abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2089076
Gisteren een stukje gezien van Pim Fortuyn bij Theo van Gogh. Afgezien van een enorme portie ijdelheid en het intrappen van wat open deuren (ook wel verkiezingscampagne genoemd) had hij helemaal aan het eind toch een interessante opmerking.

Hij vond namelijk dat het anti-discriminatiebeginsel uit de grondwet zou moeten worden gehaald, omdat het elke discussie onmogelijk zou maken.

Hoewel geen PF-fan, moet ik hem hier toch wel gelijk in geven. De laatste jaren gaat het iets beter, maar het is jaren lang zo geweest dat je al een fascist was als je opmerkte (met de cijfers van het cbs in de hand) dat percentueel gezien het aantal allochtonen in de gevangenis hoger was dan het aantal autochtonen.

Op zo'n manier maak je idd elke discussie onmogelijk, en daarmee ook de aanpak van zo'n probleem.

Hetzelfde geldt voor Kamp van de VVD. Misschien is niet iedereen het met hem eens (zeker hier niet ) maar hij wordt tevaak afgedaan als racist en wat dies meer zij, en daardoor wordt niet eens meer ingegaan op wat hij zegt. Drogredenen noemen we dat in de neerlandistiek. Eigenlijk gewoon een zwaktebod.

Ik kan me dus wel vinden in de kritiek van Fortuyn: afschaffen die handel. Als je vindt dat je tekort bent gedaan, beargumenteer dat dan maar.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  Admin maandag 5 november 2001 @ 11:10:08 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2089101
Tot mijn grote ellende moet ik toegeven dat PF idd gisteren bij Van Gogh een goed punt had.

Zou dat vraaggesprek ergens op te vragen zijn?
Hij had een zeer goed punt nl. met dat AD gebeuren, maar voor iedereen die het niet gezien heeft het weer uit zn context gaat rukken ga ik ff op zoek naar de hele text.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 5 november 2001 @ 11:16:10 #3
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2089157
Ik vind die Rat van Fortuyn maar een knaas... Leuk dat hij een beetje een leuk standpunt had, maar je hebt flink wat doorzettingsvermogen nodig om dit te kunnen waarmaken... Waarom? Omdat een wijziging in de grondwet door 2 kabinetten moet worden goedgekeurd. Dat duurt dus tenminste 5 jaar meen ik...

Op de korte termijn alleen een leuk praatje, maar of daarna de moed er is om het waar te maken? Heer Fortuyn zal zelf namelijk ook moeten opmieteren in dat geval en ik ben benieuwd of hij daar wel toe bereidt is...

Action is the enemy of thoughts
pi_2089207
Boeie wie het zegt, als het een goed idee is, dan wil ik er hier over discussieren.

Wil dus geen discussie over PF maar over dit idee (dat overigens ook weer niet volledig origineel is, maar dat waren de ideëen van Bolkestein ook niet, en daar zaten ook best goede tussen).

pi_2089247
Ik heb het niet gezien, het klinkt nog erg vaag op dit moment.
Wittgenstein
  maandag 5 november 2001 @ 11:29:11 #6
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2089262
quote:
Boeie wie het zegt, als het een goed idee is, dan wil ik er hier over discussieren.
Wil dus geen discussie over PF maar over dit idee (dat overigens ook weer niet volledig origineel is, maar dat waren de ideëen van Bolkestein ook niet, en daar zaten ook best goede tussen).
Sorry jongen, maar het idee komt toch van Pim, dus is het niet erg redelijk als we hem uit deze discussie zuiveren. De persoon die het bednekt moet zijn wijsheid toch ergens vandaan halen, en daarom kun je aan de hand van de persoon toch een heleboel verklaren en zal hij een belangrijke spil in de discussie zijn...
pi_2089263
Lijkt me niet zo handig om dat eruit te halen, verzekeringsmaatschappijen mogen dan bepaalde groepen onthouden van verzekeringen, enz.
pi_2089347
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:29 schreef Reintje het volgende:

[..]

Sorry jongen, maar het idee komt toch van Pim, dus is het niet erg redelijk als we hem uit deze discussie zuiveren. De persoon die het bednekt moet zijn wijsheid toch ergens vandaan halen, en daarom kun je aan de hand van de persoon toch een heleboel verklaren en zal hij een belangrijke spil in de discussie zijn...

hij wil een belangrijke spil inj die discussie zijn omdat dat hem in de spotlights houdt.

Verder is het onzin dat het idee niets zou zijn zonder PF. Wij kunnen best een discussie voeren over deze afschaffing, zonder dat het over PF gaat. Zou niet weten waarom niet.

PF zal zijn wijsheid zeker ergens vandaan halen. Zo verschrikkelijk origineel zijn zijn standpunten niet. Zo zal ook dit idee vast al door veel meer mensen geopperd zijn, en die gaan we ook niet in deze discussie betrekken.

pi_2089350
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:29 schreef DJKoster het volgende:
Lijkt me niet zo handig om dat eruit te halen, verzekeringsmaatschappijen mogen dan bepaalde groepen onthouden van verzekeringen, enz.
dat kunnen ze nu ook wel als ze dat zouden willen
pi_2089365
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:39 schreef WouterB het volgende:

[..]

dat kunnen ze nu ook wel als ze dat zouden willen

Sterker nog, dat gebeurt allang...
Wittgenstein
pi_2089379
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:07 schreef WouterB het volgende:
Ik kan me dus wel vinden in de kritiek van Fortuyn: afschaffen die handel. Als je vindt dat je tekort bent gedaan, beargumenteer dat dan maar.
Ik heb het dus niet gezien en ik snap dit niet. Hoe kun je beargumenteren dat je tekort gedaan bent zonder je juist op de grondwet te beroepen?
Wittgenstein
pi_2089394
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:42 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik heb het dus niet gezien en ik snap dit niet. Hoe kun je beargumenteren dat je tekort gedaan bent zonder je juist op de grondwet te beroepen?

Stel:

ik zeg "alle moslims zijn terroristen", o.i.d.
dan kun je 1) zeggen dat het discriminatie is, of 2) beargumenteren waarom dit niet zo is.

Dat tweede kun je heus wel zonder naar de grondwet te verwijzen.

maandag 5 november 2001 @ 11:45:18 #13
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_2089397
quote:
hij wil een belangrijke spil inj die discussie zijn omdat dat hem in de spotlights houdt.
Voer dan helemaal geen discussie. Als je hem geen aandacht wil geven moet je niet zogenaamd alleen een standpunt gaan verdedigen maar dan helemaal niets...
pi_2089417
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:45 schreef WouterB het volgende:

[..]

Stel:

ik zeg "alle moslims zijn terroristen", o.i.d.
dan kun je 1) zeggen dat het discriminatie is, of 2) beargumenteren waarom dit niet zo is.

Dat tweede kun je heus wel zonder naar de grondwet te verwijzen.

O, op die manier. Maar discriminatie in bijv. het reglement van een voetbalvereniging is daarmee nog steeds mogelijk en dat vind ik nog niet echt een fijne gedachte. Of is daar ook wat op te vinden?
Wittgenstein
  maandag 5 november 2001 @ 11:48:33 #15
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2089425
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:27 schreef Koekepan het volgende:
Ik heb het niet gezien, het klinkt nog erg vaag op dit moment.
Pim Fortyuyn deet het voorstel de afschaffing van artikel 1 uit de grondwet te schrappen omdat dit elke vorm van discussie m.b.t minderheidsgroeperingen onmogelijk maakt en de discussie m.b.t problemen telkens afgedaan kan worden met de oneliner "disciminatie."
Pim benadrukte ook duidelijk de bekrompenheid van deze wet:In het openbaar word men de mond gesnoert terwijl thuis de onderbuikgevoelens bovenkomen wat deze wet ook nog eens zeer gevaarlijk maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 05-11-2001 11:49]

maandag 5 november 2001 @ 11:49:23 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2089431
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:07 schreef WouterB het volgende:
Gisteren een stukje gezien van Pim Fortuyn bij Theo van Gogh. Afgezien van een enorme portie ijdelheid en het intrappen van wat open deuren (ook wel verkiezingscampagne genoemd) had hij helemaal aan het eind toch een interessante opmerking.

Hij vond namelijk dat het anti-discriminatiebeginsel uit de grondwet zou moeten worden gehaald, omdat het elke discussie onmogelijk zou maken.

Hoewel geen PF-fan, moet ik hem hier toch wel gelijk in geven. De laatste jaren gaat het iets beter, maar het is jaren lang zo geweest dat je al een fascist was als je opmerkte (met de cijfers van het cbs in de hand) dat percentueel gezien het aantal allochtonen in de gevangenis hoger was dan het aantal autochtonen.

Op zo'n manier maak je idd elke discussie onmogelijk, en daarmee ook de aanpak van zo'n probleem.

Hetzelfde geldt voor Kamp van de VVD. Misschien is niet iedereen het met hem eens (zeker hier niet ) maar hij wordt tevaak afgedaan als racist en wat dies meer zij, en daardoor wordt niet eens meer ingegaan op wat hij zegt. Drogredenen noemen we dat in de neerlandistiek. Eigenlijk gewoon een zwaktebod.

Ik ben het hier mee eens. Soms is het echt heel stom. Ik ben vaak genoeg uitgemaakt voor NSB'er alleen omdat ik "Wien Neerlands Bloed" een mooie melodie vind hebben.

Maar ik vind het niet zo zeer liggen aan het bestaan van dat grondrecht, maar aan hoe men er tegenaan kijken. Waarom ben je een racist als je iemand aanduidt als "die Marokkaan" als hij dat duidelijk is? Ik voel me ook niet gediscrimineerd als men mij aanduidt in Engeland ofzo als "the Dutchman", want dat ben ik toch? Nederland is sinds WW2 gewoon compleet paranoia geworden als het op discriminatie aankomt. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn als in Scandinavië of Malta, maar beetje realistischer mag wel.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_2089453
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:48 schreef Raaf het volgende:
Pim Fortyuyn deet het voorstel de afschaffing van artikel 1 uit de grondwet te schrappen omdat dit elke vorm van discussie m.b.t minderheidsgroeperingen onmogelijk maakt en de discussie m.b.t problemen telkens afgedaan kan worden met de oneliner "disciminatie."
In feite is in dat geval, en dat geldt ook voor het voorbeeld van WouterB, niet echt discriminatie, maar van een feitelijk onderscheid tussen twee groepen. "Negers zijn zwart" is ook geen discriminatie. Dus omdat de burgers de betekenis van een woord niet snappen en die gebruiken om politiek incorrecte sprekers de mond te snoeren, de grondwet aanpassen? Dat is nogal krom.
quote:
Pim benadrukte ook duidelijk de bekrompenheid van deze wet:In het openbaar word men de mond gesnoert terwijl thuis de onderbuikgevoelens bovenkomen wat deze wet ook nog eens zeer gevaarlijk maakt.
Tsja, de agressie bestaat klaarblijkelijk toch al, het zal hooguit versterkend werken.
Wittgenstein
pi_2089465
Scandinavië, Malta? Uhm? Vertel!
pi_2089471
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:49 schreef Witchfynder het volgende:
Maar ik vind het niet zo zeer liggen aan het bestaan van dat grondrecht, maar aan hoe men er tegenaan kijken. Waarom ben je een racist als je iemand aanduidt als "die Marokkaan" als hij dat duidelijk is? Ik voel me ook niet gediscrimineerd als men mij aanduidt in Engeland ofzo als "the Dutchman", want dat ben ik toch? Nederland is sinds WW2 gewoon compleet paranoia geworden als het op discriminatie aankomt. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn als in Scandinavië of Malta, maar beetje realistischer mag wel.
Nee, dus het grondrecht moet blijven, alleen moet duidelijker worden wat er wel en wat er niet discriminerend is. 'Veel Marokkaanse jongeren zijn crimineel' is dat niet en Marokkanen weren uit een voetbalclub is dat wel.
Wittgenstein
pi_2089484
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:45 schreef Reintje het volgende:

Voer dan helemaal geen discussie. Als je hem geen aandacht wil geven moet je niet zogenaamd alleen een standpunt gaan verdedigen maar dan helemaal niets...

Ja doei! Moet ik een discussie hier niet gaan voeren omdat PF die gestart is?
pi_2089563
Vreemd idee.

Dat iedereen dan maar lukraak ongefundeerde uitspraken kan doen over welke minderheid dan ook is al erg bedenkelijk, maar het wordt echt vervelend als daar ook naar gehandeld gaat worden zonder dat de slachtoffers zich nog ergens op kunnen beroepen.

maandag 5 november 2001 @ 12:47:13 #22
15145 Raaf
Enjoy life!
pi_2089592
quote:
Op maandag 05 november 2001 12:29 schreef k_man het volgende:
Vreemd idee.

Dat iedereen dan maar lukraak ongefundeerde uitspraken kan doen over welke minderheid dan ook is al erg bedenkelijk, maar het wordt echt vervelend als daar ook naar gehandeld gaat worden zonder dat de slachtoffers zich nog ergens op kunnen beroepen.

Er zal uiteraard wel een milder alternatief moeten komen ,de straten hoeven immers niet vol te lopen met neonaties.
Met het wegnemen van deze belachelijke wet neem je echter niet een bescherming maar een cliche en een excuuspost weg. Het is belachelijk dat in een multicultureel land als Nederland de problemen van de multiculturele samenleving en dus de burgers niet besproken kunnen worden maar in een verdomhoekje worden gedrukt.

[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 05-11-2001 13:00]

pi_2089600
Ik ben niet direct voor meteen afschaffen van het beginsel. Meer voor een aanpassing. Zoals het er nu staat kan je bijna altijd wel gillen dat iets discriminatie is.
  Admin maandag 5 november 2001 @ 13:23:48 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2089881
Niemand de juiste text van het vraaggesprek?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_2090018
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:23 schreef yvonne het volgende:
ik niet, helaas.
pi_2090154
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:23 schreef yvonne het volgende:
Je kan wel geloof ik een videoband aanvragen bij Yorin, maar dat duurt dan even.
  Admin maandag 5 november 2001 @ 13:56:52 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2090160
Uit het Rotterdams Dagblad:
Maandag 5 November 2001

Fortuyn voor schrappen artikel 1 Grondwet

Pim Fortuyn, kandidaat-lijsttrekker van Leefbaar Nederland, is voor het schrappen van artikel 1 van de Grondwet. Dat artikel zegt dat iedereen die zich in Nederland bevindt, gelijk moet worden behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Fortuyn vindt dat dit wetsonderdeel op gespannen voet staat met de vrijheid van meningsuiting.

De Rotterdammer, die onlangs werd aangeklaagd wegens het voeren van een hetze tegen moslims en de islam, zei dit gisteren gisteren in het praatprogramma Gogh's zondag op Yorin. In de talkshow ging de oud-hoogleraar uitgebreid in op de aangifte die drie organisaties, waaronder De Rotterdamse Anti Discriminatie Aktie Raad (RADAR), vorige week tegen hem deden. Fortuyns uitspraken in de media over de islam en moslims zouden in strijd zijn met antidiscriminatiebepalingen in de Nederlandse wet.

Fortuyn zei onder meer voorstander te zijn van een koude oorlog tegen de islam, een godsdienst die hij ziet als een buitengewone bedreiging voor de Nederlandse samenleving. De drie organisaties noemen deze uitlatingen 'kwetsend en onnodig grievend'. Als het aan Fortuyn ligt, worden organisaties als RADAR - Fortuyn heeft het over gedachtenpolitie - opgedoekt, vertelde hij in het programma.

Directeur Cyriel Triesscheijn van RADAR vindt dat de nieuwste uitspraken van Fortuyn duidelijk aangeven dat de Rotterdammer niet echt geïnteresseerd is in een serieus debat en 'dat hij niet echt op de hoogte is van waar hij over praat'. ,,Nederland zou zich internationaal bespottelijk maken als we dat wetsartikel zouden schrappen. Dat geeft ook aan wat zijn politieke kwaliteiten zijn. En als hij organisaties als RADAR wil opdoeken, ontneemt hij ook andere minderheidsgroeperingen zoals homoseksuelen de mogelijkheid om te klagen over discriminatie.''

====

pi_2090206
Tja, in dit artikel staat dat hij het vindt, maar geen motivering ofzo. De rest van het artikel bestaat weer uit oud nieuws.
  Admin maandag 5 november 2001 @ 14:02:32 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_2090211
Ik was al blij dat ik iets had

pi_2090276
quote:
Op maandag 05 november 2001 13:56 schreef yvonne het volgende:
Als het aan Fortuyn ligt, worden organisaties als RADAR - Fortuyn heeft het over gedachtenpolitie - opgedoekt, vertelde hij in het programma.
Over vrijheid van meningsuiting gesproken...
  maandag 5 november 2001 @ 14:15:08 #31
16769 Agnar
100% antireli
pi_2090321
Het afschaffen van dit wetsartikel lijkt me een slecht idee;

het betreft tenslotte niet enkel de discriminatie door (blanke, heteroseksuele, atheïstische of christelijke/katholieke) Nederlanders tegenover zwarten of andersgekleurden, homo's/lesbo's, joden, moslims of "gewoon" buitenlanders;

het betreft om een voorbeeld te noemen ook Marokkaanse kereltjes die hun dochter (onder het mom van cultuur of familie-eer) verbieden om met een "vuile, haramme" Nederlandse jongen om te gaan.

Deze wet vormt, hoe irritant politiek correct deze ook door deze en gene misbruikt wordt, altijd nog een leidraad in de samenleving.

liever een bomenknuffelende idealistische groene milieukabouter dan een autootjesneukende kannibalistische bruine kaktrol......
pi_2090362
maar bereik je echt iets door te zeggen:

"foei, dat mag je niet zeggen want het is discriminerend"?

Kun je niet veel beter een dialoog aangaan waarom een dergelijke uitspraak niet getolereerd zou moeten worden in de Nederlandse samenleving?

maandag 5 november 2001 @ 14:45:37 #33
16769 Agnar
100% antireli
pi_2090655
quote:
WouterB - maandag 05 november 2001 14:19:
maar bereik je echt iets door te zeggen:

"foei, dat mag je niet zeggen want het is discriminerend"?

Kun je niet veel beter een dialoog aangaan waarom een dergelijke uitspraak niet getolereerd zou moeten worden in de Nederlandse samenleving?

100% mee eens.

Het probleem is het feit dat er nu eenmaal ook mensen rondlopen die te besodemieterd zijn om zo'n dialoog aan te gaan, en daarvoor is die wet bedoeld.
De gewraakte wet zou wèl afgeschaft kunnen worden, als je het onderwijs op de lagere scholen zó in zou richten, dat niet alleen kinderen doordrongen worden van datgene waar discriminatie toe kan leiden, maar ook de ouders er veel meer bij betrokken worden (zij leggen tenslotte de kiem voor discriminatie).

Ik vrees echter dat dit ijdele hoop van me is; het enige wat belangrijk lijkt te zijn op scholen, is: hoe vul ik zo snel mogelijk mijn zakken als ik 30 ben.

Resultaat:
nu al zie je sommige kinderen en jonge pubers die niet beter weten, of Auschwitz is een wintersportplaatsje in Zwitserland (letterlijk meegemaakt binnen mijn eigen familie ).

liever een bomenknuffelende idealistische groene milieukabouter dan een autootjesneukende kannibalistische bruine kaktrol......
pi_2091230
quote:
Resultaat:
nu al zie je sommige kinderen en jonge pubers die niet beter weten, of Auschwitz is een wintersportplaatsje in Zwitserland (letterlijk meegemaakt binnen mijn eigen familie ).
Mijn god zeg.... dat is echt te triest voor woorden.
Gelukkig geen eigenaar van RSI ledematen
pi_2110094
quote:
Op maandag 05 november 2001 15:40 schreef Dreadknight het volgende:

[..]

Mijn god zeg.... dat is echt te triest voor woorden.

Nou, nou zeg. Weet jij nog wat er bij Nieuwpoort is gebeurd?
  woensdag 7 november 2001 @ 12:01:28 #36
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_2110395
quote:
Op woensdag 07 november 2001 11:38 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Een slag
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_2111757
Vrij weinig, en als het niet precies in 1600 was gebeurd dan had niemand het nog geweten

Niet vergelijkbaar qua impact met Auschwitz, waar we nog steeds lessen uit zouden moeten trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door WouterB op 07-11-2001 14:36]

pi_2111923
(Even een copy-paste van wat ik laatst op een ander forum (sorry) typte:)

Gisteren trouwens Theo *braak* van Gogh gezien met Fortuyn als gast. Daar zei Fortuyn iets erg goeds: Doordat in NL telkens rechtzaken worden aangespannen wegens discriminatie en belediging, gaat er een cultuur van angst ontstaan, waarin mensen niets meer durven zeggen. Er kan niet meer openlijk gediscussieerd worden over opvattingen en meningen, zoals bijvoorbeeld over allochtonen & integratie. Gevolg is dat deze discussies naar borreltafels in achterkamertjes verdwijnen, waar geen dialoog met 'tegenstanders' is. Met polarisering, radicalisering en échte discriminatie als gevolg. Dit politiek correcte angst-zwijgen moet doorbroken worden. Ook mbt andere onderwerpen dan 'vreemdelingen'beleid trouwens. Bolkestein heeft in het verleden al wat pogingen gedaan, en ik hoop dat Fortuyn ook eens flink wat knuppels in het Haagse hoenderhok gaat gooien!

pi_2113033
quote:
Op maandag 05 november 2001 11:49 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens. Soms is het echt heel stom. Ik ben vaak genoeg uitgemaakt voor NSB'er alleen omdat ik "Wien Neerlands Bloed" een mooie melodie vind hebben.

Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren tegen de 'overdrijving' van wat nu discriminatie is. Dat bijvoorbeeld de politie bij een signalement niet eens mag zeggen dat het om een 'turkse man' of 'surinaamse jongen' gaat is natuurlijk belachelijk.
Maar ik denk niet dat je dit moet bestrijden met artikel 1 uit de grondwet te halen. Dit opent namelijk wegen naar praktijken die je *echt* niet wilt. Zonder dat artikel wordt het namelij kineens een stuk makkelijker om mensen uit de voetbalclub te houden op basis van hun afkomst. Of om geloofsredenen.

En als ik heel eerlijk ben: Ik vertrouw Pim Fortuyn voor geen meter. En het zou *mij* niks verbazen als hij via het excuus van de doorgeslagen anti-discriminatie tendens gaat proberen om het artikel 1 te gedumpt te krijgen. Wat daarna de weg vrijmaakt voor zijn oorlog tegen de islam.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2164903
Het beste is imo de discussie aangaan met zulk soort types en ze onderuithalen op hun eigen argumenten. Dan krijg je uiteindelijk wel dat ze zichzelf belachelijk maken en vastpraten. Door er een taboe van te maken om er over te praten bereik je juist het tegenovergestelde. Door dit soort discussies uit de weg te gaan of te verbieden etc, krijg je alleen maar dat mensen onderling tegen mekaar op gaan zitten praten. Natuurlijk zijn ze het in de beslotenheid van hun veilige privediscussie volledig met mekaar eens, tegengas ontbreekt.

Overigens over doodzwijgen gesproken, het totaal negeren van het centrumpartij opperhoofd Janmaat is naast bovengenoemde argumenten imo ook nog eens verkeerd. Ondanks dat de heer Janmaat een mening verkondigde die het grootste deel van de Nederlandse bevolking absoluut niet kan waarderen, is het natuurlijk wel zo dat ie door een deel van het volk op legale wijze was verkozen. Door hem dood te zwijgen verklaar je wel dat je schijt hebt aan de mening een deel van het je eigen bevolking en dus aan de vrijheid van meningsuiting die er in Nederland is.Het was een legale partij die op legale manier in de 2ekamer was gekomen, dus jammer maar helaas, dan hebben ze ook het recht om mee te regeren.

( en even voor de duidelijkheid , voordat Jan en Alleman met een rode waas voor hun ogen begint te zeiken dat ik een racist ben en Janmaat en z`n flippo`s zit te verdedigen, ik ben ook blij dat ie uiteindlijk opzoutte. Ik vind gewoon dat je consequent moet zijn, ook als het je wat minder bevalt. Anders maak je jezelf belachelijk als regering als je gaat beweren dat het hier een democratie is. Mensen buitensluiten en doodzwijgen is iets voor bananenrepublieken en dictatoriale staatjes, niet het Koninkrijk der Nederlanden)

pi_2164933
oh ja en nog een effect van het doodzwijgen van racisme: je creeert(met puntjes op de e) een underdog. Mensen hebben van nature de neiging om voor de underdog te kiezen. Dus uiteindelijk werkt het averechts, en krijgen ze alleen maar meer steun.
  maandag 12 november 2001 @ 23:25:05 #42
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2166135
quote:
Op woensdag 07 november 2001 11:38 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Het Staatse Leger versloeg door strategische genialiteit van prins Maurits en uitmuntende prestaties van de soldaten het Spaanse Leger. Sim-pel.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 12 november 2001 @ 23:26:55 #43
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_2166165
quote:
Op woensdag 07 november 2001 14:29 schreef WouterB het volgende:
Vrij weinig, en als het niet precies in 1600 was gebeurd dan had niemand het nog geweten

Niet vergelijkbaar qua impact met Auschwitz, waar we nog steeds lessen uit zouden moeten trekken.

Neuh, maar dat geldt ook voor Chatham, Brielle etc. Voor de Nederlandse samenleving wel grote overwinningen en daarom belangrijk voor ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')