abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31539577
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:36 schreef Mwanatabu het volgende:
En die getuigen worden nu vervolgd wegens meineed?
Jah die krijgen nu 4 jaar gevangenisstraf!

Wat een walgelijk rechtssysteem heeft ons land toch, ongelooflijk dit, dat dit hier gewoon maar kan.
Eerst Samir A en kornuiten vastzetten en weer vrijlaten, dan de hels angels bij de kladden pakken en vrijlaten, en nu de dader van moord op een kind, vrijspreken van moord...

Maar oh wee als jij een inbreker kapot mept als ze in je huis inbreken, en oh wee als je als medewerker van een supermarkt iemand bijna de benen breekt als ze iets stelen...
en oh wee als jij je verkrachter onderuit trapt of met een spuitbus in zijn ogen spuit..
oh wee je gebeente FOEIIIIIIIIIIIII!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_31541020
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 17:09 schreef popolon het volgende:
Verschrikkelijk zeg, gewoon een gestoorde moordenaar loopt nu weer op vrije voeten.

De getuigen durven niet meer, daar ga je dan.

Oude topic: 16 jaar voor moord op Sedar
Of iemand anders is de gestoorde moordenaar? Deze man heeft alle schijn tegen en lijkt me op basis van zijn hele cv al een engerd maar dat is geen reden om hem op te sluiten.

Die getuigen hadden gewoon stand moeten houden. Of misschien klopte hun verhaal toch wel niet.

Het is een ongrijpbaar verhaal en hoe frustrerend ook, het recht heeft gewonnen en uiteindelijk ook gezegevierd.

Want waar zijn jullie als na 10 jaar cel van deze man de echte moordenaar zich meldt?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:34:03 #103
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_31541237
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Of iemand anders is de gestoorde moordenaar? Deze man heeft alle schijn tegen en lijkt me op basis van zijn hele cv al een engerd maar dat is geen reden om hem op te sluiten.

Die getuigen hadden gewoon stand moeten houden. Of misschien klopte hun verhaal toch wel niet.

Het is een ongrijpbaar verhaal en hoe frustrerend ook, het recht heeft gewonnen en uiteindelijk ook gezegevierd.

Want waar zijn jullie als na 10 jaar cel van deze man de echte moordenaar zich meldt?
Je hebt rationeel helemaal gelijk. En toch hou ik er het klotegevoel aan over dat hier sprake is van justitie in de zuivere zin van het woord, maar van onrecht jegens de familie van het slachtoffer. Net als de eerder genoemde vrijspraak van verschillende vermoedelijke (wannabee) terroristen is het de prijs die we betalen voor de rechtstaat.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_31541330
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:34 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Je hebt rationeel helemaal gelijk. En toch hou ik er het klotegevoel aan over dat hier sprake is van justitie in de zuivere zin van het woord, maar van onrecht jegens de familie van het slachtoffer. Net als de eerder genoemde vrijspraak van verschillende vermoedelijke (wannabee) terroristen is het de prijs die we betalen voor de rechtstaat.
Ik hou er ook een klotegevoel aan over maar ik vind het wel een logische uitspraak.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:46:20 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31541576
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik hou er ook een klotegevoel aan over maar ik vind het wel een logische uitspraak.
Ja, volgens de wet.

Vertel dat de moeder, die begrijpt er geen reet van.

En terecht. Je hebt het 'CV' van deze misdadiger wel bekeken he in het oude topic?

Ik kan niets vinden tot nu toe maar wordt er nog in beroep gegaan ?

Dit kan toch niet afgelopen zijn zo
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31541648
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:46 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja, volgens de wet.
Dat is het enige dat telt.
quote:
En terecht. Je hebt het 'CV' van deze misdadiger wel bekeken he in het oude topic?
Dat zei ik in mijn eerste post hier zonet. Hij heeft alles tegen en geen eens een geldig alibi dus het is heel schrijnend. Maar de rechter zit met getuigen die hun verhaal intrekken, op hen moeten we boos zijn, niet op Donner of het systeem.
pi_31541685
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:46 schreef popolon het volgende:

Ik kan niets vinden tot nu toe maar wordt er nog in beroep gegaan ?

Dit kan toch niet afgelopen zijn zo
Dit was al een hoger beroep. Het Hof overweegt nu cassatie.

Maar de kans dat deze man nog veroordeeld wordt is miniem.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:53:27 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31541777
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:50 schreef SCH het volgende:

Maar de kans dat deze man nog veroordeeld wordt is miniem.
Verschrikkelijk dus.

Manipulatie van de getuigen waarschijnlijk, maar goed, bewijs dat maar weer eens.

Nederland heeft een goed rechtsysteem over het algemeen, maar er komen de laatste tijd toch wel erg veel zaken naar boven waarbij toch wel wat vraagtekens geplaatst mogen worden.

Oh, ik pleit hier dus niet voor een rechtsysteem in wat voor ander willekeurig land dan ook, zijn we daar meteen van af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31541887
De 'verdachte' lult in ieder geval wel uit z'n nek:
quote:
Het alibi van de verdachte

De verdachte heeft aangevoerd gedurende die avond, voorafgaand aan en ten tijde van de schietpartij, te hebben verbleven in het huis van zijn vriendin [getuige 6]. Die avond zou daar zijn gebeld door de moeder van de verdachte. Zijn moeder zou de verdachte op de hoogte hebben gesteld van de schietpartij bij het metrostation Slinge.
Technische gegevens die het gestelde telefoongesprek bevestigen, zijn er niet.

Met betrekking tot het door de verdachte telkenmale genoemde alibi overweegt het hof dat, op grond van de getapte telefoongesprekken tussen hem en [getuige 6] van 13, 15 en 26 juni 2003, kan worden aangenomen dat zij dit alibi, waaraan de verdachte tot de zitting in hoger beroep op 4 oktober 2005 heeft vastgehouden, hebben besproken.

Dit alibi is niet geheel in overeenstemming te brengen met de beschikbare zendmastgegevens.
Het hof verwijst daarvoor met name naar het zich in het dossier bevindende KPN-rapport, alsmede naar het Proces-verbaal onderzoek Telecommunicatie van de politie, met als bijlagen, onder meer, een historische printlijst van de telefoongegevens van de verdachte en een bedekkings-kaart van het KPN-netwerk rondom de omgeving van de plaats van het delict. Daaruit kan worden afgeleid dat de verdachte, althans diens telefoon, voorafgaande aan het tijdstip van de schietpartij op de avond van 1 februari 2003, zich onder meer in de agglomeratie van het metrostation Slinge heeft verplaatst.
De gesprekken die hebben plaatsgevonden van 19:58 uur tot 21:53 uur lijken, gelet op de basisstations die worden aangestraald, te zijn gevoerd terwijl de telefoon van de verdachte zich beweegt in de omgeving van Charlois - van de Waalhaven naar de Maashaven - naar de omgeving van Pendrecht en Vrijenburg; tijdens het telefoongesprek van 21:50:56 uur tot 21:52:26 uur straalt de telefoon dan het basisstation aan waarin het metrostation Slinge is gelegen doch niet de woning van [getuige 6].
Het laatste telefoongesprek vóór 22:01 uur is gevoerd om 21:53:34 uur. Dit gesprek duurde 302 seconden, derhalve tot ongeveer 21:58:36 uur. Op dat moment bevond de telefoon van de verdachte zich kennelijk in het verzorgingsgebied van basisstation 10973 (woning [getuige 6]), hetgeen niet uitsluit dat de verdachte zich, al telefonerende, bevond in het grensgebied van basisstation 10973 met basisstation 47802, dat wordt aangestraald indien men zich in de directe omgeving van het metrostation Slinge ophoudt.
De verdachte heeft niet gesteld dat hij zijn GSM met nummer 06-23861894 op de avond van 1 februari 2003 had uitgeleend.

Uit het voorgaande leidt het hof af dat de verdachte op grond van het alibi dat hij heeft opgegeven niet reeds vrijuit kan gaan, terwijl uit het voorgaande evenmin kan worden afgeleid dat de verdachte op het moment van het schieten ter plaatse was en de schutter zou kunnen of moeten zijn.
Maar goed, de getuigen komen in ieder geval niet erg betrouwbaar over en er rest niets anders dan de toch wel vermoedelijke dader vrij te laten.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:08:27 #110
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31542174
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

[..]
...
Het is in Nederland niet strafbaar om je verklaring te wijzigen. We kunnen slechts gissen naar de reden...
quote:
...
Dat dachten we bij de veroordeling van Cees B. ook. ....
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:01:18 #111
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_31547473
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:55 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik hoop alleen al dat-ie ondanks zijn intimidatiecampagne netjes veroordeeld wordt.

Ik denk dat we nog wel eens raar zouden kunnen opkijken van zijn vrijspraak.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_31547812
Hebben jullie het in de gaten???? In dit land mag je roven, plunderen, terroriseren, verkrachten, maar owee, als je een cigaretje rookt, vet eet, alcohol drinkt, je auto op slaolie laat rijden, als meisje zijnde uitverdediging een jongen in elkaar slaat, ja mensen, ja dan moet je de overheid gaan vrezen.

Geef mij een paar redenen waarom je ook niet asociaal zou worden in dit land? Je leeft maar 1keer dat is ook wel weer zo...... hummm ingewikkeld.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31550724
Deze topic zal gemerged worden met: 16 jaar voor moord op Sedar. Als je deze niet meer in je myat kunt vinden, is dat de reden. .
  woensdag 19 oktober 2005 @ 11:15:19 #114
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_31555584
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:22 schreef kLowJow het volgende:
Deze topic zal gemerged worden met: 16 jaar voor moord op Sedar. Als je deze niet meer in je myat kunt vinden, is dat de reden. .
Ongelooflijk dat zo;n man weer op vrije voeten is. Gebrek aan bewijs ok, maar getuigen die opeens wat anders zeggen... dat is wel vreemd..
  woensdag 19 oktober 2005 @ 12:31:58 #115
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_31556957
Ik heb net de verschillende ochtendbladen doorgenomen. De coverage van de zaak loopt nogal uiteen, waarbij het Algemeen Dagblad duidelijk vanuit de visie van de familie van het slachtoffer schrijft en duidelijk de indruk van onrecht wekt. Trouw heeft een heel ander verhaal en beschrijft min of meer dat de rechter geen andere keuze had. Dit verhaal bevestigt echter ook het beeld dat de strijd tussen justitie en criminelen feitelijk geen eerlijk gevecht is, waardoor veel schuldig gespuis gewoon in de maatschappij rond kan blijven lopen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_31557394
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 23:10 schreef JohnDope het volgende:
Hebben jullie het in de gaten???? In dit land mag je roven, plunderen, terroriseren, verkrachten, maar owee, als je een cigaretje rookt, vet eet, alcohol drinkt, je auto op slaolie laat rijden, als meisje zijnde uitverdediging een jongen in elkaar slaat, ja mensen, ja dan moet je de overheid gaan vrezen.

Geef mij een paar redenen waarom je ook niet asociaal zou worden in dit land? Je leeft maar 1keer dat is ook wel weer zo...... hummm ingewikkeld.
Ach, de boel bij mekaar houden he?

Of je nu een Hells Angel bent, moordenaar of kamper
  woensdag 19 oktober 2005 @ 15:20:17 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31560185
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 01:22 schreef kLowJow het volgende:
Verander dan de titel ook.
pi_31561139
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:15 schreef Wolk het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat zo;n man weer op vrije voeten is. Gebrek aan bewijs ok, maar getuigen die opeens wat anders zeggen... dat is wel vreemd..
Hoogstwaarschijnlijk zijn de getuigen bedreigd zodat ze hun verhaal niet durven doen en justitie heeft dit niet weten te voorkomen, het zegt in elk geval genoeg over de 'verdachte'in deze zaak, die schuwt het niet om een kind te liquideren die zijn auto met een sneeuwbal raakt en schuwt het niet mensen te laten intimideren die de waarheid over hem naar buiten willen brengen.
het lijkt me dus een ongelooflijke asociaal of een zware crimineel (kan natuurlijk beide) en het lijkt me dat justitie hem eens goed moet gaan volgen.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')