abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:57:20 #26
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31187758
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

de armen en middenklasse betalen geen belasting ?
En krijgen ook geen voorzieningen. Is dat jouw voorstel?
pi_31187929
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:53 schreef Floripas het volgende:
Sigme, armoe kan wel degelijk doodslaan. Arme mensen, intellectuele leegte, ik heb er vele parades van zien langsmarcheren in Oost-Groningen.
Ja, het kan. Maar het kan ook anders ongebruikte talenten aanroepen. De intellectuele leegte is bepaald niet voorbehouden aan armen. Zoals je zonder twijfel met me eens bent
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:07:33 #28
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31188042
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:57 schreef Floripas het volgende:

[..]

En krijgen ook geen voorzieningen. Is dat jouw voorstel?
hebben ze daar om gevraagd? gedwongen winkelnering heet dat. Net als de maffia, die pakt eerst al je inkomen af en komt vervolgens met allerlei ongevraagde dinesten aanzetten. Geweldig (NOT).
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:18:41 #29
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31234197
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:07 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hebben ze daar om gevraagd? gedwongen winkelnering heet dat. Net als de maffia, die pakt eerst al je inkomen af en komt vervolgens met allerlei ongevraagde dinesten aanzetten. Geweldig (NOT).
Op de overheid heb je invloed als je gaat stemmen.

Als je de overheid afschaft, dan gaat de mafia in het machtsvacuum zitten.

Op je Don mag je niet stemmen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:49:20 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31234928
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Op de overheid heb je invloed als je gaat stemmen.

Als je de overheid afschaft, dan gaat de mafia in het machtsvacuum zitten.

Op je Don mag je niet stemmen.
Invloed op de overheid als je gaat stemmen? Veel minder als je denkt.
Je mag natuurlijk kiezen wie van de heersende elite het pluche bezet houdt, maar dat is dan ook ongeveer alles.
Denk aan de invoering van de Euro, de Europese grondwet, de oorlog in Irak, de toetreding tot Turkije en het kwartje van Kok. Allemaal zaken waar het Nederlandse volk een uitgesproken mening over heeft. En de regering, ongeacht haar signatuur, compleet anders over handelt.
Als Don Corleone de belastingtarieven naar 20% brengt, het kwartje van Kok afschaft en de BTW halveert mag hij van mij de macht in Nederland hebben. Met of zonder verkiezingen!
Ik geloof zelfs dat onder zo een mafiabaas voedselbanken niet meer nodig zullen zijn.
The End Times are wild
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:56:48 #31
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31235122
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je mag natuurlijk kiezen wie van de heersende elite het pluche bezet houdt, maar dat is dan ook ongeveer alles.
Denk aan de invoering van de Euro, de Europese grondwet, de oorlog in Irak, de toetreding tot Turkije en het kwartje van Kok. Allemaal zaken waar het Nederlandse volk een uitgesproken mening over heeft. En de regering, ongeacht haar signatuur, compleet anders over handelt.
Als Don Corleone de belastingtarieven naar 20% brengt, het kwartje van Kok afschaft en de BTW halveert mag hij van mij de macht in Nederland hebben. Met of zonder verkiezingen!
Ik geloof zelfs dat onder zo een mafiabaas voedselbanken niet meer nodig zullen zijn.
Volledig overheidsloze landen zijn arme landen.
Neem Haiti: je betaalt geen belasting, maar je betaalt apart voor alles dat je wilt hebben. Gezondheidszorg? Dokken. Politie? Dokken. Op de weg rijden? Dokken.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:57:23 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31235145
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heb je het nu over Pinochet?
Niet over Pinochet beginnen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:01:01 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31235234
Het lost zichzelf denk ik wel op, veel mensen moeten nog even wennen aan het idee dat je er geen twee auto's, 1 pakje peuken per dag, een flatscreen en twee keer per jaar een vakantie op na kunt houden.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:13:46 #34
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31235527
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:01 schreef Aventura het volgende:
Het lost zichzelf denk ik wel op, veel mensen moeten nog even wennen aan het idee dat je er geen twee auto's, 1 pakje peuken per dag, een flatscreen en twee keer per jaar een vakantie op na kunt houden.
Onder welke steen leef jij precies? Dan wil ik die wel eens voor je komen optillen (pas op voor je ogen, als je zo lang het licht al niet hebt gezien) en je voorrekenen wat een bijstandsmoeder met twee kleine kinderen precies overhoudt.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:16:12 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31235589
En niet alleen de bijstandmoeder.
Tegenwoordig komen ook heel veel "gewone" Nederlanders met een baan al in de problemen...

Let op: deze toestand moet niet al te lang duren..
Anders gaat het fout.
The End Times are wild
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:16:13 #36
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31235590
Lees dit topic eens door: Wat zou je doen?

Dit is bittere armoede. Geen voedselbank die daar wat aan kan doen. Het probleem is wat groter dan enkel het niet kunnen betalen van de rekeningen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:19:01 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31235664
@Rommel.

Wij hebben allebei gezien wat er gebeuren kan als de mensen het gevoel krijgen niets meer te verliezen te hebben.

Dat kan ook in Nederland.
The End Times are wild
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:20:50 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31235712
Ik overdrijf misschien, maar voor veel mensen is het ook gewoon zo dat de een bepaalde levensstijl hadden en deze niet kunnen of willen opgeven, terwijl de realiteit is dat de lasten stijgen en de inkomsten dalen. Wel vind ik dat de overheid nu moet ophouden met geld van de minder draagkrachtigen afroven. Neem het nieuwe zorgstelsel, dikke tweeverdieners gaan ermee op vooruit, ik las alleenstaande ga er met 60 euro p.m. op achteruit. Tel erbij een dreigende vlaktaks op en de afschaffing van de hypotheekrente, en ik ga er maandelijks 400 euro netto op achteruit. Zonder compensatie. Daar valt voor mij natuurlijk ook niet tegenop te bezuinigen/schrappen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 18:28:12 #39
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31235897
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:19 schreef LXIV het volgende:
@Rommel.

Wij hebben allebei gezien wat er gebeuren kan als de mensen het gevoel krijgen niets meer te verliezen te hebben.

Dat kan ook in Nederland.
Daarom. Hoe nobel het doel van de voedselbank ook is, er moet structureel iets gebeuren ipv weer een stichting te openen welke de burger voorziet van voedsel.
De voedselbank doet goed werk, daar hoor je mij ook niet over.
Echter is het wel zaak dat er vanuit de overheid een belletje gaat rinkelen om voorbeelden zoals ik in die foklink aangaf te voorkomen. Ze zijn er overigens al.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31237040
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Onder welke steen leef jij precies? Dan wil ik die wel eens voor je komen optillen (pas op voor je ogen, als je zo lang het licht al niet hebt gezien) en je voorrekenen wat een bijstandsmoeder met twee kleine kinderen precies overhoudt.
Die bijstandsmoeders hebben het echt niet zo beroerd, het zijn de eenverdienergezinnen op minimuminkomen niveau die het beroerd hebben. En dat is een grote schande, want zij werken er doorgaans wél hard voor.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:29:55 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31237348
Twee weken geleden stond er een groot artikel in de Volkskrant over de werkende armoede. Oftwel mensen die (net boven) het minimuminkomen zitten en simpelweg, ondanks een fulltime werkweek, niet rond kunnen komen. Storende fout vond ik trouwens wel dat de Volkskrant vermeldde dat het NETTO minimuminkomen 1200-zoveel euro zou zijn. Dit is natuurlijk bruto, waardoor de cijfers zelfs nog grimmiger zijn. Maar dan nog is er een verschil tussen die ene man die 1300 netto binnenbracht en daarvan zijn vrouw en twee kinderen moest onderhouden, en die secretaresse die ze aan het woord lieten, die het met 1400 euro netto moest doen. Dat laatste zet ik ook mijn vraagtekens bij want daarmee zou je het zeker als alleenstaande moeten redden, dus dat zal ook wel een bruto bedrag zijn geweest.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:35:23 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31237522
Ik kan me niet voorstellen hoe iemand van 1300 euri rond moet komen. Zeker niet als ze ook nog een gezin onderhouden moeten.
Je vraagt je dan ook af waarom iemand nog werkt. Het is zo weinig dat je van het geld nét genoeg kunt kopen om in leven te blijven en de volgende dag weer te kunnen gaan werken.
Vakantie, uitgaan etc. zit er dan gewoon niet meer in.
Zijn er hier mensen die hiermee rond moeten komen? En hoe doen ze dat dan?
The End Times are wild
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:52:08 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31237975
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die bijstandsmoeders hebben het echt niet zo beroerd, het zijn de eenverdienergezinnen op minimuminkomen niveau die het beroerd hebben. En dat is een grote schande, want zij werken er doorgaans wél hard voor.
Heb jij wel eens met twee kleine kinderen in huis gezeten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')