En krijgen ook geen voorzieningen. Is dat jouw voorstel?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:55 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de armen en middenklasse betalen geen belasting?
Ja, het kan. Maar het kan ook anders ongebruikte talenten aanroepen. De intellectuele leegte is bepaald niet voorbehouden aan armen. Zoals je zonder twijfel met me eens bentquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:53 schreef Floripas het volgende:
Sigme, armoe kan wel degelijk doodslaan. Arme mensen, intellectuele leegte, ik heb er vele parades van zien langsmarcheren in Oost-Groningen.
hebben ze daar om gevraagd?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:57 schreef Floripas het volgende:
[..]
En krijgen ook geen voorzieningen. Is dat jouw voorstel?
Op de overheid heb je invloed als je gaat stemmen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:07 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hebben ze daar om gevraagd?gedwongen winkelnering heet dat. Net als de maffia, die pakt eerst al je inkomen af en komt vervolgens met allerlei ongevraagde dinesten aanzetten. Geweldig (NOT).
Invloed op de overheid als je gaat stemmen? Veel minder als je denkt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Op de overheid heb je invloed als je gaat stemmen.
Als je de overheid afschaft, dan gaat de mafia in het machtsvacuum zitten.
Op je Don mag je niet stemmen.
Volledig overheidsloze landen zijn arme landen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Invloed op de overheid als je gaat stemmen? Veel minder als je denkt.
Je mag natuurlijk kiezen wie van de heersende elite het pluche bezet houdt, maar dat is dan ook ongeveer alles.
Denk aan de invoering van de Euro, de Europese grondwet, de oorlog in Irak, de toetreding tot Turkije en het kwartje van Kok. Allemaal zaken waar het Nederlandse volk een uitgesproken mening over heeft. En de regering, ongeacht haar signatuur, compleet anders over handelt.
Als Don Corleone de belastingtarieven naar 20% brengt, het kwartje van Kok afschaft en de BTW halveert mag hij van mij de macht in Nederland hebben. Met of zonder verkiezingen!
Ik geloof zelfs dat onder zo een mafiabaas voedselbanken niet meer nodig zullen zijn.
Heb je het nu over Pinochet?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Invloed op de overheid als je gaat stemmen? Veel minder als je denkt.
Je mag natuurlijk kiezen wie van de heersende elite het pluche bezet houdt, maar dat is dan ook ongeveer alles.
Denk aan de invoering van de Euro, de Europese grondwet, de oorlog in Irak, de toetreding tot Turkije en het kwartje van Kok. Allemaal zaken waar het Nederlandse volk een uitgesproken mening over heeft. En de regering, ongeacht haar signatuur, compleet anders over handelt.
Als Don Corleone de belastingtarieven naar 20% brengt, het kwartje van Kok afschaft en de BTW halveert mag hij van mij de macht in Nederland hebben. Met of zonder verkiezingen!
Ik geloof zelfs dat onder zo een mafiabaas voedselbanken niet meer nodig zullen zijn.
Onder welke steen leef jij precies? Dan wil ik die wel eens voor je komen optillen (pas op voor je ogen, als je zo lang het licht al niet hebt gezien) en je voorrekenen wat een bijstandsmoeder met twee kleine kinderen precies overhoudt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:01 schreef Aventura het volgende:
Het lost zichzelf denk ik wel op, veel mensen moeten nog even wennen aan het idee dat je er geen twee auto's, 1 pakje peuken per dag, een flatscreen en twee keer per jaar een vakantie op na kunt houden.
Daarom. Hoe nobel het doel van de voedselbank ook is, er moet structureel iets gebeuren ipv weer een stichting te openen welke de burger voorziet van voedsel.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:19 schreef LXIV het volgende:
@Rommel.
Wij hebben allebei gezien wat er gebeuren kan als de mensen het gevoel krijgen niets meer te verliezen te hebben.
Dat kan ook in Nederland.
Die bijstandsmoeders hebben het echt niet zo beroerd, het zijn de eenverdienergezinnen op minimuminkomen niveau die het beroerd hebben. En dat is een grote schande, want zij werken er doorgaans wél hard voor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Onder welke steen leef jij precies? Dan wil ik die wel eens voor je komen optillen (pas op voor je ogen, als je zo lang het licht al niet hebt gezien) en je voorrekenen wat een bijstandsmoeder met twee kleine kinderen precies overhoudt.
Heb jij wel eens met twee kleine kinderen in huis gezeten?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die bijstandsmoeders hebben het echt niet zo beroerd, het zijn de eenverdienergezinnen op minimuminkomen niveau die het beroerd hebben. En dat is een grote schande, want zij werken er doorgaans wél hard voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |