abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31200340
quote:
AMERSFOORT - Als het aan het Amersfoortse raadslid Özcan ligt, krijgt Amersfoort straten met Turkse en Marokkaanse namen. Hij geeft een voorstel van die strekking ’ter overdenking’ mee aan burgemeester en wethouders. Özcan suggereert de naam van Mustafa Kemal Ataturk, stichter van de huidige Turkse staat.

Ook zouden plaatsnamen als Ankara en Istanbul gebruikt kunnen worden om het uitdijende Amersfoortse stratenplan herkenbaar aan te duiden. De Ataturkstraat, Osmandreef en Ankaraplaats zouden bij voorkeur in de nieuwe wijk Vathorst moeten komen.
Maar ook herontwikkelingsgebieden in Liendert en Kruiskamp kunnen hernoemd worden tot Casablancapad of Atlassteeg, meent Özcan. ,,Het zou een mooi gebaar zijn naar de Turkse en Marokkaanse inwoners van deze stad. Het komt de integratie ten goede.’’
Het Turkse raadslid vindt dat straatnamen bij uitstek geschikt zijn om de gezamenlijke historie en cultuur van Nederland en Turkije of Marokko weer te geven.
Ik geloof er niets van dat dit de integratie ten goede zal komen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31200515
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:04 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van dat dit de integratie ten goede zal komen.
Want?
pi_31200525
Gaat mijns inziens wel een beetje te ver...
Uhm...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:18:01 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31200642
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:12 schreef IO het volgende:

[..]

Want?
Waarom wel?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31200660
wij wonen toch in Nederland?? dat betekend toch dat wij Nederlandse straatnamen hebben? ofniet.. ik zou niet in de ataturkstraat willen wonen hoor ;D
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:22:33 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_31200738
Ataturkstraat zou wel kunnen, we hebben wel meer straatnamen met bekende overleden figuren. Straatnamen van steden vind ik dan weer een beetje vreemd, volgens mij zijn die er historisch alleen als die straat naar die bepaalde stad toe liep.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31200752
En waarom is het nieuwswaardig dat er straten naar buitenlandse staatslieden en waterwegen genoemd worden? Omdat het over Turkse namen gaat? Hier in de buurt zijn er ook gewoon een Churchillplein en een Donauweg.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31200810
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:12 schreef IO het volgende:

[..]

Want?
Ook de Turken en Marokkanen wonen in Nederland. Het hele integratieverhaal is overigens toch mislukt, dus waarom nog kansloze inspanningen verrichten om niet aangepaste nieuwkomers nog meer tegemoet te komen?

Die straatnamen mogen er wat mij betreft best komen, maar de achterliggende gedachte vind ik nergens op slaan. Gebruik van buitenlandse namen is verder niets nieuws.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31200863
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En waarom is het nieuwswaardig dat er straten naar buitenlandse staatslieden en waterwegen genoemd worden? Omdat het over Turkse namen gaat? Hier in de buurt zijn er ook gewoon een Churchillplein en een Donauweg.
daar zit wel wat in.. maarja maakt allemaal toch niet zoveel uit
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:26:42 #10
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31200867
quote:

En Amsterdam is er een hele wijk vernoemd naar Belgie bijvoorbeeld. Ook fout?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:29:42 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_31200954
quote:
Volgens mij wil hij ze specifiek in dezelfde wijk zetten, wat een zweem van segregatie geeft. Als de Donauweg naast de Rijnlaan en de Elbestraat ligt, denk ik dat niemand problemen maakt over een Bosporusdreef. Ik kan het niet zo uit het bericht halen, en natuurlijk een Turkse 'wijk' is voor de rest ook geen probleem, maar ik vraag me af of dat niet mensen juist afschrikt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:31:32 #12
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_31201018
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij wil hij ze specifiek in dezelfde wijk zetten, wat een zweem van segregatie geeft. Als de Donauweg naast de Rijnlaan en de Elbestraat ligt, denk ik dat niemand problemen maakt over een Bosporusdreef. Ik kan het niet zo uit het bericht halen, en natuurlijk een Turkse 'wijk' is voor de rest ook geen probleem, maar ik vraag me af of dat niet mensen juist afschrikt.
Dat ligt dan voornamelijk aan die mensen zelf.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:35:31 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_31201128
Ach natuurlijk. Ik zeg ook er is niks mis mee, ik vraag me alleen af in hoeverre zo'n wijk de integratie ten goede komt.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:40:09 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31201232
Als ze straten naar belangrijke historische personen gaan noemen oke! En naar steden kan ik inkomen dat is gebruikelijk. Maar komt er dan een hele wijk met turkse straatnamen? Dat zou er juist toe leiden dat alle turken in die buurt willen wonen toch?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:55:57 #15
54932 J.J.McKay
............................
pi_31201633
Ik pleit voor een Al-Qa'ida wijk. Alle straten van die wijk moeten grenzen aan de Osama Bin Laden straa...andere namen kunnen zijn: Abu Musab al-Zarqawilaan en Abu Azzamweg.... Uteraard moet er ook een 11 September-plein komen

Wat een gezeur over een straat zeg...als t beessie maar een naampje heeft....
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_31201768
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:55 schreef J.J.McKay het volgende:
Ik pleit voor een Al-Qa'ida wijk. Alle straten van die wijk moeten grenzen aan de Osama Bin Laden straa...andere namen kunnen zijn: Abu Musab al-Zarqawilaan en Abu Azzamweg.... Uteraard moet er ook een 11 September-plein komen

Het Yasser Arafat-zwembad is redelijk populair heb ik onlangs gehoord, al ontploft er per ongeluk wel eens een kleedhokje nu en dan.
  Moderator woensdag 5 oktober 2005 @ 13:08:08 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31202002
ik zie het probleem ook niet, dit is echt niet uniek ofzo

je hebt onwijs veel wijken met dergelijke straatnamen, ik kan er nu ff geen bedenken maar ze zijn er wel als ze dat in Amersfoort ook willen doen vind ik het best ... ik neem aan dat dit ook het geval is want in een wijk met allemaal kleuren als straatnamen zal de Ataturkstraat een beetje een vreemde eend in de bijt zijn

edit: 0wja in Zoetermeer heb je een wijk met allemaal landen ... iig iets met Griekenlandlaan, daar zou een Turkijestraat niet misstaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:09:44 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31202050
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:22 schreef speknek het volgende:
Ataturkstraat zou wel kunnen, we hebben wel meer straatnamen met bekende overleden figuren. Straatnamen van steden vind ik dan weer een beetje vreemd, volgens mij zijn die er historisch alleen als die straat naar die bepaalde stad toe liep.
Stedenwijk in Almere...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:57:13 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31203473
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:55 schreef J.J.McKay het volgende:

En die Al-Qa'ida wijk moet zeker in Amsterdam komen, om de hoek bij het WTC???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31203525
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:08 schreef sp3c het volgende:
ik zie het probleem ook niet, dit is echt niet uniek ofzo

je hebt onwijs veel wijken met dergelijke straatnamen, ik kan er nu ff geen bedenken maar ze zijn er wel als ze dat in Amersfoort ook willen doen vind ik het best ... ik neem aan dat dit ook het geval is want in een wijk met allemaal kleuren als straatnamen zal de Ataturkstraat een beetje een vreemde eend in de bijt zijn

edit: 0wja in Zoetermeer heb je een wijk met allemaal landen ... iig iets met Griekenlandlaan, daar zou een Turkijestraat niet misstaan
In Gent heb je zelfs een straat die "Klein Turkije" heet.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:13:12 #21
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31203925
In Amsterdam is er al een Ataturkstraat, ik denk niet dat er veel Turken wonen trouwens
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:15:33 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_31203978
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:09 schreef Dagonet het volgende:
Stedenwijk in Almere...
Almere, daar hadden ze het net zo goed Straat 1, Straat 2, Straat 3 kunnen noemen .

Maar okee, dan heb ik niets gezegd .
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:20:31 #23
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31204106
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SpugendeLama op 05-10-2005 14:22:04 ]
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_31204353
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:25 schreef Idiosincrasico het volgende:

Ook de Turken en Marokkanen wonen in Nederland. Het hele integratieverhaal is overigens toch mislukt, dus waarom nog kansloze inspanningen verrichten om niet aangepaste nieuwkomers nog meer tegemoet te komen?
Dat jij het hele integratieverhaal mislukt vindt is nogal persoonlijk, vind ik.
En dat de Turken en Marokkanen in Nederland wonen is geloof ik juist de reden om een paar turkse/marokkaanse namen te gebruiken.
quote:
Die straatnamen mogen er wat mij betreft best komen, maar de achterliggende gedachte vind ik nergens op slaan. Gebruik van buitenlandse namen is verder niets nieuws.
Ik vind het een puik voorstel. Het kost niets, die straten moeten toch een naam hebben en ik denk dat marokkanen en turken het zeer op prijs zullen stellen dat er in nederland ook aandacht bestaat voor de mooie/goede aspecten van hun cultuur. Ik bedoel, Ataturk is toch degene die Turkije de moderne wereld ingeloodst heeft.

Overigens zou ik niet een hele wijk turkse of marokkaanse namen geven, dat geeft inderdaad een ghetto idee.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:31:55 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31204401
Tuurlijk, want het zijn nederlandse helden toch?
sarcasme ja, het moet hodverdomme niet gekker worden.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')