abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32874993
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het is nog knap moeilijk om te bewijzen dat Allah slechts een sprookje is.
Hetzelfde geldt voor Assepoester, ik ga er ook zeker niet aan beginnen. Degene die met een verhaal komt en beweert dat het geen sprookje mag dat bewijzen. Die discussie ga ik niet meer voeren.
quote:
Als onafhankelijkheid niet bestaat, denk je dat godsdienstneutraliteit dan wel bestaat? Natuurlijk kan je officieel laten vastleggen zowel dat je onafhankelijk als godsdienstneutraal bent, de praktijk is anders.
Natuurlijk, de praktijk is anders. Maar betekent dat dat je het maar helemaal op moet geven?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_32875571
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:17 schreef heiden6 het volgende:
Hetzelfde geldt voor Assepoester, ik ga er ook zeker niet aan beginnen. Degene die met een verhaal komt en beweert dat het geen sprookje mag dat bewijzen. Die discussie ga ik niet meer voeren.
Jij doet de actieve bewering dat het een sprookje is, actief, omdat er jouw insziens consequenties aan zijn verbonden, dan ligt de bewijslast bij jou, ik zal niet ontkennen dat het een geloof is, maar een kenmerk van een geloof (of levensbeschouwing van mijn part) is dat het niet te bewijzen of te ontkennen valt. Ik vind trouwens dat dat ook voor hard atheisme geld trouwens.
quote:
Natuurlijk, de praktijk is anders. Maar betekent dat dat je het maar helemaal op moet geven?
Ik denk dat je beter kleur kan bekennen die er gewoonweg is dan neutraliteit te veinzen die er niet is. Het voorstel is mij gewoon te utopisch, het pacifisme is ook heel goedbedoeld, maar het consequent invoeren ervan zou tot een ramp leiden.
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:33:44 #78
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32875608
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het zijn geen politici.
Excusez moi, ik bedoelde natuurlijk politiek geengageerde wetenschappers...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32887029
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 02:01 schreef beerten het volgende:

[..]

Waarom geeft men niet les in meerdere godsdiensten. Als onderdeel van een soort van maatschappijleer. Met als doel kinderen inzicht te geven in elkaars cultuur.
Dus een christelijk school waar ook het boedisme, hindoeisme, islam, joodse geloof etc onderwezen wordt. En omgekeerd. Daarin komen ook waarden en normen en den orde bijvoorbeeld.
Ik zie niet waarom deze achterhaalde troep uberhaupt op een school onderwezen dient te worden. Laat die kinderen maar eens echt iets leren waar ze wat aan hebben, rekenen en taal bijvoorbeeld, want dat schijnt tegenwoordig ook tegen te vallen.
pi_32887383
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:59 schreef thabit het volgende:
Ik zie niet waarom deze achterhaalde troep uberhaupt op een school onderwezen dient te worden. Laat die kinderen maar eens echt iets leren waar ze wat aan hebben, rekenen en taal bijvoorbeeld, want dat schijnt tegenwoordig ook tegen te vallen.
Waar zouden normen en waarden wat jou betreft op gebaseerd moeten zijn?
pi_32887414
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Waar zouden normen en waarden wat jou betreft op gebaseerd moeten zijn?
Op de rede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')