abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31382829
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:20 schreef Sessy het volgende:
Proficiat!

Zeg, welke "rechten" doen jullie? Gewoon Nederlands? Fiscaal? Europees & Internationaal? Notarieel?
'Gewoon Nederlands'. Maar 't is ook maar een hobby
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31383417
Thisbe, hoe is notarieel recht? Krijg je alleen maar privaatrecht of wat moet ik me erbij voorstellen? Ik zit te denken om er na m'n studie Nederlands nog ofwel een jaartje Belgisch ofwel een jaartje Notarieel tegenaan te gooien, via schakelprogramma's schijnt dat te kunnen.

Ik doe zelf trouwens momenteel Nederlands met Fiscaal erbij maar dat gaat niet lukken denk ik, of ik moet minder gaan sporten en fokken maar dat wil ik niet. Waarschijnlijk blijft het dus bij wat extra vakken zoals accounting en zo.
Of ik moet nog bachelorvakken gratis kunnen nemen tijdens m'n master, ik weet niet of dat kan? Maar dan zal een bachelor fiscaal nog wel lukken.
pi_31383680
Is nijmegen nou de enige Uni die veel rechtendubbelstudies aanbied? .
pi_31384396
Zo ver ik weet wel.
Maar Nijmegen ziet eruit als een grafkelder en mam werkte vroeger ook nog eens aan de KUB dus daarom dat ik daar studeer.
pi_31384415
Maandag mijn allereerste tentamen ooit . In de jaarbeurs.. Ben benieuwd
pi_31384627
Ze hebben in Nijmegen in ieder geval een prof die een huldigen standpunt inneemt tegenover al die mensen die een universitaire studie als een beroepsopleiding zien
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31386033
Hoe moet je die universitaire studie dan anders zien?
pi_31386331
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:39 schreef Sessy het volgende:
Maar Nijmegen ziet eruit als een grafkelder
Waar is dat in godsnaam nou op gebaseerd?!
pi_31386650
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 15:49 schreef Sessy het volgende:
Hoe moet je die universitaire studie dan anders zien?
Zie de laatste AA
pi_31387885
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:43 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Zie de laatste AA
Whahaha, lees jij de AA?
pi_31388873
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:00 schreef Sessy het volgende:
Thisbe, hoe is notarieel recht? Krijg je alleen maar privaatrecht of wat moet ik me erbij voorstellen? Ik zit te denken om er na m'n studie Nederlands nog ofwel een jaartje Belgisch ofwel een jaartje Notarieel tegenaan te gooien, via schakelprogramma's schijnt dat te kunnen.

Ik doe zelf trouwens momenteel Nederlands met Fiscaal erbij maar dat gaat niet lukken denk ik, of ik moet minder gaan sporten en fokken maar dat wil ik niet. Waarschijnlijk blijft het dus bij wat extra vakken zoals accounting en zo.
Of ik moet nog bachelorvakken gratis kunnen nemen tijdens m'n master, ik weet niet of dat kan? Maar dan zal een bachelor fiscaal nog wel lukken.
Als Fiscaal je niet bevalt, dan zal notarieel recht je ook niet zo bevallen!
Notarieel recht is privaatrecht gecombineerd met heel veel belastingrecht!
Bij Nederlands recht worden over het algemeen weinig dwarsverbanden gelegd, bij strafrecht bijvoorbeeld hoef je alleen maar WvS, SV en gerelateerde wetten te raadplegen. Het zijn vrij hapklare brokken die je voorgeschoteld krijgt. Natuurlijk maak je weleens een uitstapje hier en daar.
Ik weet niet of dat bij alle notariele studies hetzelfde onderwijs wordt aangeboden, maar wij krijgen veel Estate planning. Hoe draag je het goedkoopst je onderneming, huis of geld over aan je familie, medevennoten tijdens leven of via een testament? Hoe pakt eea uit voor de Inkomstenbelasting, Successierechten, schenkingsrechten, overdrachtsbelastingen?
Zo moest ik voor mijn laatste tentamen ontzettend veel wetten raadplegen:
boek 1,2,3,4 en 7 BW
Successiewet
belastingen van het rechtsverkeer
invorderingswet
Loonbelastingen
omzetbelastingen
Inkomstenbelasting
VPB
AWR
en diverse uitvoeringsbesluiten

Je begrijpt dat ik God op mijn blote knietjes hebt gedankt dat ik het heb gehaald
Ik had me nogal verkeken op notarieel recht, ik dacht inderdaad net zoals jij dat het voornamelijk burgerlijk recht zou zijn. Nou vergeet het maar, bij Erfrecht krijg je sowieso de successierechten erbij cadeau, en bij huwelijksvermogensrecht de inkomstenbelastingen
Maar ja, toen ik de boeken tegen de muur smeet van ellende hoefde ik nog maar twee vakken te doen, en dus heb ik het maar afgemaakt
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31388889
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 14:49 schreef _-rally-_ het volgende:
Ze hebben in Nijmegen in ieder geval een prof die een huldigen standpunt inneemt tegenover al die mensen die een universitaire studie als een beroepsopleiding zien
Wie bedoel je? Kortmann?
pi_31388953
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:17 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Wie bedoel je? Kortmann?
Nee, 't was een professor notariëel recht, maar de naam is niet echt bij me blijven hangen.
pi_31389071
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:20 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nee, 't was een professor notariëel recht, maar de naam is niet echt bij me blijven hangen.
van Mourik!
Hij laat ook mensen zakken die tijdens een mondeling tentamen witte sokken dragen en terecht natuurlijk.
Hij is ontzettend goed in zijn vak, en daarom ben ik ook een beetje huiverig voor zijn oordeel over mijn scriptie. Ik zal het onderste uit de kan moeten halen, wel logisch natuurlijk, maar de druk is wel hoger dan bij een willekeurige andere docent.
pi_31389752
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 16:25 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Waar is dat in godsnaam nou op gebaseerd?!
Op m'n indruk ervan van de open dag.
Ik kreeg er echt de kriebels van, ik had spontaan de indruk dat ik over een begraafplaats liep. Die park eromheen rook naar grafplaats en de hoorcollegezaal was met zwarte steen afgewerkt. Yikes! Ik dacht als ik daar 4 jaar moet studeren verzak ik in een depressie!
Dan is Tilburg met z'n glazen gangen toch leuker, alhoewel gebouw P ook dubbel niks is. En het nieuwe M-gebouw is in jaren-60-70-communistische stijl afgewerkt. M'n oma heeft precies hetzelfde parket in haar flat die ze in de late 60er jaren hebben gekocht liggen, evenals de rest van de wijk overigens daar. En de houten panelen zijn dezelfde als zij - en de rest van de wijk - op hun deurkasten hebben zitten! En toen ik tegen Luba zei "Heb je het nieuwe M gebouw gezien? Weet je het lijkt zo..." en zij zo "Jaaa! Ik weet het! Net al wat de communisten bouwden! Oh vreselijk man hoe kunnen ze, m'n oma heeft hetzelfde in haar flat liggen!", zei Luba...

Overigens wij hebben nu toch een werkgroep met achternamen! Eentje heet De Regter, een ander heeft dezelfde achternaam als iemand die een aantal van de studieboeken (mede) geschreven heeft, en dan zitten er ook nog de achternamen Toonder en Order in...
Volgens mij heeft iemand bij de administratie bij ons humor daarzo...

[ Bericht 34% gewijzigd door Sessy op 12-10-2005 19:03:22 ]
pi_31390389
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:55 schreef Sessy het volgende:

[..]

Op m'n indruk ervan van de open dag.
Ik kreeg er echt de kriebels van, ik had spontaan de indruk dat ik over een begraafplaats liep. Die park eromheen rook naar grafplaats en de hoorcollegezaal was met zwarte steen afgewerkt. Yikes! Ik dacht als ik daar 4 jaar moet studeren verzak ik in een depressie!
Ik weet niet wanneer je op een open dag bent geweest, maar er is een hoop veranderd! Van de buitenkant is het nog steeds niet je van het, maar veel dingen zijn inmiddels gemoderniseerd (computerruimtes, collegecalen etc)
Ik vind het bos eromheen (want dat is het) juist mooi. En Nijmegen vind ik stukken mooier dan Tilburg!
Ik moet wel zeggen dat ik Olof veel gezelliger vind dan Carolus
pi_31391041
Een jaar geleden was ik op de open dag.
pi_31391594
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 19:21 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik weet niet wanneer je op een open dag bent geweest, maar er is een hoop veranderd! Van de buitenkant is het nog steeds niet je van het, maar veel dingen zijn inmiddels gemoderniseerd (computerruimtes, collegecalen etc)
Ik vind het bos eromheen (want dat is het) juist mooi. En Nijmegen vind ik stukken mooier dan Tilburg!
Ik moet wel zeggen dat ik Olof veel gezelliger vind dan Carolus
Ben het helemaal met je eens en Carolus kan zo nu en dan -en vooral tijdens de intro- ook best gezellig zijn hoor
pi_31391635
En anders is Ovum wel een prima alternatief
pi_31391981
Olof

Plato
pi_31393353
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:25 schreef DonStefano het volgende:
En anders is Ovum wel een prima alternatief
He bah Ik vond de feesten van Phocas goed, vooral de gala's waren bril-jant! Helaas zijn alle leuke mensen nu afgestudeerd, en heb ik mijn boeg gedumpt!
Neemt niet weg dat ik er hele mooie herinneringen aan overgehouden heb
pi_31393774
Open Ovum feesten

En van Phocas ken ik eigenlijk alleen de generatie BaukevdLaan-AlexandervdGraaff-BastiaanGinsel (bestuur 2001 ofzo...) en het ongelofelijk ranzige boothuis....
pi_31393963
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:50 schreef DonStefano het volgende:
Open Ovum feesten

En van Phocas ken ik eigenlijk alleen de generatie BaukevdLaan-AlexandervdGraaff-BastiaanGinsel (bestuur 2001 ofzo...) en het ongelofelijk ranzige boothuis....
Ik heb heerlijke besloten feesten gehad op het botenhuis! Als je de juiste mensen om je heen hebt, dan maakt de locatie niet zoveel meer uit
pi_31393994
Kut, vergeet ik dat er vanavond een open rechtenfeest is!
Zal ik erheen gaan?
Alleen als jij ook gaat!
pi_31394190
Voel me vereerd! maar ben nog knetterbrak van een constitutieborrel van gisteren en mag morgen alweer om half negen in de collegebankjes bij B'ovendeert zitten ander keertje dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')