abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:16:17 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31223815
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:11 schreef huupia34 het volgende:
er staan er zelfs een paar op mars, in de cydonia regio(www.enterprisemission.com)
Zou je misschien even wat specifieker willen zijn. Ik heb de site bekeken, maar heb niets over pyramides kunnen vinden...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:39:35 #52
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_31224285
Leuk om dit allemaal te lezen en de verschillende theoriën te horen.
Maar dat van de Sfinx heb ik ook een keer gezien op Discovery (niet dat die altijd de waarheid vertellen) maar die lieten ook een computer modulatie zien, hoe het eruit zou hebben gezien.
Jammer dat we niet terug kunnen in de tijd
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_31225044
voor de pyramiden op mars zoek in google afbeeldingen naar cydonia

]
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:32:57 #54
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31225484
Tsja, wanneer is een berg een berg en wanneer in eens een pyramide he.
pi_31225497
stranger, dat er geen sporen van water erosie op de pyramide is, kan zijn omdat de buitenste witte kalklaag door latere bewoners is verwijderd om huizen van te bouwen.

dat jij niet gelooft in pyramides op mars moet jij weten maar er zijn genoeg mensen die hier wel in geloven.de structuren van de "city" op mars zijn geometrisch,dwz een intelligent patroon wat niet zomaar door de natuur kan worden gecreeerd.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:43:06 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31225733
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:33 schreef huupia34 het volgende:
stranger, dat er geen sporen van water erosie op de pyramide is, kan zijn omdat de buitenste witte kalklaag door latere bewoners is verwijderd om huizen van te bouwen.

dat jij niet gelooft in pyramides op mars moet jij weten maar er zijn genoeg mensen die hier wel in geloven.de structuren van de "city" op mars zijn geometrisch,dwz een intelligent patroon wat niet zomaar door de natuur kan worden gecreeerd.
Overal waar je kijkt kun je patronen ontdekken. Als je zomaar een beetje afmetingen, afstanden en hoogtes gaat delen en vervolgens de getallen nog eens deelt, afrond en dan een paar willekeurig bij elkaar optelt en er komt on-ge-veer Pi uit, zegt echt niets over intelligente ontwerpers, maar over het geforceerd zoeken naar patronen....
pi_31226425
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:32 schreef pfaf het volgende:
Tsja, wanneer is een berg een berg en wanneer in eens een pyramide he.
[afbeelding]
wanneer er sprake is van een geometrischgeheel bv.
Benjamin Franklin
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:23:21 #58
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_31226769
quote:
Dat er een zondvloed geweest is, wordt
aangetoond in huidige onderzoeken maar dan meer mbt de mediterane zonsvloed . (een oud colega heeft zelfs aan het soddom en gemora radar team meegedaan waardoor ik mooie ground radar plaatjes heb kunnen bekijken )
quote:
Ja, waarschijnlijk is de hele aarde ooit bedekt geweest met water, en ook daarna zijn er talloze grote overstromingen geweest. Echter als er al afzettingen gevonde zijn, waarom dan geen overblijfselen van die oude volkeren?
zijn er wel gevonden !

[speculatie mode]
Er is een oud grieks verhaal wat praat over de toppen van de Pyramide die boven water uitstaken !

[ Bericht 9% gewijzigd door merlin693 op 06-10-2005 12:33:45 ]
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:28:57 #59
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_31226900
ok ik ga met het hoogst speculatieve verhaal beginnen , ik begin met een hoofdstuk en zie daarna wel of er verdere interesse voor is (zal wel moeten c/p aangezien hij op internet niet meer te vinden is )
quote:
MYSTERIES OF THE PYRAMID

Of David H. Lewis - from New Jersey, USA, who has spent countless years studying ancient transcripts, hieroglyphics, etc

Preface: the author here claims that a unknown, secret entrance to the great pyramid was at last found on the basis of instructions and "intricate codes" - found in a type of underearth tomb in 1936. These code-findings were east of Athena but the "statements" was not correct decoded until many years later he claims. Yes - it was not before june-76 that a small group was able to enter these enormous underground chambers lying deep under the pyramids on Giza. They claim to have taken thousands of microfilms of what they found - things that proves far distant ET-visitations, underground civilizations and far developed societies on earth. It may seem as a fantastic claim or a big bluff - but remember that if this should be true - the conservative scientific society and the might-powers in position - would do all to hide or stop these things. This is not groundless claims - because the now released reports from "the disclosure project" - shows very clear what the men in power has so well covered and denyed ET-visitations and similar the last 60 years or more. Another might that try to prevent these discoveries to come forth, is the mighty churches and the western religions - and the author was also strong influenced of this - as most of the Americans seems to be in many ways. He was a son of a priest (Rev..) Their might would weaken a lot - if proven discoveries would show that "god" did not make/create earth - and human as said literally in the bible, some few millenniums ago. Another thing to remark as some spiritual sources says - is that so-called evidence - that is too convincing - is not allowed to come forth from the spiritual "controlplane" - BECAUSE EVIDENCE IS SOMETHING THE RIPE SEEKER MUST AND WILL RECOGNIZE INSIDE HIM/HERSELF. Therfore it may be so that it was not yet intended that this things should come forth - until time was right.

It is also interesting that other sources as Lobsang Rampa and some physical ET- contactpersons told similar things that the claims here says.

(Some words are translated and some headlines added. There may be wordmistakes - as text is scanned).

Here some from the epilogue first:

"This unusual venture into these secret chambers was costly, not only in a monetary aspect, but in the four lives that were lost in the few short years that followed the expedition - due to this entry and the information gained. Although nothing was removed from these chambers, the microfilms have since proven to be a priceless entity to those who place money in a higher regard than human life. It is entirely doubtful now that these microfilm clips will ever be displayed for the general public and will remain as guarded as the spacecraft now in captivity at our Air Force Base.

"The records within this tomb are as near endless as time itself and had all these discs and plates been photographed, instead of the mere 2,700 that were taken, we may now have been able to conquer the many fears that befall every man. We may have gained enough basic knowledge to now prolong our total demise, changed the lifestyle of all those on earth, prevented the massive starvation now engulfing the world, found cures for cancer and other ills that plague mankind and eventual accomplished a new race of greedless people. Had we dug deeper with more photographs, we may have discovered the secret of the anti-gravitational machine, perfected the laser for our new and improved society, accomplished terrestrial travel, produced tiny wafers that would supply a multitude with the proper nutrition thus preventing hunger among the needy, and last but far from least, we may have found a sound use for telekinesis and teleportation.

What you have read in these preceding pages is not only the basic truths of the expedition, but only a brief scanning of the overall data retrieved. Since our Pyramid is evidence of our past - and can never be duplicated, we can actually say that Noah's Ark, the UFO's and Atlantis fit this same category of the higher technologies of the once advanced civilizations who inhabited our earth. Therefore, if these basic truths are now visible, how could one deny the contents of this tomb or the fact that such a tomb exists. It is not all that difficult to imagine the technologies of our ancients - in a comparison to ours. Their advancement was based on supreme knowledge handed down for millions of years - while our advancement is based on the bodies we must tramp upon to gain just a minor degree of advancement.
pi_31228957
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:33 schreef huupia34 het volgende:

Dat van de buitenstekalk laag, zou op zich kunnen kloppen ja...

Echter de pyramides op mars, daarin ga ik toch echt niet mee. Doet me denken aan het gezicht verhaal, duizenden, zo niet miljoenen mensen dachten een gezicht te zien, echter na het bezoek van een recente mars-explorer, bleek dat het slechts een speling was van licht en schaduw.
Zo ook met de pyramides, vrees ik. Een hele theorie gebaseerd op een foto waarop inderdaad pyramide vormige bergen te zien zijn. Maar dat is ook het enige wat je ziet, verder geen enkele aanwijzing dat het kunstmatig zou moeten zijn. Wat is er zo intelligent aan, wat zou niet natuurlijk gevormd kunnen zijn?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_31230748
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat van de buitenstekalk laag, zou op zich kunnen kloppen ja...

Echter de pyramides op mars, daarin ga ik toch echt niet mee. Doet me denken aan het gezicht verhaal, duizenden, zo niet miljoenen mensen dachten een gezicht te zien, echter na het bezoek van een recente mars-explorer, bleek dat het slechts een speling was van licht en schaduw.
Zo ook met de pyramides, vrees ik. Een hele theorie gebaseerd op een foto waarop inderdaad pyramide vormige bergen te zien zijn. Maar dat is ook het enige wat je ziet, verder geen enkele aanwijzing dat het kunstmatig zou moeten zijn. Wat is er zo intelligent aan, wat zou niet natuurlijk gevormd kunnen zijn?
http://mars-earth.com/dm/
http://www.newfrontiersinscience.com/Papers/v01n03a/v01n03a.pdf
http://www.enterprisemission.com/Path-sphinx.html
http://www.enterprisemission.com/jplimaging.html

happy reading
Benjamin Franklin
pi_31231533
@ The_stranger

Er zijn echter minder "bewijzen" dat de pyramide ouder is. Stel we negeren de Cheops grafiti, dan nog hebben we onder andere de volgende bewijzen:
-steengroeven in de buurt, waarvan bekend is dat er stenen in depyramiden zijn beland. De leeftijd van de groeven zijn overeenkomend met de veronderstelde leeftijd van de pyramide.
-de werkampen en dorpen rond de pyramiden. Er zijn streke aanwijzingen dat het niet simpelweg bewoningen waren in de schaduw van de pyramiden, maar daadwerkelijk werklui waren..
-sporen van werkzaamheden in de pyramide zelf, overeenkomstig met de sporen in de steengroeve, voor wat betreft het uithakken van stenen.
Niets van dit alles bewijst voor 100% date de pyramide uit de 4de dynastie komt, maar geeft mij meer reden om dat aan te nemen dan een andere, hogere leeftijd

Niets van bovenstaand is een bewijs dat de Egyptenaren de grote pyarmide
gebouwd hebben. De kans dat bovenstaand "bewijs" van toepassing is
op de 3 kleine wannabee pyramiden is net zo groot.

Op mijn reply aangaande de dynastien heb je helaas geen antwoord gegeven.
Tijdsbepaling is mede gebonden aan het chronologisch overzichtvan de dynastien.
Dat dit gebaseerd is op een zeer wankele basis(koningslijstenvan Manetho).

Het feit dat er niets maar dan ook niets gevonden is wat met Cheops in
verband kan worden gebracht, geen enkele hieroglyfe, bevreemd mij.

De grote pyramide wordt in de periode 2500 bc geplaatst.
Cheops regeerde 23 jr, van 2589 tot 2566 bc. Er zou dus DE perfecte pyramide
in relatief korte tijd gebouwd moeten zijn en daarna nooit meer evenaard??

Zoals iemand al eerder aangaf zou je een "kloon"van Zahi Awass kunnen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clairvaux op 06-10-2005 15:35:14 ]
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_31231732
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:49 schreef The_stranger het volgende:
Gewoon ff tussendoor ...
Onlangs was er op space.com een special gewijd aan de Mars-anomalieen ...

Op de afbeelding zie je ze uitpakken met oa ook een afbeelding van The Face of Mars ...
maar in het artikel reppen ze er geen woord over ...
Dus eerst laten ze het wel zien maar ze ontkrachten het niet

Hier verder Mars: A History of False Impressions
http://www.space.com/scienceastronomy/050926_mars_lore.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31231927
quote:
Het enige wat is zie zijn een aantal zeer vage en onscherpe foto's van bepaalde gebeiden van mars. En ja, met een beetje fantasie zie je er inderdaad pyramides en de sfinx in.

Betekent dat er op mars daadwerkelijk "mens"-gemaakte structuren te vinden zijn?

Nee, alleen dat op deze foto's het erop lijkt.

Ik heb het plaatjes eens bekeken wat de sfinx zou moeten voorstellen:

en met een beetje tekenen zou het dus dit worden:

Ik zie er echter een bruin fossiel in van een gigantische mier of kreeft soort:

Ook mijn mogelijkheid zou een schok veroorzaken, maar maakt wel duidelijk dat je in alles wel wat kunt zien. de mens (zijn brein) is immers niets meer dan een patroon-herkennings-computer. In alles zien wij pratronen van dingen die ons al bekend zijn, in dit geval een pyramide of sfinx.

Zelfde geval met het bekende "gezicht":

Op het eerste plaatje zie ik ook een gezicht, zeker wanneer je het contrast en brightness aanpast. Op de twee foto's ernaast echter, zie je duidelijk dat het een optische illusie was..

Tenzij je, net zoals de genoemde sites, stug blijft geloven in een complot van de NASA, in dat geval kan ik praten als Brugman, maar dan zie je toch wat je wilt zien.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_31232051
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Gewoon ff tussendoor ...
Onlangs was er op space.com een special gewijd aan de Mars-anomalieen ...

[afbeelding]

Op de afbeelding zie je ze uitpakken met oa ook een afbeelding van The Face of Mars ...
maar in het artikel reppen ze er geen woord over ...
Dus eerst laten ze het wel zien maar ze ontkrachten het niet

Hier verder Mars: A History of False Impressions
http://www.space.com/scienceastronomy/050926_mars_lore.html
het artikel gaat ook niet over de objecten op mars zelf, maar over het verkeerde beeld dat we hadden en nog hebben van de planeet. (zoals marsmannetjes, kanalen e.d.)
C. Sagan
pi_31232192
ok ok we dwalen toch af
Back to Egypt
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31232279
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

het artikel gaat ook niet over de objecten op mars zelf, maar over het verkeerde beeld dat we hadden en nog hebben van de planeet. (zoals marsmannetjes, kanalen e.d.)
ik hoor je niet over de geometry die uit de doeken wordt gedaan op de sites van enterprisemission.
misschien sta ik hier wat meer voor open dan jij.
dat je nasa er niet over hoort is niet zo gek, nasa=never a straight answer
Benjamin Franklin
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:52:46 #68
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_31232475
en ook over de missende grijstinten word niet gesproken !

maar zoals Uncle al zij ..back to egypt

Moet ik nog verder gaan met het verhaal "Mysteries of the pyramid "of is er geen interesse ?

[ Bericht 34% gewijzigd door merlin693 op 06-10-2005 15:59:20 ]
pi_31232733
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:16 schreef Clairvaux het volgende:
@ The_stranger

Niets van bovenstaand is een bewijs dat de Egyptenaren de grote pyarmide
gebouwd hebben. De kans dat bovenstaand "bewijs" van toepassing is
op de 3 kleine wannabee pyramiden is net zo groot.
Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het bewijzen zijn, echter het is altijd nog meer dan dat er bewijzen zijn dat de grote pyramides 10.00 jaar oud zijn. Daar is helemaal geen aanwijzing voor te vinden.
quote:
Op mijn reply aangaande de dynastien heb je helaas geen antwoord gegeven.
Tijdsbepaling is mede gebonden aan het chronologisch overzichtvan de dynastien.
Dat dit gebaseerd is op een zeer wankele basis(koningslijstenvan Manetho).

Het feit dat er niets maar dan ook niets gevonden is wat met Cheops in
verband kan worden gebracht, geen enkele hieroglyfe, bevreemd mij.
Klopt niet helemaal. De koningslijst waar jij het over hebt, is niet de enige en zeker niet de oudste lijst. De Turijn konings lijst, komt hoogst waarschijnlijk uit de tijd van Ramesses II, ver voor de Ptolameische lijst van Manetho (3de eeuw na christus).
Op deze (incomplete) lijst staan niet aleen de namen, maar ook de data en lengtes van de regeringsperioden. Daarop staan Khufu (Cheops) wederom op genoemd, maar ook zijn er inscripties te vinden met Cheops zijn naam in steengroeven. Ook zijn er in verre landen objecten gevonden die terug getraceerd kunnen worden naar de vierde dynastie.

En vergeet vooral niet de steen van Palermo. Een steen uit het einde van de 5de dynastie, die de periode van de eerste farao's tot de vijfde dynastie beschrijft.

Schaars zijn de aanwijzingen zeker, maar niet onvindbaar en geven zeker een goed overzicht op de eerste farao's..

Dat er nergens letterlijk staat dat de grote pyramide echt van de hand van Cheops is, dat geef ik toe, maar dat is met grotere zekerheid af te leiden van de beschikbare documentatie, dan dat een leeftijd van 10.000 jaar te vinden is.
quote:
De grote pyramide wordt in de periode 2500 bc geplaatst.
Cheops regeerde 23 jr, van 2589 tot 2566 bc. Er zou dus DE perfecte pyramide
in relatief korte tijd gebouwd moeten zijn en daarna nooit meer evenaard??
Ten eerste, waarom is de grote pyramide zo perfect?

En ten tweede, je vergeet voor het gemak dat de vader van Cheops, Sneferu de meest actieve pyramide bouwer was van het hele farao zooitje. Zijn pogingen:
-Als eerste heeft hij de trap pyramide van zijn schoonvader, huni, opgevuld tot een "gladde" pyramide. Helaas is dat niet helemaal goed gegaan en is deze pyramide al gauw ingestort.
-Daarna heeft hij op praktisch dezelfde plek een eigen trap pyramide gebouwd.
-Daarna heeft Sneferu een nieuwe poging gedaan om tot een gladde pyramide te komen, echter halverwege kwam hij erachter dat de hoek te steil was en heeft deze hoek halverwege aangepast, de zogenaamde "gebogen pyramide"
-Als vierde poging heeft hij de zogenaam de "rode pyramide" gebouwd, de eerste echte "gladde" pyramide. Deze pyramide staat nog tot de dag van vandaag.

Toen Cheops zijn pyramide mocht bouwen, kon hij dus op een grote hoeveelheid kennis steunen, van alle pogingen van zijn vader en de eerder opgedane kennis van de trap pyramides.
Dus het is niet zo dat er vanuit het niets de "perfecte" pyramide verscheen, verre van dat zelfs.
quote:
Zoals iemand al eerder aangaf zou je een "kloon" van Zahi Awass kunnen zijn.
Als je die man ooit engels hebt horen spreken, dan weet je ook dat typen in de Nederlandse taal hem te boven gaat.
C. Sagan
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:17:45 #70
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_31232969
quote:
Ten eerste, waarom is de grote pyramide zo perfect?
mischien omdat zelfs isaac newton daar de originele cubit uit herlijd heeft die hij nodig had voor het maken van zijn graviton theorie ?

""A Dissertation upon the Sacred Cubit of the Jews and the Cubits of several Nations: in which, from the Dimensions of the Greatest Pyramid, as taken by Mr. John Greaves, the ancient Cubit of Memphis is determined""

http://www.gizapyramid.com/newton.htm
pi_31233232
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:17 schreef merlin693 het volgende:

[..]

mischien omdat zelfs isaac newton daar de originele cubit uit herlijd heeft die hij nodig had voor het maken van zijn graviton theorie ?

""A Dissertation upon the Sacred Cubit of the Jews and the Cubits of several Nations: in which, from the Dimensions of the Greatest Pyramid, as taken by Mr. John Greaves, the ancient Cubit of Memphis is determined""

http://www.gizapyramid.com/newton.htm
Ten eerste bedoel je waarschijnlijk Theory of gravitation, i.p.v. graviton. Heeft met elkaar te maken, maar de graviton werd veel later bedacht als onderdeel van de quantummechanica.
En ten tweede, heeft hij slechts geprobeerd de cubit te herleiden van de afmetingen van de pyramide, maar dit is nooit gelukt en hij heeft zijn theory dan ook op andere getallen gebaseerd.
Zijn zwaartekracht theorie heeft dus 0,0 te maken met de afmetingen van de pyramide.

Nu ik toch bezig ben over de afmetingen, vaak wordt het getal PI betrokken zij de afmetingen. Echter de afmetingen zijn telkens anders, naar gelang wie je ernaar vraagt. Als we Petrie mogen geloven en gezien het uitvoerige verslag van zijn onderzoeken doe ik dat, verschilt de hoek per zijde en de lengte per zijde verschilt. Het staat vast dat de richting bijzonder nauwkeurig is maar de zuidkant is steiler dan de noordkant.

Blijkbaar worden die verschillen niet meegenomen als je zoekt naar PI in de pyramide.
C. Sagan
pi_31233253
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:07 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Klopt helemaal, ik zeg ook niet dat het bewijzen zijn, echter het is altijd nog meer dan dat er bewijzen zijn dat de grote pyramides 10.00 jaar oud zijn. Daar is helemaal geen aanwijzing voor te vinden.
[..]
- Het arabische verhaal van Hitat van Al Makrizi is je waarschijnlijk wel bekend.

- De schrijver Albert Slosman vertelt in zijn boek 'De astrologie van het oude Egypte' dat
Herodotes het bij het rechte eind had.

- De Sumerische beschaving spreekt over Ekur, welke omschrijving verdacht veel
lijkt op de grote pyramide.

Ik zou niet durven beweren dat hierboven de waarheid staat. Moeilijk te bewijzen
maar om ze, zoals de Egyptologen, af te doen als onzin gaat mij te ver.
pi_31233560
http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoordenaar/content/Lees.asp?Navcode=wisdom&InleidingKey=54

interessant artikel waarom de g.p. misschien niet uit de 4e dynsty stamt
Benjamin Franklin
pi_31233806
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:32 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

- Het arabische verhaal van Hitat van Al Makrizi is je waarschijnlijk wel bekend.
Zekers, en ook met de tegenstrijdigheden in het verhaal, kijk eens op:
http://doernenburg.alien.de/alternativ/pyramide/pyr08_e.php
quote:
- De schrijver Albert Slosman vertelt in zijn boek 'De astrologie van het oude Egypte' dat
Herodotes het bij het rechte eind had.
Het boek ken ik niet, maar ik weet wel dat Herodotus enkele aspecten van zijn verhaal bij het verkeerde eind had. Het verhaal dat het slaven waren die de pyramide bouwden, heeft hij de wereld in geholpen. Verder heeft Herodotus verklaard dat de pyramide door Cheops is gebouwd, om als tombe dienst te doen... Geheel in lijn met de hedendaagse opvattingen.
quote:
- De Sumerische beschaving spreekt over Ekur, welke omschrijving verdacht veel
lijkt op de grote pyramide.
[/quote]
Naar mijn mening was/is Ekur een tempel voor Enlil de god van Soemerië en de stad Akkad. De restanten staan er nog steeds:

Ik zie niet in wat dit met de grote pyramide te maken heeft...
quote:
Ik zou niet durven beweren dat hierboven de waarheid staat. Moeilijk te bewijzen
maar om ze, zoals de Egyptologen, af te doen als onzin gaat mij te ver.
Tsja, alles blijft een theorie, of je nu de hedendaagse zienswijze aanhangt, of het in wat mysterieuzere hoeken zoekt. En een theorie blijft net zolang staan tot een feit hem onderuit haalt.

Echter gezien de geringe hoeveelheid bronnen zullen we nooit met zekerheid weten wat er van waar is en blijf ik dan maar bij de meest simpele theorie, waarbij geen buitensaards leven of oude verloren beschavingen voor nodig zijn om het rond te breien.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 06-10-2005 17:06:09 ]
C. Sagan
pi_31234246
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]
[..

Echter gezien de geringe hoeveelheid bronnen zullen we nooit met zekerheid weten wat er van waar is en blijf ik dan maar bij de meest simpele theorie, waarbij geen buitensaards leven of oude verloren beschavingen voor nodig zijn om het rond te breien.
[/quote]

Ik kan me geheel in bovenstaand vinden.

Ik vind echter de houding van "kenners" vaak te star. Er zijn nog zoveel vragen
te beantwoorden, doe een alternatieve theorie niet bij voorbaat af als onzin,
vooral niet als je eigen theorie ook niet waterdicht is.

Het is vaak genoeg gebleken dat wetenschappers met het verstrijken van de
tijd hun ongelijk toe hebben moeten geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')