Maar hoe kom je daar precies bij dan? Dat dat zo ineens gegaan is met die kennis? Zijn er tabletten met patenten gevonden ofzo? Wie zegt dat die kennis er niet honderden of duizenden jaren over heeft gedaan om zo te ontwikkelen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:16 schreef Ticker het volgende:
Tja maar het klopt allemaal niet... Je hebt een beginnende beschaving, die kennis heeft van bouwen op een manier die wij (zoveel jaren, en technisch gezien, veel beschaafder) niet kunnen evennaren. Daarnaast stoppen ze deze bouwwerken vol met wiskundige en sterkundige feitjes, waarvan je je nog maar moet afvragen hoe zij deze dingen over het heelal en de wereld konden. En dat is nou net hetgene waarom je toch wel mag aannemen dat deze kennis niet zomaar uit zichzelf is opgedaan.
Oei.. dat doet zelfs mij pijn te horen! En ik heb dat ding niet eens gebouwd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:01 schreef Rasing het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen wij dat wel. Maar we hebben wel wat beters te doen dan 100 meter hoge piramides te maken. Ik vind de Eiffeltoren een technisch mooier gebouw dan de piramiden, dat zijn eigenlijk maar grote hopen steen op elkaar gestapeld.
Wat niet wegneemt dat het voor 4000 jaar geleden een geweldige prestatie is.
En jij wil zeggen dat de Eiffeltoren (wat ik trouwens een spuuglelijk roest ding vind) meer betekent voor jou, dan een van de 7 wereld wonderen?quote:De piramiden zien er tegenwoordig uit als een trappenpiramide. De oorspronkelijke laag deksteen is alleen nog te zien op de top van de piramide van Chafre. De laag bestond uit 6-kantige stenen van elk 15 ton. Deze stenen werden gepolijst en met grote precisie gehouwen om volmaakt op de trappen van de piramide aan te sluiten. (de naden op de top van Chafre bedragen minder dan een halve millimeter). Naar verluidt zijn de lagen gebruikt voor de bouw van moskeeën in Cairo. Wat een schouwspel moet dit ooit zijn geweest!
Als we het zouden willen, kunnen we het heus wel namaken.. denk ik (zou het niet weten want het is niet geprobeerd).quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar hoe kom je daar precies bij dan? Dat dat zo ineens gegaan is met die kennis? Zijn er tabletten met patenten gevonden ofzo? Wie zegt dat die kennis er niet honderden of duizenden jaren over heeft gedaan om zo te ontwikkelen?
En bovendien welke bouwkennis kunnen wij niet evenaren?
Je neemt het allemaal zo luchtig, Pfaf.. zo van ahh makkie natuurlijk is dat gewoon door een paar duizend mensen met hun blote handen, midden in de f*cking hete woestijn gebouwd.quote:In Egypte wisten ze wat bodybuilding was. De piramide van Cheops bevat granieten platen die 200 ton wegen. Tegenwoordig lijkt 200 ton misschien niet veel, maar als je weet dat ze nu nog maar maximaal 100 ton kunnen verplaatsen, dan kijk je er anders tegenop. 200 ton is door geen mensenmassa in de lucht te krijgen, en zeker niet zolang geleden. Ik heb laatst gelezen dat er tegenwoordig twee machines in de VS zijn die wel dergelijke volumes kunnen verplaatsen.
Neeneenee, dat is het ook weer niet. Maar ik denk dat de Eiffeltoren technisch moeilijker te maken is dan de piramides. Het is dan wel weer zo dat in vergelijking met de technische mogelijkheden in 2000 v. Chr. en 1889, het maken van de piramides relatief een grotere prestatie is geweest. Maar de Egyptenaren hadden nooit de Eiffeltoren kunnen maken, en wij wel de piramides.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:24 schreef Ticker het volgende:
En jij wil zeggen dat de Eiffeltoren (wat ik trouwens een spuuglelijk roest ding vind) meer betekent voor jou, dan een van de 7 wereld wonderen?
Wat bedoel je daar mee? En wat heeft het met de piramides van doen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:30 schreef Ticker het volgende:
Je denkt dat de de " doodgewone " man in die tijd precies het nulpunt op de aarde wist te vinden, zonder daarvoor in de ruimte te komen. Met de technieken van nu, kunnen we dat nog nauwlijks, hoe verklaar je dat? Tevens spreken we over een tijd, waar volgens mij bijna iedereen dacht dat de aarde plat was.
Dat is nu juist een van de dingen dat de piramide zo geheimzinnig maakt, Rasing, dat hij precies op het nulpunt staat, dit en vele andere "feitjes".quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar mee? En wat heeft het met de piramides van doen?
quote:De plaats die is gekozen voor het neerzetten van de grote piramide toont enkele eigenaardige eigenschappen. Het is moeilijk voor te stellen dat de plaats willekeurig is gekozen. Toen eenmaal duidelijk werd dat de ligging van de grote piramide op zijn zachtst gezegd 'bijzonder' was werden kosten nog moeite gespaard om de ligging met andere plaatsen op aarde en in het heelal te vergelijken.
De piramide staat vrijwel exact op de 30ste breedtegraad
De piramide staat zo nauwkeurig op het noorden georiënteerd dat de meetkundigen van Napoleon de piramide gebruikten om het noorden van Egypte door driehoeksmeting in kaart te brengen
Wanneer je de landmassa op de wereldkaart verdeelt in vier kwarten vind je exact op het snijpunt van de langste breedtecircel en de langste lengtecircel de grote piramide van Giza
Toen in 1884 te New York de nulmeridiaan van de aarde werd vastgesteld door een commissie werd er een voorstel gedaan om niet Greenwich maar de grote piramide van Giza als dat punt te gebruiken
Zou iemand mij die uit kunnen leggen. Ik snap het niet.quote:Wanneer je de landmassa op de wereldkaart verdeelt in vier kwarten vind je exact op het snijpunt van de langste breedtecircel en de langste lengtecircel de grote piramide van Giza
Hoe bepaal je het midden van de aarde? Helemaal in het midden is het te heet, zelfs om een piramide te bouwen. De aarde is verder een bol, die heeft geen midden, of het moeten de polen of een punt op de evenaar zijn. Egypte ligt op geen van beiden.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:51 schreef Ticker het volgende:
Laten we het zo zeggen:
als we kunnen zeggen dat ons aarde een midden heeft, staat de pyramide daar precies op. Wat dus niet met toeval is geplaatst, maar gewoon met kennis. Alleen de wat en waarom, is verloren gegaan.
De langste breedtecirkel is de evenaar. Alle lengtecirkels zijn even lang.quote:Wanneer je de landmassa op de wereldkaart verdeelt in vier kwarten vind je exact op het snijpunt van de langste breedtecircel en de langste lengtecircel de grote piramide van Giza
Nee toch.. dit begint gewoon komisch te worden..quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:07 schreef Rasing het volgende:
[..]
Hoe bepaal je het midden van de aarde? Helemaal in het midden is het te heet, zelfs om een piramide te bouwen. De aarde is verder een bol, die heeft geen midden, of het moeten de polen of een punt op de evenaar zijn. Egypte ligt op geen van beiden.
Op het oppervlak van een bol niet nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:19 schreef Ticker het volgende:
Nee toch.. dit begint gewoon komisch te worden..
Wou je nou weer gaan beweren dan er niet zoiets als het nul punt is?![]()
Leg jij dan eens uit wat je bedoelt met nulpunt...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:19 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee toch.. dit begint gewoon komisch te worden..
Wou je nou weer gaan beweren dan er niet zoiets als het nul punt is?![]()
quote:Wanneer je de landmassa op de wereldkaart verdeelt in vier kwarten vind je exact op het snijpunt van de langste breedtecircel en de langste lengtecircel de grote piramide van Giza
leg dan eens uit hoe je de landmassa in vieren deelt, neem je het gewicht, het oppervlak?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:34 schreef Ticker het volgende:
tja, duidelijker dan zoals het er al staat kan ik toch echt niet:
[..]
Heb op een kaart allelei lijnen getrokken, maar kom niet uit op een snijpunt in Egypte:quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:56 schreef Rasing het volgende:
Wellicht op het kruispunt van de lijnen Noordkaap-Kaap de Goede Hoop en Dakar-Wladiwostok? Dat zijn de grootste noord-zuid en oost-west afstanden die je op de destijds bekende wereld kunt afleggen. Maar hadden de Egyptenaren weet van die uithoeken? Dunkt mij van niet.
Dat is ook erg arbitrair, zo'n kaart. Waarom zouden Europa en Afrika in het midden moeten liggen? Waarom niet Amerika in het midden?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 13:27 schreef The_stranger het volgende:
Heb op een kaart allelei lijnen getrokken, maar kom niet uit op een snijpunt in Egypte:
[url=http://tinypic.com/eilbuc.jpg[/url]
Niet als ik Alaska tot de Bering straat neem en Spitsbergen tot Nieuw Zeeland.
Niet met lijnen die het bekende gebied omvatten..
Kom niet eens in de buurt..
-edit-quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:20 schreef pfaf het volgende:
Of vergeet ik iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |