dat is idd de vraag. Hoeveel van dat soort mensen kun je helpen. Ik doe mijn best en doe wat ik op dat moment denk wat het beste is. Al is het misschien niet de beste oplossing. Maar het geweten speelt ook mee.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:38 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ik denk:
"Zou je denken "ik wil iets doen maar weet niet wat"?
of
ik zou hem wat geven
maar aan de andere kant, hoeveel van dat soort mensen kan je helpen.
En je creeert een soort afhankelijkheid, zolang er mensen die je wat geven, waarom zal je dan hoger op die maatschappelijke ladder gaan staan?quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:46 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
wat jij doet of wilt doen is natuurlijk goed, maar je moet niet vergeten dat het een druppel op een gloeiende plaat is.
als je oog voor detail hebt, kun je zien dat sruppels heel mooi kunnen zijnquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:46 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
wat jij doet of wilt doen is natuurlijk goed, maar je moet niet vergeten dat het een druppel op een gloeiende plaat is.
Maar dat er op een gloeiende plaat er weinig van over blijft...quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:49 schreef buzzer het volgende:
[..]
als je oog voor detail hebt, kun je zien dat druppels heel mooi kunnen zijn
een druppel kan heel mooi zijn, mee eens, maar voor jou duurt het mooiheid misschien week of een maand, maar voor hem slechts een dag of een 1 uur. gezien wat jij geeft of voor hem doet.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:49 schreef buzzer het volgende:
[..]
als je oog voor detail hebt, kun je zien dat sruppels heel mooi kunnen zijn
Ik heb geloof ik ergens gezien dat ErwinRommel in Brazilië woont. Daar is 't niet gemakellijk om hoger op de ladder te komen hoor. Daar lijden mensen nog échte armoe....quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:48 schreef fiat126 het volgende:
[..]
En je creeert een soort afhankelijkheid, zolang er mensen die je wat geven, waarom zal je dan hoger op die maatschappelijke ladder gaan staan?
ik snap wel wat je bedoelt, en natuurlijk is het ook zo, die man blijft in dezelfde miserabele omstandigheden. En als je dan zulke topic leest als Kabouter Buttplug dan vraag je je wel eens af waar we mee bezig zijnquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
een druppel kan heel mooi zijn, mee eens, maar voor jou duurt het mooiheid misschien week of een maand, maar voor hem slechts een dag of een 1 uur. gezien wat jij geeft of voor hem doet.
ik vind sneu om te zien dat tegenwoordig nog van zulke mensen zijn, maar je moet wel realistisch blijven. een euro of dollar is geen oplossingen, maar idd wel een begin
klopt helemaal mee eens. of de hsl van iets van 78 mil. per kilometer ofzoquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:55 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik snap wel wat je bedoelt, en natuurlijk is het ook zo, die man blijft in dezelfde miserabele omstandigheden. En als je dan zulke topic leest als Kabouter Buttplug dan vraag je je wel eens af waar we mee bezig zijn
Nou, ja, ik heb het ook wel eens gedaan...in dit geval ook brood en beleg en ik heb 'm een pakje shag gekocht. Toen ik hem een tijd later tegenkwam herkende hij me niet meer. Had ik dit gehoopt? Een beetje wel ja...quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
een druppel kan heel mooi zijn, mee eens, maar voor jou duurt het mooiheid misschien week of een maand, maar voor hem slechts een dag of een 1 uur. gezien wat jij geeft of voor hem doet.
ik vind sneu om te zien dat tegenwoordig nog van zulke mensen zijn, maar je moet wel realistisch blijven. een euro of dollar is geen oplossingen, maar idd wel een begin
dat zijn de toppersquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:57 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik heb in tsjechie voor zon arme stakker (hij heette charles) wat te eten gekocht... koste mij geen donder (3 euro ofzo) en hij had een hele maaltijd. later was een maat van me snachts verdwaalt in praag en toen herkende hij die maat van mij en heeft hem naar huis gebracht. zwervers zijn stoer!
junkies zijn stom
ik geef ook nooit geld... ben ik altijd bang dat ze ermee naar de slijter of de dealer gaanquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:00 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
dat zijn de toppers![]()
er is idd een groot verschil tussen bedelaars (junkies of zwervers). de "goeie" zou met al mijn plezier willen helpen, maar soms weet je het gewoon niet en laat je de "slechte" mee proviteren
Het klopt dat je mensen afhankelijk maakt van hulp. Dat is dan nog altijd beter dan niets te doen. Ook al weet ik dat dat brood en de kaas in 1 dag op zijn. De koffie voor even dat koude gevoel laat vervagen en het hongerige gevoel ook even weg is. Druppel op een gloeiende plaat idd. Maar beter 1 druppel op die gloeiende plaat dan geen druppel.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:48 schreef fiat126 het volgende:
[..]
En je creeert een soort afhankelijkheid, zolang er mensen die je wat geven, waarom zal je dan hoger op die maatschappelijke ladder gaan staan?
Omdat hij geen slaapplaats kan betalen met een kop koffie....quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:55 schreef Gripper het volgende:
Hij was verontwaardigd en sputterde tegen, dat ie toch echt liever geld dan koffie had.. Welke zwerver weigert er nou 's winters een kop warmte?
Idd niet netjes maar idd geval wel heel eerlijk. En eerlijkheid is heel belangrijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 16:13 schreef lucienne2 het volgende:
misschien niet politiek correct, maar ik steek over en negeer hem. voel me erg onprettig in de buurt van zulke personen. waarschijnlijk ook omdat er vaker door deze personen sexuele en irritante opmerkingen (tot je aanraken aan toe) gemaakt worden
sorry, het is niet netjes, maar ja ik geef maar eerlijk antwoord
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |