quote:
Dat de technische vooruitgang hard gaat wil niet zeggen dat total immersion er zo is.
Men riep in de jaren 70 ook dat we in 2000 allemaal in flying-cars zouden stappen.... maar voorlopig gaan we nog met dezelfde trams.
(En zitten we nog steeds te kijken naar televisies met technologie uit de jaren 50
![]()
)
Het feit dat iets technologisch *kan* zegt niks over wanneer het daadwerkelijk mainstream wordt.HDTV is zelfs jaren nadat het voor iedereen toegankelijk is nog steeds niet mainstream - ik ken tenminste niet veel mensen die het hebben
![]()
En ik kan me uit mijn jeugd herinneren dat Chriet Titulaer vertelde over geheugen-metaal, en dat in de toekomst bv. al ons bestek daarvan gemaakt zou worden - zodat als je je vork kromboog ie automatisch in de afwas weer recht zou trekken.
Nou, mijn vorken zijn nog steeds krom hoor
![]()
En zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden van dingen die in theorie kunnen en fijn zouden zijn, maar die nooit mainstream geworden zijn...
Laten we dus (imho optimistisch) stellen dat ze idd in 10 of 15 jaar 'total immersion' hebben - de enige lui die er dan mee spelen zijn chirurgen, wetenschappers en nasa-kereltjes.
Voordat jij, je buurman en iedereen zich (betaalbaar) kan laten rukken door een 6 miljard-polygonen-babe zijn we dan heus nog wel een stukje verder.
Ik denk dat wij dat misschien net wel of net niet meer gaan meemaken.