quote:5.
Bij de opzegging moeten de volgende termijnen in acht worden genomen:
a.
bij opzegging door de huurder: een termijn gelijk aan de tijd die tussen twee opvolgende voor betaling van de huurprijs overeengekomen dagen verstrijkt, doch niet korter dan een maand en niet langer dan drie maanden;
Lijkt me duidelijk toch? Een opzegtermijn van dertien maanden mag gewoon niet volgens de wet.quote:7. Elk beding waarbij in strijd met lid 5 onder a een langere opzegtermijn of waarbij in strijd met lid 5 onder b een kortere opzegtermijn wordt overeengekomen of waarbij van andere bepalingen van dit artikel wordt afgeweken, is nietig.
Niet echt, nee. Want zoals cora al schreef: " Een overeenkomst welke voor een bepaalde huurtermijn is aangegaan is niet eerder opzegbaar dan tegen het verstrijken van die termijn of tegen een later tijdstip, behoudens onvoorzienige omstandigheden. ex 6.258 bw."quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:21 schreef Zelva het volgende:
http://wetboek.net/nl/BW7/271.html
Lijkt me duidelijk toch?
Maar dat is hier dan ook in het geheel niet toepasbaar, want we hebben het hier niet over een overeenkomst voor bepaalde tijd. Je mag niet een huurovereenkomst voor eerst een jaar aangaan en daarna voor vast.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet echt, nee. Want zoals cora al schreef: " Een overeenkomst welke voor een bepaalde huurtermijn is aangegaan is niet eerder opzegbaar dan tegen het verstrijken van die termijn of tegen een later tijdstip, behoudens onvoorzienige omstandigheden. ex 6.258 bw."
Jij komt zeker niet zo vaak in WGR. Hier is een vraag van een TS slechts een aanleiding voor diepgravende haarkloverij tussen juridische nerds. Dat de TS er in de regel na de derde post al niks meer van snapt door al het jargon doet in het geheel niet terzake.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:39 schreef petre86 het volgende:
pssst de boel is opgelost.. blijven doorzeuren tegen elkaar is dus een onderlinge strijd.. daar heb ne msn voor
Nee, de minimale tijd is dus bepaald, het maximum kan van alles zijn. Maar je kunt dus niet opzeggen voor die minimale periode voor bij is. Draai het eens om: waarom zou dat toegestaan zijn als het toch van geen enkele waarde is? Doesn't make sense.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 00:31 schreef Zelva het volgende:
Contracten met een minimumlooptijd zoals jij aangeeft, zijn sowieso niet voor een bepaalde tijd aangaan, maar gewoon voor vast. Een bepaalde tijd is een vaste tijd, een jaar, een maand, drie jaar. Minimaal een jaar, maar misschien ook wel zeven of dertig jaar is géén bepaalde tijd.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij komt zeker niet zo vaak in WGR. Hier is een vraag van een TS slechts een aanleiding voor diepgravende haarkloverij tussen juridische nerds. Dat de TS er in de regel na de derde post al niks meer van snapt door al het jargon doet in het geheel niet terzake.![]()
Je vertelt waarschijnlijk niet het hele verhaal. In een vergelijkbaar jaarcontract wat ik eens getekend heb stond de voorwaarde 'de huurder betaalt 2 maanden borg;als de huurder binnen een jaar vertrekt, dan zijn de kosten daarvoor 1 maand borg'. Ofzoiets.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:47 schreef BrauN het volgende:
Heb dus net m'n huurcontract voor mijn studentenkamer ontvangen... Als ik teken zit ik aan de kamer vast voor een jaar (tot september 2006) en vanaf dat moment is de opzegtermijn 1 maand.
Ik vroeg me af... is dat normaal? Ik had verwacht dat er enkel een opzegtermijn van 1 tot 3 maanden zou zijn, niet eerst dat jaar wat je 'moet' uitdienen.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 01:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Jij komt zeker niet zo vaak in WGR. Hier is een vraag van een TS slechts een aanleiding voor diepgravende haarkloverij tussen juridische nerds. Dat de TS er in de regel na de derde post al niks meer van snapt door al het jargon doet in het geheel niet terzake.![]()
kan dat in de FAQ?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |