abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31218087
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef Nashje het volgende:
Jaja Obodai, we weten het wel weer. Dat je binnenkort maar een stevige beenbreuk op mag lopen .

Had het eerlijk gezegt niet verwacht van hem.
Als zulke trotse jongens op hun ziel worden getrapt dan komt het verhaal wel snel eruit.
That's all folks!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:19:38 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31218139
Ik geloof soms best dat er slecht met mensen om gegaan wordt bij Ajax hoor, ok sommigen zullen gewoon hun eigen falen niet kunnen verkroppen en gaan trappen, maar ze doen soms ook zulke stomme dingen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:27:25 #128
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_31218487
Ja maar ondertussen krijgt Ajax wel een slechte naam waardoor sommige spelers zullen besluiten om niet naar Ajax te komen.
Jawel, je keek.
pi_31218495
Ik heb ook wel eens het idee er niet altijd even lekker met sommige spelers wordt of werd omgegaan. Maar feit is wel dat degenen die zich daaruit weten te knokken ook de beste spelers zijn die slagen in de top van het Europese voetbal. En dat is geen toeval.

Een Obodai zal nooit voor een Juventus komen te spelen, een Sonck idem. Het zijn de slechte spelers die zeuren en de goede zoals Chivu, Maxwell of Zlatan hebben juist lof voor de club.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:28:45 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31218542
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:27 schreef jna het volgende:
Ja maar ondertussen krijgt Ajax wel een slechte naam waardoor sommige spelers zullen besluiten om niet naar Ajax te komen.
Ja, spelers gaan liever naar psv want daar is het zo gjmoedelik... .
Get woke, go broke!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 23:09:28 #131
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_31220106
Zelfs verrot nog de mooiste club van de wereld. Ajax!
Life is what you make it.
pi_31220139
Maar laatst was er meen ik ook een artikel waarin Babel duidelijk liet merken gefrustreerd te zijn omdat hij op die linkerpositie moet spelen. (zal vast in 1 van de vorige Ajax topics hebben gestaan). En dit is weer omdat er geen juiste spelers beschikbaar zijn voor dit team. Natuurlijk roept iedereen hier van elkaar dat ze geen verstand van voetbal hebben, maar het systeem wat niet ok is met dit spelersmateriaal....dat is toch wel iets wat ik hier als een soort van rode draad door de topics heen zie lopen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:24:48 #133
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31222835
quote:
Ajax legt Pienaar nieuwe aanbieding voor

In de hoop Steven Pienaar te verleiden tot contractverlenging heeft Ajax de international een nieuwe aanbieding gedaan.

'Uit deze aanbieding spreekt volgens ons voldoende vertrouwen, zowel persoonlijk als financieel', zegt Martin van Geel in De Telegraaf. De technisch directeur gaat binnen enkele weken opnieuw met Pienaar om de tafel nadat eerdere onderhandelingen waren afgebroken door de Zuid-Afrikaan.

De vraag is of Pienaar niet sowieso naar een andere club wil. Niet alleen financiële, maar ook zijn sportieve redenen zouden aan een vertrek ten grondslag liggen. De Zuid-Afrikaan wordt vooral gebruikt als rechtsbuiten. In die rol voelt Pienaar zich minder lekker. 'Maar volgens mij is het ook niet doorslaggevend voor Steven bij het maken van een zijn keuze', aldus Van Geel.

Over belangstelling heeft Pienaar niet te klagen. Valencia, Manchester City en Werder Bremen heetten geïnteresseerd te zijn in de Zuid-Afrikaanse international, die aan het einde van het seizoen transfervrij is. Liverpool heeft volgens De Telegraaf anderhalf miljoen euro over om Pienaar in de winterstop naar Anfield te halen.

Maar vooralsnog gaat Pienaar alleen praten met Ajax. 'Daar ligt nu onze prioriteit', zei Rob Moore vorige week in VI. De zaakwaarnemer bevestigde de interesse van verschillende buitenlandse clubs voor Pienaar.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:33:15 #134
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31222995
Anderhalf miljoen euro
pi_31223884
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:33 schreef twi het volgende:
Anderhalf miljoen euro
Dat is best wat voor 6 maand contract hoor.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_31223994
quote:
6/10/2005 - 'Ajax geinteresseerd in door Koeman ongebruikte Hélio Roque'
(Gepost door RvN)

De Portugese krant O'Jogo meldt dat Ajax interesse zou hebben in de 20-jarige aanvallende middenvelder Hélio Roque van Benfica. Ronald Koeman besloot hem uiteindelijk niet in zijn selectie op te nemen, waardoor hij terugmoest naar het tweede elftal. Daar zou hij indruk maken. De zaakwaarnemer van de speler bevestigt dat enkele Nederlandse clubs interesse hebben om de speler te huren. Benfica zou daar een voorkeur voor hebben. Een van de clubs zou Hélio Roque echter willen kopen. De zaakwaarnemer noemde de naam van Ajax niet. Volgens de krant volgt Ajax de verrichtingen van de speler nauwgezet.
Hij is niet goed genoeg bevonden door Koeman, grote kans dat het een toppertje is dus.
pi_31224003
En onze Spaanse vriend is 3 wedstrijden geschorst, en krijgt een boete van Ajax.
pi_31224004
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:29 schreef JeroenV het volgende:
De VI van deze week is trouwens wel een aanrader. Staat een vrij lang artikel in over (hoe kan het ook anders) de spitsen en het systeem van Ajax. Ook Zlatan komt aan het woord:

Analyse VI over Ajax zoektocht naar Ajax-spits, systeem het probleem?
(Gepost door RvN)

De papieren uitgave komt met een interessante en uitgebreide analyse over de continue zoektocht van Ajax naar de ideale Ajax-spits. Alle internationale topspitsen van dit momenten zouden niet aan de bij Ajax gevraagde kwaliteiten voldoen. Volgens Anastasiou heeft dat te maken met de starheid waarmee Ajax aan het traditionele 4-3-3 vasthoudt, hetgeen een probleem geeft in het hedendaagse voetbal dat veranderd is. Anastasiou gaf zich daar nauwelijks over uit te durven spreken, omdat het systeem heilig is. 'Blind is kansloos als hij dat doet' zo spreekt de spits over een eventueel ander systeem. 'Hij komt zelf uit de opleiding en als hij het omgooit, krijgt hij de hele club over zich heen.'
Ook Zlatan komt aan het woord in Voetbal International. De Zweed geeft aan veel beter te spelen door het zelfvertrouwen dat hij bij Juventus heeft gekregen, omdat er geen interne druk is zoals bij Ajax.
Misschien gaat men nu het licht eens zien.....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:28:33 #139
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31224065
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:25 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Misschien gaat men nu het licht eens zien.....
je mag het hopen....
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:29:26 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31224086
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:25 schreef Jajong het volgende:
En onze Spaanse vriend is 3 wedstrijden geschorst, en krijgt een boete van Ajax.
Boete? Lekker dan weer, zo motiveer je hem wel! HIj zal zich zoooo gewenst voelen .
Get woke, go broke!
pi_31224107
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Boete? Lekker dan weer, zo motiveer je hem wel! HIj zal zich zoooo gewenst voelen .
Die kerel flipte door en deelde een elleboog uit, dan is een boete op zijn plaats.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:31:26 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31224127
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:30 schreef Jajong het volgende:

[..]

Die kerel flipte door en deelde een elleboog uit, dan is een boete op zijn plaats.
Zit wat in .

Maar wel beetje jammer toch....
Get woke, go broke!
pi_31224239
Artikel in de VI net gelezen...
En zit een heel grote kern van waarheid in.... .
-
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:38:32 #144
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31224259
VI ligt nog bij mijn vader.... maar kan de strekking wel raden.
Get woke, go broke!
pi_31224260
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Artikel in de VI net gelezen...
En zit een heel grote kern van waarheid in.... .
Ik haal em zo op, heb ik wat te doen tijdens Economie
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:42:33 #146
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_31224346
quote:
Rosenberg stelt Blind voor lastige keuze

Bij zijn entree werd Markus Rosenberg vergeleken met wereldster Zlatan Ibrahimovic. Ajax dacht opnieuw goud in handen te hebben, maar de Zweedse spits kan de hooggespannen verwachtingen voorlopig niet waarmaken. De roep om Angelos Charisteas groeit met de dag. Aan trainer Danny Blind de keuze tussen een Grieks heden of een Zweedse toekomst.

Praag, woensdagavond 13 september, de 42ste minuut van het Champions League-duel tussen Ajax en Sparta Praag. Bij een tussenstand van 0-0 krijgt Markus Rosenberg de kans om zijn ploeg op voorsprong te schieten. Oog in oog met Sparta-doelman Jaromir Blazek faalt de spits en maait hij vol over de bal heen. De grimas op het gezicht is tekenend. Rosenberg is dolende. Het zelfvertrouwen is compleet verdwenen. Halverwege de tweede helft wordt de Zweed vervangen door Angelos Charisteas.

Trainer Danny Blind spaart zijn aanvaller na afloop. “Natuurlijk had Markus moeten scoren. Hij mist drie grote kansen, dat mag je hem zeker aanrekenen. Desondanks speelde hij gewoon goed. Markus bewoog goed, bracht diepte in ons spel en was nadrukkelijk aanwezig. Ik ben zeker niet ontevreden over zijn prestatie.” Hoewel Blind zijn vertrouwen blijft uitspreken in Rosenberg, groeien op de tribunes van de Arena de twijfels. De 22-jarige aanvaller mist zelfvertrouwen, en lijkt ten onder te gaan aan de immense druk.

De scoutingsstaf van Ajax weigert toe te geven, dat zij de kwaliteiten van Rosenberg verkeerd heeft ingeschat. “Daar is het nu nog veel te vroeg voor”, vindt scout Gerrie Mühren, die de aanvaller diverse malen bekeek. “Toen ik hem zag bij zijn vorige club Malmö FF was ik onder de indruk. Markus is een groot talent; tweebenig en zeer doelgericht. De supporters schrijven hem veel te snel af. Als Markus vertrouwen krijgt, kan hij uitgroeien tot een absolute aanwinst.”

Ajax kaapte Rosenberg afgelopen zomer weg voor de neus van onder meer Bayern München, Arsenal, Anderlecht en Lokomotiv Moskou. De Amsterdammers betaalden vijf miljoen euro voor de aanvaller, die behalve zijn prijskaartje ook de erfenis van Zlatan Ibrahimovic met zich mee moet torsen. De bij vlagen geniale Ibrahimovic stal in zijn Amsterdamse periode de harten van het Ajax-publiek. Vorige zomer verkaste de Zweedse international voor 16 miljoen euro naar Juventus, waar hij inmiddels is uitgegroeid tot een spits van werelformaat.

Ook Ibrahimovic kende een stroeve start in Amsterdam. De jonge Zweed kon niet wennen aan het hoge verwachtingspatroon, en kwam diverse malen in opspraak wegens vermeende elleboogstoten. Net als bij Rosenberg was het talent onmiskenbaar aanwezig, maar werd het geblokkeerd door een gemis aan vertrouwen. Voetbaljournalist Roberto Lobosco, die Ibrahimovic enkele tijd volgde, verwacht dat Rosenberg er, net als zijn illustere voorganger, wel weer bovenop komt. “Zlatan kende ook een lastige start, maar naar verloop van tijd kreeg hij vertrouwen. Als Rosenberg zo goed is als ze bij Ajax denken, komt hij er ook wel bovenop. Ajax’ contactpersoon in Zweden, die ook Ibrahimovic scoutte, ziet het in hem zitten.”

Ook vindt Lobosco dat Rosenberg meer tijd moet krijgen om zich aan te passen. “Hij is nog maar net bij de club. Bovendien moet hij wennen aan het systeem en zijn medespelers. Die jongen heeft altijd in een 4-4-2-systeem gespeeld. Of Rosenberg langzamer gebracht had moeten worden? Ik denk het niet, als hij daadwerkelijk de kwaliteiten bezit die hem toegedicht worden, dan betaald dat vertrouwen zich vanzelf wel uit.”

Bij het Ajax-publiek heeft Rosenberg het grootste deel van zijn krediet al verspeeld. Voor het seizoen sprak de Amsterdamse fanschare nog haar vertrouwen uit in de Zweed. Uit een poll op de fansite AjaxShowTime wees 61% van de stemmers Rosenberg als eerste spits aan. Het vertrouwen vloeide de afgelopen weken echter snel weg. De jonge aanvaller komt niet tot scoren, is niet gelukkig in zijn acties en mist vertrouwen. De roep om Angelos Charisteas zwelt aan.

Rosenberg blijft rustig onder de kritiek van supporters en media en hoopt het vertrouwen van zijn trainer te behouden. "Volgens mij is het juist goed zoveel mogelijk wedstrijden te spelen, daar word je als nieuwe spits alleen maar beter van. De trainer vindt dat ook, want ik heb tot nu toe bijna alles gespeeld. Hij heeft vertrouwen in me, dat voel en merk ik aan alles. Dat is belangrijker dan de mening van de pers of buitenstanders. En daar verandert niets aan als ik een keer niet speel.”

De 22-jarige aanvaller zoekt de oorzaken van zijn slechte spel in het tactische systeem van Ajax. “Bij Malmö was ik gewend aan een 4-4-2 systeem waarbij je in feite kon doen wat in je opkwam. Je had de vrijheid om de ruimtes in te duiken en er was vaak een tweede aanvaller in de buurt. Bij Ajax moet je ruimte maken voor de vleugelspitsen, de bal vasthouden en vanuit het centrum je acties maken. Dat vraagt een andere manier van spelen.”

Trainer Danny Blind staat voor een lastige keuze. Charisteas scoort, maar lijkt de kwaliteiten van een typische Ajax-spits te ontberen. Rosenberg faalt voorlopig, maar is pas 22 jaar en wordt een grote toekomst toegedicht. De jonge Zweed verwoordde zijn transfer naar Ajax “als een droom die werkelijkheid werd”. Het kan snel gaan in een paar weken tijd. Een vroege dood op het spitsenkerkhof van de Arena nadert. De komende wedstrijden moet Rosenberg ervoor waken, dat zijn droomtransfer niet uitloopt op een nachtmerrie.

Bron: Voetbalzone.nl
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:44:34 #147
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31224387
quote:
Een vroege dood op het spitsenkerkhof van de Arena nadert.
Ik denk dat we, net als bij Zlatan, even een beetje geduld moeten hebben en dat Markus Rosenberg het dan vanzelf terug zal betalen door middel van doelpunten.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 oktober 2005 @ 10:50:54 #148
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31224520
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Niemand mist Obodai, behalve Doc...

* Da_Sandman nooit begrepen heeft dat hij mocht blijven en Yakubu mocht vertrekken...

Het enige positieve aan Obodai was dat je z'n naam zo brullend kon schallen door het stadion ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_31224696
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:38 schreef HeatWave het volgende:
VI ligt nog bij mijn vader.... maar kan de strekking wel raden.
Nou ja, het komt er op neer dat geen enkele spits in dit systeem met de huidige speelstijl kan of zal slagen.
Zlatan komt ook uitgebreid aan het woord.
Overigens kan ik, na het lezen van het hele artikel, Obodai prima begrijpen.. Die jongen werd in de kleedkamer door spelers uitgelachen nadat hij moest huilen omdat Koeman vertrok.. .
-
pi_31224795
waarom gaat Ajax niet gewoon aan 442 met 2 vleugelmiddenvelders?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')