Ja inderdaad, kom eens met originele namen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:37 schreef McCarthy het volgende:
zijn ze daar in amersfoort nou helemaal getikt geworden
Ja, doe dan iets origineels en Nederlands, zoals W. Dreeslaan, Koningin Wilhelminaplein, Troelstrastraat of Thorbeckehof. Die vind je tenminste niet overal!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja inderdaad, kom eens met originele namen.
Ataturkstraat, in hoeveel steden heb je die al wel niet. Utrecht, Rotterdam en vast wel meer
Kerkstraat.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, doe dan iets origineels en Nederlands, zoals W. Dreeslaan, Koningin Wilhelminaplein, Troelstrastraat of Thorbeckehof. Die vind je tenminste niet overal!![]()
Dorpsstraatquote:
Sluit ik mij bij aan. Zoiezo typisch dat surinamers ook nooit om straatnamen hebben gevraagd, zie ook nog steeds niet in hoe dat de integratie ten goede zou komen. Als het zo geforceerd moet gebeuren werkt het toch niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb geprobeerd mij namen te herinneren van buitenlandse staatslieden waarnaar in Nederland straten of lanen zijn vernoemd en kwam op eigen kracht niet verder dan Churchill, Roosevelt en Kennedy. Tenminste twee daarvan hebben een band met Nederland. Toen ik echter steekproefsgewijs te werk ging, ontdekte ik een Brandtlaan, een Lincolnlaan, een Washingtonlaan...allemaal grote staatslieden en van Washington zou je met enige verbeelding nog kunnen stellen dat hij een ''band'' heeft met Nederland; maar Lincoln en Brandt?
Het idee om het repertoire uit te breiden is op zich niet verkeerd, maar een argument als ''integratie'' is gebakken lucht. Daarbij, als er in Nederland Armeense gedenktekens moeten worden aangepast, komt er ook geen Ataturklaan wat mij betreft.
Of de Öcalan-straat.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ze mogen van mijn part de Ataturk straten die er al zijn wel omdopen in de Orhan Pamukstraat om maar eens een suggestie te doen, en de Coentunnel mag wel hernoemd worden tot de Tasmantunnel o.i.d.
Laten we dan eerst bij de fundamentalisten beginnen, dan kunnen we meteen jou opruimen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:45 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind een straatnaam geen probleem. Er zijn ook straten genoemd naar andere landen of naar Indische Eilanden en zo dus dat kan. Als compensatie moeten de moskeeën sluiten en de religie verdwijnen.
VOOR WAT HOORT WAT
Raadhuisplein/straatquote:
én de Grieken, Assyriërs, Zazaki, Koerden en Druzen. Kortom alles wat niet "Turks" (ook maar een uitgevonden term) was.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:08 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Raadhuisplein/straat
De Ataturkstraat ? Had hij niet iets te maken met wat Armenen![]()
Wij zijn het eens.quote:Bosporusplein kan ik me wel in vinden
nee Racistenpad waar jij woontquote:Op woensdag 5 oktober 2005 17:50 schreef R@b het volgende:
[..]
Tja, Nederlands Indië is onderdeel van onze geschiedenis.
Turkije en Marokko zijn dat niet. Alleen gastarbeiders die in plaats van terug te keren hier zijn gebleven - en hun familie tot op de dag van vandaag laten overkomen - zijn dat; met alle bijbehorende gigantische integratieprobelemen. Geen reden om maar eens als eerbetoon hele wijken naar te vernoemen.
Als je een wereldwijk maakt, met de Amerikalaan, dan past daar wel een Marokkostraat in, maar een hele wijk naar dat Noord-Afrikaanse land te vernoemen is complete zotterij.
What's next? Een wijk vernoemd naar de islam, met het Jihadpad, de moskeeweg en de Ramadanlaan ?
Omdat wij racisten zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:43 schreef Meki het volgende:
waarom zeuren jullie niet om Surinameplein ??
Als je een beetje terugleest, dan zie je dat de meeste mensen geen moeite hebben met termen als Surinameplein of Ankarastraat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:43 schreef Meki het volgende:
waarom zeuren jullie niet om Surinameplein ??
lijkt me een goed ideequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als je een beetje terugleest, dan zie je dat de meeste mensen geen moeite hebben met termen als Surinameplein of Ankarastraat.
In de meeste steden vind je ook een Indische buurt. Heeft te maken met een gemeenschappelijk verleden, net zoals dat het geval is met de allochtonen.
Dus een Bosporuslaan of een Marrakechplein zou zeker een optie zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |