abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:26:45 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31246977
Dat is een heel ander verhaal. Ik zou ook niet zomaar mijn zoontje wegsturen naar Engeland omdat die ruski een kleine investering wil doen. Beginnen bij Ajax en met je 22ste weg is ook niet erg....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:26:56 #252
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31246979
Chelsea verneukt het hele voetbal en er gaan meer clubs zoals Chelsea komen...
A.M.A.B
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:33:36 #253
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31247112
West Ham Utd is dichtbij een overname door MSI en ook FC Porto en Benfica hebben verregaande banden met de Russische olie-maffia. Zond, want de charme van het voetbal verdwijnt. Voetbalclubs worden nu speeltjes van rijke, machtige mensen die niets met de clubs of voetbal in het algemeen te maken hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door M0NTANA op 07-10-2005 09:42:18 ]
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:50:16 #254
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31247406
Met als meest schrijnende voorbeeld Red Bull die een club overneemt.
A.M.A.B
pi_31247430
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:21 schreef M0NTANA het volgende:
VDV is overigens uitgeroepen tot beste speler van de Bundesliga (september 2005), zie:

[zentral] Hamburger SV - mit Raffie und Boula (deeltje 2)
Volgens mij dik verdiend
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:52:57 #256
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31247449
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:33 schreef M0NTANA het volgende:
West Ham Utd is dichtbij een overname door MSI en ook FC Porto en Benfica hebben verregaande banden met de Russische olie-maffia. Zond, want de charme van het voetbal verdwijnt. Voetbalclubs worden nu speeltjes van rijke, machtige mensen die niets met de clubs of voetbal in het algemeen te maken hebben.
Tja, er komt een moment dat het publiek het niet meer pikt lijkt mij. Of hoop ik dat alleen maar?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:55:59 #257
107445 Jajong
Hadouken!
pi_31247490
Dit vraagt om verandering van de transfer regels, belachelijk natuurlijk.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 09:57:11 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31247516
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:55 schreef Jajong het volgende:
Dit vraagt om verandering van de transfer regels, belachelijk natuurlijk.
Dat zou wel weer eens fijn zijn ja..... als er opeens 10 chelseas zijn is het voetbal dood natuurlijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:06:10 #259
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31247681
klote chelsea
pi_31247711
Ow God. Chelsea verkloot het weer eens.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:10:04 #261
107445 Jajong
Hadouken!
pi_31247755
Zo zielig dit, ze behandelen spelers nu puur als handelswaar. Alsof Mourinho ofzo ook maar íets van die spelers weet. Iemand heeft gewoon gezegd, heyz die lui hebben nog geen contract. halen en dan over een paar jaar nadat je hun voetbalcarriere hebt verneukt door ze niet te gebruiken verkopen met 10000% winst.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:14:20 #262
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31247820
Ook niet alle Chelsea-supporters zijn blij met dit instant succes en als er nóg meer clubs komen, die ineens de beschikking hebben over vele miljoenen, zal de tegenstand groeien. In Engeland heb je met Manchester United, Arsenal en Liverpool al drie traditionele, rijke clubs. Chelsea is daarbij gekomen en ook Aston Villa en West Ham United zijn al in verband gebracht met een miljoenenovername, nog even en 6 á 7 Engelse clubs met héél veel geld bepalen wat er gebeurt op de transfermarkt. In Spanje en Italië zijn er ook wel rijke clubs, die al vele miljoenen uitgeven aan spelers, waardoor andere clubs steeds creatiever moeten zijn om spelers aan te trekken of zelfs te behouden. Ik hoop dat men het in Engeland een keer zat wordt en dat de hele harde kern van de supporters zich tegen de nieuwe eigenaar keert, maar dit zal alleen maar gebeuren wanneer de resultaten gaan tegenvallen, want de meerderheid zijn gloryhunters en vinden het zo wel best.

In Nederland is het gelukkig (nog) niet zover, Ajax en Feyenoord moeten van het volk blijven, maar ik ben bang dat PSV spoedig ook deel uit maakt (als dit al niet het geval is) van een grote groep investeerdsers, zoals MSI. De verdediger Alex zal in de winterstop wellicht uit Eindhoven vertrekken en wanneer PSV via de contacten met Abramovic & Co weer een nieuwe topper krijgt aangeboden, is de club zo om en ontkomt het niet meer aan een hechtere samenwerking. Het Nederlandse voetbal zal dan vanzelf worden kapot gemaakt als grote Argentijnse en vooral Braziliaanse talenten bij PSV gestald worden, de concurrentie zal dus steeds creatiever moeten handelen om ook om de prijzen mee te spelen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe alles zich de komende jaren zal ontwikkelen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31248171
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Ajax met je krantenjongen vergelijken ... Hoe vaak moedig je je krantenjongen aan?

Het normale brdrijfsleven? Asjeblieft zeg! Het is natuurlijk wel de eigenschul van het bestuur met z'n gelul over "het produkt Ajax" . Maar toch. Ik wil daar niet intuinen.

Mensen die Ajax tijdens een wedstrijd uitfluiten zijn geen supporters - dat zijn afnemeners van het produkt Ajax. Als je Ajax echt te slecht vind spelen ga je maar weg. Maar als je er zit moet je steunen vind ik: het is niet voor niet 'supporter' - je weet wel van het Engels 'to support'.

het is een van de redenen van mij om niet vaak naar de ArenA te gaan. Ik wordt soms echt doodziek van die afnemers van het produkt Ajax die je vreemd aankijken als je je scheur opentrekt en luidkeels je club aanmoedigd.
Natuurlijk moedig je je club tijdens de wedstrijd aan, in de hoop dat het ze stimuleert tot grootse daden. Mij zal je dan ook noooit tijdens de wedstrijd horen fluiten (schelden wel, maar dat is wat anders ). Na de wedstrijd is een ander verhaal, dan mag je bij een wanprestatie wmb fluiten wat je wilt. Laat dit onderscheid duidelijk zijn.

De parallel met het bedrijfsleven gaat in zoverre wel op dat men best mag weten als men een wanprestatie heeft geleverd. Dat kun je doen door thuis te blijven, maar dat doet je niet als supporter. Dan blijft fluiten over en daar heb ik totaal geen probleem mee.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31248372
Ik hoop dat Sarpong en Goossens zo verstandig zijn om bij Ajax te blijven.
That's all folks!
pi_31248460
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
Ook niet alle Chelsea-supporters zijn blij met dit instant succes en als er nóg meer clubs komen, die ineens de beschikking hebben over vele miljoenen, zal de tegenstand groeien. In Engeland heb je met Manchester United, Arsenal en Liverpool al drie traditionele, rijke clubs. Chelsea is daarbij gekomen en ook Aston Villa en West Ham United zijn al in verband gebracht met een miljoenenovername, nog even en 6 á 7 Engelse clubs met héél veel geld bepalen wat er gebeurt op de transfermarkt. In Spanje en Italië zijn er ook wel rijke clubs, die al vele miljoenen uitgeven aan spelers, waardoor andere clubs steeds creatiever moeten zijn om spelers aan te trekken of zelfs te behouden. Ik hoop dat men het in Engeland een keer zat wordt en dat de hele harde kern van de supporters zich tegen de nieuwe eigenaar keert, maar dit zal alleen maar gebeuren wanneer de resultaten gaan tegenvallen, want de meerderheid zijn gloryhunters en vinden het zo wel best.

In Nederland is het gelukkig (nog) niet zover, Ajax en Feyenoord moeten van het volk blijven, maar ik ben bang dat PSV spoedig ook deel uit maakt (als dit al niet het geval is) van een grote groep investeerdsers, zoals MSI. De verdediger Alex zal in de winterstop wellicht uit Eindhoven vertrekken en wanneer PSV via de contacten met Abramovic & Co weer een nieuwe topper krijgt aangeboden, is de club zo om en ontkomt het niet meer aan een hechtere samenwerking. Het Nederlandse voetbal zal dan vanzelf worden kapot gemaakt als grote Argentijnse en vooral Braziliaanse talenten bij PSV gestald worden, de concurrentie zal dus steeds creatiever moeten handelen om ook om de prijzen mee te spelen. Ik ben in elk geval benieuwd hoe alles zich de komende jaren zal ontwikkelen.
Ik meen dat er in Italie en Spanje vooral topspelers worden gekocht met geld wat er eigenlijk niet eens is, en zij zo dan ook een grote gok nemen. Als deze spelers de club omhoog tillen is er vaak nog niet zoveel aan de hand, door de inkomsten die er dan binnenkomen. Maar er zijn ook clubs die ondanks de sterspelers beneden maat presteren, en dan is het potje snel leeg. Miljonairs die zo'n club zien als een mooie investering weten dat zij wel een tijd door kunnen gaan voordat hun geld op is, en daarbij worden topspelers gekocht met bestaand geld, dus draaien ze hoogstens verlies als deze speler niet goed presteert, maar is er nog wel geld over. De club uit Rusland waar AZ tegen moest in de UEFA, daar zit ook zo'n miljonair die een zootje spelers heeft gekocht, waar de begroting vele malen groter is dan AZ, maar toch liggen zij er nu uit.

Vind het wel zonde zoals iedereen zegt dat we op deze manier nooit talenten in NL vast kunnen houden zodat Nederlandse clubs dan minder kans hebben op internationaal succes (wat AZ en PSV vorig jaar toch goed af ging tegen miljoenenclubs)
pi_31248542
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:08 schreef Suijk het volgende:
Tering Chelsea, wat een kutclub ook he.
Ja
pi_31248628
Het bericht staat nu ook op voetbal.fok.nl
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:03:13 #268
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31248866
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:30 schreef Doc het volgende:

[..]

Ajax met je krantenjongen vergelijken ... Hoe vaak moedig je je krantenjongen aan?

Het normale brdrijfsleven? Asjeblieft zeg! Het is natuurlijk wel de eigenschul van het bestuur met z'n gelul over "het produkt Ajax" . Maar toch. Ik wil daar niet intuinen.

Mensen die Ajax tijdens een wedstrijd uitfluiten zijn geen supporters - dat zijn afnemeners van het produkt Ajax. Als je Ajax echt te slecht vind spelen ga je maar weg. Maar als je er zit moet je steunen vind ik: het is niet voor niet 'supporter' - je weet wel van het Engels 'to support'.

het is een van de redenen van mij om niet vaak naar de ArenA te gaan. Ik wordt soms echt doodziek van die afnemers van het produkt Ajax die je vreemd aankijken als je je scheur opentrekt en luidkeels je club aanmoedigd.
Je hebt wel gelijk, je kan Ajax niet vergelijken met een krantenjongen, maar beter met een piloot. Bij een piloot klappen de passagiers na een geslaagde vlucht, kritiek na een mislukte vlucht is er echter wel, maar zelden van de passagiers zelf.

Edit: nu ik het zelf teruglees, snap ik het niet meer. Dus laat maar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:22:06 #269
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_31249413
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:31 schreef aldostuta het volgende:

De parallel met het bedrijfsleven gaat in zoverre wel op dat men best mag weten als men een wanprestatie heeft geleverd. Dat kun je doen door thuis te blijven, maar dat doet je niet als supporter. Dan blijft fluiten over en daar heb ik totaal geen probleem mee.
Een parallel met het bedrijfdleven is een beetje lastig: als je niet tevreden bent over product X kan je er over klagen - gebeurt er dan niets dat het beter maakt dan stap je over naar product Y. Dat is not done in het voetbal. Ik beschouw mezelf ook niet als afnemer van het product Ajax, maar als een deel ervan. Als het niet goed loopt kijk ik wat ik er aan kan doen om het beter te maken en dat is als ik in het stadion zit die jongens aan te blijven moedigen. Of ik ga gewoon niet. Maar ik heb nog nooit - werkelijk en helemaal nooit- een voetballer beter zien spelen doordat-ie uitgefloten werd door z'n eigen publiek. Als je dat doet maak je je ploeg alleen maar slechter en gooi je dus je eigen glazen in.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:33:38 #270
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_31251201
Kan de Uefa/Fifa niet godverdomme eens gaan ingrijpen en clubs als Chelsea die echt het hele voetbal verkloten keihard aanpakken

Smerige kk club is het ook
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_31251465
die arnesen mag ook doodvallen!

en dan zeg ik het nog netjes
Houd van een lijntje.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:53:26 #272
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_31251477
Arnesen was al een verrader, dus ik had dit eigenlijk wel verwacht
Porcupine Tee - Normal
pi_31251766
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 11:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Een parallel met het bedrijfdleven is een beetje lastig: als je niet tevreden bent over product X kan je er over klagen - gebeurt er dan niets dat het beter maakt dan stap je over naar product Y. Dat is not done in het voetbal. Ik beschouw mezelf ook niet als afnemer van het product Ajax, maar als een deel ervan.
Met bedrijfsleven bedoel ik dat je de managers mag en moet aanspreken als resultaten uitblijven. Dan mag bij voetballers ook.
quote:
Als het niet goed loopt kijk ik wat ik er aan kan doen om het beter te maken en dat is als ik in het stadion zit die jongens aan te blijven moedigen. Of ik ga gewoon niet. Maar ik heb nog nooit - werkelijk en helemaal nooit- een voetballer beter zien spelen doordat-ie uitgefloten werd door z'n eigen publiek. Als je dat doet maak je je ploeg alleen maar slechter en gooi je dus je eigen glazen in.
Niet gaan is geen optie als je supporter bent natuurlijk. En nogmaals: ik doelde op uitfluiten na afloop van de wedstrijd; tijdens de wedstrijd zelf zou ik het idd nooit doen.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31252320
Het is ook nog een realistisch scenario dat Chelsea Sarpong en Goossens aantrekt, en ze vervolgens verhuurt aan PSV
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:33:35 #275
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_31252442
Dan gooi ik een bom op dat verrekte aidshoven, wegens samenzwering
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')