Ik zou dit niet erg vinden, het kapot maken van de beveiling van het land is niet zomaar ietsquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Even een hypothetisch vraagje voor je dan
Stel. Elk militair terrein wordt bewaakt door gewapende militeiren ipv particulieren, er hangen overal netjes bordjes "Dit terrein wordt bewaakt door gewapende militairen. Op inbrekers wordt geschoten"
Een groepje pacifisten denkt dat het zo'n vaart niet lopen zal, knippen een gat in het hek en worden prompt neergeschoten, resultaat: 5 doden 4 gewonden.
Eigen schuld? de gewonden alsnog de nor in?
Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.
En voor de slachtoffers zou ik het kut vinden, maar wel iets hebben van: dat had je kunnen weten.
Maar er zijn andere alternatieven voor een goede beveiliging naast "shoot-to-kill" hoor
Ik kan je mening wel begrijpen, de mijne is anders.. neigt meer naar eigen schuld kogel in je lijf..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als die situatie er zou zijn dan zou ik het er ernstig mee oneens zijn. En het ook heel erg vinden als er daadwerkelijk doden zouden vallen. Maar ik zou het de soldaten die orders uitvoeren niet aanrekenen, wel de verantwoordelijken die die orders hebben bedacht.
En voor de slachtoffers zou ik het kut vinden, maar wel iets hebben van: dat had je kunnen weten.
Maar er zijn andere alternatieven voor een goede beveiliging naast "shoot-to-kill" hoor
Ik denk dat er dan een heleboel veteranen met per-ongeluk-zelf-geamputeerde ledematen zouden rondlopenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.
ik denk dat het wel meevalt hoor.. heb je enig idee hoe simpel wapenveiligheid is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik denk dat er dan een heleboel veteranen met per-ongeluk-zelf-geamputeerde ledematen zouden rondlopen
Enig idee hoe vaak het voorkomt dat soldaten (en voornamelijk politieagenten) zich per ongeluk in hun eigen voet schieten? of hun voortanden kwijt zijn dankzij de terugslag van hun wapenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
ik denk dat het wel meevalt hoor.. heb je enig idee hoe simpel wapenveiligheid is?
Dat neerschieten was een order nog uit de tijd van de koude oorlog.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Dit soort dingen horen gewoon niet. Punt. Dan moet je niet zeiken als je gepakt word. ik vind neerschieten alleen wel weer een beetje te
Nee.. jij wel?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Enig idee hoe vaak het voorkomt dat soldaten (en voornamelijk politieagenten) zich per ongeluk in hun eigen voet schieten? of hun voortanden kwijt zijn dankzij de terugslag van hun wapen
Mijn vader loopt al een jaartje of 30+ rond bij Defensie en komt op veel lokaties, die heeft regelmatig leuke anekdotes over blunderende militairen. D'r gebeuren met de regelmaat van de klok stomme ongelukken.quote:
Zoals scherpe mijnen gebruiken bij een instructie en het slachtoffer ervan jarenlang geen schadevergoeding geven..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mijn vader loopt al een jaartje of 30+ rond bij Defensie en komt op veel lokaties, die heeft regelmatig leuke anekdotes over blunderende militairen. D'r gebeuren met de regelmaat van de klok stomme ongelukken.
Ja, het is dolle pret bij het Nederlandse legerquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals scherpe mijnen gebruiken bij een instructie en het slachtoffer ervan jarenlang geen schadevergoeding geven..
Ik denk dat je met een wielklem op de rupsbanden van een tank je geen zorgen hoeft te maken igv een belgische invasiequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:57 schreef SpugendeLama het volgende:
Dus als de Belgen een invasie willen plegen sturen ze gewoon een Jerommeke met een beitel om gewoon de banden van al onze legerwagens lek te prikken en ze zetten wat wielklemmen op onze tankjes en we zijn weerloos![]()
![]()
Ik zie nu pas hoe lullig het gebruik van de doofpot is in deze zinquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, het is dolle pret bij het Nederlandse leger
Met z'n allen in een dronken bui je mede-militair doordrenken in benzine en hem in de fik steken. Lachen joh, komt toch wel in de doofpot.
Dan gooien ze toch gewoon wat rotzooi in de tank, dat de motor vastloopt, is ook moeilijker te maken. En ik kan me niet voorstellen dat rupsvoertuigen een tankdop met sleutel hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een wielklem op de rupsbanden van een tank je geen zorgen hoeft te maken igv een belgische invasie![]()
Die wielklem zal aan stukken gereten worden vrees ik![]()
Ow mên ... oorlogsrecht in vredestijd graag.. *pang*pang*quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:46 schreef Basp1 het volgende:Nu ik het toch over wachtlopen heb, in mijn dienstopleiding moesten we dat ook, maar dan zonder munitie. En ik en mijn toendertijd pubtent collega moesten van 4 tot 5 snachts. Maar we hadden die pubtent helemaal volgestoomd met wiet en werden later dei ancht dus ruw uit onze slaap verstoord om te moeten gaan wachtlopen terwijl we nog zo stoned als een stel kanaries waren, toen hebben we minsten van 4 tot 7 wacht gelopen omdat we de weg kwijt geraakt waren in het donker.![]()
Wat ziek.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof het maar, het is recentelijk gebeurt.
Britse fokkerij stopt na zes jaar intimidatiequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:13 schreef Floripas het volgende:
Wat ziek.
Heb je daar ook een bron voor?
militaire bewakers lopen gewoon met echte kogels voor hun pistool rond.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat gevaarlijker is, een paar stinkende kuthippies die een zooi banden leksteken, of de doorsnee jan/janneke soldaat de hele tijd met scherpe munitie laten rondlopen.
en in het ideale geval c7 en/of minimiquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:29 schreef electricity het volgende:
militaire bewakers lopen gewoon met echte kogels voor hun pistool rond.
net als de politie. alleen hebben ze een glock![]()
BBC bericht:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:13 schreef Floripas het volgende:
Heb je daar ook een bron voor?
alleen als er een verhoogde alarmfase isquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:32 schreef nixxx het volgende:
[..]
en in het ideale geval c7 en/of minimi
Oh my god! Danny's moeder? Het zit ze niet mee. Knorretje ook al geband las ik.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 01:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Of, extremer, van die mensen die recentelijk nog het lijk van de moeder van een fokker uit haar graf haalden en de fokker daarmee chanteerden om zijn bedrijf te sluiten...
Oh, in Engelandquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:23 schreef nixxx het volgende:
[..]
Britse fokkerij stopt na zes jaar intimidatie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |