abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:20:16 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32680989
quote:
Mooie compilatie, mooie muziek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 november 2005 @ 21:31:07 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_32681339
Wanneer is nu precies de begrafenis, ik lees twee dingen ook dat er zaterdag een ceremony is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32681494
Vrijdag Zaterdag in Belfast.
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:33:35 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32683237
Overigens vertelt Jan Mulder in het Belgische blad "Humo" nog een gewéldig typerende anecdote over Best. Hij speelde ooit met Anderlecht een kwartfinale in de Europacup tegen het Man U van Best. Anderlecht was toen nog het grote Anderlecht (een Europese topclub) en was voor zijn tijd hyperprofessioneel in Europa. Toen ze neerstreken op Old Trafford begonnen ze met groots vertoon en een veld vol kegeltjes aan hun opwarming. George Best stond tot gewoon langs de kant toe te kijken naar de Anderlecht-warming up met een whiskytje in de hand. Bij Anderlecht wisten ze niet wat ze zagen terwijl ze zelf keihard aan het opwarmen waren naar de match toe passeerde ook nog de coach van Man U even langs Best die hartelijk zei 'Hi, Boss' , 'Hi, lad, feelin' good? great' vijf minuten voor de aftrap dronk best nog een stevige slok en kleedde zich om. Best leek bij de aftrap wat afwezig, kreeg pas na vijf minuten ergens net voor de verdediging de bal, legde die tot verbazing van de Anderlechtspelers met 1 beenbeweging gewoon stil voor hem op de grond, deed secondenlang niks en verstuurde dan uit stand een pass over bijna honderd meter precies op de borst van Denis Law die scoorde. Vervolgens werd Anderlecht nog met 3-0 van het veld gespeeld.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_32692663
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens vertelt Jan Mulder in het Belgische blad "Humo" nog een gewéldig typerende anecdote over Best. Hij speelde ooit met Anderlecht een kwartfinale in de Europacup tegen het Man U van Best. Anderlecht was toen nog het grote Anderlecht (een Europese topclub) en was voor zijn tijd hyperprofessioneel in Europa. Toen ze neerstreken op Old Trafford begonnen ze met groots vertoon en een veld vol kegeltjes aan hun opwarming. George Best stond tot gewoon langs de kant toe te kijken naar de Anderlecht-warming up met een whiskytje in de hand. Bij Anderlecht wisten ze niet wat ze zagen terwijl ze zelf keihard aan het opwarmen waren naar de match toe passeerde ook nog de coach van Man U even langs Best die hartelijk zei 'Hi, Boss' , 'Hi, lad, feelin' good? great' vijf minuten voor de aftrap dronk best nog een stevige slok en kleedde zich om. Best leek bij de aftrap wat afwezig, kreeg pas na vijf minuten ergens net voor de verdediging de bal, legde die tot verbazing van de Anderlechtspelers met 1 beenbeweging gewoon stil voor hem op de grond, deed secondenlang niks en verstuurde dan uit stand een pass over bijna honderd meter precies op de borst van Denis Law die scoorde. Vervolgens werd Anderlecht nog met 3-0 van het veld gespeeld.
Jan weet het wel aan te dikken.

Zaterdag ook geen voetbal in Noord-Ierland. Ze verwachten overigens een half miljoen mensen in Belfast voor de begrafenis...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Trouwste user 2022 woensdag 30 november 2005 @ 13:03:31 #186
7889 tong80
Spleenheup
pi_32694142
De BBC zal er wel rechtsstreeks bij zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 december 2005 @ 00:16:48 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_32743768
Stormont funeral for George Best

Thousands are expected to attend George Best's funeral
Football legend George Best is to be buried in Belfast on Saturday after a funeral service at Stormont.
It is expected to be one of the biggest funerals ever seen in Northern Ireland, with thousands of people expected to line the route to Parliament Buildings.

NI secretary Peter Hain agreed Stormont should be made available after an approach by the Best family.

Manchester United manager Sir Alex Ferguson and the club's chief executive David Gill will attend the funeral.

Best's agent Phil Hughes said he would fly to the city with the former NI international's body on Wednesday.

Meanwhile, NI Sports Minister David Hanson has said he has not ruled out calling the proposed new Northern Ireland sports stadium after George Best.

Mr Hanson said it would take time before a final decision would be made but he said it was important that Best was remembered in an appropriate way.

The funeral cortege will leave the Best family home in the Cregagh area of east Belfast at 1000 GMT on Saturday. It will then go along a three mile route through east Belfast to Stormont.

Once there, it is thought there will then be a mixture of a public and private ceremony for the world famous footballer.

It is expected to take place in the Great Hall inside Parliament Buildings and be relayed to those outside by a public address system.

Funeral service will take place at Parliament Buildings

Many sporting stars, including team mates from Manchester United's European Cup winning side of 1968, together with current representatives of the club, are expected to attend.

DUP East Belfast MP Peter Robinson said Stormont was chosen because the size of the estate would allow the public to take part in the service.

After the service, the cortege will go to Roselawn Cemetery where Best will be buried beside his mother.

There will then be a gathering for family and friends of the famous player at a Belfast hotel.

There are to be other memorials too, the 60s singer Don Fardon hopes a re-release of his 1972 song Belfast Boy can become the Christmas number one.

"Whatever they decide to do, whether they decide to erect a stature, wherever, whatever the proceeds of the record are I shall make a decent contribution towards that," he said.

Prayers were said on Sunday in churches across Northern Ireland, after Best, who had been ill with a serious lung infection since October, died on Friday.

Manchester United players and fans were among those paying tribute to the footballer ahead of their first match since his death.

There was a minute of applause before their game against West Ham. His former United team-mate Sir Bobby Charlton thanked them for showing respect.

On Saturday, a minute's silence was held at Irish League matches in honour of the east Belfast man.

The Irish rugby team wore black armbands for their match against Romania in Dublin as a mark of respect.

Hundreds of people also queued to sign a book of condolence for the former star at Belfast City Hall.

Fans have been leaving tributes outside Best's boyhood home

Floral tributes have been left at the Best family home on the Cregagh estate in the east of the city and flags are flying at half-mast in the borough of Castlereagh.

Best was made a Freeman of the Borough in 2002.

The CIS Cup Final between Glentoran and Linfield scheduled for next Saturday has been put back to 10 December because of the funeral

pi_32750914
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:07:49 #189
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32752775
quote:
Willy van de Kerkhof: 'Ik werd gek van Best'

2/12/2005 12:45

Vraag Willy van de Kerkhof niet naar George Best, want de 63-voudig international ziet de onlangs overleden vedette nog steeds rondjes om hem heen lopen.

In het Algemeen Dagblad blikt Van de Kerkhoff terug op het WK-kwalificatieduel dat Nederland op 13 oktober 1976 afwerkte in De Kuip. Als tegenstander kreeg De Stofzuiger in zijn negende interland George Best tegenover zich. De loopbaan van de Noord-Ier was toen al enkele jaren bergafwaarts gegaan, maar daar was die avond weinig van te merken.

'Best had natuurlijk een geweldige techniek, maar ik maakte mij geen zorgen', herinnerde Van de Kerkhof zich. 'Ik vertrouwde op mijn snelheid, daarmee zou ik hem altijd nog kunnen achterhalen als hij mij eens te slim af zou zijn.' Het ging allemaal net even anders voor de toen 25-jarige Helmonder.

'Hemeltjelief, wat was die Best verschrikkelijk goed op dreef. Voor de aftrap heb ik hem nog een hand gegeven en hem recht in de ogen gekeken. Daarna heb ik alleen nog maar zijn hielen gezien. Ik werd zoek gespeeld. Hij pakte mij de bal af, liep me voorbij, speelde me door de benen, sprong over mij heen, het was om gek van te worden. Het lukte mij zelfs niet om hem te schoppen.'

'In de rust heb ik tegen Zwartkruis, de bondscoach, gezegd: Alsjeblieft, haal me er uit. Het is de enige keer in mijn hele carrière geweest dat ik heb gesmeekt om een wissel.'

Na rust zat Van de Kerkhof op de bank te kijken naar Best. 'Ik zie hem nog met de bal aan de voet de verkeerde kant op gaan. Hij liet zich terugzakken op eigen helft om Cruijff op te zoeken. Die dolde hij toen ook eventjes. Het leek soms wel alsof hij alleen op het veld stond. De wedstrijd draaide helemaal om hem.'

'Het werd 2-2 maar George was de grote winnaar. Hij had al jaren niets meer laten zien en niemand had verwacht dat hij ineens zó zou uitblinken. (...) Hij en Cruijff zijn de grootste voetballers met wie ik in het veld heb gestaan.'
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 december 2005 @ 18:16:37 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_32761025
Mooi verhaal. Ik herinner me die wedstrijd nog goed, hij was idd weergaloos goed op dat moment.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 19:26:39 #191
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_32762569
Van de BBC site
quote:
On a slightly more disturbing note, a friend of mine was walking past a butchers in Kettering the day after George died and saw a sign outside saying 'Best Liver For Sale'. He hopes it was merely an unfortunate coincidence.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 december 2005 @ 19:27:42 #192
7889 tong80
Spleenheup
pi_32762593

vrijdag 2 december 2005 @ 19:35:55 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32762780
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:26 schreef Doc het volgende:
Van de BBC site
[..]

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32768024
quote:
Hij liet zich terugzakken op eigen helft om Cruijff op te zoeken.

dit is eng.
quote:
Die dolde hij toen ook eventjes.

damn, je wordt er bijna bang van... zo goed was ie...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2005 23:16:31 ]
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:10:13 #195
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32768423
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:16:39 #196
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32768595
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:56 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

[..]

damn, je wordt er bijna bang van... zo goed was ie...
Ik zag onlangs nog zo'n paar beelden van hem in (volgens mij) Man U outfit, gaat hij even 4 verdedigers dribbelen, komt hij voor de keeper, keert zich om , dribbelt nog eens twee van die verdedigers en trapt de bal glashelder in de winkelhaak
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:18:55 #197
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32768665
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik zag onlangs nog zo'n paar beelden van hem in (volgens mij) Man U outfit, gaat hij even 4 verdedigers dribbelen, komt hij voor de keeper, keert zich om , dribbelt nog eens twee van die verdedigers en trapt de bal glashelder in de winkelhaak
Dat was volgens mij in de finale tegen Benfica.
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:05:39 #198
15600 BB-King
Long live the King!
pi_32777125
Op BBC 1 nu verslag van de begravenis...
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_32777565
Staan gewoon 'n half miljoen(!) mensen langs de kant.Dat zegt toch genoeg.....
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2005 @ 14:37:46 #200
7889 tong80
Spleenheup
pi_32780229
Ik moest even slikken nadat z'n zoon dat gedicht voor had gelezen.

Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2005 @ 15:04:33 #201
7889 tong80
Spleenheup
pi_32780902
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:25 schreef Royal_Flush het volgende:
Staan gewoon 'n half miljoen(!) mensen langs de kant.Dat zegt toch genoeg.....
Dat is 1/3de van de totale Noord-Ierse bevolking

zaterdag 3 december 2005 @ 15:05:34 #202
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32780934
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:37 schreef tong80 het volgende:
Ik moest even slikken nadat z'n zoon dat gedicht voor had gelezen.

Dat vond ik ook indrukwekkend
pi_32781516
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat is 1/3de van de totale Noord-Ierse bevolking

Dat bedoel ik!Respect...........
"They don't want to just sit there, line up and play football.They don't want to play smash-mouth football, they want to trick you......They want to catch you substituting" Joey Porter before the Colts-Steelers game
pi_32783189
Nu beelden bij Studio Sport
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 december 2005 @ 16:49:18 #205
7889 tong80
Spleenheup
pi_32783295
En weer moest ik slikken. Het gedicht was trouwens niet van de zoon zelf, maar een vrouwelijke fan had gevraagd of ie het voor wilde lezen.

zaterdag 3 december 2005 @ 16:49:50 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32783313
Indrukwekkende beelden inderdaad.
Poef.....gone! ©golfer
pi_32784524

maandag 5 december 2005 @ 20:11:42 #208
67174 Dos37
Come on Twente
pi_32844325
Dat gedicht heeft iemand dat misschien dat ie kan copy/pasten.

en die vlag ook geweldig
pi_32879713
Lieve Sjors,
kusjes, Roma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')