbij geld dat supermarkten vaak in woonwijken gesitueerd zijn. Dus er gelden regels vwb de bevoorrading.

Als men het transport gedurende de nacht en buiten de spits wilt doen dan nog zijn er sectoren waarbij JIT toepassingen noodzakelijk zijn. Al zal je wel de flow van het gehele vrachtvervoer beter kunnen spreiden. Daar staat dan wel tegenover dat men overgaat op een 24/7 economie. Want anders zet het in de nacht bevoorraden geen zoden aan de dijk en kost het alleen maar meer geld en ergernis.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:51:07 #64
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31232422
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:39 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Supermarkt is simpel, via een nachtkluis (al dan niet gekoeld) die door de vrachtwagen aan de buitenzijde te openen is en door de medewerkers van de supermakt aan beide zijden.

Ik heb zelf bij een metaal-bedrijf gewerkt waar de bevoorrading gewoon 's nachts werd geregeld door op een vooraf aangegeven plek achter het hek.
bevoorraden supermarkt simpel? Lijkt idd simpel, maar de werkelijkheid is anders. Ben zelf voor een blauwe maandag distributie chauff geweest.
Dan spreken we nog niet eens over de kwestie veiligheid.

En het gebeurd vaak genoeg in elke sector dat de geleverde goederen welke NIET gecontroleerd werden manco's vertoonden of niet de juiste maten hadden. Dan is het toch echt rete handig als er een opzichter is die de boel in ontvangst kan nemen of terug kan sturen.
Ipv dan eerst de boel afladen op een plek, en uren daarna komt men tot de ontdekking dat het niet de juiste goederen zijn. Werk ligt dan stil, en dat kost veel geld. Met name in de JIT processen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:51:33 #65
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_31232436
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:17 schreef cupra4 het volgende:
Als dit bord er staat:

[afbeelding]

met daaronder een bordje 06:00 - 10:00

Dus vrachtwagens NIET inhalen van 06:00 tot 10:00

Is het dan echt zo fucking moeilijk om om 06:30 gewoon op de rechterbaan te blijven met die klotecombinaties ? En nee, er was geen uitvoegende vrachtwagen die er tussen moest, de rest ging gewoon te langzaam. Zijn die chauffeurs nou echt analfabeet ?
en nu ? zelfmoord ?


.
Ja... echt!
pi_31232519
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:51 schreef KopieerMachine het volgende:

[..]

en nu ? zelfmoord ?


.
Nee gewone moord als je niet uitkijkt, want daar zorgen de vrachtwagenchaffeurs wel voor op den duur
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:05:35 #67
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31232705
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee gewone moord als je niet uitkijkt, want daar zorgen de vrachtwagenchaffeurs wel voor op den duur
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:09:21 #68
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31232782
Wie weet was ie z'n bril vergeten.
(Un)masking for the greater good.
pi_31232870
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:05 schreef Saabmobiel het volgende:

[..]

Waar gaat dit topic nou over?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:38:24 #70
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31233397
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Waar gaat dit topic nou over?
Och sorry... Inhalende vrachtwagens zijn potentiële moordenaars!
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_31233542
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:38 schreef Saabmobiel het volgende:

[..]

Och sorry... Inhalende vrachtwagens zijn potentiële moordenaars!
Het was niet zo moeilijk, maar eigenlijk zijn alle vrachtwagens potentiele moordenaars.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:52:50 #72
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_31233659
Eigenlijk zijn alle motorvoertuigen potentiële moordmachines.
U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:34:48 #73
54509 Bobby18
Peace for ever
pi_31236055
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Relaxt! Dus als je met je werk bezig bent mag je regels overtreden, mensen irriteren en economische schade veroorzaken? Ideaal!
Paar honderd duizend vrachtwagens tegen vele miljoenen personenwagens, en ja hoor de vrachtwagens zijn de schuld, natuurlijk. Rijd maar lekker "door" met je wagentje, komen er nog meer bij prima, kostenplaatje van het in de file staan word toch op de consument doorberekend, ga maar lekker telewerken stelletje kantoorlullen. Zonder het vervoer van jullie spulletjes word er toch niks verdiend, of ga je ze straks emailen gewoon niks meer verhandelen en je zult geen vrachtwagen meer op de weg zien, alleen zit je dan zelf ook wel zonder werk uiteraard, kortzichtig gelul dit, wij gaan snachts rijden als de goederen ook snachts aangenomen worden, kom je nest maar uit dan. Zonder vervoer staat ALLES stil, mocht het nog steeds niet duidelijk wezen.
Copyright 31 January 1693
Van leven ga je dood, dood dus niet je leven maar leef en laat leven het duurt maar even.
Make Love not War.
pi_31237335
Beetje overdreven om zo af te geven op vrachtwagens. Meestal komt dit doordat er een echt significant langzamer voertuig, 9 van de 10 keer een telescoopkraan, rechts rijdt.

Als dit op een snelweg met 3 banen gebeurt dan ontstaat er net zo goed een zooitje. En hoe komt dat, doordat ze op de middenbaan het liefst net niet tegen de inhalende vrachtauto aanrijden om dan meteen naar links te gaan, dus met een te lage snelheid en liefst zonder te kijken en/of richting aan te geven

Ik wacht dan liever rustig op gepaste afstand van de vrachtwagen tot 'ie zijn inhaalmanouvre heeft afgerond en dan kan ik het gaspedaal weer flink intrappen zonder dat ik uit frustratie een hap uit mijn stuur heb gebeten
pi_31240053
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:29 schreef Circuitbreaker het volgende:
Beetje overdreven om zo af te geven op vrachtwagens. Meestal komt dit doordat er een echt significant langzamer voertuig, 9 van de 10 keer een telescoopkraan, rechts rijdt.
Ja dus? Ik ga toch ook niet over de vluchtstrook rijden omdat er links een vrachtwagen rijd die daar niet mag rijden?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')