Is totaal iets anders natuurlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:11 schreef speknek het volgende:
Ja total immersion porn zou best cool zijn. Maar dat zijn realdolls ook, en niemand neemt ze omdat het behoorlijk sneu is.
En wat is daar nieuw aan ?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:38 schreef Bensel het volgende:
Ik denk dat het op het moment de volgende stap al bezig is: real life physics in games. Er komt binnen kort een PPU uit (een physics Processing Unit, een CPU voor physics zeg maar) Hiermee word hardware matig de physiscs versneld, waardoor je eenzelfde effect krijgt als toen met de Voodoo kaartjes (toen werd dus alles al snel 3d) In de verdere toekomst kan ik niet echt kijken
Dat zou echt super cool zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:59 schreef Jegorex het volgende:
De volgende grote stap word natuurlijk een echt holodek zoals in Star Trek voorkomt![]()
uiteraard.. maar zonder de voodoo kaarten (of gforces, die waren ook revolutionair) hadden we niet de hedendaagse graphics gehad.. of de cpu's moesten meer dan 2 keer zo sterk zijn (op gpu's zitten inmiddels meer transistoren dan op cpu's) Het zorgt ook voor een betere ontwikkel omgeving.. want nu kunnen shaders gebruikt worden die voorgebakken zijn.. wat het prgrammeren van een spel hel wat gemakkelijker maakt.. Zo zal dat ook gaan met Physics.. Nu moet alles nog in de engine zelf aanwezig zijn (havoc engine), met de Physics processor krijg je dat je gewoon modules kunt aanroepen, die het dan voor je afhandelen.. voordeel is dat die modules gespecialiseerd zijn in dat soort werk, en dus veel sneller..quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:45 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En wat is daar nieuw aan ?
Praktisch elk spel gebruikt tegenwoordig al een physics-engine, dus het enige wat die PhysX-kaart doet is precies hetzelfde waar jullie met graphics juist over klagen - de bestaande physics iets oppoetsen.
Verder waren de meeste spellen al lang en breed 3D voor de Voodoo-kaart uberhaupt op de markt kwam; zo moeilijk was het niet om een software-rasterizer te maken.
(Zie de eerste Tombraiders / Quake's, er waren al plenty autorace-spellen in 3d etc.)
Niet alleen 3D beeld, maar ook geur en gevoel natuurlijkquote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:07 schreef Oksel het volgende:
Een holodeck? Dus een 3D beeld in je huiskamer? Dus 3D projectie.. zou wel gaaf zijn imho.
Geen controllers meer, maar hersengolf-ontvangers die je gedachten omzetten in frags, jumps, dialogen, etc.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:01 schreef Oksel het volgende:
Maarja, wat is nou de volgende stap?
Eens iets echt nieuws zou gaaf zijn...wat is jullie mening daarover?
Iets als STEAM bedoel je? Of de phantom gaming service?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:14 schreef Smots het volgende:
Iets echt nieuws? Ik zou het redelijk revolutionair vinden als de nieuwe consoles ervoor zouden zorgen dat er nieuwe alternatieven komen voor de huidige distributiekanalen.
Dit zou er o.a. voor kunnen zorgen dat de gemiddelde prijs van games omlaag kan.
Zoiets als STEAM, maar dan industrie-breed.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Iets als STEAM bedoel je? Of de phantom gaming service?
als games straks echt een heel blu-ray schijfje gaan vullen dan wil ik dat eigenlijk niet gaan downloaden ook al heb ik een 20Mbit lijnquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:26 schreef Smots het volgende:
[..]
Zoiets als STEAM, maar dan industrie-breed.
Hideo-san schiet je afquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Dan moeten die Japanse developers maar niet zo hameren op FMV's
Een optie zou kunnen zijn het downloaden van een unlock-key waarmee je features op je gekochte blu-ray disc ontsluit die je normaal gezien niet zou kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:27 schreef Tain het volgende:
[..]
als games straks echt een heel blu-ray schijfje gaan vullen dan wil ik dat eigenlijk niet gaan downloaden ook al heb ik een 20Mbit lijn
Hideo Kojima kan me aan m'n reet roestenquote:
Mja, zonder snellere processoren hadden we ook niet de hedendaagse graphics gehad,maar het ging hier toch juist om de ECHT nieuwe stap ?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:37 schreef Bensel het volgende:
[..]
uiteraard.. maar zonder de voodoo kaarten (of gforces, die waren ook revolutionair) hadden we niet de hedendaagse graphics gehad..
Goh, goed dat je me dat even vertelt, ik zal dat maandag op mn werk direct bespreken!quote:Het zorgt ook voor een betere ontwikkel omgeving.. want nu kunnen shaders gebruikt worden die voorgebakken zijn.. wat het prgrammeren van een spel hel wat gemakkelijker maakt..
Nope, ook met je physics-processor heb je nog steeds een physics-engine nodig.quote:Zo zal dat ook gaan met Physics.. Nu moet alles nog in de engine zelf aanwezig zijn (havoc engine), met de Physics processor krijg je dat je gewoon modules kunt aanroepen, die het dan voor je afhandelen.. voordeel is dat die modules gespecialiseerd zijn in dat soort werk, en dus veel sneller..
Ik kan me geen voorstelling maken van hoe een AI coprocessor er technisch uit zou moeten zien.quote:Ik durf eigenlijk nu ook wel al een AI coprocessor te voorspellen..
wist je trouwens dat graphische propcessors op het moment meer rauwe kracht hebben dan normale processors? Een eigens scanline engine schrijven zonder voorgeschreven API's is toch redelijk wat meer werk. (ten eerste moet je maar op de talloze functies komen, en dan nog zul je waarschijnlijk niet zulke goede algoritmen krijgen als bij de voorgeprogrammeerde engines (omndat die al veel meer uitgekristalliseerd zijn). ik denk dat je het hele moeilijk zult hebben om bijv een hedendaagse spel te schrijven zonder gebruik te maken van libraries zoals DirectX of OpenGL.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mja, zonder snellere processoren hadden we ook niet de hedendaagse graphics gehad,maar het ging hier toch juist om de ECHT nieuwe stap ?
[..]
Goh, goed dat je me dat even vertelt, ik zal dat maandag op mn werk direct bespreken!
Eerlijk gezegd was het een stuk eenvoudiger *voor* die shader-meuk - het enige wat ze met die shaders proberen te benaderen is *juist* de simpliciteit van je eigen scanliners schrijven - precies zoals het ging voor de introductie van de 3d-kaarten
[..]
Nope, ook met je physics-processor heb je nog steeds een physics-engine nodig.
Net zoals je door een video-kaart niet ineens geen 3d-engine meer nodig hebt.
[..]
Ik kan me geen voorstelling maken van hoe een AI coprocessor er technisch uit zou moeten zien.
Soit, misschien een hardwarematige implementatie van A-starmaar dat lijkt me ook vrij nutteloos.
Sorry, maar je eigen scanliners schrijven voor software-rendering is een stuk makkelijker dan het werken met vertex/pixelshaders in mijn ervaring.quote:Op zondag 9 oktober 2005 22:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
wist je trouwens dat graphische propcessors op het moment meer rauwe kracht hebben dan normale processors? Een eigens scanline engine schrijven zonder voorgeschreven API's is toch redelijk wat meer werk.
Zo moeilijk is het niet hoor, om allerlei fancy-schmancy troep in je software-rendering te stoppen.quote:(ten eerste moet je maar op de talloze functies komen, en dan nog zul je waarschijnlijk niet zulke goede algoritmen krijgen als bij de voorgeprogrammeerde engines (omndat die al veel meer uitgekristalliseerd zijn).
Zou kunnen, al denk ik niet dat er nu veel spellen zijn die gebruik maken van neurale netwerken voor hun in-game AI.... maar misschien dat dat verandert zodra 't op een hw-kaart zit..?quote:om even terug te komen op de AI coprosessor: wat zou je denken van een mini-neuraal netwerk?
Dat wou ik net gaan zeggen... ik las de review in een magazine en denk dat ik dat spel ga kopen.. eindelijk weer eens iets origineelsquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:44 schreef Retuobak het volgende:
Volgende grote stap is wmb het concept van interactieve films waar Quantic Dream aan begonnen is met het al zeer succesvolle Fahrenheit. Ik verwacht dat een dergelijk concept voor mainstream acceptatie kan zorgen van gaming, ware mainstream acceptatie. Het is gewoon veel toegankelijker dan een game waarin je supersnel moet reageren of extreem behendig moet zijn. En daarnaast heb je niet te maken met een laag tempo in de game omdat je dat ene ding niet kunt vinden of die ene puzzel maar niet op kunt lossen.
Dat noemen we 'real life' - da's wat er buiten gebeurt nu zeg maar.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:34 schreef BennyNL het volgende:
de volgende grote stap zou het overbodig maken van gamepads, keyboards, muizen enzo..
dat jij het persoon in de game wordt (vraag me niet hoe, maar dat lijkt me wel)
'T is al ondekt dat de menselijke hersenen chips aan kunnen sturen. "Neural implants" Zijn al een realiteit en er word nu druk aan ontwikkeld. Het oorspronkelijke doel is het helpen van gehandicapte mensen. Je zou dus bijvoorbeeld op afstand een lamp aan en uit kunnen zetten met je hersenen. Deze techniek kan in de toekomst ook in games gebruikt wordenquote:Op maandag 10 oktober 2005 14:10 schreef Kiff het volgende:
Een logische ontwikkeling lijkt mij éérst controllers aangesloten en bestuurd door andere lichaamsdelen dan de handen.
Het lijkt me geen enkel probleem om aparte sensorcontrollers om je schoen of grote teen te schuiven waarmee je (desnoods stilzittend op de bank) het lopen in een spel bedient. Dit verder ontwikkelen a la Virtual Reality pak, met beweegsensoren op je knie, elleboog etcetera Op die manier kan je met minimale beweging met je hele lichaam Mortal Kombat spelen of een race-auto besturen.
In eerste instantie zal alles 2D op een scherm blijven (zoals nu het geval is), zodra holografische projecties goedkoop zijn om te maken zal er dan een verschuiving naar holodeck-achtige thuis-situatie ontwikkeld kunnen worden.
quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat noemen we 'real life' - da's wat er buiten gebeurt nu zeg maar.
En meestal is 't helemaal niet zo spannend - daarom spelen mensen spelletjes
Zodra simulaties de realiteit écht gaan benaderen (zal nog wel enkele decennia duren), worden simulaties van realiteit ongetwijfeld HEEL populair.quote:Op maandag 10 oktober 2005 14:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat noemen we 'real life' - da's wat er buiten gebeurt nu zeg maar.
En meestal is 't helemaal niet zo spannend - daarom spelen mensen spelletjes
Echt realisme is alleen leuk voor extreme hobby'isten. De meeste andere spelers willen vooral ergens heel goed in lijken te zijn (sportspellen zijn natuurlijk een erg mooi voorbeeld), terwijl ze er niet al te veel moeite voor willen doen. Oftewel: de werkelijkheid wordt gesimplificeerd, en dat zal waarschijnlijk bij de volgende generatie consoles ook nog wel gebeuren.quote:Op maandag 10 oktober 2005 17:56 schreef Kiff het volgende:
[..]
Zodra simulaties de realiteit écht gaan benaderen (zal nog wel enkele decennia duren), worden simulaties van realiteit ongetwijfeld HEEL populair.
Realistisch bedoelde spellen zijn momenteel simpelweg niet écht realistisch. Vandaar dat mensen liever een over-the-top niet realistisch spel spelen dan een realistisch bedoeld spel.
10 jaar maximaal. Technische vooruitgang verloopt exponentieel.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:09 schreef Oksel het volgende:
Total immersion zou toch wel groot worden door de pornscene.. net zoals internet.
Je kunt ook stationair rondrennen, of desnoods op een lopende band (als in het fitness centrum).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:37 schreef YourMaster het volgende:
een huis nogal klein is om in rond te rennen met een VR-bril op.
Ja, want op een lopende band kan je dezelfde bewegingen maken als in UT2015. Stationair voelt ook anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:33 schreef Kiff het volgende:
[..]
Je kunt ook stationair rondrennen, of desnoods op een lopende band (als in het fitness centrum).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |