Oberon en Tros googlen en voila een te copy-pasten tekstquote:OBERON: nieuw psychologisch spelprogramma in historische setting 14 okt 2005
Vrijdag 14 oktober is de eerste aflevering van het nieuwe spelprogramma OBERON bij de TROS te zien. Zestien deelnemers (acht Nederlanders en acht Vlamingen) maken een tijdreis naar de Middeleeuwen en gaan met elkaar de strijd aan om de titel koning/koningin van OBERON te veroveren.
Zes weken lang ervaren de deelnemers het dagelijkse leven in de Middeleeuwen aan den lijve: het standenverschil, het harde leven van de armen met weinig comfort en hygiëne, het leven op het kasteel van de edelen. OBERON brengt de kijker een mix van psychologische- en spelelementen, met steeds ook een informatieve waarde: elke nieuwe situatie waarin de deelnemers terechtkomen, wordt historisch aangeduid.
Het programma brengt het verhaal van een koninkrijk, dat haar koning verloren is... Na een hevige strijd weet de vorige koning de vijanden van het koninkrijk te verslaan, maar sterft zelf aan zijn verwondingen. Aan zijn Raadsheer Zebardyn, een rol die wordt vervuld door acteur en presentator Huub Stapel, geeft de stervende koning een allerlaatste opdracht mee: een waardige troonopvolger vinden.
Elke aflevering bewonen vier edelen het kasteel. Zij bepalen in de machtsstrijd wie deze aflevering de regent wordt en zal heersen over het koninkrijk. De andere deelnemers maken kennis met het eenvoudige bestaan van de armen, worden lijfeigenen en moeten hard werken.
Wie na de lange en harde selectie uiteindelijk de nieuwe koning of koningin van OBERON wordt, mag de (zuiver) gouden halsketting houden en wint bovendien een goudschat.
OBERON is gemaakt in coproductie met de Belgische zender Eén (VRT) en wordt geproduceerd door de Belgische productiemaatschappij Kanakna Productions.
Dus Static, je bent niet de enige die geinteresseerd is hoor.quote:Toevallig viel mijn oog op een banner op de Telegraafsite over een nieuw programma bij de Tros.
De saga van Oberon:
Koning Darius is dood, gesneuveld door het zwaard. Met zijn laatste adem vroeg hij aan raadsheer Zebardijn om een goed opvolger te zoeken. Zebardijn nodigt zestien kandidaten uit. Na een tocht van verscheidene dagen worden de kandidaten, in de nabijheid van het kasteel, opgewacht door raadsheer Zebardijn. Enkele kandidaten hebben al een glimp van elkaar opgevangen, maar praten is hun verboden. Aan de grote toegangspoort worden zij geblinddoekt. De spanning stijgt...
Volgens mij een beetje E.R.achtig, maar nu eens niet bij de commercielen. Vanaf vanavond 20.30, gepresenteerd door Raadsheer Zebardijn (Huub Stapel).
Weet iemand hier al iets meer over?
Ik heb hier een goed gevoel over![]()
Zou zomaar kunnen:quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 16:44 schreef golfer het volgende:
Ik zie daar dat 1 van de kandidaten Fred Roodbol uit Rotterdam is. Zou het familie van Danny zijn![]()
quote:Heb je broers en zussen? 5 broers en 2 zussen
In Polen , en voor degenen die het nu missen , ze tonen het ook op Eén (de VRT) om 21h15 vanavond.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:49 schreef alwaysthebest het volgende:
Weet iemand waar dat kasteel staat? Of is dat al gezegd ofzo?
quote:ik vond het ook erg tof!
komt zeer mooi authentiek over, en ook het gebeuren rondom de machtsverdelingen zijn erg gaaf
beter dan de huidige Expeditie Robinson
quote:Het dagboek van Zebardyn
Naast het televisieprogramma brengen Eén en Tros rond De saga van Oberon een multimediale belevingssite. We volgen het avontuur van de middeleeuwers in het koninkrijk Oberon en de zoektocht naar de nieuwe koning vanuit het dagboek van raadsheer Zebardyn. Van de aankomst van de kandidaat-opvolgers tot de eindstrijd voor het koningsschap. Wie heeft de capaciteiten om Koning Darius op te volgen? Zijn de kandidaten uit het juiste hout gesneden om met woord en daar het koningsschap te kunnen dragen?
De saga van Oberon, een website uit de middeleeuwen. Vanaf 4 oktober.
Die naam viel mij ook al op.quote:
Stella liet dan ook meteen zien wat zij er van dachtquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:44 schreef LostFormat het volgende:
Je zag al meteen aversie daartegen naar boven komen onder de spelers.
Kostenbesparing natuurlijk, Vlaanderen en Nederland zijn voor de media eigenlijk relatief kleine afzetgebieden, dus is het véél goedkoper als je 1 programma voor beide gebieden samen kunt maken dan voor elk gebied hetzelfde programma nog een keer natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:36 schreef amaranta het volgende:
Wat is dat toch met steeds programma's met Nederlanders én Belgen....???? Niet dat ik het niet leuk vind....
Een opvoedster is iemand in bv een internaat in een school die de leerlingen moet "opvoeden" (begeleiden zeg maar) , of in een tehuis voor wezen , of probleemkinderen , ...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:58 schreef dutchie het volgende:
En wat is een 'opvoedster' eigenlijk? Da's toch gewoon moeder of denk ik nu te simpel? Vind het wel bij die Stella passen, is echt zo'n type die niet in een hokje geplaatst wil worden. Zorgt voor interessante tv.
Ze hadden mijn inziens nog beter een of andere "karakteracteur" genomen, genre Jan Decleir ofzo, maar dat zal wel te duur geweest zijn. Bij Huub kan ik maar niet Johnny Flodder uit mijn hoofd krijgen ...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:37 schreef whisko het volgende:
Ik had het programma beter gevonden als ze niet Huub Stapel hadden genomen als "hoofdrolspeler". Een onbekende acteur was beter geweest: nu zie ik gewoon telkens Huub Stapel die een rol speelt. Vinden jullie ook niet?
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:37 schreef whisko het volgende:
Ik had het programma beter gevonden als ze niet Huub Stapel hadden genomen als "hoofdrolspeler". Een onbekende acteur was beter geweest: nu zie ik gewoon telkens Huub Stapel die een rol speelt. Vinden jullie ook niet?
Een regent is dan ook geen koningquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:38 schreef mikerw het volgende:
als koning kan je die raadsheer gewoon op laten hangen of verbranden. aan het werk dus maar voor de regent
Die was om 21h20 vanavondquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:55 schreef amaranta het volgende:
of wanneer is de belse uitzending? kan ik beter vragen...
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:49 schreef alwaysthebest het volgende:
Weet iemand waar dat kasteel staat? Of is dat al gezegd ofzo?
In België ontdertitelen ze de Nederlandersquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:08 schreef Wup het volgende:
wordt het ook op belgie uitgezonden
en dan zonder ondertitels?
zo ja, waar & wannneer?
De aflevering van gisteren staat ook op uitzending gemist.nlquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:54 schreef amaranta het volgende:
Ik heb het gemist, wordt het nog herhaald?
haha, ik vind het echt jammer overbodige ondertitels maar goed, het mag de pret verder niet drukkenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
In België ontdertitelen ze de Nederlanders![]()
En ze zenden het ook op de vrijdag uit, maar dan om 21h15
Volgens mij is het ook iemand die opgeeft, ze zeggen in de trailer "... en iemand verlaat Oberon"quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:01 schreef Wup het volgende:
[..]
haha, ik vind het echt jammer overbodige ondertitels maar goed, het mag de pret verder niet drukken
ik wist eigenlijk niet dat er ook mensen uit het spel gespeeld konden worden
alleen opgeven dacht ik
ik heb er weer zin in, mooi spelprogramma
volgens mij zeggen ze toch echt dat je met die ketting 'absolute macht' hebt.. maar goed. ik vond dat duel echt helemaal niks. is dit nou een duel, tss voor mietjes ja. 4 vragen en dan al afgelopen. en moesten ze die polly niet een zooi kettingen omdoen, of wat hersenen bij die vent toevoegen??? niet helemaal eerlijk vorige week dus, de goden straffen meteen zie je maar weer. nu nog hopen op 1 van die armen dat kasteel leegrooft en dat 1 van die rijken erachter komt, en dan platbranden dat armenhuis, een beetje actie kan geen kwaad in dit programma. en nog ff en die huub stapel is net zo'n zak hooi als die ouwe zeikerd met die baard in ford boyard... oja, en dan dat gehuil en gejank van al die deelnemers bij ieder programma. misschien gebeurt er in die programma's iets of men wordt er voor betaald, maar wat lijken het allemaal mietjes zeg. janken als er iemand weggaat en geen besluiten kunnen nemen. je moet juist blij zijn dat er nu minder over zijn, heb je meer kans zelf te winnen. tja of het moet je holmaatje natuurlijk zijn die weggaat.quote:
ik vertrouw het ook niet meer, het heksengedoe was compleet ongeloofwaardigquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:49 schreef barman het volgende:
Oberon is nog steeds leuk. Vraag me af of die hekserij-onderwerp een initiatief van Stella is. Of dat het vooropgezette redactieplan haar erin heeft gezet omdat dat er een heks bij moet die afentoe iets doet.
Van mij hoeven die proeven niet zo zwaar te zijn. Als er gewonden vallen die daarom het spel moeten verlaten is dat niet leuk. In veel RLSsen met competitieproeven zijn de uitdagingen soms erg gevaarlijk. Het hoeft niet zo suf als BB te zijn waar de ijdeltuiten geeneens een berg boontjes kunnen sorteren maar van mij hoeven mensen zich niet te verwonden voor mijn amusement. Mijn tv is geen arena uit het oude Rome.
Oberon is prima zondags-tv vlak voor het begin van de werkweek. Net als Floris vroeger.
Klopt, maar het werd omschreven als "doden" in het begin v/d uitzending.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:48 schreef Sandraugiga het volgende:
Nee, om mensen weg te sturen uit het spel. Dat is heel iets anders.
Ik vond het wel een schrokkende aflevering, met maar liefs 2 mensen die vertrokken! En een nieuw iemand. (Zou er volgende week weer 2 nieuwe komen)
Idd, * liegend* Nee Joost, je mag die kauwgom niet van de grond eten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je mag je trouwens toch niet voorstellen dat iemand als die Stella in het dagelijkse leven uitgerekend "opvoedster" is ...
Wat moet er van de kinderen die zij opvoed terecht komen zeg ...![]()
Leuke ideeen zeg!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:42 schreef Molline het volgende:
Het valt me op dat het kasteel geen (gewenst of ongewenst) bezoek krijgt van andere lieden.
Door middel van figuranten kunnen ze het spel denk ik wat aantrekkelijker maken:
- handelaren die voedsel/kleding e.d. willen ruilen
- bedelaars die onderdak/voedsel vragen (het zou leuk zijn dat als de armen dit bieden, ze
hiervoor dan een of andere beloning krijgen). De bedelaar zou hun dan tips kunnen geven bijv.
met het zoeken van voedsel of een plattegrond van het kasteel (!) zodat ze het kasteel binnen
kunnen dringen om voedsel te stelen, ik noem maar iets.
- veel meer en langer durende proeven, zowel op fysiek- als denkvlak zodat iedereen een kans
heeft een keer te winnen.
- het kasteel lijkt me vrij groot, je krijgt maar een paar vertrekken te zien, daar hadden ze wel
wat meer mee kunnen doen. bijv. dat een indringer het kasteel binnengeslopen is, en zich
ergens in het kasteel verstopt heeft, of dat het kasteel verborgen “schatten” heeft waar de
deelnemers hun voordeel mee kunnen doen.
of een paar ratten met de pest loslaten!quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:11 schreef mikerw het volgende:
ja, ze moeten een heksenjacht organiseren. ophangen verbranden of verzuipen die stella. das tenminste beter dan dat zielige 2 uur in dat strafblok staan. of laat de anderen dan tenminste rottend fruit of dode rottende dieren of stenen naar ze gooien als ze daar staan. ze waren in die tijd toch zo barbaars. wat ik nu zie is alleen maar kontenlikkerij en jankpartijen. en mietjes die uit zichzelf het spel verlaten. tsjonge jonge zeg, ze moeten die kandidaten van dit soort programma's een borg laten betalen en een contract laten tekenen dat ze niet komen voor: ik kom kijken of ik alleen kan zijn zonder mijn familie, of ik kan mijn doelstellingen niet bereiken.
en wat een zeikerige duels zeg. mogen ze eindelijk eens matten, en het heftigste wat er gebeurt is dat er 1 op de grond valt. kunnen ze misschien in de volgende aflevering geen huurlingen het armenhuis in de fik laten steken en dat kasteel plunderen??? en dan gelijk die raadsheer eens flink voor zijn broek geven met zn slappe geouwehoer
ER is geweldig! Oberon is ook leuk. Gelukkig kunnen we beide series bekijken.quote:Op maandag 7 november 2005 14:26 schreef dutchie het volgende:
O ja?
Vrijdag feestje gehad, dus net even terug gekeken. Dit spel is zo veel interessanter dan Terra. Ik dacht nog: Ligt dat nu aan de setting of het spel of de karakters? Maar die combinatie klopt gewoon.
Ik kijk er echt naar uit. Volgens mij vind ik het zelfs leuker dan ER. Maar dat komt misschien, omdat je ER nu eigenlijk wel zo'n beetje kent. De verse elementen die aangevoerd worden in Oberon maken gewoon dat je je echt verheugt op de volgende aflevering. Of sta ik alleen hierin?
En toch is het mijn oom (broer van m'n vader dusquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:34 schreef golfer het volgende:
Die Roodbol uit Rotterdam lijkt trouwens niet erg op Danny.
En kennelijk lijk ik best wel op hem qua karakter. Net als ik hier wordt hij op het forum op de site van Oberon ook een Dictator, zeur, zeikerd etc. genoemdquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:21 schreef Danny het volgende:
[..]
En toch is het mijn oom (broer van m'n vader dus)
Neuh, hoorde van m'n moeder dat hij erin zat en zit de uitzending te kijken. Besloot 's te kijken of er een topic over wasquote:Op zaterdag 12 november 2005 15:44 schreef caradoc het volgende:
Zat je weer te googlen op je naam Danny?
Wil je die bende sissy-kandidaten dood ofzo ? de helft geeft nu al op ...quote:Op zondag 13 november 2005 00:18 schreef Dementor het volgende:
Wat mis ik aan Oberon:
Meer dan alleen het armenhuis voor de armen:
- De armen zitten de hele dag bij dat armenhuis te suffen het zou leuker geweest zijn als ze ook beroepen konden uitoefenen zoals molenaar,bakker,smid of kleermaker.
-Meer gevechten, ik wil meer zwaardgevechten zien en niet van dat suffe werk met een roosje afslaan van een helm.
- Een bepaalde geloofsovertuiging binnen Oberon met bijvoorbeeld een valse raadsheer die tussen Zebardijn en de kandidaten instaat (maar eigenlijk met Zebardijn onder een hoedje speelt).
-Ik zie de armen ook geen bomen omkappen of eens gaan jagen op wild in de omgeving en dat vind ik toch wel erg jammer.
Het lijkt echt op ER in dat opzicht een beetje op het strand suffen en af en toe aan een palmboom rammelen voor wat kokosnoten.
Hopelijk gaan ze nog wat dingen verbeteren aan het spel want de basis is ruim voldoende.
Op het moment zijn ze op de "Belg" nog maar halfweg de uitzending ...quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:40 schreef Messenga het volgende:
Heb het laatste deel gemist, wanneer is de herhaling?
1 of 2 ?quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op het moment zijn ze op de "Belg" nog maar halfweg de uitzending ...
Eénquote:
Denk dat het een beetje gemanipuleerd is geweest. De vlam was de hele tijd stil, en zo maar ineens ging die heen en weer. Ik denk dat er iets van een CO2/O2 buisje in was verwerkt. Met CO2 ging de vlam langzaam uit, lont gloeit nog, O2 erbij en vlam brand weer.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
geweldige proef ook op het einde met die kaars die weer aanging ... (hoe zouden ze daarvoor die lont hebben moeten fabriceren)
Candidaquote:
Ja, dat vergat ik ook nog te noemen. Baggerquote:Op vrijdag 18 november 2005 23:21 schreef mikerw het volgende:
en wat zeiden ze nou? had die raadsheer gezegd dat ze het kasteel moesten aanvallen???? misschien heb ik het even niet goed gehoord, maar dat lijkt me anders toch een zeer raar advies van zo'n raadsheer. lekker achter de rug van de koning ouwehoeren en plannetjes maken. nou alhoewel, dat zal vast ook echt gebeurd zijn. in ieder geval behoorlijk nep weer.
waarom nou dat water niet laten vallen als die kar eronder rijdt? en waarom nou die armen niet bekogelen met stront of in ieder geval al dat hout 100% insmeren ermee. en mochten die rijken alleen vanaf boven water gooien???
Goeie tip! Nu wordt het veel leuker kijken. Wat een ontberingen hebben ze voor ons amusement doorstaan! Vooral het ontbreken van toiletartikelen, wcpapier, maandverband, onderbroeken... Je ziet op tv niet terug dat ze hun pisdruppel met hun jurk afvegen, een uur in de wind stinken en steeds scheten laten door het vieze eten.quote:
Ik had het over 9/12 dan komt het niet...quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:58 schreef koetjeboe het volgende:
Het zal wel gewoon om 23:10 komen. Ok, geen primetime maar een betere tijd dan 20:30 imo
Sauna, schoonheidssalon, zoiets dus. Doet er toch niet toe nofi.quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:47 schreef caradoc het volgende:
salonhoudster? wtf? Ze is een ouderdomsdeken .... eigenares van een sauna...
maar dus wel op den Belg volgens de tvgids.quote:Op vrijdag 2 december 2005 16:20 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik had het over 9/12 dan komt het niet...
Ja, zijn elke week dezelfde afleveringenquote:Op vrijdag 9 december 2005 20:32 schreef caradoc het volgende:
Loopt de serie gelijk in belgie? Denk het wel, maar ik weet het niet zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het geweldig vinden als Dolf nog terug op het kasteel geraakt. Ze hebben die gast zo sterk afgekraakt toen hij in het begin als eerste regent bij de armen terecht kwamquote:Op vrijdag 16 december 2005 23:59 schreef Wup het volgende:
ah wat sneu, Erik was mijn held
nu moet Stella maar winnen
Who gives a shit?quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:40 schreef weathergirl het volgende:
En wie gaat er winnen? Ik denk Andreas of Imelda.
Ach ze zeggen het vrijwel meteen bij deze aflevering hoorquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:21 schreef caradoc het volgende:
Dank je voor de spoiler, ik moet het nog zien om 10 over 11.
Fort Boyard ? Dat maken ze op de Franse tv nog steeds trouwens ... (nog zowat elk jaar is er een reeks nieuwe afleveringen daarvan daar)quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:16 schreef komrad het volgende:
ik vind het iig wel erg leuk gevonden net zoals (vroegah) dat programma met dat kasteel in frankrijk
Het is in elk geval een format dat bijna 20 jaar na de eerste reeksen in Frankrijk nog altijd kijkers kan boeien, dat zie ik idd dingen als Idols nog niet zo meteen doen ...quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:21 schreef komrad het volgende:
idd die bedoel ik, helemaal anders maar wel leuk
toch veel beter dan bv idols
Vanavond is dat weer eens dubbel en dwars aangetoond.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:15 schreef dutchie het volgende:
Ik heb werkelijk niets met degenen die nu over zijn. Vind het geen van allen waardige 'koningen/innen'. De echte geschikte kandidaten zijn eruit. Maar ja, hoe geschikt ben je dan nog als je eruit bent.
Mja, eigenlijk pas nadat me oom eruit gingquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:13 schreef dutchie het volgende:
Ik heb weer niet gekeken, ben dus idd ook afgehaakt.
Deze serie had zoveel potentie, maar is vreselijk gesneuveld in mijn ogen.
precies, ik vind oberon trouwens ook potentie hebben, hoewel ze nog wel wat aan de formule mogen schaven, het kan immers altijd beterquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is in elk geval een format dat bijna 20 jaar na de eerste reeksen in Frankrijk nog altijd kijkers kan boeien, dat zie ik idd dingen als Idols nog niet zo meteen doen ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
Op ned 2 is het vanavond om 22h55 nog ...quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:33 schreef caradoc het volgende:
Kan iemand mij zeggen of Oberon wordt herhaalt? Op een belgische of Nederlandse zender, dat maakt niet uit. Natuurlijk komt het ook op internet, maar dat wil ik liever niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en toch was het van begin tot eind een leuk programma
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
eens dom wijf, voor de tv heb ik er voor Bitch uitgemaaktquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:08 schreef trepper het volgende:
Bah bah dit is wel heel erg onsportief![]()
wie? wie? wie?quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, eigenlijk pas nadat me oom eruit ging
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
denk het niet, het scoorde niet erg goedquote:Op zaterdag 1 april 2006 16:07 schreef caradoc het volgende:
Schop Schop, is er al nieuws over het opnemen van een tweede seizoen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |