abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31198820
Natuurlijk is de 360 nu hot nieuws. Geile graphics, stoere games, vette gameplay.. veel details, slimme karakters.. alles lijkt perfect te zijn in de games. En natuurlijk lekker online tegen elkaar knallen..

PS3 zal met ongeveer hetzelfde idee zijn.

Nintendo beweerd dat ze met iets revolutionairs komen. Waar we natuurlijk critisch naar kijken. Want ook op deze nieuwe console zal de nadruk liggen op games die al eerder bedacht zijn.. een nieuwe Zelda, wat Mario's, etc.. weinig echt nieuws dus. De nieuwe controller is leuk, maar niet zo ultiem dat we kunnen spreken van een compleet nieuwe game-ervaring. Imho.

Maarja, wat is nou de volgende stap? Over 3/4 jaar zullen de consoles weer vervangen worden, en komen Sony, Microsoft en Nintendo (als ze alle 3 de game-oorlog overleven..) met een nieuwe console.

Maarja.. dan kun je wel met een PS4, Xbox720 en een Nintendo Re-Revolution komen.. maar daar is niets nieuws aan. En dat vind ik eigenlijk ook al met de generatie consoles die er nu aan zit te komen. Wat is er nou daadwerkelijk nieuw? NIETS! Gameplay, waar het om draait, blijft hetzelfde. Graphics wennen. En nogmaals, de nieuwe Revo controller gaat leuk worden, maar niet ultiem. Opzich natuurlijk wél de meest revolutionaire stap op dit moment als je het vergelijkt met de PS3 en 360..

Ik hoop dat de volgende generatie consoles eens iets ECHT nieuws gaat brengen. Bijvoorbeeld iets in de trant van de film eXistenZ. Je plugt daadwerkelijk je lichaam in op een andere virtuele wereld. Of een band met censoren die je om je hoofd doet, en dat je daarmee de games speelt..

Een beetje het idee wat de NES deed. Van geen console naar een console. Of van 2D naar 3D. Dat waren stappen.. graphics oppoetsen kan iedereen..

Eens iets echt nieuws zou gaaf zijn... wat is jullie mening daarover?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:05:14 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_31198903
Probleem van Virtual Reality of helemaal total immersion zoals bij eXistenZ, is dat vooralsnog niemand daar aan wil. Ookal zijn de mogelijkheden er, het gross van de mensen heeft veel liever dat ze even weg kunnen kijken van de tv. Zo nu en dan even een korte bevestiging dat ze een spel aan het spelen zijn, door met de ogen kort weg te kijken. Ik meen dat er onderzoek naar is gedaan, dat mensen VR vaak als minder prettig ervaren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31198961
Dat zou vet zijn ja, dat je je lichaam in kunt pluggen op je computer, duurt alleen nog een 50, zoniet 100 jaar voordat ze daaruit zijn schat ik.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31199000
Total immersion zou toch wel groot worden door de pornscene.. net zoals internet.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:11:37 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_31199040
Ja total immersion porn zou best cool zijn. Maar dat zijn realdolls ook, en niemand neemt ze omdat het behoorlijk sneu is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31199081
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:11 schreef speknek het volgende:
Ja total immersion porn zou best cool zijn. Maar dat zijn realdolls ook, en niemand neemt ze omdat het behoorlijk sneu is.
Is totaal iets anders natuurlijk.

Total immersion porn zou geweldig zijn. En zou top lopen. Enorm zelfs. Moet je dan je pik inpluggen, of kan het nog steeds via de ruggegraat?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:47:05 #7
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31199896
rofl

Maar je hebt gelijk. Ik ben ook een beetje van de games aan het afstappen, er is simpelweg niks nieuws meer...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_31200792
Total immersion lijkt me niet echt veilig, zeker niet met de huidige software.
Stel je voor dat er een virus voor komt of het spel crashed.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31201324
eXistenZ
Coole film, ik zie het alleen voorlopig nog niet gebeuren.
pi_31202645
Dus de volgende stap in de gameswereld moet in de porno gezocht worden?
Klinkt nog niet eens zo slecht.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_31207760
Ik denk dat het op het moment de volgende stap al bezig is: real life physics in games. Er komt binnen kort een PPU uit (een physics Processing Unit, een CPU voor physics zeg maar) Hiermee word hardware matig de physiscs versneld, waardoor je eenzelfde effect krijgt als toen met de Voodoo kaartjes (toen werd dus alles al snel 3d) In de verdere toekomst kan ik niet echt kijken
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_31207892
Zolang we allemaal op platte schermpjes games kan er voor mijn gevoel weinig echt revolutionairs gebeuren. Dingen die je nu ziet als games besturen met je hersenen lijkt me wel leuk, maar dan nog steeds zit je tegen een schermpje aan te staren.

Er moet iets veranderen in de beleving, van 2D naar 3D was een grote sprong. Voor de volgende sprong hoop ik op echte ruimtelijke omgevingen, geen plat scherm. Hoe en of ze dat voor elkaar gaan krijgen is alleen een beetje de vraag.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:45:29 #13
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_31207932
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:38 schreef Bensel het volgende:
Ik denk dat het op het moment de volgende stap al bezig is: real life physics in games. Er komt binnen kort een PPU uit (een physics Processing Unit, een CPU voor physics zeg maar) Hiermee word hardware matig de physiscs versneld, waardoor je eenzelfde effect krijgt als toen met de Voodoo kaartjes (toen werd dus alles al snel 3d) In de verdere toekomst kan ik niet echt kijken
En wat is daar nieuw aan ?
Praktisch elk spel gebruikt tegenwoordig al een physics-engine, dus het enige wat die PhysX-kaart doet is precies hetzelfde waar jullie met graphics juist over klagen - de bestaande physics iets oppoetsen.

Verder waren de meeste spellen al lang en breed 3D voor de Voodoo-kaart uberhaupt op de markt kwam; zo moeilijk was het niet om een software-rasterizer te maken.
(Zie de eerste Tombraiders / Quake's, er waren al plenty autorace-spellen in 3d etc.)
zzz
pi_31208332
De volgende grote stap word natuurlijk een echt holodek zoals in Star Trek voorkomt
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31210331
Een holodeck? Dus een 3D beeld in je huiskamer? Dus 3D projectie.. zou wel gaaf zijn imho.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:12:20 #16
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31210456
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:59 schreef Jegorex het volgende:
De volgende grote stap word natuurlijk een echt holodek zoals in Star Trek voorkomt
Dat zou echt super cool zijn.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:19:59 #17
63302 rockstah
New World Disorder
pi_31210656
Het leuke is dat al die technieken die hier besproken worden eigenlijk al bestaan

Maar is er wel behoefte aan?
Vind de stap van xbox naar xbox 360 trouwens niet meer of minder vernieuwend als de stap van de n64 naar de gamecube, of zelfs de stap van de nes naar de snes. Consoles zijn altijd simpelweg technische verbeteringen op hun voorgangers geweest. De echte verandering moet uit de software komen.
En de TV wereld moet ook meewerken natuurlijk. De game industrie kan daar niet op voorlopen. Films worden ook nog steeds niet echt in ruimtelijk 3d opgenomen terwijl de techniek er wel al is,
vandaar dus dat er kennelijk nog steeds geen behoefte aan is.
pi_31210726
Een niet buggie EA spel...
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_31211111
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:45 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

En wat is daar nieuw aan ?
Praktisch elk spel gebruikt tegenwoordig al een physics-engine, dus het enige wat die PhysX-kaart doet is precies hetzelfde waar jullie met graphics juist over klagen - de bestaande physics iets oppoetsen.

Verder waren de meeste spellen al lang en breed 3D voor de Voodoo-kaart uberhaupt op de markt kwam; zo moeilijk was het niet om een software-rasterizer te maken.
(Zie de eerste Tombraiders / Quake's, er waren al plenty autorace-spellen in 3d etc.)
uiteraard.. maar zonder de voodoo kaarten (of gforces, die waren ook revolutionair) hadden we niet de hedendaagse graphics gehad.. of de cpu's moesten meer dan 2 keer zo sterk zijn (op gpu's zitten inmiddels meer transistoren dan op cpu's) Het zorgt ook voor een betere ontwikkel omgeving.. want nu kunnen shaders gebruikt worden die voorgebakken zijn.. wat het prgrammeren van een spel hel wat gemakkelijker maakt.. Zo zal dat ook gaan met Physics.. Nu moet alles nog in de engine zelf aanwezig zijn (havoc engine), met de Physics processor krijg je dat je gewoon modules kunt aanroepen, die het dan voor je afhandelen.. voordeel is dat die modules gespecialiseerd zijn in dat soort werk, en dus veel sneller..

Ik durf eigenlijk nu ook wel al een AI coprocessor te voorspellen..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_31215704
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:07 schreef Oksel het volgende:
Een holodeck? Dus een 3D beeld in je huiskamer? Dus 3D projectie.. zou wel gaaf zijn imho.
Niet alleen 3D beeld, maar ook geur en gevoel natuurlijk

Dan wordt de geur van rottend vlees nog echter en het gevoel van een crash nog pijnlijker
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31224783
Hmz, geur gaat me toch wat tever..

Maar als je dat kan simuleren, dus dat je DENKT dat je rottend vlees ruikt.. dat zou wel weer vet zijn.
pi_31225143
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:01 schreef Oksel het volgende:

Maarja, wat is nou de volgende stap?
Eens iets echt nieuws zou gaaf zijn...wat is jullie mening daarover?
Geen controllers meer, maar hersengolf-ontvangers die je gedachten omzetten in frags, jumps, dialogen, etc.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_31225246
Klinkt okay.
pi_31225755
Volgende grote stap is wmb het concept van interactieve films waar Quantic Dream aan begonnen is met het al zeer succesvolle Fahrenheit. Ik verwacht dat een dergelijk concept voor mainstream acceptatie kan zorgen van gaming, ware mainstream acceptatie. Het is gewoon veel toegankelijker dan een game waarin je supersnel moet reageren of extreem behendig moet zijn. En daarnaast heb je niet te maken met een laag tempo in de game omdat je dat ene ding niet kunt vinden of die ene puzzel maar niet op kunt lossen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:46:27 #25
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31225815
Ik ben tevreden, laat het maar lekker zoals het is. Ik game nog erg graag, en de games die me niet trekken die trek ik dan maar gewoon niet. Al dat gezeur over volgende stappen en vernieuwing. Voorlopig trekt gamen me nog zo dat ik elke dag wel een paar uur een spelletje speel. Ik kan me prima inleven in een potje voetbal of in een fantastisch RPG verhaal. En daar is toch weinig mis mee? Waarom moet dat nou weer anders?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:14:58 #26
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_31228062
Iets echt nieuws? Ik zou het redelijk revolutionair vinden als de nieuwe consoles ervoor zouden zorgen dat er nieuwe alternatieven komen voor de huidige distributiekanalen.
Dit zou er o.a. voor kunnen zorgen dat de gemiddelde prijs van games omlaag kan.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_31228172
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:14 schreef Smots het volgende:
Iets echt nieuws? Ik zou het redelijk revolutionair vinden als de nieuwe consoles ervoor zouden zorgen dat er nieuwe alternatieven komen voor de huidige distributiekanalen.
Dit zou er o.a. voor kunnen zorgen dat de gemiddelde prijs van games omlaag kan.
Iets als STEAM bedoel je? Of de phantom gaming service?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:26:09 #28
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_31228369
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:18 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Iets als STEAM bedoel je? Of de phantom gaming service?
Zoiets als STEAM, maar dan industrie-breed.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_31228402
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:26 schreef Smots het volgende:

[..]

Zoiets als STEAM, maar dan industrie-breed.
als games straks echt een heel blu-ray schijfje gaan vullen dan wil ik dat eigenlijk niet gaan downloaden ook al heb ik een 20Mbit lijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_31228931
Dan moeten die Japanse developers maar niet zo hameren op FMV's wanneer in-engine ook prima geschikt is (en dat is het met de huidige graphics)
pi_31229333
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Dan moeten die Japanse developers maar niet zo hameren op FMV's
Hideo-san schiet je af
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:05:19 #32
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_31229498
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:27 schreef Tain het volgende:

[..]

als games straks echt een heel blu-ray schijfje gaan vullen dan wil ik dat eigenlijk niet gaan downloaden ook al heb ik een 20Mbit lijn
Een optie zou kunnen zijn het downloaden van een unlock-key waarmee je features op je gekochte blu-ray disc ontsluit die je normaal gezien niet zou kunnen gebruiken.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_31229906
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Hideo-san schiet je af
Hideo Kojima kan me aan m'n reet roesten .
Laat die Japanse developers gewoon eens in-engine cutscenes maken, de Westerse developers kunnen het, waarom is het zo moeilijk voor hen?
pi_31230118
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_31230149
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[afbeelding]
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:24:27 #36
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_31317143
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:37 schreef Bensel het volgende:

[..]

uiteraard.. maar zonder de voodoo kaarten (of gforces, die waren ook revolutionair) hadden we niet de hedendaagse graphics gehad..
Mja, zonder snellere processoren hadden we ook niet de hedendaagse graphics gehad,maar het ging hier toch juist om de ECHT nieuwe stap ?
quote:
Het zorgt ook voor een betere ontwikkel omgeving.. want nu kunnen shaders gebruikt worden die voorgebakken zijn.. wat het prgrammeren van een spel hel wat gemakkelijker maakt..
Goh, goed dat je me dat even vertelt, ik zal dat maandag op mn werk direct bespreken!
Eerlijk gezegd was het een stuk eenvoudiger *voor* die shader-meuk - het enige wat ze met die shaders proberen te benaderen is *juist* de simpliciteit van je eigen scanliners schrijven - precies zoals het ging voor de introductie van de 3d-kaarten
quote:
Zo zal dat ook gaan met Physics.. Nu moet alles nog in de engine zelf aanwezig zijn (havoc engine), met de Physics processor krijg je dat je gewoon modules kunt aanroepen, die het dan voor je afhandelen.. voordeel is dat die modules gespecialiseerd zijn in dat soort werk, en dus veel sneller..
Nope, ook met je physics-processor heb je nog steeds een physics-engine nodig.
Net zoals je door een video-kaart niet ineens geen 3d-engine meer nodig hebt.
quote:
Ik durf eigenlijk nu ook wel al een AI coprocessor te voorspellen..
Ik kan me geen voorstelling maken van hoe een AI coprocessor er technisch uit zou moeten zien.
Soit, misschien een hardwarematige implementatie van A-star maar dat lijkt me ook vrij nutteloos.
zzz
pi_31319174
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:24 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Mja, zonder snellere processoren hadden we ook niet de hedendaagse graphics gehad,maar het ging hier toch juist om de ECHT nieuwe stap ?
[..]

Goh, goed dat je me dat even vertelt, ik zal dat maandag op mn werk direct bespreken!
Eerlijk gezegd was het een stuk eenvoudiger *voor* die shader-meuk - het enige wat ze met die shaders proberen te benaderen is *juist* de simpliciteit van je eigen scanliners schrijven - precies zoals het ging voor de introductie van de 3d-kaarten
[..]

Nope, ook met je physics-processor heb je nog steeds een physics-engine nodig.
Net zoals je door een video-kaart niet ineens geen 3d-engine meer nodig hebt.
[..]

Ik kan me geen voorstelling maken van hoe een AI coprocessor er technisch uit zou moeten zien.
Soit, misschien een hardwarematige implementatie van A-star maar dat lijkt me ook vrij nutteloos.
wist je trouwens dat graphische propcessors op het moment meer rauwe kracht hebben dan normale processors? Een eigens scanline engine schrijven zonder voorgeschreven API's is toch redelijk wat meer werk. (ten eerste moet je maar op de talloze functies komen, en dan nog zul je waarschijnlijk niet zulke goede algoritmen krijgen als bij de voorgeprogrammeerde engines (omndat die al veel meer uitgekristalliseerd zijn). ik denk dat je het hele moeilijk zult hebben om bijv een hedendaagse spel te schrijven zonder gebruik te maken van libraries zoals DirectX of OpenGL.

om even terug te komen op de AI coprosessor: wat zou je denken van een mini-neuraal netwerk?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:42:47 #38
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_31328885
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:32 schreef Bensel het volgende:

[..]

wist je trouwens dat graphische propcessors op het moment meer rauwe kracht hebben dan normale processors? Een eigens scanline engine schrijven zonder voorgeschreven API's is toch redelijk wat meer werk.
Sorry, maar je eigen scanliners schrijven voor software-rendering is een stuk makkelijker dan het werken met vertex/pixelshaders in mijn ervaring.
quote:
(ten eerste moet je maar op de talloze functies komen, en dan nog zul je waarschijnlijk niet zulke goede algoritmen krijgen als bij de voorgeprogrammeerde engines (omndat die al veel meer uitgekristalliseerd zijn).
Zo moeilijk is het niet hoor, om allerlei fancy-schmancy troep in je software-rendering te stoppen.
En leuke shading-algoritmes - da's gewoon een kwestie van je literatuur kennen en zelf een beetje creatief zijn.

[/quote]
ik denk dat je het hele moeilijk zult hebben om bijv een hedendaagse spel te schrijven zonder gebruik te maken van libraries zoals DirectX of OpenGL.
[/quote]
Mja, ik zou DX sowieso gebruiken voor de user-input en het geluid..
Maar de graphics zou geen probleem zijn hoor, geef me een lineaire framebuffer en ik render er zelf wel vrolijk op los.
quote:
om even terug te komen op de AI coprosessor: wat zou je denken van een mini-neuraal netwerk?
Zou kunnen, al denk ik niet dat er nu veel spellen zijn die gebruik maken van neurale netwerken voor hun in-game AI.... maar misschien dat dat verandert zodra 't op een hw-kaart zit..?

[ Bericht 15% gewijzigd door _Led_ op 10-10-2005 10:48:57 ]
zzz
pi_31333363
Een logische ontwikkeling lijkt mij éérst controllers aangesloten en bestuurd door andere lichaamsdelen dan de handen.
Het lijkt me geen enkel probleem om aparte sensorcontrollers om je schoen of grote teen te schuiven waarmee je (desnoods stilzittend op de bank) het lopen in een spel bedient. Dit verder ontwikkelen a la Virtual Reality pak, met beweegsensoren op je knie, elleboog etcetera Op die manier kan je met minimale beweging met je hele lichaam Mortal Kombat spelen of een race-auto besturen.
In eerste instantie zal alles 2D op een scherm blijven (zoals nu het geval is), zodra holografische projecties goedkoop zijn om te maken zal er dan een verschuiving naar holodeck-achtige thuis-situatie ontwikkeld kunnen worden.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:31:12 #40
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31333797
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:44 schreef Retuobak het volgende:
Volgende grote stap is wmb het concept van interactieve films waar Quantic Dream aan begonnen is met het al zeer succesvolle Fahrenheit. Ik verwacht dat een dergelijk concept voor mainstream acceptatie kan zorgen van gaming, ware mainstream acceptatie. Het is gewoon veel toegankelijker dan een game waarin je supersnel moet reageren of extreem behendig moet zijn. En daarnaast heb je niet te maken met een laag tempo in de game omdat je dat ene ding niet kunt vinden of die ene puzzel maar niet op kunt lossen.
Dat wou ik net gaan zeggen... ik las de review in een magazine en denk dat ik dat spel ga kopen.. eindelijk weer eens iets origineels
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:34:58 #41
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_31333876
de volgende grote stap zou het overbodig maken van gamepads, keyboards, muizen enzo..

dat jij het persoon in de game wordt (vraag me niet hoe, maar dat lijkt me wel )
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:48:05 #42
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_31334145
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:34 schreef BennyNL het volgende:
de volgende grote stap zou het overbodig maken van gamepads, keyboards, muizen enzo..

dat jij het persoon in de game wordt (vraag me niet hoe, maar dat lijkt me wel )
Dat noemen we 'real life' - da's wat er buiten gebeurt nu zeg maar.
En meestal is 't helemaal niet zo spannend - daarom spelen mensen spelletjes
zzz
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:37:23 #43
63302 rockstah
New World Disorder
pi_31337598
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:10 schreef Kiff het volgende:
Een logische ontwikkeling lijkt mij éérst controllers aangesloten en bestuurd door andere lichaamsdelen dan de handen.
Het lijkt me geen enkel probleem om aparte sensorcontrollers om je schoen of grote teen te schuiven waarmee je (desnoods stilzittend op de bank) het lopen in een spel bedient. Dit verder ontwikkelen a la Virtual Reality pak, met beweegsensoren op je knie, elleboog etcetera Op die manier kan je met minimale beweging met je hele lichaam Mortal Kombat spelen of een race-auto besturen.
In eerste instantie zal alles 2D op een scherm blijven (zoals nu het geval is), zodra holografische projecties goedkoop zijn om te maken zal er dan een verschuiving naar holodeck-achtige thuis-situatie ontwikkeld kunnen worden.
'T is al ondekt dat de menselijke hersenen chips aan kunnen sturen. "Neural implants" Zijn al een realiteit en er word nu druk aan ontwikkeld. Het oorspronkelijke doel is het helpen van gehandicapte mensen. Je zou dus bijvoorbeeld op afstand een lamp aan en uit kunnen zetten met je hersenen. Deze techniek kan in de toekomst ook in games gebruikt worden
pi_31337813
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat noemen we 'real life' - da's wat er buiten gebeurt nu zeg maar.
En meestal is 't helemaal niet zo spannend - daarom spelen mensen spelletjes
pi_31338034
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat noemen we 'real life' - da's wat er buiten gebeurt nu zeg maar.
En meestal is 't helemaal niet zo spannend - daarom spelen mensen spelletjes
Zodra simulaties de realiteit écht gaan benaderen (zal nog wel enkele decennia duren), worden simulaties van realiteit ongetwijfeld HEEL populair.
Realistisch bedoelde spellen zijn momenteel simpelweg niet écht realistisch. Vandaar dat mensen liever een over-the-top niet realistisch spel spelen dan een realistisch bedoeld spel.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:29:37 #46
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31349945
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:56 schreef Kiff het volgende:

[..]

Zodra simulaties de realiteit écht gaan benaderen (zal nog wel enkele decennia duren), worden simulaties van realiteit ongetwijfeld HEEL populair.
Realistisch bedoelde spellen zijn momenteel simpelweg niet écht realistisch. Vandaar dat mensen liever een over-the-top niet realistisch spel spelen dan een realistisch bedoeld spel.
Echt realisme is alleen leuk voor extreme hobby'isten. De meeste andere spelers willen vooral ergens heel goed in lijken te zijn (sportspellen zijn natuurlijk een erg mooi voorbeeld), terwijl ze er niet al te veel moeite voor willen doen. Oftewel: de werkelijkheid wordt gesimplificeerd, en dat zal waarschijnlijk bij de volgende generatie consoles ook nog wel gebeuren.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_31350003
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:09 schreef Oksel het volgende:
Total immersion zou toch wel groot worden door de pornscene.. net zoals internet.
10 jaar maximaal. Technische vooruitgang verloopt exponentieel.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31350080
Ik denk niet dat VR de eerstvolgende stap is in homeconsoles, simpelweg omdat mensen niet echt willen rennen als ze moeten rennen in een spel en omdat een huis nogal klein is om in rond te rennen met een VR-bril op. Het kan natuurlijk wel gaaf zijn om met zijn allen het vondelpark in te lopen waarbij de bomen en omstanders echt zijn, maar je de helft van je deelnemers dankzij je bril in een vijandelijk uniform ziet.

Wat volgens mij wél de aankomende ontwikkeling is, is inderdaad een directe connectie tussen de hersenen en het spel. Aan het begin zal dat beperkt zijn tot het kunnen besturen van de game terwijl later de informatie ook de andere kant op kan en er dingen de hersenen binnenkomen, wat uiteindelijk je monitor overbodig maakt.
pi_31352187
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:37 schreef YourMaster het volgende:
een huis nogal klein is om in rond te rennen met een VR-bril op.
Je kunt ook stationair rondrennen, of desnoods op een lopende band (als in het fitness centrum).

Ik zie wel wat in een combinatie van de mogelijkheden van de nieuwe Revolution controller en een vloer of mat a la Dance Dance Revolution en nog wat bewegingssensoren. Zodoende is het relatief eenvoudig om op een plek, alsof je tae-bo beoefent een potje Mortal Kombat te spelen.
Op die manier kan arcade-gamen via het fitness centrum weer populair gemaakt worden

Verder is de techniek nu wel zover dat er veel leuke dingen mogelijk zouden kunnen zijn met een Power Glove 2.0
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_31352509
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:33 schreef Kiff het volgende:

[..]

Je kunt ook stationair rondrennen, of desnoods op een lopende band (als in het fitness centrum).
Ja, want op een lopende band kan je dezelfde bewegingen maken als in UT2015. Stationair voelt ook anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')